Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

18 nov 2018, 14:31

Voorlopig heb jij daar de komende 3 weken geen last van :wink:
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

19 nov 2018, 10:17

Schroefie schreef:
18 nov 2018, 14:31
Voorlopig heb jij daar de komende 3 weken geen last van :wink:

:lol: true :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

29 nov 2018, 19:14

Schroefie schreef:
02 sep 2018, 16:19
Ondertussen al een tijdje verder en zijn er al weer wat mods geïnstalleerd. 15 Augustus had ik een afspraak bij 13th Concepts bij Rajko.
Hij heeft de originele Hampton Bonnet Stripes geplakt, zwarte Beltline aangebracht en de panels om de aero gril zwart gewrapt. Tevens van de scuttles het chroom met zwarte wrap bekleed en nieuwe Hampton stickers gemaakt aangezien er 1 ontbrak. De volgende stap in het de-chromen is de koplamp- en mistlampringen laten spuiten in Reef Blue. Hiernaast van de week van CM Customs het custom stuurtje binnen gekregen, rode stiksels, verdikt, sportgrepen en leer gecombineerd met geperforeerd leer, dat heeft Chico weer netjes gemaakt. Wederom 1 van de beste mods, een veel betere en fijnere grip dat het origineel. Stuurtje bij Martijn Schols even ingebouwd want hij is er handiger in met het verwijderen van de stuurairbag dan ik, knopjes/kabeltje overzetten en meteen een Carbon JCW stuurkapje geplaatst. Van binnen is de Clubman nagenoeg zoals ik hem wil hebben, enige wat er nog in komt is een Carbon handrem greep en dan is binnen wel af. Misschien ooit nog een audio/luidspreker update maar dat zien we nog wel. Aan de buitenzijde staat nog Xenon koplampen op het verlanglijstje en een ander onderstel maar voorlopig blijf ik even zo rijden. Wat er binnenkort nog wel onder komt is een afneembare trekhaak.

Afgelopen weekend zijn we ook nog met een 13 tal clubmembers naar de Brand Hatch MINI festival geweest, ontzettend gaaf en genoten en veel gelachen en plezier gehad. Jammere was dat de zondag in de loop van de middag het begon te regenen en zodanig dat we tegen 15.00 uur het circuit hebben verlaten, was niet leuk meer, de regen kwam bijna horizontaal voorbij, veel wind en ook vwb temperatuur koelde het snel af. Al met al een heel leuk geweest en voor volgend jaar staat ie al weer op de agenda.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Milco, zit nog even je Clubman posts door te lezen maar wat staat hij er mooi bij zeg! Dat dikke stuur, de JCW goodies aan de binnenzijde, echt heel fraai allemaal.
En super dat je mooie wintersetjes hebt gescoord zodat je veilig de winter door kan!
Groeten Maurice
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

29 nov 2018, 20:17

Thnx Maurice. We willen deze clubman redelijk standaard houden en hiernaast ooit een R53 of R56S als 2de auto/projectje erbij nemen en daaraan lekker modden. We rijden eerst de R56 Cooper op en mochten de kosten van de MINI te hoog oplopen dan wordt ie doormidden gezaagd en wordt de achterste helft een aanhanger en worden de rest van de onderdelen verkocht. Zolang die nog lekker rijdt houden we hem erbij, kan ik op mijn gemak rond kijken en sparen voor een S-je.

Ik heb nog even getwijfeld om mijn zwarte R112 als winterset te gebruiken maar komen toch zomerbanden op en dan voor de R56.
Het setje voor de R56 waren MINI R92 velgen met nog 6 en 7 mm, vier seizoenbanden van Vredestein Quatrac 5 die goed scoren in winterse omstandigheden voor 225€. Als ik 4 winterbanden moet halen en op laten leggen ben ik voor een budget band al gauw 300€ kwijt dus was dit een leuk setje. De winterbanden op de R94 voor de Clubman komen van Dave Stuyts (PA Service), nieuwe Bridgestone Blizzac 250€, was ook een koopje.

Het enige wat zeker nog onder de clubman komt is een afneembare trekhaak en misschien een sportdemper set van Koni icm kortere veren (2-2,5cm lager). Een wens blijft nog Xenon aftermarket setje, is toch een groot verschil van de R56 met Xenon naar de R55 met halogeen verlichting.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

29 nov 2018, 20:24

Schroefie schreef:
29 nov 2018, 20:17
Thnx Maurice. We willen deze clubman redelijk standaard houden en hiernaast ooit een R53 of R56S als 2de auto/projectje erbij nemen en daaraan lekker modden. We rijden eerst de R56 Cooper op en mochten de kosten van de MINI te hoog oplopen dan wordt ie doormidden gezaagd en wordt de achterste helft een aanhanger en worden de rest van de onderdelen verkocht. Zolang die nog lekker rijdt houden we hem erbij, kan ik op mijn gemak rond kijken en sparen voor een S-je.

Ik heb nog even getwijfeld om mijn zwarte R112 als winterset te gebruiken maar komen toch zomerbanden op en dan voor de R56.
Het setje voor de R56 waren MINI R92 velgen met nog 6 en 7 mm, vier seizoenbanden van Vredestein Quatrac 5 die goed scoren in winterse omstandigheden voor 225€. Als ik 4 winterbanden moet halen en op laten leggen ben ik voor een budget band al gauw 300€ kwijt dus was dit een leuk setje. De winterbanden op de R94 voor de Clubman komen van Dave Stuyts (PA Service), nieuwe Bridgestone Blizzac 250€, was ook een koopje.

Het enige wat zeker nog onder de clubman komt is een afneembare trekhaak en misschien een sportdemper set van Koni icm kortere veren (2-2,5cm lager). Een wens blijft nog Xenon aftermarket setje, is toch een groot verschil van de R56 met Xenon naar de R55 met halogeen verlichting.

Afbeelding
Xenon lampen zijn bijna een must-have zou ik zeggen :wink: Een Clubman met een karretje erachter zie je niet heel vaak, stoer!
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

07 feb 2019, 21:33

Gisteren was het zover, de (afneembare kogel) trekhaak is geplaatst onder de R55 Clubman Cooper.

In mijn zoektocht eerst bij Trekhaakcentrum gekeken en berekend wat het me zou kosten, installatie van een trekhaak met afneembare kogel, 13 polige plug, vaste stroomdraad/geschakeld en witte nummerplaat. Aangezien er niet bij stond welk merk je kreeg maar even gebeld want ik wilde graag de Westfalia met verticale afneembare kogel (heb die ook onder de R56 Cooper zitten). Die was niet meteen leverbaar maar was ook 100€ duurder dan de offerte wat een Brink trekhaak bleek te zijn. Ik moest hun even een email sturen, dan zouden ze de prijsopgave en specificaties sturen voor een Brink en een Westfalia met verticaal afneembare kogel.

Ik wist dat MINI ook een trekhaak kon leveren met afneembare kogel dus zogezegd zo gedaan, Ekris Utrecht benaderd en mijn wensen neergelegd. Ik werd daar zeer snel en vakkundig geholpen en 2 dagen later had ik een uitgebreide offerte in het postvak. Wat bleek, daar zat totaal geen prijsverschil in met het Trekhaakcentrum, zelfs nog een paar euro goedkoper en wat blijkt, de MINI trekhaak is een Westfalia trekhaak die speciaal voor MINI door Westfalia gemaakt wordt. Toen was de keuze snel gemaakt, Ekris mocht de opdracht uitvoeren. De offerte zou bij alle Ekris vestigingen moeten gelden maar Ekris Veenendaal kon de trekhaak niet voor het bedrag genoemd in de offerte plaatsen, Ekris Utrecht die zelf de offerte opgesteld hadden konden dat wel dus op naar Ekris Utrecht.

Het voordeel voor mij is dat ik collega's heb wonen in Utrecht dus s' morgens de MINI weggebracht naar Utrecht en afhankelijk hoe lang het ging duren s' avonds weer ophalen. Dat is uiteindelijk de volgende dag geworden, was voor mij geen probleem, wat bleek, ik kreeg gratis een navigatie update geïnstalleerd (die was die avond nog niet afgerond zodoende afgesproken dat ik hem de volgende dag op zou halen), dat is nog eens service, gratis navigatie update. Mijn ervaringen met mijn lokale MINI dealers waren tot nu toe altijd slecht verlopen, auto voor onderhoud wegbrengen en je MINI terug krijgen met een grote scheur in je voorruit, een andere keer nieuwe paravents laten plaatsen omdat de clips van die deksels allemaal afgebroken waren, hadden ze deze geïnstalleerd en het rooster in het midden beschadigd met het plaatsen en er maar even niets van gezegd etc etc.

Ik moet zeggen dat Ekris Utrecht de trekhaak netjes hebben geplaatst, de factuur was zoals aangegeven in de offerte, een heel goed gevoel aan over gehouden. Tevens kreeg ik nog 2 goodies, een MINI keycard en een MINI MOBILE OFFICE laptoptas, helemaal super natuurlijk. Mocht je dus op zoek zijn naar een trekhaak met afneembare kogel is het zeker de moeite waard om een offerte op te vragen en deze te vergelijken met andere offertes, in mijn geval was dit de beste optie, aanrader dus Ekris Utrecht. (op alle onderdelen Ekris NewMINIclub korting gehad variërend van 5 tot 25%)

Netjes een opbergvak voor de kogel (extra bij besteld), dop voor op de kogel, afsluitdop voor frame als kogel niet geplaatst is, vuil-afdekdopjes voor sleutelcilinder, 2 sleutels en een witte kentekenplaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1499
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

07 feb 2019, 21:56

Mooie mod weer Milco, goede service van Ekris weer. Trekhaak staat bij mij ook altijd nog op mijn wensenlijstje.
Gelukkig staat op mijn kenteken (R55S van 2008) ook nog een trekgewicht.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

07 feb 2019, 23:59

Adriaan, mag je best blij mee zijn, zijn er echt niet veel van. Even een tijdje naar gezocht maar kon er niet echt 1 vinden die aan mijn wensen voldeed.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

21 feb 2019, 20:37

Schroefie schreef:
07 feb 2019, 21:33
Gisteren was het zover, de (afneembare kogel) trekhaak is geplaatst onder de R55 Clubman Cooper.

In mijn zoektocht eerst bij Trekhaakcentrum gekeken en berekend wat het me zou kosten, installatie van een trekhaak met afneembare kogel, 13 polige plug, vaste stroomdraad/geschakeld en witte nummerplaat. Aangezien er niet bij stond welk merk je kreeg maar even gebeld want ik wilde graag de Westfalia met verticale afneembare kogel (heb die ook onder de R56 Cooper zitten). Die was niet meteen leverbaar maar was ook 100€ duurder dan de offerte wat een Brink trekhaak bleek te zijn. Ik moest hun even een email sturen, dan zouden ze de prijsopgave en specificaties sturen voor een Brink en een Westfalia met verticaal afneembare kogel.

(...)

Afbeelding
Mooie mod Milco, ziet er OEM uit wat mij betreft! :icon_top: Houd je in de praktijk de trekhaak er altijd onder of koppel je hem af als je hem lange tijd niet gebruikt?
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

21 feb 2019, 21:39

Nee, bij de Clubman mag je hem er zo wie zo niet onder laten omdat ie dan voor de kentekenplaat komt te zitten. Zowel bij de R56 en ook bij de Clubman is ie alleen geplaatst als er iets achter hangt. Als ik bijvoorbeeld naar Spanje ga met de camping aanhanger dan gaat de afneembare kogel eraf zodra we gearriveerd zijn en wordt ie pas weer geplaatst als we weg gaan. Zodra de kogel verwijderd is zie je er niets van, tevens kun je de spanning aansluit plug wegklappen dus je ziet dan niet dat er een afneembare kogel/trekhaak onder zit.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

08 mar 2019, 17:54

Vandaag was het dan eindelijk tijd dat de R112's die al een jaar lagen onder de MINI mochten. Ik heb van afgelopen zomer tot de winter met de originele Hampton velgen/Hankook banden gereden en aansluitend met de wintervelgjes/Bridgestone winterbanden. Paar weken geleden begonnen met kijken welke banden ik er onder wilde. Heb op de MINI, zowel R56 als nu de R55 vwb zomerbanden HANKOOK er onder gehad en ben daar zeer tevreden over. Bij de R56 zijn het runflats maar onder de R55 lagen de HANKOOK Ventus V12 evo2 die me goed bevielen dus deze nu ook op de R112's gelegd.
Voor me winterbandjes uitgekomen bij Dave (PA Service) had toen een mooie aanbieding en na wat vergelijken kwam ik ook nu weer bij hem terecht. Ging vroeger altijd naar Profile maar die zijn er niet echt goedkoper op geworden en heel tevreden met de service van Dave. Viel me op, voordat de wielen met banden gemonteerd werden, dat netjes het oppervlak van de remschijf waar de velg mee in contact komt, schoon gemaakt werd en dat de roest verwijderd werd met een speciaal borsteltje. Hiernaast werden de winterbanden netjes in grote witte plastic zakken achterin de Clubman gelegd zodat het interieur schoon blijft. Dat heb ik ze bij Profile nooit zien doen, net dat beetje extra aandacht wat voor mij het verschil maakt om de volgende keer weer naar Dave te gaan. Dave, nog bedankt voor de goede service, wegligging is super en geen rare trillingen of iets dergelijks dus alles mooi in balans
Bij thuiskomst meteen even het wintersetje schoon gemaakt dus die kan de opslag weer in.
Hierna door naar Dennis, die de sport knop zou inbouwen en ik kon dit mooi combineren, was toch al in de buurt.
Ik weet nu meteen hoe de middenconsole los moet, zo leer je nog eens wat. Dennis starte met het in programmeren en had het de sportknop in een hand omdraai ingebouwd, Dennis nog bedankt
Hierbij nog wat foto's
Volgende stap wordt verlagen en een spacertje erop

Bij PA Service:
Afbeelding

Wintersetje schoongemaakt en kan meteen de opslag in:
Afbeelding

Sportknop erin:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
2Kaatjes
Be Mini
Be Mini
Berichten: 723
Lid geworden op: 09 jun 2013, 20:11

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

08 mar 2019, 18:11

Super wielen set zo op de Clubbie Ziet er top uit !


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lucky 7 :icon_top:
Afbeelding
Gebruikersavatar
DennisR53
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Zuid Limburg
Berichten: 165
Lid geworden op: 03 aug 2016, 12:47

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

08 mar 2019, 20:13

Hele mooi upgrade Milco!
Wat staat dat toch mooi, zwarte R112 op astro black :dansen
My Mini Cooper S R53 Checkmate 2007 Astro Black.
See my Show Your Ride
Afbeelding
Born to be Wild!
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

08 mar 2019, 21:52

Dennis,

bedankt voor het compliment. Voor wat betreft de kleur, dit is Reef Blue, van veraf en bij weinig zonlicht lijkt het inderdaad zwart, zodra er meer licht op valt zie je echt dat het blauw is.

Op onderstaande plaat zie je het beter, binnen en dan met een flitser een foto gemaakt :wink:

Afbeelding



Gr. Milco
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

09 mar 2019, 18:01

Schroefie schreef:
08 mar 2019, 17:54
Vandaag was het dan eindelijk tijd dat de R112's die al een jaar lagen onder de MINI mochten. Ik heb van afgelopen zomer tot de winter met de originele Hampton velgen/Hankook banden gereden en aansluitend met de wintervelgjes/Bridgestone winterbanden. Paar weken geleden begonnen met kijken welke banden ik er onder wilde. Heb op de MINI, zowel R56 als nu de R55 vwb zomerbanden HANKOOK er onder gehad en ben daar zeer tevreden over. Bij de R56 zijn het runflats maar onder de R55 lagen de HANKOOK Ventus V12 evo2 die me goed bevielen dus deze nu ook op de R112's gelegd.
Voor me winterbandjes uitgekomen bij Dave (PA Service) had toen een mooie aanbieding en na wat vergelijken kwam ik ook nu weer bij hem terecht. Ging vroeger altijd naar Profile maar die zijn er niet echt goedkoper op geworden en heel tevreden met de service van Dave. Viel me op, voordat de wielen met banden gemonteerd werden, dat netjes het oppervlak van de remschijf waar de velg mee in contact komt, schoon gemaakt werd en dat de roest verwijderd werd met een speciaal borsteltje. Hiernaast werden de winterbanden netjes in grote witte plastic zakken achterin de Clubman gelegd zodat het interieur schoon blijft. Dat heb ik ze bij Profile nooit zien doen, net dat beetje extra aandacht wat voor mij het verschil maakt om de volgende keer weer naar Dave te gaan. Dave, nog bedankt voor de goede service, wegligging is super en geen rare trillingen of iets dergelijks dus alles mooi in balans
Bij thuiskomst meteen even het wintersetje schoon gemaakt dus die kan de opslag weer in.
Hierna door naar Dennis, die de sport knop zou inbouwen en ik kon dit mooi combineren, was toch al in de buurt.
Ik weet nu meteen hoe de middenconsole los moet, zo leer je nog eens wat. Dennis starte met het in programmeren en had het de sportknop in een hand omdraai ingebouwd, Dennis nog bedankt
Hierbij nog wat foto's
Volgende stap wordt verlagen en een spacertje erop
Geweldig mooie Clubman heb je Milco. En hij wordt alleen maar mooier! Blijf je topic met belangstelling volgen :icon_top:
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”