Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

04 apr 2022, 17:01

Staat mooi die mat bronzen wielen. :icon_top:
Dit is de eerste winter sinds jaren dat ik de winterwielen niet gemonteerd heb en achteraf gezien een juiste keuze.
Als er echt extreem winterweer voorspeld zou worden en we er persé door moeten, dan kan ik ze altijd thuis op een uurtje wisselen.
Gebruikersavatar
K-vinR56s
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 dec 2021, 09:01

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

06 apr 2022, 18:38

Erg mooie combi onder de r56. Groen met rood dak zie je niet veel op de r56 reeks.

Die hankook ventus s1 evo3 is echt een topband. Volgend jaar gaan ze er achter ook onder.

Gave foto's in die fabriek daar staan aardig wat bijzondere mini's ook tussen
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

06 apr 2022, 19:04

Kevin,

Ik ben wel benieuwd hoe je ervaring over een tijdje is met de Hankook S1 EVO3. Jij hebt namelijk de runflat variant, ik de non runflat en onder de Clubman heb ik nooit runflat gehad maar zeer benieuwd hoe hij zich verhoudt naar een 10 à 20Km, hoe het slijtage verloop is. De specs van deze band, zowel runflat als non runflat zijn heel goed, een stille band en goede grip op zowel droog als nat.

Ik heb op de R56 altijd runflat gehad, de Hankook Ventus S1 EVO2, ook een fijne band alleen maakte iets meer rolgeluid maar was altijd zeer tevreden op droog, nat was ie toch wat minder, niet op rechtuit maar meer in scherpe bochten was de grip dan wat minder. De stugge zijwangen vond ik met runflat altijd wel prettig, ik kon met de R56 zoals ze dat zeggen "letterlijk de MINI de bocht ingooien", de banden bleven ondanks die stugge zijwand goede grip houden dus heb nooit problemen met runflat banden, tegenwoordig worden deze ook steeds beter. Ik heb nu dus op de R56 de Vredestein Ultrac (non runflat), ik moet zeggen ook een stille band met goede grip op zowel op nat als droog wegdek. Benieuwd hoe de slijtage zal zijn met zowel de Vredestein als de EVO3. Ik had als winterband onder de R56 altijd de Vredestein Quatrac 5, een 4 seizoenenband, goed genoeg voor het Nederlandse winterseizoen, die zaten op het 16 inch alu setje wat ik ooit voor 250€ had overgenomen met deze Vredestein met 6-7 mm profiel en die heb ik er 3 winterseizoenen op gehad en ook een fijne band met weinig slijtage, sta ik echt van te kijken.

Gr.
Gebruikersavatar
K-vinR56s
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 dec 2021, 09:01

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

07 apr 2022, 20:00

Schroefie schreef:
06 apr 2022, 19:04
Kevin,

Ik ben wel benieuwd hoe je ervaring over een tijdje is met de Hankook S1 EVO3. Jij hebt namelijk de runflat variant, ik de non runflat en onder de Clubman heb ik nooit runflat gehad maar zeer benieuwd hoe hij zich verhoudt naar een 10 à 20Km, hoe het slijtage verloop is. De specs van deze band, zowel runflat als non runflat zijn heel goed, een stille band en goede grip op zowel droog als nat.

Ik heb op de R56 altijd runflat gehad, de Hankook Ventus S1 EVO2, ook een fijne band alleen maakte iets meer rolgeluid maar was altijd zeer tevreden op droog, nat was ie toch wat minder, niet op rechtuit maar meer in scherpe bochten was de grip dan wat minder. De stugge zijwangen vond ik met runflat altijd wel prettig, ik kon met de R56 zoals ze dat zeggen "letterlijk de MINI de bocht ingooien", de banden bleven ondanks die stugge zijwand goede grip houden dus heb nooit problemen met runflat banden, tegenwoordig worden deze ook steeds beter. Ik heb nu dus op de R56 de Vredestein Ultrac (non runflat), ik moet zeggen ook een stille band met goede grip op zowel op nat als droog wegdek. Benieuwd hoe de slijtage zal zijn met zowel de Vredestein als de EVO3. Ik had als winterband onder de R56 altijd de Vredestein Quatrac 5, een 4 seizoenenband, goed genoeg voor het Nederlandse winterseizoen, die zaten op het 16 inch alu setje wat ik ooit voor 250€ had overgenomen met deze Vredestein met 6-7 mm profiel en die heb ik er 3 winterseizoenen op gehad en ook een fijne band met weinig slijtage, sta ik echt van te kijken.

Gr.
Zal ik zeker laten weten. Onder de bmw Z's hebben we juist geen runflats meer omdat dat zo beroerd rijd. Onder de mini was ik band dat ze erg stuiterig waren maar de hankook bevalt echt super! De oude versleten continental sportcontact 3 ssr (runflats) waren kneiterhard en stuiterde echt op de hobbeltjes. Nu met de hankook geen last van (de conti's zaten dan ook op de slijtage indicator)

Afgelopen winter onder de mini ook 16" met non runflat vredestein gereden en ben nu zo blij dat de 17" eronder zit. Rijdt weer lekker sportief en direct.

Onder de BMW z3 zijn eergister 4 nieuwe hankook evo2 gemonteerd. Ik heb voor de mini bewust voor de evo 3 gekozen omdat deze stiller als de evo 2 zijn
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

07 jan 2023, 17:48

Na een jaartje was afgelopen vrijdag de R56 weer aan de beurt voor jaarlijkse APK en meteen een kleine beurt met olie/oliefilter vervangen.
Tevens zat de remvloeistof er al weer 2 jaar in dus mocht ook meteen vervangen worden. Verder is er bij de beurt geen extra werkzaamheden naar voren gekomen dus kan er weer een jaartje tegen aan.

Ik had zelf een week geleden de ruitenwisserarm vervangen, de ruitenwisser was gescheurd waardoor de bevestiging op de as van de motor, een vertande bus die in de arm zit niet de arm meer goed meenam. De arm kon ik na het verwijderen van de moer er zo afpakken. Wat bleek, de bus van die arm zat lekker vastgeroest aan de as van de motor. Met een baby zaagje de bus ingezaagd en uiteindelijk los gekregen. De nieuwe ruitenwisserarm, besteld bij Ekris zo weer kunnen plaatsen en meteen met een nieuwe moer vastgezet. Die kan weer 16 jaar mee :wink:

Benieuwd of we nog een winter gaan krijgen anders mogen de zomersloffen er wel weer onder. Hierbij de plaatjes bij de praatjes

1370

1369

1371

Gr. Milco
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

07 jan 2023, 18:00

Proficiat met de verse apk zonder al te grote problemen.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

07 jan 2023, 19:40

Altijd lekker als je zelf de kleine issues kunt oplossen en de apk weer goed doorstaan is.
Afbeelding
Test-Schroefie
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2018, 21:40

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

05 jul 2023, 18:58

Testje voor het nieuwe forum of ik met mijn test account ook een bericht kan posten en bijlage kan toevoegen.
Bijlagen
IMG_8328.jpg
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

05 jul 2023, 20:05

Gelukt. Kan het plaatje niet zien. Maar da’s volgens mij een dingetje met tapatalk
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”