My Mini Cooper S

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
MisterTUDOR
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Breda
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jan 2018, 15:52

Re: My Mini Cooper S

20 sep 2019, 09:11

Netjes ding Jos! Blijft er hartstikke goed uit zien.
First it was #TEAMPW and now it's #TEAMJCW
Follow my mod-journey on Instagram: www.instagram.com/misterjcw
Gebruikersavatar
N_Mdriver
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Berichten: 198
Lid geworden op: 01 nov 2008, 16:59

Re: My Mini Cooper S

20 sep 2019, 10:52

geen dank Jos....het blijft een mooie wagen om op de gevoelige plaat vast te leggen :-)
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: My Mini Cooper S

23 sep 2019, 16:28

Dank je wel allemaal voor de mooie replies :-))

Vandaag is na misschien wel 3 jaar de dag gekomen dat ik aangehouden ben door de politie vanwege mijn zwarte NL stickers op mijn kentekenplaten.
De agent had een broeder in opleiding of zo iets bij zich, hij was in ieder geval nog heul erg jong, maar hij was ook heel erg schappelijk naar mij toe. Ik kreeg de mededeling dat hij me geen bekeuring ging geven, maar dan moest ik de stickers er wel ter plekke afhalen.
Voor die optie dus maar gekozen en hem nog het compliment gegeven dat ik er 3 jaar mee rondgereden heb en hij de eerste was die het had gezien. Toch geboft en iets van €90,- uitgespaard :roll:
Nu voor even dus geen zwart meer, maar het standaard blauw :feest



Afbeelding
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: My Mini Cooper S

23 sep 2019, 16:51

3 jaar is best lang. Ken verhalen van 3 uur
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: My Mini Cooper S

23 sep 2019, 20:59

Het moest er een keer van komen Jos Zelf heb ik er volgens mij 1 dag van kunnen genieten maar ik had wel net zoveel geluk als jij met 2 schappelijke agenten. Scheelt een hoop geld voor een sticker van 3 euro
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1499
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

Re: My Mini Cooper S

06 okt 2019, 01:33

3 jaar is nog helemaal niet zo lang Jos :mrgreen: , rij al denk ik 9 jaar met die zwarte NL stikkers rond. Heb ze er 2x af moeten (laten) halen omdat ik in de steekproef met de APK viel.
Toen ik nog in Rotterdam woonde werd ik vooral s'avonds best wel vaak aangehouden en na diverse keren eens een keer aan een agent gevraagd of hij niet iets aan mijn auto zag.
Antwoord agent: je bedoelt die zwarte NL stickers zeker, meneer daar maken we ons niet druk om hoor er zijn wel belangrijkere dingen die gecontroleerd moeten worden of niet goed zijn bij Auto's.
Nu in Limburg ben ik nog niet aangehouden, dus ik hoop er het beste maar van en hoop dat ik er net zoals jij met een waarschuwing van af kom.

Overigens het is en blijft een dikke en echt mooie Mini van je. :-)) :icon_top:
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: My Mini Cooper S

02 mar 2020, 12:28

Met de MINI gaat het goed, grote mods gaan er niet meer komen, ik ben blij met hoe hij er bij staat, het moet geen kermis auto worden.
Daarmee is het bij / onderhouden van al dit moois het belangrijkste voor me geworden.
 
Aanstaande woensdag moet de MINI even langs Garage Schols. 
Ik kreeg de (rode kleur) melding van een auto op een brug en het rode symbool dat de handrem aangetrokken is.
Dat houdt in dat de sensoren aangeven dat er naar de rem(voering) gekeken moet worden.
Nu staan deze bij MINI wel erg scherp afgesteld volgens Martijn, maar goed, beter even laten checken dan er mee door blijven rijden en straks ook de schijven naar zijn grootje. 
Meteen ook nieuwe ruitenwissers laten monteren, want de rubbers zijn van de temperatuur schommelingen in de loop van de tijd wat gaan indrogen waardoor ze piepen als ze hun werk aan het doen zijn en das best irritant.

Hmmm bijna voorjaar  :zon
 

Afbeelding
 
 
 
 
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: My Mini Cooper S

02 mar 2020, 19:39

Mooi als je zelf vindt dat ie ‘af’ is Jos. De enige die daar over gaat ben jij :-) Onderhoud en bijhouden is minstens zo belangrijk als het modden. Mooi dat je hier ook zo zorgvuldig mee om gaat. Ik blijf je topic in de gaten houden en lees hem nog regelmatig door!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: My Mini Cooper S

06 mar 2020, 15:49

Afgelopen woensdag ben ik met de MINI naar Garage Schols geweest omdat er sinds een paar dagen telkens een storingsmelding kwam.
Ik wist welke het was, (rode handrem lampje + auto op een brug), dat wil zeggen dat er iets met de remmen niet correct is.
Vaak is het de indicator die bij de R56 linksvoor op de klauw gemonteerd is en die meestal veel en veel te vroeg melding geeft dat je remblokken vervangen moeten worden.
Dus naar Martijn gereden en daar bleek dat er een kabelbreuk in het kabeltje van de indicator zat en dat was de reden van de melding.
De blokken kunnen dit seizoen nog makkelijk mee volgens Martijn, dus besloten het nieuwe kabeltje al wel te monteren, maar nog niet aan te sluiten.
De MINI gaat 2 maal per jaar naar Martijn, dus momenten genoeg om het in de smiezen te houden.

Als je MINI op de brug staat loop je er toch een keer onderdoor en omheen en kijk je toch nauwkeuriger dan wanneer hij met vier wieltjes op de grond staat. 
Bij 1 wiel moest ik nog een keer kijken ..  :shock  kak.


Afbeelding


Gelukkig bleek de schroef er niet doorheen te zijn, dus dat was weer een meevaller  Koffie!
 
Vanwege de gemonteerde camber plates voor en de camber arms achter gaan de banden toch wat sneller cuppen dan normaal en dat geeft (zeker met een rearseat delete), meer lawaai in de auto.
De Yokohama'a zitter er nu vanaf 05-2017 onder, en ik rij ongeveer 11K per jaar, dus dan mag en set nieuwe ook wel. 
De MINI moet eind April voor apk naar Martijn en dan komen er ook meteen nieuwe banden onder. Ik ben erg tevreden over de Yokohama Neova AD08R, dus ik ga kijken of ik deze zelfde high performance zomerbanden weer kan bestellen  :rijden
 


Afbeelding

 
 
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: My Mini Cooper S

06 mar 2020, 21:45

Mooi dat de storing opgelost is!
Die Yokohama's zijn inderdaad super. Heb ze onder mijn Honda. In de zomer bij droog weer op 2,2 bar warme druk kleven ze geweldig. Ook in de regen voldoen ze nog.
Bestel ze op tijd want soms zijn ze niet in alle maten snel leverbaar.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: My Mini Cooper S

07 mar 2020, 15:39

Leuk om je update te lezen en leerzaam om van de indicator af te weten. Banden zien er alleen op de foto al gruwelijk uit, maar belangrijker nog dat ze goed rijden !
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: My Mini Cooper S

08 mar 2020, 12:31

niekcarfreak schreef:
06 mar 2020, 21:45
Mooi dat de storing opgelost is!
Die Yokohama's zijn inderdaad super. Heb ze onder mijn Honda. In de zomer bij droog weer op 2,2 bar warme druk kleven ze geweldig. Ook in de regen voldoen ze nog.
Bestel ze op tijd want soms zijn ze niet in alle maten snel leverbaar.

Dank voor de tip Niek :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: My Mini Cooper S

02 mei 2020, 11:10

Recentelijk naar onze club sponsor Garage (Martijn) Schols in Meijel geweest voor de jaarlijkse apk en 2 nieuwe voorbanden.
Zoals eerder gezegd ben ik super tevreden over de Yokohama AD08R en die zijn er dus ook weer opgezet.
Het is eigenlijk de opvolger van wat er onder ligt, de nieuwe hebben de toevoeging S gekregen en heten in zijn geheel, Yokohama Advan Neova AD08RS in de maat 205 / 45 / R17 84W RPB.
Profiel is identiek aan wat er onder lag.
Omdat Martijn ze niet kon leveren had ik ze online bij Bandenleader.nl besteld (€130,- per band :wat: ), en ze werden netjes thuis afgeleverd.
De nog redelijke oude voorbanden zijn naar achter overgezet, de oude achterbanden waren als gevolg van mijn set-up, (verlaagd & camber arms), behoorlijk gecupt.
Het rijden met banden die gecupt zijn, gaf voortaan het nodige binnen rumoer tijdens het rijden, de rear seat delete in mijn MINI draagt ook al niet bij aan geluidsisolatie dus ook daarom ook gekozen om voor 2 nieuwe te leggen en de oude voorbanden naar achteren te verhuizen.
Nu is het weer heerlijk stil en is het genieten van de uitlaat geluiden :rijden

De apk verliep zoals verwacht helemaal smetteloos en we kunnen weer zorgeloos verder richting september, want dat staat er een grote beurt gepland.


Afbeelding
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: My Mini Cooper S

02 mei 2020, 12:37

Altijd fijn als het beestje weer op orde is.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: My Mini Cooper S

03 mei 2020, 12:02

Fijn Jos dat je schitterende R56 weer goed gekeurd is en op frisse nieuwe bandjes staat. Ik weet sinds kort ook weer hoe dat is ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”