Geen zorgen, Menrik. Op het circuit blijf je vrijwel nooit zo lang achtereen op het gas dat de IAT langdurig ver boven de 50 graden uit komt. Dat gebeurt je waarschijnlijk alleen op een lang recht stuk (bijvoorbeeld op CPZ vanaf de Kumhobocht tot aan te Tarzanbocht). De GP intercooler herstelt heel snel bij gas lossen, dus die intercooler / 11% pulley combinatie zou goed genoeg moeten zijn.Menrik schreef:Afgelopen zondag was het een heerlijk weertje en heb ik voor het eerst eens goed kunnen meten met de Scangauge, top apparaatje en zelfs vol in de zon prima afleesbaar! Over het algemeen heb ik rustig gereden, maar bij een paar keer flink doortrekken van 80 km/h naar 180 km/h liep de IAT al behoorlijk snel op tot voorbij de 60 graden; ik heb maximaal 62 graden voorbij zien komen. Door de GP intercooler loopt de temperatuur bij gas los wel rap naar beneden tot een graad of 8 boven de buitentemperatuur dus dat zit wel goed.
Ik verbaasde mij enigszins over die 62 graden, aangezien mijn R53 ‘maar’ een 11% JCW pulley, compressor en GP intercooler heeft. De koelwatertemperatuur is overigens niet hoger geweest dan 93 graden, dus dat valt mij weer erg mee. Wellicht dat de Atomspeed nog verschil gaat maken, maar moet ik mij zorgen maken qua IAT met het oog op het circuitgebruik?
Verder kan het geen kwaad als de IAT eens boven die 50 graden uit komt, hè. Het nadeel is alleen dat de ecu je timing aanpast en je dus wat vermogen verliest.