R53 - Thms #Schroefset besteld#

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
bratman
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 jul 2015, 17:30

R53 - Thms #Schroefset besteld#

25 jan 2016, 22:34

Ik ga ook even een topic beginnen met mijn eigen wagen aangezien er steeds meer en meer aan begint te veranderen sinds een half jaar :mrgreen:
Volgende (foto)verhaallijn is chronologisch gesorteerd :icon_top:

Hiermee begon de eerste ontmoeting op Marktplaats. Na een paar mails met de vorige eigenaard te hebben gewisseld, heb ik besloten om een bezoekje te brengen aan Didam voor een proefrit en hem van dichtbij te bekijken.

Ik was samen met mijn pa wezen kijken en proefrijden. Waren een aantal dingen niet helemaal lekker zoals de uitlaat. De rechter demper was al goed aan het afbladeren en de linker was lek (Dat laatste niet gemerkt tijdens de bezichtiging). Verder zaten er runflats onder die helemaal op waren, de APK was al over 2 maandjes en de grote beurt had een half jaar geleden moeten gebeuren. Voor de rest was die helemaal top! 72dkm pas gelopen, ik ben nu de 3e eigenaar, Chrono en chili pakket! Zelfde dag nog aanbetaling gedaan en halve week later stond die bij mij op de stoep! :icon_top:
Afbeelding
Afbeelding





Dag na aanschaf even wat foto's gemaakt natuurlijk. (shakeit)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding





Eerst wat ik voor de Mini besteld had, waren de banden. Heb beetje op het forum en internet gelezen en de Dunlops waren positief beoordeeld dus meteen besteld, laten monteren en uitgebalanceerd omdat de auto beetje naar rechts trok.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding





Kennismaking bij Beek was ook meteen gebeurd, aangezien ik om de hoek woon van hun. Even langs geweest om een afspraak te maken voor een grote beurt + APK en kwam deze auto tegen (toen nog niet wetende dat het beestje 400pk bijna liep). Helaas dus niet door de APK gekomen omdat de linker demper lek was blijkbaar en rechts achter liep wat aan. Beek had daarna de grote beurt gedaan en rechts achter opgeschoond. Toen was dus een goede reden gekomen om een Milltek aan te schaffen. :mrgreen:
Afbeelding





Meteen een meeting gepakt in Amsterdam. :bleh
Afbeelding
Afbeelding





Milltek was ook binnen en meteen eronder gezet zelf :hoera
Afbeelding




Mijn opleiding (Automotive Engineering) was in September weer begonnen en meteen een bon op de haak. Jaja denken de meeste nu, is toch niet raar als je zo gaat parkeren? Geloof me, in de twee jaar dat ik daar al naar school ga (RDM Haven - Heijplaat) staat iedereen op deze manier omdat de parkeervakken zo extreem lang zijn dat er een gat ontstaat tussen twee auto's en studenten hun auto's er tussen gaan parkeren. Je hoorde van niemand dat ze op de bon waren geslingerd en daar kwam ik op mijn eerste dag met de auto :rijden :lachuh
Afbeelding






Een goedkope radio gefixt via Marktplaats voor twee tientjes. De radio daarvoor had geen AUX of USB dus dit was een goedkope oplossing voorlopig want ik vind dat groen nou niet echt passen :s
Afbeelding




Toen kwam de IAA in Frankfurt. Wat mensen van school bij elkaar gesprokkeld, stuk of 50 man waren we, waaronder Ward en Jacco. Hierbij nog wat leuke gratis stickers laten maken via Sticktermaster omdat ze zo vrijgevig waren om onze studieverenging te sponsoren voor de trip. :icon_top:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding





Mijn eerste rit met de club, The Bush 2015. Avond daarvoor nog druk bezig geweest met poetsen bij een maat van me. Met wat extra licht door de F(O)utlander :dansen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding





GP IC op de kop getikt en een JCW pook.
Afbeelding
Afbeelding





Bij GoGarage 37 geweest om de nieuwe brug als eerste proefkonijn te testen. Toen heeft Roel met Rob mijn Draagarmrubbers vervangen en de pre-cat delete ingebouwd. Daarnaast was ik bezig met het chrome weg te werken op mijn auto met plastidip. Dat paarse op de laatste foto zijn de nieuwe draagarmrubbers. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding





Voor de Winter een set stalen velgen gekocht. Laten verbreden en nu bezig met zandstralen op school.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding





De grill ook zwart gespoten met plastidip.
Afbeelding
Afbeelding






Met de Mini geholpen om te verhuizen :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding




Weekendje Disneyland met 4 man, heeft die goed gedaan. Eerste keer voor de mini dat die volgeladen was voor een lange afstand. :icon_top:
Afbeelding





Staatsloterij Zandvoort meegepakt en de Gogarage37 sticker geplakt :hap
Afbeelding





Nieuwjaars rit in Blijswijk.
Afbeelding
Afbeelding





Nieuwe olie besteld voor de Mini (eat)
Afbeelding





Afgelopen weekend bij Davy de JCW filter opgehaald en ingebouwd meteen daarnaast ook de 550cc Bosch injectoren meegenomen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding







To-Do
- Nokkenas (461)
- R56S voorremmen/ BBK
- Martini stripping
- JR-11 17inch
- Bedrijf voor Software op maat
- Scangauge2


DONE

#Performance parts
- JCW Airbox
- Milltek Spruitstuk
- Milltek cat-back
- GP IC
- 15% Pulley
- Denso IK22
- 550cc Bosch
- MSD Bobine
- CatCam 461
- Software

#Handling
- ST XTA Schroefset
- Hotchkins Camberlinks
- R56S Calipers
- Tarox F2000 (voor)
- Tarox 114 blokken (voor)
- Tarox Remolie
- Staalomvlochtenremleidingen (voor + achter)
- Dunlop SportMaxx 205/45 R17

#Exterieur
- Spiegelkappen dippen
- Grill dippen
- Koplampringen dippen
- Scuttles dippen
- Poetsen

#Interieur
- Radio vervangen

#Onderhoud
- Grote beurt (Aug 2015)
- SC Olie (Maart 2016)
- Brandstoffilter vervangen (Feb 2016)
- Powerflex draagarmrubbers vervangen (Nov 2015)
- Powerflex rubbers voor reactiesteun (onderste) (niet fijn)

Dat was het wel voorlopig, next update coming... :bier
-
Laatst gewijzigd door bratman op 23 jun 2016, 02:18, 15 keer totaal gewijzigd.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: Mini R53 - Thomas

25 jan 2016, 22:44

Lekker bezig Thomas!

Zal je lijstje wel een beetje in de gaten houden, voor als ik nog wat spullen op auto's heb zitten ;)
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

Re: Mini R53 - Thomas

25 jan 2016, 23:07

Dat gaat al lekker hier!! Mooie R53 8) :rijden
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Mini R53 - Thomas

26 jan 2016, 12:09

Hey Thomas wat leuk dat je ook een show your ride topic hebt aangemaakt! Het is een erg gave bak en met de opkomende mods wordt het natuurlijk alleen maar beter ;) Kom je ook naar de avondmeet in Apeldoorn op 25 maart?
bratman
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 jul 2015, 17:30

Re: Mini R53 - Thomas

26 jan 2016, 21:36

Ward schreef:Hey Thomas wat leuk dat je ook een show your ride topic hebt aangemaakt! Het is een erg gave bak en met de opkomende mods wordt het natuurlijk alleen maar beter ;) Kom je ook naar de avondmeet in Apeldoorn op 25 maart?
Ja heb hem in mijn agenda staan! :icon_top:
Jacco
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 dec 2015, 19:32

Re: Mini R53 - Thomas

26 jan 2016, 22:15

Daar is ie dan eindelijk!

In korte tijd al aardig wat werk verricht en je hebt een mooie to-do lijst :icon_top:

Binnenkort op school je auto maar weer eens bewonderen :D
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Mini R53 - Thomas

27 jan 2016, 00:46

bratman schreef:
Ward schreef:Hey Thomas wat leuk dat je ook een show your ride topic hebt aangemaakt! Het is een erg gave bak en met de opkomende mods wordt het natuurlijk alleen maar beter ;) Kom je ook naar de avondmeet in Apeldoorn op 25 maart?
Ja heb hem in mijn agenda staan! :icon_top:
Mooi zo! Dan zitten de wielen er ook wel onder toch ;) Wat voor schroefset heb je er nou precies onder zitten? Want niet overal passen camberplates op toch, of vergis ik me?
bratman
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 jul 2015, 17:30

Re: Mini R53 - Thomas

27 jan 2016, 20:15

Ward schreef:
bratman schreef:
Ward schreef:Hey Thomas wat leuk dat je ook een show your ride topic hebt aangemaakt! Het is een erg gave bak en met de opkomende mods wordt het natuurlijk alleen maar beter ;) Kom je ook naar de avondmeet in Apeldoorn op 25 maart?
Ja heb hem in mijn agenda staan! :icon_top:
Mooi zo! Dan zitten de wielen er ook wel onder toch ;) Wat voor schroefset heb je er nou precies onder zitten? Want niet overal passen camberplates op toch, of vergis ik me?
Zit nu nog geen schroefset onder Ward. Die moet nog besteld worden :mrgreen:. Dat over de camberplates heb ik nog niet eerder gelezen of gehoord. Als het wel zo is zou ik denken dat het komt door de universele camberplates die je kan bestellen? Want sommige schroefset merken leveren ze mee maar dan staat er wel voor welke model dat schroefset is. Dus r53 of r56 etc. en dan zou ik toch wel verwachten dat het gewoon moet passen? :wat:
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Mini R53 - Thomas

27 jan 2016, 21:06

Ohh ik dacht dat je die er inmiddels ook onder had, gaat zo snel bij jou Sommige schroefsets hebben inderdaad al camberplates, maar ik vroeg me vooral af hoe je nou kan zien welke plates op welke schroefset passen? Maar daar heb jij dus ook nog geen ervaring mee denk ik.
bratman
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 jul 2015, 17:30

Re: Mini R53 - Thomas [Milltek Spruitstuk]

02 feb 2016, 21:24

Nooit gedacht deze tegen te komen op marktplaats. Gisteren toevallig gebladerd en kwam deze tegen. Toegeslagen en opgehaald. Even kijken wanneer deze eronder kan en dan is het full Milltek van voor tot achter. Remap zoals al gevraagd op Facebook komt pas als de rest van de spullen ook aanwezig is :mrgreen:

Afbeelding
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Mini R53 - Thomas [Milltek Spruitstuk]

02 feb 2016, 21:31

Lekkere mod weer thomas! Dit wordt echt een monster als ie af is 8)
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

Re: Mini R53 - Thomas [Milltek Spruitstuk]

02 feb 2016, 21:36

die had ik willen hebben.... :(

gefeliciteerd! :D
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Mini R53 - Thomas [Milltek Spruitstuk]

02 feb 2016, 22:15

Mooie mod-lijst, hoor!
Die Milltek spruit is mooi, maar ik zou er nog eens goed over nadenken of je deze wel moet plaatsen. De Milltek sportcat blijkt regelmatig de geest te geven bij vermogens van boven de 220 pk. Met je toekomstige mods ga je daar zeker overheen. Nadeel vd Milltek is dat de spruit en de cat uit een geheel bestaan, dus de cat vervangen is dan geen optie. Misschien heb je geluk en blijft alles heel, maar bij veel mensen met deze spruit is het in het verleden fout gegaan.
Het komt misschien wat negatief over en ik wil je pret niet bederven, maar denk dat het info is die je misschien wel wil weten...
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
bratman
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 jul 2015, 17:30

Re: Mini R53 - Thomas [Milltek Spruitstuk]

02 feb 2016, 22:43

Brightness schreef:Mooie mod-lijst, hoor!
Die Milltek spruit is mooi, maar ik zou er nog eens goed over nadenken of je deze wel moet plaatsen. De Milltek sportcat blijkt regelmatig de geest te geven bij vermogens van boven de 220 pk. Met je toekomstige mods ga je daar zeker overheen. Nadeel vd Milltek is dat de spruit en de cat uit een geheel bestaan, dus de cat vervangen is dan geen optie. Misschien heb je geluk en blijft alles heel, maar bij veel mensen met deze spruit is het in het verleden fout gegaan.
Het komt misschien wat negatief over en ik wil je pret niet bederven, maar denk dat het info is die je misschien wel wil weten...
Dankjewel voor de info Brightness, ga er rekening mee houden want dit heb ik niet eerder gelezen! :icon_top: Komt het daarom dus dat veel mensen voor Janspeed kiezen?

Wat ik nu wel raar vindt, is dat BR-Performance (een van de vele die ik heb aangeschreven over software mappen trouwens) mij juist heeft aanbevolen dit spruitstuk te installeren met de mod-lijst die ook hier staat? Zouden ze het ook niet weten :oops:
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Mini R53 - Thomas [Milltek Spruitstuk]

02 feb 2016, 22:52

De sportcat van Janspeed begeeft het ook vaak bij hogere vermogens. Een voordeel van de Janspeed spruit t.o.v. de Milltek is echter dat de cat niet vast gelast is aan het spruitstuk. Bij wat hogere vermogens wordt dan vaak gekozen om decat te rijden of een (aangepaste) OEM cat te monteren. De OEM cat schijnt behoorlijk sterk te zijn, in ieder geval sterker dan de wat "goedkopere" after market sportcat's.
Milltek geeft overigens ook geen garantie op hun cat bij hogere vermogens. Dit staat duidelijk vermeld in hun garantievoorwaarden.

Ik weet niet waarom BR je heeft aangeraden om voor deze spruit te gaan. Misschien zijn ze er niet mee bekend dat de cat regelmatig stuk gaat bij dit soort vermogens?

Op www.minitorque.com is meer te lezen over problemen met de Milltek spruit. Misschien handig om daar ook eens rond te kijken.
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”