Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

10 mar 2019, 14:51

Dat is wederzijds Maurice :icon_top: we kunnen elkaar een beetje lekker maken met de mods die we toevoegen.
Ben toch blij dat de R112's zo mooi uitkomen onder de Clubman, ik had ze in beginsel gekocht voor de R56.
Ik vind die Ultralite wheels van Rik de Vrieze en dan die bronzen uitvoering zeer gaaf voor onder de BRG R56.
Nog wensen genoeg dus we kunnen nog even door :lol:
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

10 mar 2019, 15:41

Vandaag in het Autron Rosmalen even op de British Cars & Lifestyle Beurs geweest. Wederom leuk opgezet en me lopen vergapen op al dat mooist dat er staat van oude jaguars, Triumph, MG, Mini's etc etc tot de nieuwste Bentley, Austin Martin etc.

Leuke sfeer en voor degene die op zoek is naar (oude) onderdelen of opzoek is naar een Britse klassieker een leuke beurs, hierbij nog een impressie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
DennisR53
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Zuid Limburg
Berichten: 165
Lid geworden op: 03 aug 2016, 12:47

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

10 mar 2019, 18:29

Schroefie schreef:
08 mar 2019, 21:52
Dennis,

bedankt voor het compliment. Voor wat betreft de kleur, dit is Reef Blue, van veraf en bij weinig zonlicht lijkt het inderdaad zwart, zodra er meer licht op valt zie je echt dat het blauw is.

Op onderstaande plaat zie je het beter, binnen en dan met een flitser een foto gemaakt :wink:

Afbeelding



Gr. Milco
Ik zie het inderdaad! Lijkt echt ontzettend veel op mijn astro black kleur zeg. Maar hij lijkt in het licht inderdaad iets lichter.
Desondanks staan de velgen er top onder! :icon_top:
My Mini Cooper S R53 Checkmate 2007 Astro Black.
See my Show Your Ride
Afbeelding
Born to be Wild!
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

31 mar 2019, 20:25

Vandaag bij de R56 Cooper ook weer zijn zomerslofjes gemonteerd :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

31 mar 2019, 23:22

Lekker. Staat er weer netjes bij milco.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

01 apr 2019, 21:48

Thnx Daniel :D

Vanmorgen werd ik even onaangenaam verrast, denk neem de R56 weer een keer mee naar het werk, vrouwtje was vrij die kon lekker uitslapen. Starten en ik hoorde het meteen, dat klinkt als een motor die op 3 poten loopt en ja hoor herkende het meteen aan de het geluid uit de uitlaat. Gelukkig hoefde het vrouwtje geen auto te hebben dus de Clubman maar meegenomen.

S' avonds even met Carly uitgelezen en een misfire op cilinder 1. Ik wist dat Jos (Baseman) dat recentelijk ook had gehad maar toch even Schols Autos gebeld en kon morgen langs komen, waarschijnlijk de pen bobine, mocht er wel mee hun kant opkomen. Hij liep zo belabberd en stond me iets van bij dat Jos sinds de laatste keer er 1 spare had aangekocht voor het geval een volgende keer weer zou gebeuren.

Dus even contact gezocht met Jos en hij had er inderdaad 1 liggen die ik mocht komen ophalen. Nog even snel uitgezocht of het dezelfde was die ik benodigde en dat was het geval. De pen bobine opgehaald en weer op naar huis, vervangen, starten en loopt weer als een zonnetje.

Morgen meteen maar even 2 nieuwe bestellen, 1 nieuwe voor Jos en 1 extra voor mezelf, altijd makkelijk om op voorraad te hebben, het wisselen stelt tenslotte geen bal voor, we kunnen weer :wink:
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

01 apr 2019, 22:35

Echt bizar hoe vaak het de laatste tijd gezeur is met de bobines. Maar fijn dat het zo snel is opgelost.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

01 apr 2019, 22:45

Klopt Louis,

maar blij dat Jos er 1 op voorraad had liggen, vindt het toch maar niks om met een motor op 3 cilinders zo'n stuk te moeten gaan rijden dus dit was de perfecte oplossing.

Morgen meteen 2 nieuwe bij Martijn bestellen, leg er zelf ook maar meteen 1 op voorraad :wink:

Gr. Milco
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

06 mei 2019, 19:39

Van de week maar eens mijn camping aanhanger opgehaald om te kijken hoe die achter mijn R55 hangt ipv achter de R56 en of het elektrisch allemaal werkt. Nog even de nieuwe nummerplaat installeren. Alles werkt dus over een paar weken good to go :icon_top:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Achter de R56:

Afbeelding
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

06 mei 2019, 20:55

Ik vind je camping aanhanger beter achter de R55 staan dan achter de R56!
En je kan meer bagage mee nemen in de clubman!

Waar ga je heen op vakantie?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

06 mei 2019, 22:52

Spanje, Costa Brava, L' Estartit.

Staat inderdaad goed achter de Clubman en je kunt net weer wat meer meenemen maar met de R56 ging het ook prima.
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

06 mei 2019, 23:20

Ow dat is een lekker stukje rijden!!

Wil Volgend jaar ook een vakantie doen, dat we gaan rijden.

Alleen is een aanhanger geen optie bij een Cooper S



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

12 okt 2019, 21:28

De boordcomputer van de R56 Cooper was al 2 weken aan het melden dat de remblokken voor versleten waren dus maar via Winparts voor zowel voor als achter blokken en slijtage sensoren besteld. Omdat het vandaag lekker zacht weer was en dit voorlopig even de laatste dag kan zijn om te stoepsleutelen meteen maar de blokken vervangen. Er zat nog zo'n 0,5 cm op dus had nog wel even een tijdje door kunnen rijden maar blokken kosten wat dat aangaat ook niet de hoofdprijs dus meteen maar vervangen en met een nieuwe slijtage sensor ben je van die melding af (Dien je nog wel even zelf te resetten).

Weer verse ATE blokjes er voor onder. Achter laat ik het met de grote beurt mee pakken of ik doe het binnen kort bij de Autohobby club op het werk. Meteen de BRG maar weer even gewassen en in de was gezet.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

12 okt 2019, 23:11

Hierbij nog wat foto's gemaakt op zaterdag 5 oktober bij MINI goes Urban in Nijmegen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

20 dec 2019, 17:55

Een paar weken terug een afspraak gemaakt bij Rajko (13th Concepts) in Kerkrade. Mijn Bonnet Stripes op de R56 waren versleten, er brokkelde stukjes af en er kwamen scheurtjes in dus op naar 13th Concepts voor nieuwe.

Vooraf even contact gehad wat de mogelijkheden waren vwb wrap voor dak/spoiler. Zo gezegd heeft Rajko wederom vakwerk geleverd, het witte bij de BRG vervangen voor Chili Red. Het verwijderen van de oude Bonnet Stripes die ik destijds in Engeland had besteld was een drama maar toch gelukt. Rajko heeft alles netjes gewrapt, strips verwijderd, dakantenne dus het zit er hartstikke strak op, heel blij mee. Nu alleen nog de witte zomer sloffen laten poedercoaten in zwarte exemplaren en dat gaat in de 2/3de week van januari gebeuren. Planning is ook nog de Joeymod vwb de koplampen dus nog genoeg te doen voor de R56 voordat het zomerseizoen weer begint.

Hier alvast een eerste foto:

Afbeelding

Dit moet het gaan worden:

Afbeelding
 

Terug naar “Show your ride”