Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

01 sep 2020, 22:35

Afgelopen donderdag mijn R56 Cooper gepolijst terwijl Hugo de modificatie doorgevoerd had op mijn XENON lampen, en omdat het resultaat er mocht zijn, vandaag de R55 Clubman Cooper maar een keer aangepakt. Met behulp van mijn DAP900 vandaag de Clubman gedaan en blij met het resultaat. Meteen na het polijsten in de was gezet en blinkt weer als de beste.
Nu moe en voldaan languit op de bank chillen.
De plaatjes bij de praatjes.

688

689

690

692

693

694

695

696
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

01 sep 2020, 23:00

Jammer dat ik de foto’s niet kan zien. Wel erg benieuwd naar het resultaat van zowel de lampen als de poetsbeurt
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

02 sep 2020, 00:35

Het taptalk verhaal, hier een paar als bijlagen, die moet je wel kunnen zien Daniel.
Bijlagen
IMG_3438.JPG
IMG_3434.JPG
IMG_3424.JPG
IMG_3411.JPG
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

02 sep 2020, 08:44

Wat een eer van je werk Milco. Ze staan er echt beiden fantastisch bij. Wat zal je trots zijn als je uit het raam kijkt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

02 sep 2020, 14:30

Nu zie ik ze idd wel. Mooi werk Milco!
Je hebt je uitzicht nog mooier gemaakt !
Afbeelding
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

02 sep 2020, 17:38

Leuk verhaal, mooi resultaat!

Een hele km stand voor de BRG, het kan aan mij liggen maar je ziet ze niet zoveel met die km stand! (3 ton)
Hier ligt het bewijs, goed onderhoud en een betrokken bestuurder brengt een auto ver! Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk...

Ben benieuwd wat er nog meer gaat komen :icon_top:
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

19 jan 2021, 20:15

In deze corona tijd weinig ritjes/meetings en door de lockdown kun je weinig geld uitgeven dus tijd om een wens in vervulling te laten gaan en een Cobra Suspension EVO 1 schroefset besteld voor de Clubman Cooper. Ik heb zo'n zelfde set onder de R56 Cooper liggen en ben daar zeer tevreden over dus nu is de Clubman aan de beurt. Vooral door de afneembare trekhaak is een schroefset beter zodat je de auto beter kan afstellen in hoogte, zowel voor als achter. Hiernaast moet ik de koplamp ringen opnieuw spuiten. Had dat zelf gedaan maar na verloop van tijd ging de blanke lak scheuren. Onderzoek op internet wees uit dat het probleem zit in het feit dat je dan de droogtijd tussen de lagen blanke lak te kort was dus de afzonderlijke lagen niet lang genoeg hebt laten dragen/uitharden dus dat moet een keer helemaal opnieuw. Mooi klusje voor het voorjaar. Binnen kort dus een update met de schroefset.

De R56 Cooper kreeg na de beurt in december in 1 keer wat elektrische klachten. Eerst gaf de GPS van de navigatie een afwijking, dus verwacht dat de GPS overleden is dus bij MINIparts24 een andere GPS antenne voet besteld en is ondertussen geleverd. Binnenkort een keer vervangen. Een paar dagen laten gaf bij het achteruit in parkeren de PDC een error aan. De Carly adapter geplaatst en de MINI uitgelezen en de code verwees naar de sensor rechtsachter. Dan kan het eigenlijk 2 problemen zijn, een kabelbreuk of de sensor kapot. De kabel leek visueel in orde dus dan moet het de sensor zijn. Gelukkig had ik er nog 1 liggen, ooit al eens bij MINIparts24 een exemplaar besteld en deze geplaatst, voila en het werkte weer. Dat heeft me aardig wat geld gescheeld want nieuw, kosten die krengen ~190 euro per stuk.

Keep you posted
Bijlagen
WhatsApp Image 2021-01-19 at 17.26.48.jpeg
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

19 jan 2021, 21:05

Schroefie schreef:
19 jan 2021, 20:15
In deze corona tijd weinig ritjes/meetings en door de lockdown kun je weinig geld uitgeven dus tijd om een wens in vervulling te laten gaan en een Cobra Suspension EVO 1 schroefset besteld voor de Clubman Cooper. Ik heb zo'n zelfde set onder de R56 Cooper liggen en ben daar zeer tevreden over dus nu is de Clubman aan de beurt. Vooral door de afneembare trekhaak is een schroefset beter zodat je de auto beter kan afstellen in hoogte, zowel voor als achter. Hiernaast moet ik de koplamp ringen opnieuw spuiten. Had dat zelf gedaan maar na verloop van tijd ging de blanke lak scheuren. Onderzoek op internet wees uit dat het probleem zit in het feit dat je dan de droogtijd tussen de lagen blanke lak te kort was dus de afzonderlijke lagen niet lang genoeg hebt laten dragen/uitharden dus dat moet een keer helemaal opnieuw. Mooi klusje voor het voorjaar. Binnen kort dus een update met de schroefset.

De R56 Cooper kreeg na de beurt in december in 1 keer wat elektrische klachten. Eerst gaf de GPS van de navigatie een afwijking, dus verwacht dat de GPS overleden is dus bij MINIparts24 een andere GPS antenne voet besteld en is ondertussen geleverd. Binnenkort een keer vervangen. Een paar dagen laten gaf bij het achteruit in parkeren de PDC een error aan. De Carly adapter geplaatst en de MINI uitgelezen en de code verwees naar de sensor rechtsachter. Dan kan het eigenlijk 2 problemen zijn, een kabelbreuk of de sensor kapot. De kabel leek visueel in orde dus dan moet het de sensor zijn. Gelukkig had ik er nog 1 liggen, ooit al eens bij MINIparts24 een exemplaar besteld en deze geplaatst, voila en het werkte weer. Dat heeft me aardig wat geld gescheeld want nieuw, kosten die krengen ~190 euro per stuk.

Keep you posted
Wat leuk weer een update van je te lezen Milco! En super gaaf dat je je lang gewenste mod binnen hebt! Ga je ze laten monteren door Martijn of kan je dit zelf doen? En mooi dat je het euvel van de PDC zelf helpt verholpen. Behalve dat het veel geld scheelt is het ook gewoon leuk om te doen (vind ik dan i.i.g.). Zie graag de plaatjes als de 4x4 Clubman bij de grond staat :wink:
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

19 jan 2021, 22:59

Maurice,

ik zou het wel aandurven om het zelf te doen vooral omdat ik toen bij de R56 met mijn neus er bovenop gestaan heb bij de installatie maar bij ons op de basis is de autohobbyclub dicht en daar in tegen doet Martijn al het onderhoud aan mijn Coopers dus hij mag dit nu ook doen. Hij moet tenslotte ook weer uitgelijnd worden. De plaatjes volgen vanzelf :icon_top:

Gr. Milco
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1499
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

07 feb 2021, 15:47

Goed bezig Mico, :icon_top: ook nog steeds aan het modden :)
Goede keuze voor het Cobra Evo 1 set, :))
Heb dat set ook al wat jaartjes op mijn Clubman en ben daar nog steeds dik tevreden over.
Ga je geen spijt van krijgen.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

13 mar 2021, 16:39

De Cobra EVO 1 set zit er onder, moet nog wel de juiste afstelling krijgen, loopt rechtsachter een beetje aan als je over een drempel gaat, dus moet wat camber gezet worden, hebben we tenslotte ook bij de BRG R56 gedaan dus gaat goed komen. Dan zal ik snel even wat foto's maken.

Van de week bij de R56 een ABS melding gekregen, gereset maar de dag erop bij het starten was ie weer terug. Contact gehad met Martijn Schols om vandaag de MINI uit te laten lezen en afhankelijk van de klacht te repareren maar vanaf woensdag middag blijft de klacht weg dus we hebben het even zo gelaten en wachten even totdat ie er hard in zit. De GPS antenne voet moest nog vervangen worden en dat had ik bij dus even de C-panelen los gehaald en Martijn heeft even de moer losgehaald. Er bleek wel een verschil te zitten in het 2de hands exemplaar van MINIPARTS24, die had 3 aansluitingen en de oude 2.

853

Toch vervangen en alles weer dicht gemaakt. Toen ik bij Martijn wegreed en de N279 opdraaide had de GPS antenne de satelliet weer gevonden en werd de positie weer goed weergegeven en werkte de navigatie weer zoals het hoort. Blij dat we zo'n bedrijf als MINIPARTS24 hebben, scheelt toch veel op de onderdelen en een 2de hands werkende antenne voet is prima. Fijn dat ik even binnen bij Martijn de antenne voet kon vervangen, niet echt weer om te stoep sleutelen :wink:

Milco
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

27 mar 2021, 23:48

De R56 geeft de laatste tijd wat kleine probleempjes, na een kapotte GPS antenne had ik een paar weken terug in 1 keer een ABS light in combinatie met de 2 warninglights en de mededeling dat het bandencontrole (druk) systeem niet zou werken. Ik zat meteen te denken aan een wheelspeed sensor maar het kon ook de ABS module zijn. Het rare was dat de klacht zich automatisch resette om een dag daarna weer terug te komen. Vanaf vorig weekend zat ie er hard in dus zelf met mijn OBD scanner uitgelezen en ik kwam bij de wheelspeed sensor links achter uit. Ter controle ook bij Schols auto nog uit laten lezen met hun BMW/MINI apparatuur en kwamen op hetzelfde uit.
Vandaag de afspraak om de sensor te vervangen met een 2de hands exemplaar, Martijn had er nog 1 liggen en prima voor dit "oudje".

Wat een simpel klusje leek werd toch even iets anders, ding zat muurvast dus om er echt goed bij te komen moest de schijf en het wiellager eraf. Was blij dat ik dit niet zelf geprobeerd had, als ik een garage had gehad ik het wel aangedurfd maar stoep sleutelen, euh nee.

Nadat de sensor vervangen was met de testapparatuur nog gekeken of de klacht opgelost was en het zag er goed uit. Toen heeft de monteur van Schols garage nog een stukje gereden om te kijken of de klacht weg bleef en voila, "problem solved"

Vorige week ook de 300.000km gepasseerd :D
Bijlagen
IMG_0159.jpg
IMG_0150.jpg
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

29 mar 2021, 12:54

Super dat het zo snel opgelost is.
Over dat vast zitten, had mijn R53 met een versleten abs sensor. Gelukkig ook in een garage laten doen.
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

30 mar 2021, 08:46

3ton voorbij wow dat zijn weer eens kilometers. Proficiat. !

En fijn om te lezen dat je sensor weer gefixed is.
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

31 mar 2021, 23:23

Nick & Ragnar,

Inderdaad fijn dat het met die sensor snel opgelost was en met een 2de hands sensor (MINI) die Martijn nog had liggen uit een MINI die ze ooit gedemonteerd hadden. Advies is altijd een originele te pakken volgens Martijn. In het verleden hadden ze ook wel eens een sensor van een andere fabrikant gebruikt en werkte niet altijd na behoren. Op deze manier liep het ook niet meteen in de papieren, vriendenprijsje, was daar wel blij mee.

Blijf de R56 rijden zolang de kosten beheersbaar zijn, gaat het in de papieren lopen dan wordt ie in onderdelen uit gesloopt maar zover is het nog niet.

Terug naar “Show your ride”