Markos' bruune Clubman Cooper S - verkocht...

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: Markos' bruune Clubman Cooper S! - OEM+ multigauge modje

03 dec 2017, 15:35

Dank u Sinterklaasje :)Afbeelding

Vind ik daar zo maar een Akrapovic 100 cells downpipe in m'n schoentje!
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Markos' bruune Clubman Cooper S! - je schoen zetten loon

03 dec 2017, 21:33

En hij past ook gewoon...
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: Markos' bruune Clubman Cooper S! - je schoen zetten loon

03 dec 2017, 21:35

Had nog beter mijn laars kunnen zetten ;)
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: Markos' bruune Clubman Cooper S! - je schoen zetten loon

17 dec 2017, 14:11

Lekker bezig geweest met de Mini.

Thermostaat vervangen, pakkingen van de oliekoeler aan beide zijden en Vanos ventiel schoongemaakt.

Om bij de thermostaat te komen moet eerst het inlaattraject verwijderd worden.
Afbeelding

De oude thermostaat. Viel niet veel aan te zien eigenlijk maar vaak hebben ze haarscheurtjes. Torque gaf een foutmelding.
Afbeelding

De rubber afdichtingen in de oliekoeler/oliefilterhuis worden naar verloop van tijd hard en kunnen daardoor gaan lekken.
Afbeelding
Hier zit de oliekoeler tegen het blok. Nu is ook de gevlochten olietoevoer van de turbo mooi te zien die ik er al eerder opgezet had.

AfbeeldingAfbeelding
Aan zowel de oliekoelerzijde als de blokzijde de rubbers vervangen.

Schoonmaken van het Vanos ventiel was hard nodig, wat een aangekoekte troep zeg. Het zeefje was niet eens meer te zien.
AfbeeldingAfbeelding
Het ventiel heb ik weer gemonteerd met een nieuwe O-ring (die groene).
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Markos' bruune Clubman Cooper S

17 dec 2017, 20:20

Zo netjes aan het werk (Y)
NickT
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 dec 2016, 11:39

Re: Markos' bruune Clubman Cooper S

18 dec 2017, 07:01

Dat is mooi gedaan! Veel werk?

Je blijft wel bezig met de foutmeldingen he? Sterkte..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
NickT
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 dec 2016, 11:39

Re: Markos' bruune Clubman Cooper S

18 dec 2017, 07:02

NickT schreef:Dat is mooi gedaan! Veel werk?

Je blijft wel bezig met de foutmeldingen he? Sterkte..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
sorry dit ging nog over de multi gauge, topic was al veel verder


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bart-d
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 dec 2017, 19:51

Re: Markos' bruune Clubman Cooper S

18 dec 2017, 23:27

Mooie auto. Zie dat er een luchtgat in de motorkap zit maar zie geen intercooler. Ik had altijd gedacht dat de intercooler aanwezig is als je z’n lucht inlaat hebt. Maar zie dat het ook anders is. Of klopt mijn redenatie niet?
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: Markos' bruune Clubman Cooper S

20 dec 2017, 17:38

Bart-d schreef:Mooie auto. Zie dat er een luchtgat in de motorkap zit maar zie geen intercooler. Ik had altijd gedacht dat de intercooler aanwezig is als je z’n lucht inlaat hebt. Maar zie dat het ook anders is. Of klopt mijn redenatie niet?
Thanks :)
Bij een R56 heeft de luchthapper in de motorkap geen functie, hoewel die van mij wel deels open is. Wel beter denk ik want bij de turbo (die daar net onder zit) wordt het erg heet.


NickT schreef:Dat is mooi gedaan! Veel werk?
Je blijft wel bezig met de foutmeldingen he? Sterkte
Het meeste werk was nog wel de PLX in de Always Open Timer zien te prutsen en het weer dichtbouwen.
De PLX zit gewoon met een kabel aan de OBD en krijgt zijn stroom van de sigarettenaansteker. Dat ga ik later nog wel eens netjes via de zekeringkast aansluiten maar voor nu werkt het prima.
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
DBAZ
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2017, 11:24

Re: Markos' bruune Clubman Cooper S

21 dec 2017, 22:23

Mooie clubman! Heb je ook een foto van die Saab? Die zal je vast wel snel zijn kwijt geraakt..
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: Markos' bruune Clubman Cooper S

22 dec 2017, 13:05

Sure!
Het was de Saab der Saabs:
900 T16S, 1984, zwart met tan leer. Was via Facebook binnen een dag verkocht aan een Noor!


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn NEM-L51 met Tapatalk
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
DBAZ
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2017, 11:24

Re: Markos' bruune Clubman Cooper S

22 dec 2017, 14:32

Oei, wat een beauty ! Ik hoop er ooit een te bezitten. Grappig dat ie verkocht is aan een Noor !
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: Markos' bruune Clubman Cooper S

24 dec 2017, 21:11

Thanks! Je hebt goede smaak in ieder geval :wink:

Ja, dat was een mooi avontuur met die Saab. Ik had hem gekocht in Zuid-Frankrijk en heb hem samen met vriendin en een tentje opgehaald. Met de TGV heen naar Aix-en-Provence en met de Saab rijdend terug. Via een mooie route, eerst naar de kust bij Nice en toen de Route Napoleon en door de Alpen.

Afbeelding

Afbeelding
Gorges du Verdon

Na een paar honderd kilometer werd de turbodruk steeds minder en ging hij beroerd schakelen. Turbo gaar en de koppelingscilinder ook. Merde!
Wel thuisgekomen en uiteindelijk weinig mee gereden, netjes gemaakt en verkocht dus.

Afbeelding
Extra bandventilatiegaten... Dat werd even laten lassen!

En zelf gespoten met een knikkerbus, best wel heel netjes eigenlijk.
Afbeelding

Verse APK en een uitgebreide check bij de Saab specialist. Zo kon ik hem met een gerust hart verkopen.
Afbeelding

Die Noor had geen tijd om hem op te halen en had al wel betaald. Ik wilde dat ding graag van de oprit af hebben, dus heb in overleg met de koper een oproep geplaatst op het Saab-forum of iemand de Saab naar Noorwegen wilde rijden. Iemand had wel zin in een roadtrip, en stond op een zondagochtend op de stoep. Hij zou met de Saab naar het noorden van Denemarken rijden en daar de boot pakken. Helaas belde hij 3 uur na vertrek dat de Saab niet lekker liep en hij nog maar 80 haalde. Achteraf denk ik dat de gebruikte turbo die ik gemonteerd had niet best was, maar ja, ik had er zelf nauwelijks meer mee gereden en de Saab nog laten checken. Dus de beste man had gewoon pech (was mijn oordeel, hij vond het niet zo aardig) en is toen maar doorgekachelt naar Kiel in Noord-Duitsland. En vanaf daar 24 uur met de boot naar Oslo!
De roadtrip werd dus een boattrip :mrgreen:
En ik had een mooi verhaal voor in de kroeg / aan de koffieautomaat!
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Mod Fest!

12 jan 2018, 15:30

MOD FEST!!
Met zo'n schoencadeau ga je natuurlijk niet je originele downpipe er weer opzetten!

Originele downpipe vs. Akrapovic
Afbeelding
Minder flowrestrictie en ook nog een stuk lichter.

Und jetzt geht's los!! Ik wil hem nog laten chiptunen en doe ik het maar gelijk goed :mrgreen:
Dus de laatste tijd heb ik nog meer goodies verzameld:

Originele turbo vs. JCW turbo:
Afbeelding
Zou ongeveer 20pk extra moeten geven, houdt de turbodruk langer vast en trekt dus langer door dan de MCS turbo. Helemaal rechts nog de laatste versie van de diverter valve, zonder membraan wat vaak scheurt.

Origineel MCS spruitstuk vs. JCW spruitstuk:
Afbeelding
Materiaal van de JCW is beter bestand tegen hitte en de flow zou beter zijn. Dit is niet de allernieuwste versie (die zou nog beter zijn) maar was wel goed betaalbaar.

Work in progress: JCW turbo en spruitstuk zitten er weer op.
Afbeelding
@mijn vrouw: sorry van de theedoek :shock:

Forge intercooler vs. originele intercooler:
Afbeelding
Lagere intaketemperatuur zodat de extra power (na chippen) ook langer wordt vastgehouden bij hogere temperaturen.

Intercooler resonator vs. vervangende pijp:
Afbeelding
Betere flow en wat meer kabaal. De alu-pijp komt van mini2.info, het Duitse forum, met mooi omgerolde eindjes zodat de slang goed blijft zitten.


En merk ik nou verschil? JAZEKER :))
Hij is nu al -zonder chiptunen- een stuk sneller dan voorheen. De schoongemaakte VANOS zal ook wel meehelpen denk ik. Hij houdt de power tot verder in de toeren vast en heeft meer oompf :rijden

Ook veeeeul meer geluid, harder, lekker snerpend en de pops en bangs zijn goed aanwezig bij gas loslaten. Hij maakt zoveel meer lawaai dat ik eerst dacht dat ik de downpipe niet goed had vastgezet op de middendemper... Ik ben blij dat ik nog geen JCW einddempers gemonteerd heb want dat zou wel eens too much kunnen zijn!
Parkeergarages zijn hemels nu :dansen
Laatst gewijzigd door Markos op 12 jan 2018, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Markos' bruune Clubman Cooper S - MOD FEST!!

12 jan 2018, 17:13

Lekkere updates, zal met een beetje software erbij wel helemaal een feest worden!

Terug naar “Show your ride”