My Mini Cooper S

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
minipro
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2019, 17:35

Re: My Mini Cooper S

26 okt 2020, 12:33

Kan ik maar 1 ding over zeggen: je hebt te weinig foto's toegevoegd. :wink:
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: My Mini Cooper S

21 feb 2021, 18:24

Zo, is alweer even geleden dat er hier iets gepost is, dus maar eens even het stof van dit topic afpoetsen.
De afgelopen 10 maanden is er vanwege de Corona crises aanmerkelijk minder met de MINI gereden dan gehoopt, maar dat neemt niet weg dat de klok van de tand des tijds ook voor mijn trots gewoon door tikt en er dus zaken kapot gaan en / of vervangen moeten worden.
In de eerste helft van 2020 al eens een bobine vervangen, tweede helft 2020 bleek er weer 1 kapot te zijn, dus bij Garage Schols meteen alle 3 de oude bobines laten vervangen, zodat dit voorlopig geen problemen meer gaat geven.

De MINI weer enige weken probleemloos gelopen tot er weer een storingsmelding kwam.
MINI aan de computer en dit keer bleek het de de high pressure fuel pump te zijn die de geest had gegeven.
Dat is een best prijzige reparatie :? , maar wat moet dat moet, dus geen getreuzel, afspraak gemaakt bij Martijn Schols en een nieuwe gemonteerd.
Ook heb ik de Forge Dump Valve die een goed jaar geleden gemonteerd was, uit laten bouwen en dat stukje is weer terug naar origineel gezet.
Resultaat, hij loopt weer als een zonnetje en het is heerlijk om weer van een goed werkende stage 1 tuning te kunnen genieten :rijden

Vorig jaar twee nieuwe voorbandjes laten monteren, nu zijn de achterste aan de beurt.
Vandaag een vers setje van onderstaande rubbers besteld, uiteraard matchend met wat er voor op ligt.
In Maart mag de MINI al gekeurd worden, (is eigenlijk pas in Mei aan de beurt), dus dan maar meteen de nieuwe banden laten monteren.
Al behoorlijk wat jaartjes heel erg tevreden met deze semi slicks en ze staan ook heel erg mooi op een velg, dus vandaar vervangen in plaats van switchen naar een ander merk.
Brightly nog steeds dankbaar voor dat ie me deze band tipte, dank vriend :icon_top:

De gedemonteerde Forge dump valve als ook de Cravenspeed olie peilstok die ik had, hebben inmiddels een nieuwe eigenaar gevonden.

Laat het voorjaar met hopelijk weer mooie ritjes die gewoon mogen, maar komen :zon


Afbeelding
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: My Mini Cooper S

21 feb 2021, 18:47

Blijf deze Mini erg mooi vinden ! Ik hoor vanuit verschillende bronnen dat de AD08 RS een andere compount dan de AS08R. De RS is de opvolger van de R, maar zou niet hetzelfde “plak-karakter” hebben als de R. Ben benieuwd hoe jij er over denkt.

Gr Ron
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: My Mini Cooper S

21 feb 2021, 19:34

Helaas gaat onderhoud gewoon door. Wel goed te lezen dat je er niet op bezuinigd. Scheelt uiteindelijk ook weer problemen op de korte termijn.

De apk hoef je waarschijnlijk niet veel zorgen over te maken.
Afbeelding
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: My Mini Cooper S

21 feb 2021, 20:04

Ik las dat de laatst versie van de AD08RS een nieuwe compound heeft (die voldoet aan Europese wetgeving dacht ik) die vele malen slechter is dan de "originele".

https://www.tyrereviews.com/Tyre/Yokoha ... AD08RS.htm
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: My Mini Cooper S

21 feb 2021, 20:49

Idd heb ik ook gelezen, en enkele kopers met een Lotus waren not amused. Nou ben ik geen rijder die 0.2 seconden op het circuit uit de banden perst, dus ben benieuwd wat Baseman er van vind.

Gr Ron
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: My Mini Cooper S

22 feb 2021, 09:30

RSR schreef:
21 feb 2021, 20:49
Idd heb ik ook gelezen, en enkele kopers met een Lotus waren not amused. Nou ben ik geen rijder die 0.2 seconden op het circuit uit de banden perst, dus ben benieuwd wat Baseman er van vind.

Gr Ron

Ik heb inderdaad ook de voorganger, de AD08R, op mijn MINI gehad, en heb vorig jaar de beide voorbanden vernieuwd met de nieuwe AD08RS omdat "de oude" niet meer verkrijgbaar waren.
Achterwielen zijn nu op en aan vervanging toe, dus voor mij logisch dat ik bij hetzelfde merk en type blijf als wat er nu aan de voorzijde gemonteerd is.
Deze nieuwe RS is idd harder van compound dan de voorganger, de S.
Net als wat je zegt Ron, ben ik ook niet iemand die iedere maand het circuit op gaat en blijft het bij mij bij wat sportief rijgedrag als de mind en weg setting dat toelaten.
De redenen waarom ik deze band kies,

A: In combinatie met de gemonteerde KW schroefset, camber plates voor en camber-arms achter hebben ze bij droog weer voor mij voldoende grip en geven ze voldoende feedback tijdens mijn "sportieve modus momenten". Het vermogen wordt bij droog weer dus goed op het asfalt gebracht.
B: Ik vind de banden als gevolg van de rechte wang, echt mega mooi op een velg passen en daarnaast vind ik het profiel ook mooi.


Afbeelding
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: My Mini Cooper S

22 feb 2021, 13:43

Vind/vond de looks ook altijd geniaal van deze band. Ik laat me niet zo snel afschrikken door verhalen dat de RS een drama-band zou zijn. Vaak is het van horen zeggen of na 30 rondjes op Zolder ofzo. Dat doe ik niet met de Mini, dan blijf ik die motor reviseren.....

Gr Ron
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: My Mini Cooper S

22 feb 2021, 15:40

Ik vind het ook echt een mooie band om te zien :)

Dat vond ik ook van de Vredestein Ultrac Sessanta (helaas niet meer leverbaar), maar dat is een heel ander type band.

RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: My Mini Cooper S

27 mar 2021, 10:07

Hoe bevallen de Yokohama’s ? Wil toch de knoop maar eens doorhakken wat betreft de zomerbanden !

Gr Ron

Edit, kom net terug van Mini Center Rotterdam, daar lag een nieuwe set Federal 595 RS Pro, mooie ban voor nette prijs. Wel in 215 40 17.

Gr Ron
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: My Mini Cooper S

05 apr 2021, 10:40

RSR schreef:
27 mar 2021, 10:07
Hoe bevallen de Yokohama’s ? Wil toch de knoop maar eens doorhakken wat betreft de zomerbanden !

Gr Ron

Edit, kom net terug van Mini Center Rotterdam, daar lag een nieuwe set Federal 595 RS Pro, mooie ban voor nette prijs. Wel in 215 40 17.

Gr Ron

Sorry van de wat verlate reactie Ron :O
RS versie bevallen goed.
Inmiddels 2 ritten mee gereden waarbij er best wel stevig doorgereden werd, en daar hebben ze zich van hun goede kant laten zien.
Ik ben blij dat ik ook nu weer voor de AD08 gekozen heb Ron :rijden
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: My Mini Cooper S

05 apr 2021, 11:02

Gewoon lekker genieten op een rustige zaterdagochtend :rijden :mrgreen:


Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: My Mini Cooper S

05 apr 2021, 14:37

Heerlijk!
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”