Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

20 dec 2019, 19:47

Flitsend 8) :icon_top:
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

20 dec 2019, 23:26

Dat ziet er veelbelovend uit Milco. Aardige switch van witte stripes en dak naar rood, maar staat erg goed. Velgen en joeymod maken het wel af (voor zover een mini af kan zijn )
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

23 dec 2019, 23:14

Vandaag was het de beurt aan Schols Autos om de R56 een grote beurt te geven, nou dat werd het... Het zou een standaard grote beurt worden maar al snel kwam er wat extra onderhoud aan het licht, 1 van de voorste remslangen was beschadigd en de andere was ook al niet meer 100% dus meteen beide vervangen, de multiriem die 3 jaar geleden vervangen was was nu al aan de binnenzijde zover beschadigd dat daar ook een nieuwe op moest. Dat de draagarm rubbers al niet te best waren wist ik wel maar de speling was nu zo groot dat er meteen Power flex in gekomen zijn, de originele waren gescheurd. Als laatste bleek op 1 van de aansluitingen van de airco dat een O-ring lekte dus die is ook vervangen en airco voorzien van een beurt/vulling. Uiteindelijk ook nog laten uitlijnen, het viel dus wat duurder uit maar hij rijdt en stuurt weer als de beste, het onderhoud was echt nodig maar dat mag ook met 290.000 km op de klok.

139

140

141

Ook nog even het project van Marcel Gout kunnen bewonderen, gaaf om te zien en die gaat straks als de brandweer.
 
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

24 dec 2019, 11:34

Wauw, daar is hard gewerkt. Alles bij elkaar heeft daar wel wat tijd in gezeten. Heeft Martijn dan al die onderdelen op voorraad liggen?
Na zoveel kilometers mag er al eens iets versleten zijn he.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

24 dec 2019, 13:34

Niek, ze beginnen meteen met het op de brug zetten, motorkap open en lopen dan meteen de vitale delen langs, checken op lekkages, de bekende onderhoudspunten. Hierna auto omhoog en lopen dan de onderzijde langs op de de specifieke punten zoals de remmen, uitlaat, onderzijde motorblok etc. Hier kwam meteen al de lekkage van het O-ringetje naar voren, slijtage op de remslangen voor (is nu opgelost doordat ze op de nieuwe remslangen nu standaard een extra bescherming op de slang hebben zitten), de speling op de draagarm rubbers en de slijtage van de multiriem. Veel hebben ze standaard op voorraad liggen maar niet alles. De Powerflex bevoordeeld wel maar een multiriem en remslangen voorzijde niet dus die worden meteen besteld en zij krijgen meerdere keren per dag spullen geleverd dus al het materiaal wat ze nodig hebben was al voor de middag binnen. Ze zijn begonnen met het wisselen van de draagarmrubbers en daar moet het subframe ervoor onderuit. Dat was al een klus opzicht zelf want na zoveel kilometers zit alles aardig vast maar alles zonder al te veel problemen los gekregen. Hiernaast het standaard onderhoud zoals luchtfilter, interieur filter, nieuw oliefilter en olie etc etc en nog APK. Uiteindelijk ben ik de gehele dag daar geweest, heel leerzaam want zo leer je nog eens wat over je MINI. Leuk detail was dat ik het project van Marcel Gout heb kunnen bewonderen, hij was die dag ook aan het sleutelen maar dat was cq wordt een heerlijk dik bommetje. Mooi om zijn R52S opgebouwd te zien worden :icon_top:
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

24 dec 2019, 13:49

Leuk en interessant dagje inderdaad. Ik blijf ook meestal bij mijn auto's als er aan gesleuteld wordt.
Liefste doe ik het zelf maar heb niet alle kennis en gereedschap en zonder brug is het behelpen of het gaat helemaal niet zonder brug.
Remschijven en remblokken doe ik wel eens zelf maar dan ben ik daarna gebroken, krijg je als 50 plusser :)
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

24 dec 2019, 14:42

Hetzelfde hier, eveneens 50+ plusser :wink: , meestal neem ik een leenautootje want ik weet dat de MINI bij Martijn in goede handen is maar ik heb al verlof dus zodoende er lekker bij gebleven. Remblokken voorzijde heb ik recent ook zelf gedaan, het betere stoep sleutelen maar een brug helpt wel. Op het werk hebben wij een autohobbyclub met drie bruggen en gereedschap dus ik zou meer zelf kunnen doen maar het mooiste zou zijn dat je een eigen garage hebt waar zo'n kleine hefbrug in past zoals Rob Stassen ook 1 heeft, dan zou ik meer zelf doen omdat je dan de tijd kan nemen en je niet meteen dezelfde dag klaar moet zijn om de brug weer vrij te maken.

Fijne feestdagen Niek,

Gr. Milco
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

24 dec 2019, 15:34

Jij ook prettige Feestdagen Milco! :icon_top:
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

18 jan 2020, 12:38

Om de R56 weer wat aan te passen was stap 1 rood dakje en rode bonnet stripes. Stap 2 zou de R91 poedercoaten worden en vorige week weg gebracht en vandaag opgehaald, zien er weer perfect uit, stoeprand schade weg, 1 putje op de rand is gebleven maar dat wist ik dat die niet weg te krijgen was. Heel blij met het resultaat, volgende week komen de bandjes erop. Ik had voor de kerst een rode centercap besteld ,dacht dat het een set was, bleek er maar 1 te zijn, en vrijdag moeten er nog 3 binnen komen.

De laatste stappen worden, van de koplampen het binnenwerk zwart spuiten en covers om de deurhendels om het laatste chroom weg te werken.

De plaajes bij de praatjes:

Zo waren ze 5 jaar geleden gepoedercoat

Afbeelding

Nu ander kleurtje plus geen hoogglans maar gewoon (zijde)glans zwart

142

Moeten nog 3 rode caps binnenkomen

143

Wordt vervolgd...
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

18 jan 2020, 12:51

Netjes. Zijdeglans maakt het wel mooi! Je “einddoel” komt snel dichterbij zo.

Lekker bezig
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

18 jan 2020, 19:42

Ziet er goed uit Milco. Die rode doppen zijn even een keer wat anders en maken het echt af! Ben heel benieuwd naar het eind beeld!
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

18 jan 2020, 22:30

Mooi die wielen en die rode centercaps ook. Waar kun je die centercaps kopen?
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

19 jan 2020, 17:15

Niek,

ik heb ze besteld via Wish.com, net even gekeken maar de rode zijn uitverkocht maar verwacht dat ze nog wel een keer te koop komen. Anders alibaba checken.

https://www.wish.com/search/Car%20Wheel ... er%20cover

De rode MINI cover: https://www.wish.com/product/5d883621b2ec7f644df8907f

Andere optie is standaard covers bestellen zonder sticker en dan sticker bij bv Jordy (Dutch Sticker) laten maken.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

19 jan 2020, 20:04

Ok, dank je voor de info!
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

08 feb 2020, 18:52

De laatste naafdoppen zijn ook binnen en de bandjes zitten ook al op het zomersetje. Laat het voorjaar maar komen  :D
 
144

145

146

Terug naar “Show your ride”