Manick R53 MCS HB - Schade Update! -

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
EpsilonEagle
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Regio West-Friesland
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2020, 16:29

Re: Manick R53 MCS HB - Einde verhaal of Niet? -

24 okt 2020, 12:04

Ik voel met je mee. In 2007 werd ik in mijn klassieke Mini van achter aangereden toen ik bij een stoplicht stond te wachten. €4000 schade, en toch weer gemaakt. Al was de Mini nooit helemaal meer hetzelfde.

Sterkte!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Manick R53 MCS HB - Einde verhaal of Niet? -

24 okt 2020, 13:37

Da's balen, man! Gelukkig geen ernstig gewonden, ook niet bij de tegenpartij.
Wel fijn dat je h'm weer gaat klaarmaken. Je had er immers een heel eigen look van gemaakt.
Succes met alle verzekeringskwesties. Laat je eventueel bijstaan door iemand die daarin goed is. Zeker gezien de specifieke onderdelen op je MINI, o.a. de voorbumper, verlaging.
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Manick R53 MCS HB - Einde verhaal of Niet? -

14 nov 2020, 21:40

Even een update maar geven!

Het goeie nieuws is er, het is allemaal afgewikkeld met de verzekering en ik krijg mijn centjes binnenkort gestort. Dat betekend dat we kunnen beginnen met het oplappen van de Blauwe, ben al druk bezig met onderdelen bestellen. Volgend weekend gaan we beginnen

Stap 1 is om een rollend chassis weer te krijgen. Heb een spare subframe opgepikt bij Coen de Korte, deze even vers laten maken en laten poedercoaten, ik was eigenlijk al langer van plan om de voortrein te voorzien van een overhaul, geluk bij een ongeluk dan maar doen we dat nu. Dus nieuwe Powerflex rubbers er in (deze zitten er al 7 jaar in!) nieuwe kogels, nieuwe draagarmen en nog wat klein grut

Tevens ga ik het koelsysteem ook een overhaul geven. Via Rinze van RA performance een Flechter V2 radiateur gescoord en een koelslangen pakket. Komt ook nieuwe 82 graden thermostaat in. Mogelijk pak ik de waterpomp ook mee. Compressor laat ik zitten. Die heb ik 20K geleden gedaan.

Stap 2 wordt plaatwerk bestellen en laten spuiten. En dan alles weer in elkaar schroeven! Spannend


Afbeelding

Ook heb ik tijdelijk een MINI om in te scheuren. Via mijn weekgever heel goedkoop een R57S kunnen kopen, met werk. Heeft een nieuwe D-Ketting nodig en koppeling. Ketting heb ik al gedaan, en hij loopt als een zonnetjes. Koppeling komt later wel, die is er nog niet zo erg aan toe. De cabrio is meer een oplap project. Plan is om in het voorjaar 2021 te verkopen


Maar belangrijkste. Ik rij weer MINI, ipv van de Volvo van vadersAfbeelding

Afbeelding

Tot zover de update. Keep you guys posted
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Manick R53 MCS HB - Schade Update! -

14 nov 2020, 23:31

Gelukkig goed nieuws en nog redelijk snel geregeld. :icon_top:
Die cabrio is een leuke wagen zeg!
Succes met het herstellen.
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: Manick R53 MCS HB - Schade Update! -

15 nov 2020, 00:35

Ah nice, toevallig ook besteld en pas geleden ontvangen. Wacht zelf nog op een aluminium koelvloeistofreservoir en dan ga ik aan de slag. Suc6 met je werkzaamheden!

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Fletcher v2 Aluminium Radiator by Andy Ramdin, on Flickr
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Manick R53 MCS HB - Schade Update! -

15 nov 2020, 14:53

Goed om te horen! Hopelijk snel weer de weg op met de R53 en tot die tijd is een R57 natuurlijk ook erg leuk.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Manick R53 MCS HB - Einde verhaal of Niet? -

18 nov 2020, 16:56

Manick schreef:
14 nov 2020, 21:40
De cabrio is meer een oplap project. Plan is om in het voorjaar 2021 te verkopen
Klinkt als: "dit is de MINI van mijn vrouw en ik kwam dit forum tegen..." "...ik heb een nieuwe MINI voor mn vrouw moeten kopen omdat deze te veel verbouwd is..."

Mijn gok: je hebt straks 2 MINI's :))
Stond BTW mooie downpipe + Delete-R te koop hier ergens. Lekker man met dakje open >) >)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Show your ride”