Brightness' Hyper Blue R53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Brightness' Hyper Blue R53

07 mei 2018, 22:41

Weer even een update.

De MINI is nu ruim 7 jaar in mijn bezit en het modificeren loopt zo'n beetje naar het einde. Het modificeren heeft me een MINI-kapitaal gekost, maar doordat de auto inmiddels al bijna 14 jaar oud is zou het verschil tussen de verzekeringswaarde en de werkelijke waarde van de auto niet meer in verhouding staan. Na contact met de verzekering was het advies om de auto te laten taxeren. In het verleden wilde ik dat al doen, maar aangezien het modificeren door en door ging heb ik het steeds uitgesteld. Nu was echter het moment gekomen om de taxatie door te zetten, dus afgelopen vrijdag stond er een afspraak met een erkend taxateur van www.waardetaxaties.nl.

Vanaf het moment van aanschaf heb ik de onderhoudshistorie en modificaties tot in de puntjes bijgehouden. Niet alleen op de reguliere wijze (via het onderhoudsboekje), maar door bij alle modificaties de datum en km-stand te noteren. Indien ik iets kocht of liet doen met factuur dan werd dat ook bijgehouden. Hierdoor heb ik in de loop der jaren een aardige documentatie opgebouwd. Afgelopen vrijdag ging de map met documentatie natuurlijk mee naar de taxateur.

Ik vond het best spannend, de taxatie. Zouden ze een dergelijk project voldoende op waarde kunnen schatten? Ik probeerde er zoveel mogelijk blanco in te gaan; ik had echt geen idee wat ik mocht verwachten.

De taxatie begon met een gesprek waarin onder meer de motivatie voor taxatie en de geschiedenis van het project aan bod kwamen. Het onderhoudsboekje en de map werden doorgenomen en er werden foto's van de documenten gemaakt. Daarna werd de auto uitvoerig bekeken en werden er van alle details foto's geschoten. De uiteindelijke waarde zou ik later horen, want hiervoor moest de taxateur nog aan het rekenen gaan. Al met al wat het een prettig gesprek en de taxateur maakte een heel reële indruk.

Vandaag kreeg ik de uitkomst van de waardebepaling medegedeeld. En dat viel me niet bepaald tegen:

Afbeelding

Da's best veel geld voor een R53 van 14 jaar oud... :lol:
Volgende stap is zorgen dat de verzekering deze waarde ook erkent, maar als het goed is mag dat geen probleem zijn aangezien het een erkende taxateur is met alle door mijn verzekering gevraagde keurmerken.

Verder kan ik er natuurlijk niet zoveel mee, maar het geeft toch wel een stukje erkenning voor alle tijd, geld en moeite die ik al die jaren in deze auto heb gestoken om hem er bij te laten staan zoals hij er nu bij staat.
Helemaal happy dus! :))
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Brightness' Hyper Blue R53

07 mei 2018, 22:45

holy f**k wat een geld



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Brightness' Hyper Blue R53

08 mei 2018, 06:41

speedy schreef:holy f**k wat een geld Afbeelding
Dat kan je wel zeggen. Resultaat is er echter ook naar. Dikke mini met oog voor detail.
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Brightness' Hyper Blue R53

08 mei 2018, 07:42

Wow! Goed dat ze dat ook in zien.
Zat gehad met de oude auto's waar ze de waarde niet van inzien..
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Brightness' Hyper Blue R53

08 mei 2018, 07:47

Heel goed gedaan Brightly, heel verstandig.
Ik loop ook al een hele poos met dat idee rond omdat er gewoon te veel geld in de R56 zit.
Ben dan ook benieuwd naar de laatste stap die je nog wilt checken, keert de verzekering ook uit in geval van.
Hoor graag je bevinding nog als je de uitkomst weet.

Tot slot, natuurlijk hopen dat je het nooit nodig gaat hebben en door blijven gaan met het genieten van iedere minuut in, om en met, naar mijn mening, de mooiste R53 binnen de club !!
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Brightness' Hyper Blue R53

08 mei 2018, 08:07

Eigenlijk een soort kroon/bevestiging van je werk.

Mmmmh misschien ook wel slim om dit met de GP2 te doen.

Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Brightness' Hyper Blue R53

08 mei 2018, 08:08

robertok schreef:Wow! Goed dat ze dat ook in zien.
Zat gehad met de oude auto's waar ze de waarde niet van inzien..
Daar was ik inderdaad ook wat huiverig voor. Maar dat was blijkbaar niet terecht bij dit taxatiebureau.
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Brightness' Hyper Blue R53

08 mei 2018, 08:15

Baseman schreef:Heel goed gedaan Brightly, heel verstandig.
Ik loop ook al een hele poos met dat idee rond omdat er gewoon te veel geld in de R56 zit.
Ben dan ook benieuwd naar de laatste stap die je nog wilt checken, keert de verzekering ook uit in geval van.
Hoor graag je bevinding nog als je de uitkomst weet.

Tot slot, natuurlijk hopen dat je het nooit nodig gaat hebben en door blijven gaan met het genieten van iedere minuut in, om en met, naar mijn mening, de mooiste R53 binnen de club !!
Ik verwacht dat de verzekering in ieder geval meer uitkeert dan wat gebruikelijk is voor een MINI van 14 jaar oud. Het was immers hun advies om een taxatie te laten doen en dit rapport te bewaren. Ik ga er echter nog wel achteraan nu de waarde ook daadwerkelijk bepaald is.
Van de taxateur heb ik eventueel nog een tussenpersoon gekregen die ervoor kan zorgen dat hij naar taxatiewaarde wordt verzekerd. Zoek maar eens op “advies verzekerd”.
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Brightness' Hyper Blue R53

08 mei 2018, 08:16

louisvdd76 schreef:Eigenlijk een soort kroon/bevestiging van je werk.

Mmmmh misschien ook wel slim om dit met de GP2 te doen.
Lijkt me inderdaad verstandig, Louis! De GP heeft inmiddels ook genoeg gekost..Afbeelding
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: Brightness' Hyper Blue R53

08 mei 2018, 10:18

Zoek het wel goed uit.
Niet elke verzekeringsmaatschappij verzekert op taxatiewaarde. Dit heb ik namelijk meegemaakt met mijn oldtimers.
Ook is een taxatierapport alleen drie jaar geldig en dien je om de drie jaar opnieuw te taxeren.
Ik houd dit in de gaten, mijn GP is 3 jaar op aanschafwaarde verzekerd, maar op taxatiewaarde zal denk ik beter zijn.

Gr. Charlie
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Brightness' Hyper Blue R53

08 mei 2018, 11:34

nepnerd schreef:Zoek het wel goed uit.
Niet elke verzekeringsmaatschappij verzekert op taxatiewaarde. Dit heb ik namelijk meegemaakt met mijn oldtimers.
Ook is een taxatierapport alleen drie jaar geldig en dien je om de drie jaar opnieuw te taxeren.
Ik houd dit in de gaten, mijn GP is 3 jaar op aanschafwaarde verzekerd, maar op taxatiewaarde zal denk ik beter zijn.

Gr. Charlie
Ik ga het zeker goed uitzoeken, Charlie! Bedankt voor de tip.
Taxatierapport is meestal 2 of 3 jaar geldig idd. Dat was me al bekend.
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pboy_007
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Almere
Berichten: 575
Lid geworden op: 19 okt 2014, 09:24

Re: Brightness' Hyper Blue R53

08 mei 2018, 22:16

Daar heb je aardig wat in gepompt, maar het is ook echt een plaatje.
My Thunder Grey!
Afbeelding
Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Brightness' Hyper Blue R53

15 jun 2018, 21:52

En mogelijk een einde van een tijdperk... :(
viewtopic.php?f=81&t=43093
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Brightness' Hyper Blue R53

16 jun 2018, 11:14

Het moment waarvan we allemaal wisten dat het een keer ging komen. Jammer dat de MINI weg gaat Brightly, maar ik weet zeker wat er weer iets moois voor terug gaat komenAfbeelding. Succes met de verkoop en hopelijk komt ze terecht bij iemand die er net zoveel om geeft als jij deed!

Nog een leuke foto:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pboy_007
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Almere
Berichten: 575
Lid geworden op: 19 okt 2014, 09:24

Re: Brightness' Hyper Blue R53

16 jun 2018, 11:31

:'( :'( :'(
My Thunder Grey!
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”