Martijn's Coopertje (covermodel P185)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1963
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Martijn's Coopertje (nieuwe bekleding P181)

04 nov 2018, 16:11

Zou niet mijn keuze zijn, maar in het thema en in combinatie met de rest staat het wel erg dik.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

Re: Martijn's Coopertje (nieuwe bekleding P181)

05 nov 2018, 16:35

Ik vind het heel gaaf!
Afbeelding
ClubmanLars
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2018, 23:41

Re: Martijn's Coopertje (nieuwe bekleding P181)

06 nov 2018, 00:37

Complimenten voor je MINI, ziet er gaaf uit! Kan jij me mischien helpen aan n adres voor de 3d print meterhouders? Heb de metertjes, maar zoek meterhouders voor n R55. Thanks!
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Martijn's Coopertje (nieuwe bekleding P181)

06 nov 2018, 08:48

Ik vond ze op Shapeways, maar ze zijn alleen voor de Gen1 MINI.
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: Martijn's Coopertje (nieuwe bekleding P181)

06 nov 2018, 09:45

GEWELDIG!!!
Singer style :icon_top: (voor wie Singer niet kent, Google maar eens op Singer 911)
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: Martijn's Coopertje (nieuwe bekleding P181)

06 nov 2018, 09:49

Hele dikke upgrade, past echt perfect! :dansen
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Martijn's Coopertje (nieuwe bekleding P181)

10 nov 2018, 11:59

Afbeelding
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

Re: Martijn's Coopertje (nieuwe bekleding P181)

13 nov 2018, 19:02

Dik weer hoor Martijn! Mooie rode matten ook, waar heb je die gescoord?
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Martijn's Coopertje (nieuwe bekleding P181)

21 nov 2018, 12:28

Die zitten er al een tijdje in, komen van https://www.matten-online.nl
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Martijn's Coopertje (nieuwe bekleding P181)

21 nov 2018, 22:35

Dikk ding!

Heb de tijd besteed om "ff" bijna deze hele feed te zien te lezen wat er allemaal er aan gedaan is

Vind het grappig om te zien dat je de auto kocht als je dagelijkse en enigste auto, naar project car. Met vele tussen fases.
Waarvan dat ik het in het begin beetje een "chappie" auto met die blokkerige ster velgen(smaken verschillen gwn)

Tussen tijds dacht ik al dat ik je mini herkende van iets, maar wist niet waar van precies. Totdat je het linkje deelde over aankoop advies van de mini.
Had dat filmpje aardig vaak bekeken van deze zomer. Want was eerst van plan om een. Cooper S aan te schaffen van 2003... uiteindelijk een Cooper S F56 (face lift) gekocht. Vraag niet waarom van kijken naar 2003 modellen, opeens een gloed nieuwe bestellen..

Maar vind zeker vet wat je tot nu toe van je mini hebt gemaakt. En wat ik ook tegen een andere mede lid heb gezegt. Wordt ik gwn blij van dat mensen nogsteeds zo veel moeite en tijd besteden om hun auto echt te personaliseren. En blijf dit lekker doen!

Keep us posted!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

MisterTUDOR
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Breda
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jan 2018, 15:52

Re: Martijn's Coopertje (nieuwe bekleding P181)

22 nov 2018, 11:03

Phoh.. dit ding is echt AF. Hartstikke vet man!
First it was #TEAMPW and now it's #TEAMJCW
Follow my mod-journey on Instagram: www.instagram.com/misterjcw
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Martijn's Coopertje (nieuwe bekleding P181)

18 feb 2019, 09:57

Het streven om er wat meer mee te gaan rijden is iig gelukt, de teller staat voor de afgelopen 9 maanden op zo'n 3.500 km, waarvan ik ook nog eens 6 weken uit de running was met m'n gebroken sleutelbeen. Laatste serie upgrades is een hele goede gebleken, motortje loopt heerlijk door z'n toeren en remmen bijten zoals ik altijd al wilde.

Waar ik met name blij van word zijn de zitpositie en de balans in de auto. Met de laag gemonteerde Corbeau-stoel en het stuur dat wat dichter bij me komt zit ik er met mijn 1,97m precies goed in. Valt dan toch telkens een beetje tegen als ik er wat meer mee gereden heb en weer in de Mégane stap. :oops: Ook de Coolerworx-pook kort naast het stuur voelt heerlijk strak tijdens het sportievere werk, waarbij de houten pookknop lekker in de hand ligt.

Qua balans is de combinatie van dikke achterstabi, camber op de vooras en lichte wielen met wat stijvere wang een hele fijne. De KW V1 set die onder de auto is eigenlijk wat aan de zachte kant voor sportiever gebruik, maar daardoor is de overgang van grip naar slip heel mooi geleidelijk. In langere bochten kun je door een beetje te liften de auto mooi wat neutraler maken, waarbij je dankzij de hydraulische stuurbekrachtiging en het redelijk dunne stuur mooi aanvoelt wat de voorwielen doen. Bij korte bochtjes of op rotondes kun je naar wens lift-off overstuur oproepen, wat telkens weer voor een breeduit grijnzende bestuurder zorgt. :D Op termijn voorzie ik hier wel een mooier onderstel van AST oid, maar voor nu voldoet dit ook erg goed.

De power is nu ook helemaal prima, sinds het vervangen van de bypassvalve sleurt het motortje er fantastisch aan. Nu met zo'n 202.000 km (en dus ruim 170.000 voor de motor) probeer ik het geheel wel een beetje te ontzien qua hoge toeren, maar af en toe lekker vol doorhalen moet ie ook maar tegen kunnen. Nog steeds geen idee wat ie nu precies heeft, maar 235pk / 250Nm lijkt me een realistische schatting. Een Z4 3.0 bleek vorige week iig geen partij, en ook de cabrio van Leonie legt het nu met 230pk / 340Nm nog steeds af tegen het roodgebumperde monstertje. :mrgreen:

Enige nadeel van het extra vermogen is dat ik nu toch echt wel een sper mis. Op zich prima grip met de Federal 595 RS-R's, maar het zou fijn zijn om wat meer opties te hebben in bochten, zoals ik dat ook in de Mégane gewend ben. Een Quaife zou bijvoorbeeld prima voldoen met dit vermogen voor een straatauto, maar liefst zou ik dan ook meteen de rest aanpakken. Dat wil zeggen, een facelift-versnellingsbak monteren (die heeft wat kortere overbrengingen, vooral in 1-3) en een lichter vliegwiel monteren met bijpassende koppeling. De huidige versnellingen zijn vrij lang, wat betekent dat als je even doorhaalt in 2 en 3, je meteen al best hard gaat. Terwijl je juist bovenin de toeren nog even lekker die 'rush' krijgt van de jankende supercharger en de fellere nokkenas. Daarnaast vind ik zo'n zwaar vliegwiel altijd enorm afbreuk doen aan het motorkarakter van een sportieve auto, vond ik ook een nadeel toen ik van Cooper- naar Cooper-S-motor ging (7,65 naar 12,2kg). Nadeel van dit verhaal is dat er zomaar zo'n €3000 mee gemoeid gaat, wat ook zo'n beetje de dagwaarde van de auto zal zijn op dit moment. :O

Eerst maar even de Mégane vervangen door een M135i, daarna is de MINI weer aan de beurt. :rijden Dat is niet helemaal waar overigens, de MINI moet één dezer dagen voor de APK en een algehele checkup, en dan merk je meestal wel dat het toch gewoon een 17 jaar oude auto is. Zo moest ik dit weekend een klap op het deurpaneel geven om het elektrische raam weer te laten werken, en moest ik een tijdje geleden wat remvloeistof bijvullen. Nergens lekkage kunnen ontdekken, maar de vaste leidingen onder de auto willen nog wel eens gaan roesten, dus dat laat ik nu meteen controleren. Andere ergernis is dat ik nog steeds een lichte trilling heb bij 120-130, ondanks het nieuw balanceren van de wielen.

Voor de mensen die hier alleen voor de plaatjes komen, een foto van afgelopen weekend:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sanderz
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Vld
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 jun 2018, 17:14

Re: Martijn's Coopertje (nieuwe bekleding P181)

18 feb 2019, 12:32

Dat is een beste investering ja, als de auto verder tip top in orde is waarom dan niet? En ja de dagwaarde is niet zo hoog meer, maar als geheel verkopen zal toch nooit wat opleveren.
2003 R53
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Martijn's Coopertje (update op P182)

18 feb 2019, 22:29

Mooi verhaal, Martijn!
Ik snap je dilemma m.b.t. de mods die je in gedachten hebt.
Net als jij reed ik eerst ook met een KW V1. Omdat ik wat vaker op het circuit ging rijden heb ik op een gegeven moment de knoop doorgehakt en de overstap gemaakt naar KW Clubsport. Op het circuit voel je daar zeker de meerwaarde van, maar als je plan is om vooral sportieve straatkm’s te blijven rijden dan had ik dat geld in mijn zak gehouden en lekker doorgereden op de KW V1. Op straat heb ik nooit het gevoel gehad daarmee veel tekort te komen mits je het combineert met een aantal andere onderstel-mods, en die heb je al: meer negatief camber op de vooras, minder camber op de achteras, dikkere achterstand, lichte wielen en goed rubber.

Het geld wat je overhoudt door op de KW1 te blijven rijden had ik idd in versnellingsbak en aanbouwdelen gestoken. De Quaife is echt een aanrader voor een snelle straat-MINI. Een betere LSD voor op straat lijkt mij persoonlijk overkill. Mooie van de Quaife vond ik dat je hem nauwelijks opmerkt. Het rijdt niet heel dwingend. Je merkt vooral dat je gewoon meer grip hebt: doei onderstuur! Verder geen bijgeluiden en ook geen extra onderhoud. En niet te vergeten: prijstechnisch ook interessant.
Als je dan toch de bak gaat wisselen, zeker een single mass lichtgewicht vliegwiel nemen. Die is echt de moeite waard. Het maakt de MINI zoveel levendiger. De auto hangt veel beter aan het gas en loopt veel lekkerder door de toeren heen. Ondanks dat het geen pk’s oplevert vond ik het qua beleving een groot verschil maken.
Ik snap dan ook helemaal wat je zegt over het gevoel dat je had toen je de overstap maakte van R50 naar R53 motor. Het loodzware dual mass vliegwiel doet de auto veel luier aanvoelen. Ik vond het ook goed merkbaar toen ik in Roy’s One met supercharger reed. Die voelde echt veel kwieker aan dan een R53 met gelijke pulley.

Succes verder met je project! Gaaf dat je overweegt om dit soort mods door te voeren. Het zijn niet de goedkoopste mods en de auto gaat er niets spectaculairder van ogen, maar stiekem zijn het m.i. wel de mods waar je het meest van geniet als je ‘s avonds een rondje rijdt over je favoriete landweggetje.
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Martijn's Coopertje (update op P182)

20 feb 2019, 11:05

Zowel mijn Mégane als Leonie's Cabrio hebben een AST-onderstel en een sper, dus ik weet helaas ook goed wat ik mis. >)

Wat betreft dat vliegwiel: in de periode na de motorombouw overkwam het me een paar keer dat ik het contact uitdeed en mijn voet van de koppeling haalde, maar de auto dan nog net voelde 'trekken' door het nadraaien van de motor. :X

Terug naar “Show your ride”