Pagina 4 van 5
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S - MOD FEST!!
Geplaatst: 12 jan 2018, 19:48
door mbvandenberg
Waanzinnige mods Mark! Een feest om je topic te lezen en naar te kijken en gaaf dat je het zo mooi in beeld brengt!
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S - MOD FEST!!
Geplaatst: 12 jan 2018, 20:20
door Baseman
Wederom een prachtig verhaal met dito foto's.
Leuk om te lezen / volgen
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S - MOD FEST!!
Geplaatst: 13 jan 2018, 01:28
door speedy
je pakt het goed aan zeg
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S - MOD FEST!!
Geplaatst: 14 jan 2018, 22:41
door Markos
Thanks mannen
Nog even een plaatje van het resultaat onder de kap. De originele inlaatslang van de Cooper S turbo paste niet op de JCW turbo, omdat het huis daarvan een iets grotere diameter heeft.
Daarom een Forge slang erop gezet. Mooi zwart en dus redelijk stealth.
De BSH Catch Can heeft het veld moeten ruimen, dat werd een beetje geknooi met die slangen. Ik weet ook nog niet of de catch can nog weer terugkomt. Eens in de zoveel tijd de kleppen reinigen vind ik ook niet zo heel dramatisch.
Verstuurd vanaf mijn NEM-L51 met Tapatalk
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S - MOD FEST!!
Geplaatst: 15 jan 2018, 20:51
door louisvdd76
Kijk ook lekker bezig qua mods!
Als je echt los wilt gaan zou ik ook naar de internals kijken van je S.
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S - MOD FEST!!
Geplaatst: 31 jan 2018, 17:34
door Markos
louisvdd76 schreef:
Als je echt los wilt gaan zou ik ook naar de internals kijken van je S.
Daar heb je wel een punt. Maar ik wil het niet al te gek maken hoor. Het mooie van die JCW turbo ten opzichte van een MCS turbo is dat hij bij dezelfde turbodruk meer vermogen levert. Hier een mooi stukje daarover, uit een topic van het minitorque forum.
Bron:
http://www.minitorque.com/forum/f13/r56 ... nfo-31198/
Thepenl schreef:
Red lines: S turbo 18psi map
Black lines: JCW turbo 18psi map
ImageUploadedByTapatalk1358536102.293516.jpg
Figures are at the crank
Powertrain losses measured 14%
Torque in Nm
Power in BHP
Except of the huge amount of added torque through the whole rev range, low and midrange punch is +50bhp and at the redline there is a +45bhp difference! Up the boost more and see the deltas rise even more...
En hoe je er mee rijdt is cruciaal volgens mij.
Nog een klein modje:
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S - MOD FEST!!
Geplaatst: 01 feb 2018, 10:59
door ClubmanRob
Hoe bevallen die ruitenwissers Mark? Ik heb de originele er op zitten en die maken steeds een ''klak''-geluid bij omslaan van het wisserblad. Heb je dat bij deze ook?
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S - MOD FEST!!
Geplaatst: 01 feb 2018, 11:04
door MisterTUDOR
ClubmanRob schreef:Hoe bevallen die ruitenwissers Mark? Ik heb de originele er op zitten en die maken steeds een ''klak''-geluid bij omslaan van het wisserblad. Heb je dat bij deze ook?
Ook zeer benieuwd naar en welke ruitenwissers zijn dit juist?
Ik zoek er ook nieuwe.
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S - MOD FEST!!
Geplaatst: 01 feb 2018, 11:44
door Markos
Dat geklak had ik ook bij de originele wissers. Ik dacht dat de originele wissers verschillende lengtes hebben(480mm en 450mm als ik ff snel google), en die bestuurderskant kwam tegen de A-stijlafdekking aan.
De nieuwe wissers zijn de BOSCH 3 397 118 994, allebei 450 mm lang. Geen geklak meer nu
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S - MOD FEST!!
Geplaatst: 01 feb 2018, 11:55
door MiniNHolland
Haha, had van de week toevallig ook de verkeerde gestuurd, let bij bestellen op het bouwjaar/maand, of kijk tevoren even hoe de wissers bevestigd zitten.
Die aero werken helemaal prima
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S - MOD FEST!!
Geplaatst: 05 okt 2018, 16:34
door Markos
Ff het stof van dit topic blazen.
Laatste half jaar ben ik druk geweest met het zoeken en vinden van een VW T4 camper, als opvolger van de T3. Uiteindelijk maar een dure gekocht bij een specialist omdat ik geen zin en tijd had in extra werk. Helaas tijdens de vakantie geen remdruk meer! Gelukkig stonden we stil op de camping want je moet er niet aan denken als dat gebeurd was op een bergweg... de camper gaat daarom weer terug naar de verkoper en dan maar eens bedenken wat we willen.
Voor de Mini nog een leuke mod gescoord:
Een JCW Kit luchtfilter met rond Pipercross filter! Een Pipercross filter heeft minder weerstand en de ronde versie meer oppervlak. Ik heb het niet nagerekend hoor...
Links de JCW Kit versie, rechts originele Cooper S.
Voor:
Na:
Check het verschil in hoogte!
Met JCW logo (plus 6pk
):
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S - P4 JCW Kit Modje
Geplaatst: 11 okt 2018, 15:01
door Markos
Ff een experimentje. De PLX die ik in de Always Open Timer heb gemonteerd is handig, maar ik denk dat het nog leuker kan.
De Torque Pro app voor Android kan eigenlijk alles wat ik zou willen hebben in een meter, maar om met een telefoon rond te rijden is ook niet zo OEM.
Daarom een goedkope Chinese Smartwatch gekocht die draait op Android, met een rond touchscreen display. Hierop Torque geïnstalleerd en na wat prutsen had ik het voor elkaar. Je swipet zo naar een andere meter.
Zie de pics voor de testopstelling!
Koelwater temperatuur
Toerenteller
Een testje met 4 verschillende parameters in 1 scherm, hier de air/fuel ratio, tankvulling, buitentemperatuur en air intake temperatuur.
Air/fuel ratio apart
Turboboost en koelwatertemp gecombineerd. Best lastig de telefoon stil te houden met wat boost...
Uiteraard zijn de foto's gemaakt op een afgesloten circuit met een onprofessionele coureur
Dit zijn slechts een paar voorbeelden, de mogelijkheden met Torque zijn vrij uitgebreid.
Als je goed kijkt zie je een barstje in het scherm. Hij is me uit de handen geglipt en de garagevloer was sterker dan het horloge... Oeps. Nu reageert het touchscreen niet zo best meer.
Maar het horloge wordt sowieso te heet met opladen, dus misschien dat ik wel een oude Android telefoon ga gebruiken waar ik een rond scherm mee aan ga sturen. Het mooiste is natuurlijk eentje die qua maat past in de Always Open Timer!
Wordt vervolgd...
Verstuurd vanaf mijn LLD-L31 met Tapatalk
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S - P4 JCW Kit Modje
Geplaatst: 08 nov 2018, 20:00
door Markos
Koopjes kom je altijd tegen als je het niet nodig hebt. Zo ook dit:
Schijnbaar het beste OEM uitlaatspruitstuk voor een R56. Deze zaten in de latere JCW's. Betere flow en goede hittebestendigheid.
Herfstplaatje
Geplaatst: 15 nov 2018, 21:00
door Markos
Re: Markos' bruune Clubman Cooper S
Geplaatst: 06 feb 2019, 12:29
door Markos
De winter is bijna voorbij, dus tijd voor andere velgen. Je moet toch een reden bedenken om wat anders te kopen hè
.
Ik had een shortlist met velgen die ik mooi vind, en ik kwam als eerste van mijn lijstje een set BBS CS 18 inch tegen voor een nette prijs.
Voor ik de velgen gemonteerd heb, heb ik eerst de velgen die ik nu heb liggen gewogen. Ik was benieuwd of mijn gevoel klopte dat de R85 S-spokes vrij zwaar zijn.
R85 S spokes 17 inch, met winterbanden: 21 kilo. Dit zijn wel Run Flat banden overigens.
R105 JCW 18 inch, met zomerbanden: 18 kilo
(Dit zijn mijn huidige zomervelgen)
BBS CS 18 inch met zomerbanden: 17 kilo
De S-spokes zijn dus 4 kilo per wiel zwaarder dan de BBS. Behoorlijk groot verschil!
De BBS-en erop gezet en wat plaatjes gemaakt.
En ja, ik weet het: hij moet gewassen worden en omlaag