Martijn's Coopertje (covermodel P185)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Martijn's Coopertje (verse mods P178)

27 sep 2018, 16:08

Zoals bij veel MINI's van deze leeftijd begon te sleutel wat te desintegreren, of iig de knopjes, al zag de rest er ook niet meer zo fris uit:

Afbeelding

Zat al een stukje tape overheen, maar hielp nu niet meer genoeg. De "openen"-knop hield er helemaal mee op, met als gevolg dat je de deur via het portierslot open moet doen, waarna je zo'n 15 seconde hebt om de sleutel in het contact te steken voordat het alarm afgaat! :mrgreen:

Afbeelding

Oude sleutel uit elkaar gehaald met een mesje en een tooltje om telefoons uit elkaar te halen:

Afbeelding

Dit moet je bewaren, vooral het chipje uit de 'achterkant' is snel over het hoofd gezien. Pinnetje van de sleutelbaard even uitgeboord:

Afbeelding

Nieuwe sleutel komt helemaal compleet, zelfs met nieuwe knopjes om op het printplaatje te solderen, mochten die stuk zijn:

Afbeelding

Meteen maar een nieuw batterijtje van een fatsoenlijk merk erin:

Afbeelding

Alles overgezet:

Afbeelding

En weer een normaal werkende sleutel:

Afbeelding

Voor wie het nog niet wist, met een ontnieter kun je heel eenvoudig sleutelhangers monteren zonder je vingernagels te bezeren:

Afbeelding

En sleutel weer in tjoening-status, want ja, daar ben ik toch een beetje aan gehecht geraakt:

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Martijn's Coopertje (verse mods P178)

27 sep 2018, 16:17

Onlangs besefte ik me dat het alweer heel wat jaren geleden was dat ik het interieurfilter verving. :oops:

Dus nieuwe besteld van Bosch en de oude eruit gesloopt. Gelukkig hoef je maar 4 torx-schroefjes op een onhandige plek in de voetenruimte los te maken! :mrgreen:

Afbeelding

Oude filter was kennelijk zo'n actief-koolstofding:

Afbeelding

Nu gewoon een papieren erin:

Afbeelding

En de boel weer dichtgeknutseld:

Afbeelding

Nog niet mee gereden, dus geen idee of de ventilatie nu weer harder blaast, maar hier is nog een random foto van vorige week:

Afbeelding
pboy_00701
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2015, 07:27

Re: Martijn's Coopertje (verse mods P178)

27 sep 2018, 16:33

mooi man,die oude filter zorgde er ook voor dat je geen vieze geurtjes meer hebt.met de nieuwe is dat niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

My Thunder Grey!
Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Martijn's Coopertje (verse mods P178)

28 sep 2018, 22:58

Vanavond even mee op pad geweest, en er komt inderdaad weer een stuk meer lucht uit de ventilatieroosters! :)
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Martijn's Coopertje (verse mods P178)

29 sep 2018, 11:20

Je haren weer in de war dus.... (Y)
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Martijn's Coopertje (verse mods P178)

29 sep 2018, 14:01

Netjes gedaan met die sleutel Martijn :icon_top: . Misschien handig om te vermelden waar je die nieuwe sleutel vandaan hebt, denk dat er wel meer 1ste generatie MINI rijders dit probleem hebben, OEM via dealer of ander besteladresje?
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Martijn's Coopertje (verse mods P178)

29 sep 2018, 21:26

Op eBay, had geen zin om te wachten op Ali en op Marktplaats zijn ze 3x zo duur! :)
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Martijn's Coopertje (verse mods P178)

30 sep 2018, 10:43

Het blijft lekker knutselen, freubelen en fratsen met een MINI :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Martijn's Coopertje (verse mods P178)

01 okt 2018, 11:03

Gave Mini en leuk topic.
Ik vermoed dat ik deze Mini laatst ergens live heb zien rijden maar weet niet precies waar, Eifel misschien?.....

Mooi dat je de sleutel gefixt hebt. Die van mij doen het beide nog, bij een is wel het kleine Mini logo van de sluitknop verdwenen.
Wel een gepruts om te repareren zeg.
Volgens mij heb ik de batterij nog nooit moeten vervangen, laad toch op via contactslot of niet?

Ik heb vorig jaar ook vaatje vervangen. Terug origineel. Houd ook niet zo van bling en ook duur die alu vaatjes.

Nog veel plezier met modden en rijden.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

Re: Martijn's Coopertje (verse mods P178)

04 okt 2018, 18:21

Heb je toevallig naam nog van eBay verkoper Martijn? Er zit heel wat prutswerk tussen heb ik gemerkt. Al 3 onbruikbare sleutels gekregen namelijk...
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Martijn's Coopertje (verse mods P178)

05 okt 2018, 09:47

Jazeker, dat was bij "remote-key", deze aanbieding om precies te zijn. Kwartiertje werk en doet het sindsdien prima! :)
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

Re: Martijn's Coopertje (verse mods P178)

05 okt 2018, 18:14

Besteld! Was het omzetten van de “sleutelbaard” veel geklooi? Mijn ervaring is dat het dunne buisje dat m op zijn plek houden moet lastig los maar ook weer lastig passend in de nieuwe behuizing te krijgen is. Lukt het wel dan zit er speling op de sleutelbaard. Maar nu vol vertrouwen weer eens proberen. Grappig dat we op dezelfde rode siliconen hoes terecht gekomen zijn.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Martijn's Coopertje (verse mods P178)

05 okt 2018, 18:46

Ik had een boortje dat er net in leek te passen, daarmee was ie zo los. En bij de nieuwe sleutel zat een nieuw pinnetje, zit er nu prima en zonder speling in!
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Martijn's Coopertje (verse mods P178)

05 okt 2018, 18:46

Onlangs zag ik een bekende op FB in de weer met 6D carbon folie, wat verbazingwekkend goed leek te ogen. Nou was ik nooit echt fan van het onbehandelde polyester in gelcoating van het spoilerblad van de GP-spoiler, dus leek het me geen gek plan om met een beetje van die folie in de weer te gaan... :roll:

Spoilerloos:
Afbeelding

Spoiler vóór:
Afbeelding

Geen foto's van het proces, maar stel je een licht geagiteerde Martijn voor, met een lap folie, een föhn en een medium goed humeur.

Resultaat:
Afbeelding

De grote vlakken waren prima gegaan, maar de randen van het spoilerblad zijn wat ruw, met als gevolg dat de folie daar matig bleef zitten. Ik ben dan ook geen wrapper, maar dat bleek hier helaas net iets te duidelijk:
Afbeelding

Had wel een rolletje met van dat randbeschermspul besteld (het soort dat je opa aan de rand van z'n portier plakt), maar me er eigenlijk al bij neergelegd dat het niets ging worden. Na een weekje moed verzamelen de spoiler maar weer van de auto gehaald, en zat met de föhn in de aanslag om de folie eraf te trekken. Tot ik daar mijn envelopje met randbeschermspul zag liggen... Hmm, misschien toch maar ff er tegenaan houden. Hmm, helemaal zo gek nog niet. Koffie!

Paar minuten plakken later:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kan ermee door! Spoiler weer op de auto:
Afbeelding

Had gewoon meteen naar Rajko van 13th Concepts moeten gaan, maar Kerkrade is zo'n end rijden... :lol:

Ik moet er nog een wetenschappelijke calculatie op loslaten, maar na een eerste testrit concludeer ik dat dit zo'n 12,4% meer downforce heeft opgeleverd!!!!11 :mrgreen:
Ca
Carbon-black

Re: Martijn's Coopertje (wraptastic P180)

06 okt 2018, 11:03

niet alleen meer downforce... door de verlaagde luchtweerstand ga je er ook nog eens sneller van!

Verstuurd vanaf mijn SM-J320FN met Tapatalk

Terug naar “Show your ride”