Mini Cooper S GP 929 ; TE KOOP

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Kolhorn
Berichten: 1635
Lid geworden op: 30 dec 2010, 13:53

Re: Mini Cooper S GP 929 ; Beek stage V

29 nov 2013, 15:12

Eigenlijk is Fase V pas compleet met de 550CC injectoren, een kleine aanpassing in het inlaattraject (klep in JCW-box of DaceF of bv Cravenspeed CAI) en moet dan echt een custom-tune krijgen.

De meeste GP's zitten standaard tussen 205 en 210pk, niet op de 218 die is opgegeven. Met Fase IV zou je tussen 125 en 130 moeten uitkomen wat mij betreft :)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wateringen
Berichten: 1775
Lid geworden op: 27 apr 2011, 22:07

Re: Mini Cooper S GP 929 ; Beek stage V

29 nov 2013, 15:15

Ik draai met deze set-up 245PK en 280NM, incl. andere spruit, Dave-F, GRS motorsport, 550cc injectoren en custom tune.
R53 MCS HB / Pepper White
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Mini Cooper S GP 929 ; Beek stage V

29 nov 2013, 15:24

De nokkenas wordt veel in Engeland gebruikt, is zelfs ontwikkeld door catcams in samenwerking met een Engelse tuner (1320). Zij zijn er stellig van overtuigd dat een gedegen afstelling niet mogelijk is bij deze nokkenas icm standaard injectoren. De standaard injectoren moeten ver boven hun duty cycle werken en kunnen bovenin toeren niet voldoende brandstof inspuiten. Gevolg hiervan is een slecht vernevelingspatroon met kans op motorschade door een te arm mengsel. PB Daveke er anders eens over, die heeft zich goed ingelezen en kan er meer over vertellen.
In België zou je een custom map kunnen laten schrijven door BR Performance. Raj heeft een soortgelijke set-up en heeft bij hun de software laten doen. Hij haalde ook 240+ pk. Misschien kan hij je vertellen over zijn ervaringen met BR Performance..?
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Mini Cooper S GP 929 ; Beek stage V

29 nov 2013, 15:24

Koen, waar heb jij de software laten schrijven?
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

Re: Mini Cooper S GP 929 ; Beek stage V

29 nov 2013, 17:00

Ik heb nog een Forge liggen die ik wel wil ruilen tegen die van een GP ?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: Mini Cooper S GP 929 ; Beek stage V

29 nov 2013, 17:06

Yakkoox schreef:Heb zonet contact opgenomen met Klaas en met BR.

Klaas beweerd dat de standaard JCW injectoren voldoene benzine kunnen leveren tot vermogens van +-250pk :s

Ben nog aan het afwachten op de reactie van BR, maar waarschijnlijk ga ik volgende week even langs bij BR voor alles te laten aanpassen.
Had voor dat ik naar Beek ging ook even contact gehad met BR en zij beweren dat ik een Forge intercooler moet plaatsen om mijn vermogen te kunnen behouden.
Ik dacht dat de GP intercooler momenteel wel goed genoeg was?

In de toekomst komt er nog een GRS motorsport intercooler/chargecooler op, maar momenteel is mijn spaarvarkentje leeg..
- 250 pk met 380 CC's is klinklare onzin. Ik heb nu al tig keer verkondigd waarom, maar eigenwijs is ook wijs zullen we maar zeggen.
- GP IC is net zo goed als een GRS dus dat is verspild geld
- de software van BR is ook niet optimaal, want daar is de gasrespons te traag van
- spaar even langer door en rij naar 1320, steek 550's en los je tune in een keer degelijk op ipv genoegen te nemen met half werk
- je had beter direct naar 1320 kunnen gaan, had je veel geld bespaard - maar ik geloof dat ik dat ook al eens gezegd had
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Mini Cooper S GP 929 ; Beek stage V

29 nov 2013, 17:28

Forge is zeker niet beter dan GP. GP ic is juist erg goed.

Voor de rest sluit ik me aan bij bovenstaande
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
pocket rocket
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Zonhoven
Berichten: 774
Lid geworden op: 21 mar 2011, 09:58

Re: Mini Cooper S GP 929 ; Beek stage V

29 nov 2013, 23:27

vindt ik ook.
paar keer achter freek gereden en de zijn is ook door 1230 gedaan.
ik zou zoals dave al zegt effe door sparen en ineens fatsoenlijk doen dan half werk.
al eens bij power plus info gevraagd?

grtz
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: Mini Cooper S GP 929 ; Beek stage V

30 nov 2013, 01:09

Yakkoox schreef:1320 is leuk maar ik heb de Engelse taalkennis hier niet voor vrees ik ..
Taalkennis boeit niks. Gewoon iemand laten bellen, afspraak maken voor 550's en software, done.Treinkaart kopen, links rijden, aankomen, mappen en dezelfde weg terug. Vandaag nog gedaan (alleen niet gemapped) eitje.
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Mini Cooper S GP 929 ; Probleem met starten HELP

30 nov 2013, 21:12

Het moeilijker starten komt wel vaker voor bij deze nokkenas. Je zult merken dat hij zo af en toe ook wat rauwer zal lopen en soms zelfs spontaan afslaat bij stationair loop. Is een beetje part of the deal bij zo'n extreme nokkenas als dit. Als het goed is heeft Klaas je hier ook voor gewaarschuwd...
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”