R53 tracktool verkocht! En nou..?

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
MisterTUDOR
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Breda
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jan 2018, 15:52

Re: Menrik's R53 tracktool

04 jun 2019, 15:34

Ah zo cool Menno!
Dikke platen ook.
First it was #TEAMPW and now it's #TEAMJCW
Follow my mod-journey on Instagram: www.instagram.com/misterjcw
Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: Menrik's R53 tracktool

05 jun 2019, 09:11

Sanderz schreef:
03 jun 2019, 20:00
Dikke foto's
Thanks Sander!

QVS schreef:
04 jun 2019, 12:43
Op je laatste foto's zie je idd dat er aardig wat compressie is links voor. Maar zeker dikke foto's en mooie tijd!
Ja in die bocht voelde ik 'm ook aardig zetten. Het was mijn eerste circuitdag met dit onderstel dus het is nog een beetje proberen.

MisterTUDOR schreef:
04 jun 2019, 15:34
Ah zo cool Menno!
Dikke platen ook.
Thanks makker! :icon_top:
Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: Menrik's R53 tracktool

07 jun 2019, 08:04

Gisteren heb ik de ABS sensor linksvoor vervangen, die gaf sinds het nieuwe onderstel foutmeldingen op ABS, traction control en bandenspanning. Begin van de week via de Ekris webshop besteld met Mini korting en na 2 dagen al thuisbezorgd! Ik heb bewust gekozen voor een OEM BMW sensor, want sensoren van andere merken schijnen nog wel eens foute waardes door te geven waardoor de foutmeldingen gewoon blijven…

Het monteren was een fluitje van een cent, behalve het daadwerkelijk verwijderen van de sensor zelf want die zat na al die jaren – ik vermoed dat het de eerste sensor was – behoorlijk vast. Een paar drupjes WD40 en 2 uur later zat alles weer in elkaar en kan ik weer verder zonder storingen.

Afbeelding

Ondertussen heb ik ook de tijd gevonden om de mistlampen van Brightness te wisselen en zo brake ducts te maken.
Afbeelding

Afbeelding

Komende maandag en dinsdag ga ik weer wat kilometers maken op circuit Zandvoort, zijn er wellicht meer van hier die daarbij aanwezig zijn?
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Menrik's R53 tracktool

07 jun 2019, 18:07

Soms is het idd beter om gewoon OEM onderdelen te gebruiken!

En super cool idee om je mist lamp gaten te gebruiken voor brake ducts!
Heb je dat idee zelf bedacht, of is dat best bekent bij mini's van jou generatie?

Rij zelf een F56LCI, dus heb NOG weinig verstand van oudere generaties

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: Menrik's R53 tracktool

19 jun 2019, 10:39

QVS schreef:
07 jun 2019, 18:07
En super cool idee om je mist lamp gaten te gebruiken voor brake ducts!
Heb je dat idee zelf bedacht, of is dat best bekent bij mini's van jou generatie?
Het is een truc die vaker gedaan wordt bij (semi-)racers, maar had het ook eens gezien bij een R53. Easy mod en wat gewichtsbesparing dus daarom maar doorgezet :dansen
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Menrik's R53 tracktool

19 jun 2019, 10:59

Heb je dan ook dat de koele lucht wordt geleid naar de remmen, via een buis? Of is het gewoon een gat, met de hoop dat de remmen gekoeld worden?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: Menrik's R53 tracktool

19 jun 2019, 14:47

De buizen heb ik wel liggen, maar zijn nu nog niet gemonteerd. Het gat van de mistlampen zit wel precies naast de band, dus ik verwacht dat ie zo ook al redelijk wat koeling geeft.
Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: Menrik's R53 tracktool

19 jun 2019, 14:49

Afgelopen zondag was ik naar de Nürburgring gereden, samen met een E46 M3 en een Alfa Romeo Giulietta QV. Het waren prima (weers-)omstandigheden en relatief rustig dus 4 mooie rondjes kunnen rijden, waarbij het laatste rondje zelfs mijn snelste BTG was in 8 minuut 46.



Dit was pas mijn 48e rondje dus nog zat ruimte voor verbetering, waarbij het me achteraf opvalt dat ik op bepaalde plekken beter een versnelling hoger kan zitten dan ik nu doe. Schwedenkreuz kan prima in z’n 5 en Metzgesfeld was in z’n 4 veel beter geweest. Daarnaast zit ik bij sommige bochten nog niet op de lijn, bijvoorbeeld richting Schwalbenschwanz rem ik veel te vroeg en zit ik te ver naar rechts…

Afbeelding

Komende maanden hoop ik er nog vaker te komen, tot die tijd veel filmpjes kijken en de lijnen beter uit m’n hoofd leren. Een 8:30 BTG lijkt me in ieder geval realistisch in de huidige setup. :rijden
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Menrik's R53 tracktool

20 jun 2019, 08:28

Pas je 48ste rondje?? Ik heb tot nu toe maar 1 rondje gereden, en dat was in mn vorige auto!

Afbeelding

Maar best een nette tijd! Alleen op film lijkt het altijd zo traag. Had ik ook toen ik mijn ronde terug keek....

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: Menrik's R53 tracktool

20 jun 2019, 14:36

QVS schreef:
20 jun 2019, 08:28
Pas je 48ste rondje?? Ik heb tot nu toe maar 1 rondje gereden, en dat was in mn vorige auto!

Afbeelding

Maar best een nette tijd! Alleen op film lijkt het altijd zo traag. Had ik ook toen ik mijn ronde terug keek....

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gaaf circuit hè?
Ja pas 48 rondjes...d'r wordt wel eens gezegd dat je minimaal 100 rondjes (ruim 2.000km) op de Nordschleife gereden moet hebben om het circuit enigszins te (her)kennen dus ik zit pas op de helft :mrgreen:
MisterTUDOR
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Breda
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jan 2018, 15:52

Re: Menrik's R53 tracktool

21 jun 2019, 13:21

Bro.. die foto's!
Ik spotte ze al op Insta en FB, niet normaal.
Heel vet en dikke respect dat jij het (wat voor mij een droom is) ook echt durft en onderneemt.

Misschien ook eens een R53 erbij kopen en zo'n trackbeast van maken.

Wanneer gaan we nou eens samen keertje rondje rijden????
First it was #TEAMPW and now it's #TEAMJCW
Follow my mod-journey on Instagram: www.instagram.com/misterjcw
Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: Menrik's R53 tracktool

25 jun 2019, 07:54

MisterTUDOR schreef:
21 jun 2019, 13:21
Misschien ook eens een R53 erbij kopen en zo'n trackbeast van maken.
Goed idee! ;)
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Menrik's R53 tracktool

30 apr 2020, 15:59

He Menrik.. Heb je nog bij die 48 rondjes er wat bij gezet, laatste tijd?

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: Menrik's R53 tracktool

14 mei 2020, 10:03

robertok schreef:
30 apr 2020, 15:59
He Menrik.. Heb je nog bij die 48 rondjes er wat bij gezet, laatste tijd?

^Robbert
Ha Robbert, helaas niet heel veel meer... Maar de Mini is gisteren APK gekeurd en ik heb nog wat liggen om te monteren dus binnenkort hoop ik er wel weer wat bij te kunnen schrijven! :mrgreen:

De Mini is dan ook nog in mijn bezit en er zijn de afgelopen maanden ook nog zat dingen aangepast. Af en toe spelen de gedachten door mijn hoofd om de Mini te verkopen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ie de afgelopen 5 jaar gewoon betrouwbaar is gebleken en ik ken ‘m ondertussen ook op m’n duimpje! Daarbij beleef ik er op het circuit enorm veel plezier aan en zijn de running costs lekker laag. :dansen

Afbeelding

Goed…updates.
Voornamelijk gekeken naar gewichtsbesparing en het verder klaar maken voor het circuit. Hierdoor heeft onder andere het tapijt, isolatie, deurpanelen, airbags en een deel van de kabelboom het veld moeten ruimen. Hoeveel gewicht ik hiermee bespaard heb durf ik niet te zeggen, maar zal het binnenkort eens laten meten als ie weer uitgelijnd wordt. Ik hoop ten opzichte van vorig jaar (toen met een volle brandstoftank van 45 liter zonder bestuurder/passagier 1154kg) op een besparing van zo’n 35kg en hoop daarmee op zo’n 1.075kg leeggewicht uit te komen.

Afbeelding

Verder is de middenconsole eruit, zijn de downtubes ingekort en heb ik in het schakelpaneeltje van de spiegels ook de ACS knop en de 12V aansluiting gemaakt. Alles lekker bij elkaar en geen ronddansende knoppen meer.

Afbeelding

Daarnaast heb ik nog een Newman PH2 nokkenas en een Airtec oliekoeler klaar liggen om te monteren, dan ben ik voor dit seizoen wel weer voorzien van de nodige upgrades en kan ik lekker kilometers gaan maken! :rijden
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Menrik's R53 tracktool

15 mei 2020, 08:38

Wat een gave track MINI wordt dit zeg. En mooi dat ondanks het ‘kale’ interieur je de moeite neemt om knoppen mooi bij elkaar te brengen zoals bij de middenconsole. Ik blijf je topic met plezier volgen :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”