Eigenlijk is Fase V pas compleet met de 550CC injectoren, een kleine aanpassing in het inlaattraject (klep in JCW-box of DaceF of bv Cravenspeed CAI) en moet dan echt een custom-tune krijgen.
De meeste GP's zitten standaard tussen 205 en 210pk, niet op de 218 die is opgegeven. Met Fase IV zou je tussen 125 en 130 moeten uitkomen wat mij betreft
Mini Cooper S GP 929 ; TE KOOP
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Kolhorn
Bericht
Re: Mini Cooper S GP 929 ; Beek stage V
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- Koenv
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Wateringen
Bericht
Re: Mini Cooper S GP 929 ; Beek stage V
Ik draai met deze set-up 245PK en 280NM, incl. andere spruit, Dave-F, GRS motorsport, 550cc injectoren en custom tune.
R53 MCS HB / Pepper White
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Mini Cooper S GP 929 ; Beek stage V
De nokkenas wordt veel in Engeland gebruikt, is zelfs ontwikkeld door catcams in samenwerking met een Engelse tuner (1320). Zij zijn er stellig van overtuigd dat een gedegen afstelling niet mogelijk is bij deze nokkenas icm standaard injectoren. De standaard injectoren moeten ver boven hun duty cycle werken en kunnen bovenin toeren niet voldoende brandstof inspuiten. Gevolg hiervan is een slecht vernevelingspatroon met kans op motorschade door een te arm mengsel. PB Daveke er anders eens over, die heeft zich goed ingelezen en kan er meer over vertellen.
In België zou je een custom map kunnen laten schrijven door BR Performance. Raj heeft een soortgelijke set-up en heeft bij hun de software laten doen. Hij haalde ook 240+ pk. Misschien kan hij je vertellen over zijn ervaringen met BR Performance..?
In België zou je een custom map kunnen laten schrijven door BR Performance. Raj heeft een soortgelijke set-up en heeft bij hun de software laten doen. Hij haalde ook 240+ pk. Misschien kan hij je vertellen over zijn ervaringen met BR Performance..?
- Brightness
- NMC Legend
- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Mini Cooper S GP 929 ; Beek stage V
Ik heb nog een Forge liggen die ik wel wil ruilen tegen die van een GP ?
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
- GP IC is net zo goed als een GRS dus dat is verspild geld
- de software van BR is ook niet optimaal, want daar is de gasrespons te traag van
- spaar even langer door en rij naar 1320, steek 550's en los je tune in een keer degelijk op ipv genoegen te nemen met half werk
- je had beter direct naar 1320 kunnen gaan, had je veel geld bespaard - maar ik geloof dat ik dat ook al eens gezegd had
Re: Mini Cooper S GP 929 ; Beek stage V
- 250 pk met 380 CC's is klinklare onzin. Ik heb nu al tig keer verkondigd waarom, maar eigenwijs is ook wijs zullen we maar zeggen.Yakkoox schreef:Heb zonet contact opgenomen met Klaas en met BR.
Klaas beweerd dat de standaard JCW injectoren voldoene benzine kunnen leveren tot vermogens van +-250pk
Ben nog aan het afwachten op de reactie van BR, maar waarschijnlijk ga ik volgende week even langs bij BR voor alles te laten aanpassen.
Had voor dat ik naar Beek ging ook even contact gehad met BR en zij beweren dat ik een Forge intercooler moet plaatsen om mijn vermogen te kunnen behouden.
Ik dacht dat de GP intercooler momenteel wel goed genoeg was?
In de toekomst komt er nog een GRS motorsport intercooler/chargecooler op, maar momenteel is mijn spaarvarkentje leeg..
- GP IC is net zo goed als een GRS dus dat is verspild geld
- de software van BR is ook niet optimaal, want daar is de gasrespons te traag van
- spaar even langer door en rij naar 1320, steek 550's en los je tune in een keer degelijk op ipv genoegen te nemen met half werk
- je had beter direct naar 1320 kunnen gaan, had je veel geld bespaard - maar ik geloof dat ik dat ook al eens gezegd had
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Mini Cooper S GP 929 ; Beek stage V
Forge is zeker niet beter dan GP. GP ic is juist erg goed.
Voor de rest sluit ik me aan bij bovenstaande
Voor de rest sluit ik me aan bij bovenstaande
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- pocket rocket
- Bijna verslaafd
- Locatie: Zonhoven
Bericht
Re: Mini Cooper S GP 929 ; Beek stage V
vindt ik ook.
paar keer achter freek gereden en de zijn is ook door 1230 gedaan.
ik zou zoals dave al zegt effe door sparen en ineens fatsoenlijk doen dan half werk.
al eens bij power plus info gevraagd?
grtz
paar keer achter freek gereden en de zijn is ook door 1230 gedaan.
ik zou zoals dave al zegt effe door sparen en ineens fatsoenlijk doen dan half werk.
al eens bij power plus info gevraagd?
grtz
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Mini Cooper S GP 929 ; Beek stage V
Taalkennis boeit niks. Gewoon iemand laten bellen, afspraak maken voor 550's en software, done.Treinkaart kopen, links rijden, aankomen, mappen en dezelfde weg terug. Vandaag nog gedaan (alleen niet gemapped) eitje.Yakkoox schreef:1320 is leuk maar ik heb de Engelse taalkennis hier niet voor vrees ik ..
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Mini Cooper S GP 929 ; Probleem met starten HELP
Het moeilijker starten komt wel vaker voor bij deze nokkenas. Je zult merken dat hij zo af en toe ook wat rauwer zal lopen en soms zelfs spontaan afslaat bij stationair loop. Is een beetje part of the deal bij zo'n extreme nokkenas als dit. Als het goed is heeft Klaas je hier ook voor gewaarschuwd...
Onze sponsors