R53 tracktool verkocht! En nou..?

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: Menrik's R53 tracktool

18 mei 2020, 21:24

mbvandenberg schreef:
15 mei 2020, 08:38
Wat een gave track MINI wordt dit zeg. En mooi dat ondanks het ‘kale’ interieur je de moeite neemt om knoppen mooi bij elkaar te brengen zoals bij de middenconsole. Ik blijf je topic met plezier volgen :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bedankt voor het compliment! :D
Ik blijf ook hier de updates posten de komende tijd.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Menrik's R53 tracktool

19 mei 2020, 08:01

Heerlijk altijd dit soort projecten
Zo'n R53 blijft heerlijk om te zien. Hoort ze dan ook al van ver aankomen, altijd fijn voor de fotografen ;)

Echt een heerlijke setup zonder al te veel gekheid. Al zal een nokkenas de boel toch wel gaan veranderen. Behoud je dan ook de injectoren of moet je groter met deze nok?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: Menrik's R53 tracktool

20 mei 2020, 18:46

BMX schreef:
19 mei 2020, 08:01
Heerlijk altijd dit soort projecten
Zo'n R53 blijft heerlijk om te zien. Hoort ze dan ook al van ver aankomen, altijd fijn voor de fotografen ;)

Echt een heerlijke setup zonder al te veel gekheid. Al zal een nokkenas de boel toch wel gaan veranderen. Behoud je dan ook de injectoren of moet je groter met deze nok?
Het is een PH2, die voornamelijk in het middengebied z’n werk doet dus hij wordt er niet extreem van qua rijgedrag. Nu zonder aangepaste JCW map rijd ik met de 380cc injectoren, zodra er een op maat gemaakte map op gaat komen er 550cc’s in.
Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: Menrik's R53 tracktool

24 jun 2020, 09:50

Begin van het seizoen werd er maar weinig gereden, dus de R53 is de afgelopen weken voorzien van nieuwe goodies, waaronder een Newman PH2 nokkenas, nieuwe multiriem, Supersprint decat, Airtec oliekoeler, versie olie (5W40) + oliefilter, Fletcher 40mm radiator en verse koelvloeistof – met dank aan Martijn Schols uit Meijel! :icon_top:

Afbeelding

Afgelopen zondag was de perfecte dag om weer eens naar de Nürburgring te gaan en de upgrades te proberen. 08:30 uur vertrokken en om 11:30 uur zo’n beetje in Adenau aangekomen – auto nog even kort gecheckt, helm op en het eerste rondje van 2020 kon beginnen. Rustig aan gedaan en met een paar gele vlaggen weer terug naar Parkplatz gereden. In het tweede rondje heb ik het tempo weer wat omhoog kunnen gooien maar in het derde rondje viel het vermogen van de Mini zo’n 500 meter na Adenauer Forst volledig weg… Aan de kant gezet tussen Metzgesfeld en Kallenhard en na ruim anderhalf uur wachten is de Mini eindelijk weggesleept door Lenz.

Afbeelding

Afbeelding

De oorzaak van het stilvallen bleek uiteindelijk het relais te zijn van de brandstofpomp. Gelukkig iets kleins dus ik kon al snel weer verder. Even bijkomen van de schrik – eerste keer stilvallen op de Ring is toch een beetje spannend – en weer door! Hierna nog 2 prima rondjes kunnen rijden en uiteindelijk maar weer bij Pinnochio gestrand met een pizza. :dansen

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Menrik's R53 tracktool

24 jun 2020, 12:04

Lekker hoor dat je m weer goed hebt kunnen uitlaten. Wel balen van het stilvallen.
Hebben de nieuwe goodies ook geholpen? Is ie nu weer sneller / stabieler?
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Menrik's R53 tracktool

25 jun 2020, 13:41

Goed om te weten dat hij nog blijft! :)
Wellicht dat ik toch een keer bij je aanschuif in de bij rijders stoel :)

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: Menrik's R53 tracktool

26 jun 2020, 07:58

Daniel_S schreef:
24 jun 2020, 12:04
Lekker hoor dat je m weer goed hebt kunnen uitlaten. Wel balen van het stilvallen.
Hebben de nieuwe goodies ook geholpen? Is ie nu weer sneller / stabieler?
Ja loopt nu wel wat lekkerder door de toeren heen, hoeveel pk erbij gekomen is nu weet ik niet...
Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: Menrik's R53 tracktool

26 jun 2020, 07:58

robertok schreef:
25 jun 2020, 13:41
Goed om te weten dat hij nog blijft! :)
Wellicht dat ik toch een keer bij je aanschuif in de bij rijders stoel :)

^Robbert
Gaan we regelen! :icon_top:
Gebruikersavatar
Maik1
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jun 2020, 12:25

Re: Menrik's R53 tracktool

26 jun 2020, 09:14

Even dit topic doorgesnuffeld, door de titel werd ik wakker aangezien ikzelf ook wel van een circuitdagje hou. Erg leuke circuitauto heb je er zo van gemaakt, en de gewichtsbesparingen zijn mooi, daar heb je op het circuit altijd lol van. Ik blijf dit draadje volgen :)
F56 Mini Cooper S King’s Cross - Opel Speedster 2.2 SC stage 2 - Skoda Kodiaq
Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: Menrik's R53 tracktool

03 jul 2020, 16:21

Maik1 schreef:
26 jun 2020, 09:14
Even dit topic doorgesnuffeld, door de titel werd ik wakker aangezien ikzelf ook wel van een circuitdagje hou. Erg leuke circuitauto heb je er zo van gemaakt, en de gewichtsbesparingen zijn mooi, daar heb je op het circuit altijd lol van. Ik blijf dit draadje volgen :)
Bedankt Maik! Gewicht eruit is inderdaad goed te merken, zelfs bij de Mini.
Ik neem aan dat jij met de Speedster op het circuit te vinden bent? Ook een hele gave auto! :icon_top:
Gebruikersavatar
Maik1
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jun 2020, 12:25

Re: Menrik's R53 tracktool

04 jul 2020, 18:02

Elke kilo is er 1, en al doe je het niet eens voor je rondetijd (het is geen race), dan heeft het nut voor andere zaken zoals minder slijtage van je materiaal en gewoon lichtvoetiger gevoel. Ik rij met de speedster op het circuit ja, vroeger wat vaker dan tegenwoordig, maar ik probeer toch nog wel een paar keer per jaar te vegen op een leuke baan. meestal Zandvoort, maar ook weleens in het buitenland. De speedster heb ik hier ook ooit nog in een topic besproken, jaren geleden. Zal eens kijken of ik dat nog kan vinden.

EDIT: gevonden, helaas hebben de foto's de jaren niet overleefd (met dank aan photobucket):

viewtopic.php?f=67&t=26046&hilit=opel+speedster
F56 Mini Cooper S King’s Cross - Opel Speedster 2.2 SC stage 2 - Skoda Kodiaq
Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: Menrik's R53 tracktool

23 aug 2020, 21:10

Afgelopen maand heb ik weer wat kleinere updates uitgevoerd aan de Mini.

De rechter motorsteun is vervangen voor een Vibra-Technics motorsteun (Competition versie). Deze bevalt me erg goed dus ik ben ook van plan om de linker motorsteun/versnellingsbak te monteren samen met de onderste motorsteun cq. reactiestang. Beide ook de Competition versie, dat zal wel wat meer trillingen veroorzaken maar dat maakt me voor deze auto niet veel uit.

Afbeelding

Daarnaast heb ik de gordelogen voor de heupgordels verplaatst. Deze zaten eerst op de onderste montagepunten van de stoelen, maar nu heb ik onder de auto moerplaten gemonteerd en zitten de ogen lager en een fractie verder naar achteren.

Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik de Mini een paar weken geleden nog eens gewogen met een volle tank van 45 liter en kwam toen op 1.117kg uit, dus leeggewicht zit op ca. 1.071kg! Daar zal ik niet heel veel meer vanaf gaan snoepen, want de airco en stuurbekrachtiging blijft voorlopig wel zitten, lexaan ramen zie ik nog niet zitten en carbon motorkap of achterklep is mij te duur... Daarbij vind ik dit een prima gewicht voor een vermogen van ca. 220pk en 280Nm.
Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: Menrik's R53 tracktool

03 sep 2020, 08:03

Recent is de Mini nog op bezoek geweest bij Schols Auto’s om Ireland Engineering camberplates en kunststof ringen onder de voorste veren te monteren – die zaten er eerst niet onder en daardoor hoorde je tot 50km/h redelijk wat geluid van het onderstel komen.
Daarna heb ik auto uit laten lijnen bij Antonissen in Breda en zit nu op een lekkere -3,00 graden camber aan de voorzijde en -2,00 graden camber aan de achterzijde. Voor de eerste keer daar geweest en direct een positieve indruk; mooie en schone garage, moderne apparatuur en kundige mensen!

Afbeelding

Afbeelding

Positief effect is ook dat de trilling die ik bij hogere snelheden in het stuur had helemaal verdwenen is… Ik had de wielen al 2x laten balanceren omdat ik vermoede dat er toch iets van hoogteslag of onbalans in de combinatie van velgen met Federal 595 RS-R banden zou zitten, maar blijkt dus in de uitlijning te hebben gezeten. De camberplates is uiteraard een wereld van verschil en de Mini lijkt elke bocht aan te willen vallen... :dansen

12 september heb ik een dagje Nürburgring gepland staan dus dan kunnen we de aanpassingen eens goed testen.
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: Menrik's R53 tracktool

08 sep 2020, 22:50

Altijd mooi als je van die problemen weet op te lossen!

Krijg je trouwens geen problemen met de politie en APK met die kleine nummerplaat?
Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: Menrik's R53 tracktool

09 sep 2020, 13:28

Dat is denk ik wel de meest gestelde vraag bij mijn auto! :P
Tot op heden (bijna 5 jaar en 20.000km) nog geen enkele keer aan de kant gezet...en bij de APK gaat de grote plaat er uiteraard netjes op.

Terug naar “Show your ride”