Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Pboy_007
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Almere
Berichten: 575
Lid geworden op: 19 okt 2014, 09:24

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

04 mei 2017, 23:05

Je mini is straks weer helemaal nieuw :icon_top:
My Thunder Grey!
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

06 mei 2017, 11:19

Ik heb er nu bijna 250.000km op zitten en dan krijg je dit soort dingen en behoefte je MINI toch net wat meer onderhoud. Zolang het betaalbaar en binnen de perken blijft mag ie blijven :wink:
Minimaastricht
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Maastricht
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 dec 2013, 19:57

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

07 mei 2017, 07:58

Facebook is ook niet mijn ding; ik laat me af en toe door de vrouw informeren. . Mini ziet er strak uit Milco; ik noem het clean & classy.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Zie hier voor mijn "Who are you".
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

07 mei 2017, 08:12

Mooie mods weer, Milco! Je auto staat er super bij. Idd wat Marcel zegt: clean & classy!

Die 10W60 olie zou ik je trouwens afraden. Daar zijn onze MINI blokjes niet voor geschikt. Lees anders dit artikel eens door. Staat mooi uitgelegd waarom.
http://www.opieoils.co.uk/pdfs/tech-art ... 60-oil.pdf

Verder lekker blijven genieten van je mooie kar! Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

07 mei 2017, 09:09

Hij staat er weer top bij Milco.
De mods / onderhoud onder de kap zijn het voornaamste en daar wordt ie ook het vrolijkste van.
De km stand maakt niks uit, kijk maar naar TBL, zolang je er maar goed voor zorgt.
Carbon mods zijn altijd (shakeit)

Tot snel vriend !
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

08 mei 2017, 22:14

Thanks guys,

Ik blijf hier gewoon op z'n tijd posten Marcel, ook leuk voor de "FaeBookloze" onder ons. Hiernaast bouw je een leuke topic op van je MINI, hoe je hem kocht en wat je er in de loop van de jaren aan veranderd hebt, ook leuk om zelf terug te lezen.

Brightlty, 10W60 wilde Martijn Schols vooral gaan testen op de R53 en R56S blokjes. Ik wilde zelf eigenlijk als mijn huidige voorraad Castrol olie 5W30 overstappen naar 5W40 en dat ga ik waarschijnlijk ook doen omdat ik al bij meerdere gelezen heb dat ze betere resultaten (lees een lager olieverbruik) erdoor kregen.
Het schijnt dat de goedkope Castrol olie (~8€ per liter) niet dezelfde kwaliteit heeft als de Castrol olie van 15€ per liter. Schijnt, laten we maar zeggen het B-merk te zijn. Eerst maar eens met goede olie (5W40) kijken wat de resultaten zijn, stap voor stap komen we er ook.

Vandaag op het werk even naar de knoppen gekeken Jos en wat Rob Stassen al aangaf kun je het binnenwerk gewoon overzetten. Ik had nog een setje knoppen liggen die in het extra standaard lederen stuur zat die ik van Bart Lunenburg had overgenomen, die overgezet dus ga er nu even vanuit dat daar wel alle lampjes werkend zijn. Binnenkort maar een keer inbouwen en uitproberen. Als het werkt moet je maar een prijsje maken.

Volgende updates die klaarliggen zijn dus zwarte MF knoppen en het middelste/onderste JCW carbon panel in het stuur (over genomen van Jos). Jos zei ooit al eens, als je met Carbon begint wil je steeds meer en moet zeggen dat het ook mooi spul is :wink: . Wil zeker nog een keer de carbon spiegelkappen en waarschijnlijk het 2 delige originele carbon dashboard (nu met carbon wrap alleen wijkt kleur af van originele MINI carbon).

Clean & Classy :D

Afbeelding
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Veghel
Berichten: 2500
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:37

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

10 mei 2017, 19:19

Klinkt als een aardige jongen die Bart.
Maar lekker bezig weer chef
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
JeffreyRS
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 apr 2016, 21:31

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

10 mei 2017, 19:42

Erg mooie mini zo in deze kleurstelling!

Wat betreft de olie. De castrol edge titanium fst blijft natuurlijk castrol edge titanium fst ongeacht de prijs. Op internet te krijgen voor gemiddeld 40 euro voor 5 liter. Of bedoelde je dit niet?
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

10 mei 2017, 19:47

Mooie update waar dat oem stukje carbon op het stuur.
Eerst maar eens kijken of je het werkend krijgt, dan maken we er wel een mooi vriendenprijsje van.
Ik mis de " the box" emotion hier :wink:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

13 mei 2017, 00:47

Jeffery, ja dat bedoelde ik, ik koop zelf ook de olie via internet maar het schijnt dat er bij Castrol zeg maar een handel/markt is in een mindere olie die verkocht wordt als de Castrol edge (Longlife) maar toch van mindere kwaliteit. Kan ik dit bevestigen, nee, is mij verteld. Ik ga na de vakantie overstappen of MOTUL olie 5W40 en ga het mee maken of het verbruik naar beneden gaat. Ik zal de resultaten, positief of negatief hier ook delen in mijn topic. Ik wil het wel proberen vooral omdat ik mijn olieverbruik naar beneden wil hebben. Ik doe toch altijd na de zomer cq voor de winter altijd een olie wissel dus ben zeer benieuwd wat het me brengt. Wordt vervolgd....
Laatst gewijzigd door Schroefie op 14 mei 2017, 23:53, 2 keer totaal gewijzigd.
JeffreyRS
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 apr 2016, 21:31

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

13 mei 2017, 23:51

Castrol edge titanium fst 5w30 zoals hij bedoelt is voor o.a bmw/mini moet dit toch ook echt zijn. Het zou heel raar zijn als dit niet zo is en lijkt mij ook een vorm van fraude.
Melelie
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 19 jun 2015, 16:36

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

15 mei 2017, 10:32

Groen met wit staat altijd goed vind ik! :)
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

30 jul 2017, 20:52

De vakantie alweer 3 weken geleden achter de rug en tijd om weer even iets te posten. De Cooper heeft het de heenweg goed gedaan maar had in Spanje last van de extreme warmte. De olie wordt dan naaimachine olie en het koelsysteem heeft het dan extra zwaar. Precies 1 dag voor vertrek kreeg ik te maken met wat koelvloeistof verlies en een melding verhoogde uitstoot. De melding kunnen resetten maar bleef gedurende de terugreis terugkomen. Alles wijst op (bank 1 sensor 1, error codes P2414 en P2626) op de 1ste Lambda sensor. Ondanks dat de auto verder goed rijdt heb ik toch af en toe, vooral bij koude motor dat ie stottert. Het rare is dat deze sensor april 2016 al vervangen is dus ben al in gesprek met Martijn (Schols auto's) en die zit aan de Katalysator te denken. Hij had er toen ik terug was van vakantie daar ook een Cooper staan die hetzelfde probleem had, ook wat olieverbruik en daarbij komt dat de mijne al 256.000km erop heeft zitten en dan met wat olieverbruik is het dus mogelijk dat de Kat slecht wordt en daarom de melding komt. Na zijn vakantie gaan we daar naar kijken. Verder heeft de Cooper met de camping aanhanger er achter, het weer fantastisch gedaan. Gemiddeld verbruik rond de 1 op 15.
Afbeelding

Afbeelding

Tijdens mijn vakantie nog een Carbon kofferdeksel greep overgenomen (Jos Bruijstens nog bedankt voor het regelen van het pakketje) en die zit er ondertussen ook op.

Afbeelding

Om nog beter de auto uit te kunnen lezen en fouten te kunnen resetten meteen maar een Carly Generation II (tbv iOS/WiFi) adapter aangeschaft in combinatie met de app Carly for BMW Pro. Gelukkig kon ik met mijn huidige adapter in combinatie met de Carista app ook al het een en ander doen en ook resetten maar de Carly heeft iets meer opties. Mocht er iemand in de omgeving van Veghel ooit behoefte hebben om zijn MINI uit te lezen kan die altijd even langs komen.

Afbeelding

Nu maar even wachten dat Martijn Schols weer terug is van vakantie dus tot eind augustus maar even de MINI wat minder gebruiken, ik vermijd tot die tijd lange ritten en nu dagelijks met de scooter naar het werk, ook niet vervelend.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

31 jul 2017, 19:56

Ondanks het gezegende kilometrage staat jullie MINI er prachtig bij Milco.
Dan is wat extra tlc geen overbodig iets en gelukkig gaat dat bij Martijn helemaal goed komen.
Carbon trunk handle staat super icm het BRG, echt heel mooi.
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

02 aug 2017, 20:52

Thnx Jos, even afwachten wat het onderhoud bij Martijn gaat zijn, mocht er nog iets in het spaarpotje achterblijven dan op zoek naar Carbon spiegelkappen en van die Carbon deurhendels (die je over de originele heen plakt). Kijken om bij Roel de binnenzijde van de voorlampen zwart te laten spuiten, lijkt me ook wel gaaf.

Terug naar “Show your ride”