Mini Cooper S Tim

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Timini
Be Mini
Be Mini
Locatie: Borne
Berichten: 661
Lid geworden op: 23 aug 2011, 12:43

Re: Mini Cooper S Tim

28 jun 2016, 15:58

Even een beetje stof afblazen! Wel wat dingetjes gebeurd de laatste maanden. Allereerst weer probleemloos door de APK!
Toen de rit in de kop van Limburg gereden:
Afbeelding
Afbeelding
Wat genieten met dat mooie weer!

Afgelopen winter heb ik van davy een r56s setje remmen overgenomen. Na wat rijpen in de garage, schoonmaakwerk en een likje verf zijn ze er vorige week ondergekomen! Merk nog niet zo veel verschil, heb ook nog niet echt veel gereden en geremd.

Vandaag naar Roy geweest om maar eens ff naar de oliedruppels op de garagevloer te laten kijken. Eerst de carterpanpakking vervangen en de o-ring van de krukassensor.
Ook kwamen we tot de ontdekking dat mijn vaatje van de koelvloeistof en mn motorsteun lekken. Ook zit 1v/d draagarmrubbers op z'n einde dus Na Roy z'n welverdiende vakantie gaan we daar maar eens mee aan de slag. Ook vervangen we dan direct de kleppendeksel pakking, nokkenassensor ring en pakkingen bij het oliefilter huis. In het kader van als de boel toch los ligt. [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]
Afbeelding
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Mini Cooper S Tim

28 jun 2016, 19:16

Jammer dat er het een en ander vervangen moet worden, maar daarna kan je wel weer helemaal genieten van de MINI! De tweede foto is ook weer een bewijs dat je gewoon een glimlach krijgt als je in MINI's rijdt.
Timini
Be Mini
Be Mini
Locatie: Borne
Berichten: 661
Lid geworden op: 23 aug 2011, 12:43

Re: Mini Cooper S Tim

14 mar 2017, 10:24

Na een flink aantal maanden maar eens even een update:

Zoals in mijn vorige bericht aangegeven was de bedoeling een aantal pakkingen en rubbers te vervangen.
Toen Dr. Spenkelink terugkwam van zijn vakantie is hij begonnen met het een en ander te vervangen:

- O ring nokkenas sensor
- O ring filterhuis
- Pakking oliefilterhuis
- Kleppendekselpakking
- Expansievat koelvloeistof
- Motorsteun
- Draagarmrubbers vervangen voor powerflex

Dit heeft allemaal goed uitgepakt, geen druppel olie meer op de garagevloer! :))
Ook leek ie wat beter in te sturen met de nieuwe draagarm rubbers!

Toen weer lekker gaan genieten van de MINI. In oktober nog even een lekker ritje gedaan in het mooie Twente samen met m'n broertje en z'n nieuwe fiets! :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding

Maar toen de volgende ellende: Op 3/4 van de rit begon de MINI ineens moeilijker te lopen en ging het motormanagement lampje branden! Motor liep nog wel dus voorzichtig naar huis gereden. Als ik wat meer gas wou geven begon ie toch flink te stotteren. Auto maar weer in de garage gezet en 3 dagen later maar ff langs Dr. Spenkelink. Onderweg schakelde ie ook nog eens 1 cilinder uit dus moest wel wat mis zijn. Ff samen gekeken en bleek van 1 van de cilinders de bougie erg slecht te zijn en leek er iets vloeistof op de zuiger te zitten. Was dus wel wat verdenking van kapotte koppakking oid. Eerst nieuwe bougies erin en liep weer prima! Dus op naar huis. Onderweg ff gestopt bij de supermarkt, toen ik de auto weer wou starten liep ie direct weer op 3 cylinders. Kortom; misse boel! :'(

Aangezien ik in de winter toch niet rij met de MINI, een afspraak met Roy gemaakt voor februari/maart. Hij heeft netjes de MINI opgehaald en los gehaald.
Bleek de kop gescheurd te zijn in 1 van de cilinders van bougie-gat naar 1 van de kleppen. 1 andere cilinder liet al een haarscheur zien op dezelfde plek.

Afbeelding
Afbeelding

Gelukkig had Roy nog een goede gebruikte kop liggen met ongeveer 100.000 km op de teller. Deze hebben we laten afpersen, afvlakken, de kleppen opnieuw in laten slijpen en nieuwe kleprubbers geplaatst.

Afbeelding
Afbeelding

Bij de montage van mijn vorig jaar gekochte r56S remmen bleek ook dat de schijven die er bij zaten nog maar 0,2 mm hadden tot ze op waren dus afgelopen winter ook nieuwe schijven gekocht. De blokken die daar bij zaten waren van pagid maar kon niet achter de compound komen dus ook daar nieuwe voor besteld. Dit is het geworden: Ate Powerdiscs met Ferodo DS2500.

Afbeelding

Afgelopen zaterdag de MINI weer opgehaald en wat snort dat blokje weer lekker! 8)
Veel beter dan wat ie ooit gedaan heeft. (shakeit)

Nu weer lekker genieten! O wacht, ik ben nu vrij en het is lekker weer! :mrgreen: :rijden

C ya!
Afbeelding
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: Mini Cooper S Tim

14 mar 2017, 12:48

Enjoy Tim


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lars Temmink
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 107
Lid geworden op: 28 okt 2016, 08:44

Re: Mini Cooper S Tim

14 mar 2017, 16:45

Wat een verhaal Tim! Nu kan je weer lekker genieten!
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Mini Cooper S Tim

17 mar 2017, 21:32

Fijn dat hij weer top in orde is, Tim. Gauw maar weer eens afspreken voor een leuk ritje!
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”