Pagina 4 van 10

Re: Menrik's R53

Geplaatst: 13 jan 2019, 22:10
door niekcarfreak
Ik rijd al een aantal jaren met Tarox F2000 gegroefde schijven met Tarox 114 blokken en ben zeer tevreden met de remkracht.
Is op een R53 GP die dezelfde remklauwen heeft als de R56 met 294mm schijven.
116 heb ik nooit geprobeerd dus kan niet vergelijken.
114 piept niet.
DS2500 is voor gegroefde schijven te zacht, waardoor je stofafzetting op de schijven krijgt waardoor trillingen ontstaan.
DS2500 deed het wel goed icm standaard schijven.

Re: Menrik's R53

Geplaatst: 14 jan 2019, 08:41
door MisterTUDOR
Heel dik Menno! Binnenkort zeker eens meeten als de mijne af is.

Re: Menrik's R53

Geplaatst: 14 jan 2019, 09:49
door MartijnGizmo
Bij agressievere remblokken verdienen schijven zonder groeven/gaten meestal de voorkeur.

Re: Menrik's R53

Geplaatst: 14 jan 2019, 10:39
door MiniG043
Of inplaats van Tarox te nemen kijken voor Carbotech xp10, aangezien je graag track rijd.

Al zal de tarox ook super zijn, maar waarschijnlijk zou je daar ook is naar kunnen kijken wel weer fijne goodies binnen dus.

Re: Menrik's R53

Geplaatst: 14 jan 2019, 11:05
door Mnrk
Bedankt voor jullie inbreng heren! :icon_top:

Ik heb momenteel ATE Powerdisc schijven op de voorkant (en OEM schijven op de achterkant), dat zijn wel gegroefde schijven maar op E30’s en E36’s worden ze ook vaak gebruikt in combinatie met agressievere blokken, dus verwacht dat de juiste combinatie wel te vinden is voor mijn Mini.

Afgaande op jullie berichten kan ik de zachtere DS2500 beter links laten liggen en voor de Tarox 114 of 116 gaan (of DS3000?). Hoe is de remkracht van de Tarox 116 bij koude remmen? Ik gebruik de Mini ook op de openbare weg dus enige remkracht is wel wenselijk bij koude remmen. Met de huidige Yellowstuff blokken moet ik het pedaal flink intrappen als ze koud zijn – daar heb ik mij nog wel eens in vergist als ik na weken weer eens een rondje ging rijden!

De Carbotech XP10 is wel een stuk duurder dan bijv. de Tarox 116 en zijn beperkt te vinden in Nederland..?
MisterTUDOR schreef:
14 jan 2019, 08:41
Heel dik Menno! Binnenkort zeker eens meeten als de mijne af is.
Haha ja dat moeten we zo ondertussen wel eens gaan regelen!

Re: Menrik's R53

Geplaatst: 14 jan 2019, 13:08
door MartijnGizmo
Ik heb nu Carbotech XP8 in mijn (voornamelijk straat, maar niet dagelijks) MINI. Pedaalgevoel is veel beter dan met de DS2500 en Mintex 1144 die ik hiervoor geprobeerd heb. Koude performance valt me niet tegen, alleen bij de eerste rotonde vanaf huis is het soms even "huh, ohja"... :)

Re: Menrik's R53

Geplaatst: 14 jan 2019, 14:55
door Sanderz
Wat een superdikke mini zeg, heerlijk. Qua onderstel rij je nog op alleen verlagingsveren?

Re: Menrik's R53

Geplaatst: 14 jan 2019, 16:49
door louisvdd76
Martijn Schols is dealer van Carbotech. Dus ff met Schols auto’s contact opnemen. Ik rij met XP10. Het piept maar remt gewoon gelijk hard. En hoe langer je rijdt en ze meer gaat aanspreken hoe beter ze gaan remmen.
En ja als je rustig remt piept het hard en denk men buiten je auto zijn remmen zijn op...

Re: Menrik's R53

Geplaatst: 15 jan 2019, 08:46
door Mnrk
MartijnGizmo schreef:
14 jan 2019, 13:08
Ik heb nu Carbotech XP8 in mijn (voornamelijk straat, maar niet dagelijks) MINI. Pedaalgevoel is veel beter dan met de DS2500 en Mintex 1144 die ik hiervoor geprobeerd heb. Koude performance valt me niet tegen, alleen bij de eerste rotonde vanaf huis is het soms even "huh, ohja"... :)
Het is natuurlijk inherent aan blokken die hogere temperaturen aan kunnen dat ze koud wat minder werken, maar ik wil het liefste wel iets meer pedaalgevoel hebben dan dat ik nu heb bij de Yellowstuff blokken… :X
Sanderz schreef:
14 jan 2019, 14:55
Wat een superdikke mini zeg, heerlijk. Qua onderstel rij je nog op alleen verlagingsveren?
Thanks! Momenteel rij ik nog met standaard dempers en H&R verlagingsveren, maar zijn vrijwel alle onderstel rubbers wel vervangen voor Powerflex. Dat er nog een upgrade aan zit te komen qua onderstel (met camberplates!) is een kwestie van tijd.
louisvdd76 schreef:
14 jan 2019, 16:49
Martijn Schols is dealer van Carbotech. Dus ff met Schols auto’s contact opnemen. Ik rij met XP10. Het piept maar remt gewoon gelijk hard. En hoe langer je rijdt en ze meer gaat aanspreken hoe beter ze gaan remmen.
En ja als je rustig remt piept het hard en denk men buiten je auto zijn remmen zijn op...
Top, ik ga Martijn meteen een berichtje sturen. Hoe jij de XP10 nu beschrijft is precies waar ik naar op zoek ben!

Re: Menrik's R53

Geplaatst: 15 jan 2019, 09:54
door MartijnGizmo
XP10 is nog een tandje heftiger dan de door mij beschreven XP8! ;)

Re: Menrik's R53

Geplaatst: 15 jan 2019, 10:25
door Sanderz
Mnrk schreef:
15 jan 2019, 08:46

Sanderz schreef:
14 jan 2019, 14:55
Wat een superdikke mini zeg, heerlijk. Qua onderstel rij je nog op alleen verlagingsveren?
Thanks! Momenteel rij ik nog met standaard dempers en H&R verlagingsveren, maar zijn vrijwel alle onderstel rubbers wel vervangen voor Powerflex. Dat er nog een upgrade aan zit te komen qua onderstel (met camberplates!) is een kwestie van tijd.


Hoe gedraagd zich dit op het circuit? Meer dan voldoende voor een funrijder?

Re: Menrik's R53

Geplaatst: 15 jan 2019, 14:00
door Mnrk
MartijnGizmo schreef:
15 jan 2019, 09:54
XP10 is nog een tandje heftiger dan de door mij beschreven XP8! ;)
Ja dat is natuurlijk wel zo, maar zoals Louis het verwoord is het een stap vooruit ten opzichte van de Yellowstuff blokken... Hoe zit jouw remmen set-up eruit? Grotere schijven & blokken, stalen remleidingen en welke remolie gebruik je nu?

Re: Menrik's R53

Geplaatst: 15 jan 2019, 14:06
door Mnrk
Sanderz schreef:
15 jan 2019, 10:25
Mnrk schreef:
15 jan 2019, 08:46
Sanderz schreef:
14 jan 2019, 14:55
Wat een superdikke mini zeg, heerlijk. Qua onderstel rij je nog op alleen verlagingsveren?
Thanks! Momenteel rij ik nog met standaard dempers en H&R verlagingsveren, maar zijn vrijwel alle onderstel rubbers wel vervangen voor Powerflex. Dat er nog een upgrade aan zit te komen qua onderstel (met camberplates!) is een kwestie van tijd.
Hoe gedraagd zich dit op het circuit? Meer dan voldoende voor een funrijder?
Ik mag niet klagen, maar alleen verlagingsveren is natuurlijk niet ideaal. Het is nu gewoon hard – dat merk je vooral bij korte oneffenheden. Voor de funrijder die af- en toe eens een rondje Nürburgring doet is het prima, maar een volgende keer sla ik de stap verlagingsveren over en ga ik direct voor een goede schroefset.

Re: Menrik's R53

Geplaatst: 15 jan 2019, 16:13
door MartijnGizmo
Mnrk schreef:
15 jan 2019, 14:00
MartijnGizmo schreef:
15 jan 2019, 09:54
XP10 is nog een tandje heftiger dan de door mij beschreven XP8! ;)
Ja dat is natuurlijk wel zo, maar zoals Louis het verwoord is het een stap vooruit ten opzichte van de Yellowstuff blokken... Hoe zit jouw remmen set-up eruit? Grotere schijven & blokken, stalen remleidingen en welke remolie gebruik je nu?
R56S-klauwen, staalomvlochten leidingen, Brembo HC schijven zonder groeven/gaten, Carbotech XP8 blokken en een Z4M hoofdremcilinder. Blokken zijn de laatste toevoeging en maakten gelukkig een groot verschil voor het pedaalgevoel, anders had ik een set van K-Sport of Wilwood oid gekocht.

Re: Menrik's R53

Geplaatst: 15 jan 2019, 16:18
door louisvdd76
Zoals Martijn zegt. Die blokken maken echt wereld van verschil.
Ik heb op m’n GP2 de stock 6 pots brembo klauwen, stalen remleidingen, stock schijven en dan de XP10 blokken.
Een GP2 remt natuurlijk al bizar standaard:
Afbeelding
(Nr19)

Maar na de upgrade van stalen remleidingen een de XP10 blokken is het erg fijn dat er 4 punt gordels in zitten zeg maar....