Richards MCCS; Picdump + tjoening!

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Richards MCCS; Milltek catback

07 feb 2016, 21:07

Daveke schreef:Beetje vreemd zoals ie klinkt bij dat stilstaand gasgeven.. Alsof er iets in de weg zit in de pijp..
Rijdend klinkt ie lekker :)
Denk doordat t komt omdat de microfoon t niet aan kan.
Want op de camera hoor je de knallen niet echt en op de GoPro hoor je een soort 'plof', maar niet hard.

Gelukkig heb ik geen petje en doe ik dat soort dingen nooit stilstaand... :P
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: Richards MCCS; Milltek catback

07 feb 2016, 21:10

Nee ik bedoel meer dat ie klinkt alsof ie 5 cilinders heeft, of er maar op 3 loopt. Als in gewoon niet oke. Tot je gaat rijden, dan is het wel nice. Ik weet het niet.. Ik ben toch echt wel dol op een Decat op een clubman icm een JCW pijpje...
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1499
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

Re: Richards MCCS; Milltek catback

07 feb 2016, 21:31

Klinkt lekker, goed bezig.

Nog een tip, extra steunpuntje halverwege. Bij mij heeft het i.i.g.geholpen met het brom geluid.
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Richards MCCS; Milltek catback

08 feb 2016, 12:32

Daveke schreef:Nee ik bedoel meer dat ie klinkt alsof ie 5 cilinders heeft, of er maar op 3 loopt. Als in gewoon niet oke. Tot je gaat rijden, dan is het wel nice. Ik weet het niet.. Ik ben toch echt wel dol op een Decat op een clubman icm een JCW pijpje...
Als t klinkt alsof die op 5 cilinders loopt.. HEEL GRAAG! 8) haha

JCW is wel een van de mooiste oplossingen idd. Aan de andere kant relatief duur.
Cooperdriver schreef:Klinkt lekker, goed bezig.

Nog een tip, extra steunpuntje halverwege. Bij mij heeft het i.i.g.geholpen met het brom geluid.
Afbeelding
Ik had bij mn stock uitlaat en zonder middendemper nergens last van.
Zou het de diameter zijn of toch ergens iets anders?
Steuntje is een leuk idee, maar ik hou het nog even zo en in nood de middendemper erop zetten.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Richards MCCS; Milltek catback

28 mei 2016, 13:44

Het is weer een tijdje geleden hier.

Tijdje terug een brake check gedaan. Die ging helemaal prima. Stopt nog steeds goed. Remt zo goed, ik kan voor 2 remmen!
Afbeelding

Zooooo super blij met m'n Recaro's!!!!
Omdat het schalen zijn, werd ik echt enorm goed opgevangen. Heeeeel klein beetje last van mn nek, maar zeker geen wiplash. Gewoon de schrik er een beetje in. Geen last van gehad.

Uiteraard allemaal verzekeringswerk. Dus dat is allemaal netjes opgelost.
2x nieuwe achterdeurtjes erin en een nieuwe achterbumper. De bovenste plaat van de bumper heb ik mee naar huis genomen. Eens kijken of ik daar ooit mee kan knutselen zoals Ragnar ooit had, maar dan toch een ander soort carbon :)

Verder heeft dit hok natuurlijk al voldoende ervaring op de Nurburgring, maar nog geen sticker. Ik wilde een speciale sticker. Niet zoals iedereen op de achterklep of ruiten heeft.
Batje heeft m voor me gevonden de held!
Afbeelding
Afbeelding
Voor de oplettende kijker; jaaaaa "NL" staat scheef... niet mijn fout, maar de sticker maker. Erg jammer, maar dat los ik nog wel op.. ooit...

Voor het idee hoe die er nu bij staat:
Afbeelding
Fotocredits gaan naar Manick!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Richards MCCS; Milltek catback

28 mei 2016, 13:47

mooi dat die goed remt maar toch jammer van je schade
Komt ook wel weer goed en waarschijnlijk word die er alleen maar mooier van
sticker is gaaf zeg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Richards MCCS; Milltek catback

28 mei 2016, 17:00

milltek klinkt super! En schade is kak maar als het weer netjes opgelost wordt is er nis aan de hand. Ik heb net die van mij even vakkundig langs een hek geschraapt. :mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Richards MCCS; Met de billen op de grond... 8)

03 jun 2016, 19:13

Het is alweer een tijdje terug, maar Batje en ik hadden via een Duitse onderdelen facebook een set Recaro stoelverlagers gevonden.
De OEM sportstoelen kunnen best laag. Wat uiteraard zorgt voor een betere binding met het voertuig. De Recaro stoelen zitten echt hondermiljoen keer beter dan de standaard stoelen, maar helaas hebben ze ook een nadeel. De stoelen zitten namelijk hoger dan standaard.

Ik ben ongeveer 1m90 en dan zit je toch wat moeilijk in de stoelen. Vooral icm het pannodak, kan het hoofdpijn bezorgen. Daarbij zit de binnenspiegel altijd in de weg. Het beeld rechtsvoor mij word altijd geblokt. Op het circuit vervelend omdat je niet door de bocht kan kijken en op de openbare weg omdat je soms fietsers mist... of iig (te) laat ziet...

Dus zijn batje en ik al een keer met pen en papier gaan zitten en gaan bedenken hoe de stoel te verlagen. Uiteindelijk deze aanbieding tegen gekomen en dat maar gedaan. Het word door een paar jongens in Duitsland gemaakt. Deze heren hebben ook veel te doen met "Der Blauer Klaus". Een bekende op de Nurburgring. Dit gaf ons het vertrouwen om te bestellen.

De frames zien er echt goed uit! Ze zijn dan ook helemaal laser gesneden. Zeer tevreden daarover!


Nou, dan bij deze de buildtread inclusief de foto's :Foto
Uiteraard moet om te beginnen de stoel uit de auto. Geen moeilijke klus, maar toch ff werken met t benauwde weer momenteel.
Als de stoel er eenmaal uit is, dan moeten de kabels onder de stoel allemaal los. Deze zitten namelijk alleen verstrikt door het frame heen.
Afbeelding

Wij dachten in eerste instantie dat er een frame onder kwam dat werd veranderd... neeeeeeee... het gehele frame word vervangen. Dat betekent dat de boel echt goed los moet.
Als je t goed doet, zie die lompdure stoel er ineens zo uit:
Afbeelding

Dit koste, mede door het weer en de enorme onbekendheid van onze kennis hoe een stoel in elkaar zit, een hoop tijd. Stiekem toch wel een paar lastig te vinden schroefjes en alles zit vol (om niet te zeggen overvol) met locktite. Nondeju wat een hoop locktite! Niet alleen het schroefdraad, maar ook het metaal er omheen was gewoon blauw uitgeslagen. Bizar!
Maargoed. Dat brengt ons bij de volgende foto, het rustmoment en even op adem komen:
Afbeelding

Na het los maken van de frames was ook gelijk te zien wat het verschil is. Volgens de advertentie is het 3cm. Achteraf denk ik echt dat het meer is!
Hierbij een paar overzichtsfoto's van de frames;
Voorzijde is standaard Recaro, achterin het nieuwe frame:
Afbeelding

Voorzijde nieuwe frame, originele er achter. Duidelijk het hoogte verschil te zien:
Afbeelding

Tijdens het vergelijken van de frame troffen we een verschil aan.
De balk aan de voorzijde klopt helemaal zoals met het origineel. Aan de achterzijde was het frame helemaal leeg. Vonden we raar, maargoed, het zal vast zonder kunnen?

De hele boel in elkaar gezet. Bleek tijdens de testfit de billenpartij toch wat aan de losse kant. Nu was t met mijn billen nog geen ramp, maar die van Bart zijn.. euhm.. euhm.. de stoel bewoog in ieder geval dermate dat we gelijk actie hebben ondernomen en een bracket hebben gemaakt.
Afbeelding

Ons gemaakte frame ter ondersteuning was subliem! Niet van de echte te onderscheiden. Zelf de kleur vloekt niet!
Afbeelding

Huh? De echte ... ...
Tuuuuuuuuuurlijk... Onze holbewoner met gorillahanden had de doos maar half uitgepakt. Onderin zat nog een hoop bubbeltjes plastic. Met daarin dus brackets Koffie!
Afbeelding

Daarna de hele stoel weer inelkaar geflanst. Was weer een flink karweitje. Alle kabels los moeten halen en een nieuwe routing moeten geven.
32 tiewraps verder was de stoel weer het geheel zoals die er normaal ook uit ziet.
De rails weer vastzetten en toen kwam het moment; "nou.. ga zitten dan!"

Nou.. daar zit je dan. Tweehonderd en drie centimeter lager dan eerst.
Ik voelde me echt een kabouter achter het stuur. Zoals je vaak een ouder iemand ziet zitten en net over het stuur heen kan kijken...
Afbeelding

Wat een verademing! Ik kijk serieus onder de binnenspiegel door! Dat lukt me eigenlijk nooit bij auto's! Geen enkele. Dus dit is echt helemaal super.
Ik bedoel dat ik dus zonder te dansen in de auto onder de spiegel door kijk.
Over de spiegel gesproken. Ik kon via de spiegel door het glazen achterdak kijken. De achterruit was niet eens in het zicht! Zover is de stoel gezakt. Zooooooo chill dit!

Ik rij er nu bijna een week mee rond en ben er nog steeds blij mee. Het uitstappen gaat nu makkelijker. Je hoeft niet meer over de rand heen te tillen. Nu staat mn voet op de grond en mn been raakt de stoel niet.
Het instappen is nog even wennen, want het is echt diep nu.

Even het lange verhaal kort; Bart en ik hebben het stoelframe verlaagd en zijn er heel blij mee! :))
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Veghel
Berichten: 2500
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:37

Re: Richards MCCS; Met de billen op de grond... 8)

03 jun 2016, 23:01

Gorillahanden ftw!!!
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Richards MCCS; Met de billen op de grond... 8)

04 jun 2016, 11:38

Geweldige aanpassing, precies wat die stoelen nodig hebben!
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Richards MCCS; Met de billen op de grond... 8)

06 jun 2016, 15:47

Prachtig verhaal met mooie bijbehorende plaatjes Richard,
Vooral de laatste foto is prachtig, het lijkt idd of er een klein iemand achter het stuur zit :lol:
De 24e ff testen hoe dat zit met die verlaging, ik ben 1.80, maar toch, even kijken wat voor mij fijner is, dan heb ik ook het verschil geprobeerd en kan voor de voor mij beste optie kiiezen :wink:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Richards MCCS; Met de billen op de grond... 8)

06 jun 2016, 17:58

O wow dit is echt een super mod, kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent! Ik heb zelf de Sparco's er in zitten en ondanks dat het super stoelen zijn is de hoge zit wel jammer.
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1169
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: Richards MCCS; Met de billen op de grond... 8)

07 jun 2016, 06:58

Mooi verhaal en wat een werk heb je erin gestopt.
Hogere zit is wel een dingetje - zeker als je wat langer bent dan gemiddeld.
Mooie oplossing en natuurlijk, mijn inziens, De mod der modden! :icon_top:
F56S JCW PRO LCI
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

Re: Richards MCCS; Met de billen op de grond... 8)

07 jun 2016, 16:28

Haha heeul gaaf en leuk verhaal! Dikke auto geworden man!

Terug naar “Show your ride”