Mark's R53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

Mark's R53

17 aug 2016, 12:02

Soms heb je een beetje geluk en ben je na een enorme stroomversnelling eigenaar van een geweldige R53.

Om mijzelf nog even kort voor te stellen: Ik ben Mark, inmiddels 25 jaartjes oud en woonachtig in Voorschoten.
Ik ben hier een paar jaar bij de club gekomen met een missie: mn pa overtuigen een R57 Cooper te laten kopen voor mn moeder. En dat is met heel veel geduld gelukt.
Zie de show-your-ride over de White Chocolate: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... =3&t=16908
In de tijd dat ik nog thuis woonde wel veel met de cabrio gereden, elke keer weer een genot natuurlijk. Hierdoor wist ik al vrij snel voor mijzelf ‘Ooit ga ik mijn eigen MINI hebben’.

Bijna 2 jaar geleden begon ik toch echt een auto nodig te hebben, maar toen nog stagiair en met mijn eisen was het nog geen optie. Dus toen een Saab 9-3 2.0T Aero gekocht: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... io#p869885
Leuke auto natuurlijk, bloedsnel en heeft ook zeker karakter en heel veel comfort.
Maar er zijn meer mooie auto’s verkrijgbaar, dus zo nu en dan gewoon eens rond kijken wat er allemaal te koop is binnen mijn eisen. Keer op keer blijf ik terug komen op die MINI’s… Afbeelding

Zo zat ik afgelopen Juli in Oostenrijk heerlijk relaxed in het zonnetje, eens wat rond te scrollen op mobile.de en kwam ik daar een heel nette R53 tegen, die eigenlijk wel aan mijn eisen voldeed.
Verschrikkelijk trage treuzelaar als ik ben de auto wel bewaard, maar nog niet echt actie ondernomen.
Het plan was toen om dit op een verstandige manier aan te pakken: Ik ga eerst die Saab rustig verkopen en dan is er snel zat een nieuwe auto gevonden.
Tot ik vorige week nogmaals op mobile.de zat te kijken, en tot mijn verbazing stond de auto nog steeds online, de prijs was fors gezakt en eigenlijk was de auto helemaal compleet. Het leek voor mij steeds meer op een kans die ik niet moest laten lopen.
Toen ik de link doorstuurde naar ene zekere Mushrop was zijn eerste reactie wat mij de doorslag gaf: ‘HALEN DAT DING!’
En zo geschiedde, binnen 3 dagen veel contact gehad met de verkoper, een hotel geboekt (de auto stond op 615km enkele reis), roadtrip-auto geregeld en gelukkig ook Rob kunnen regelen die met me mee ging.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een korte samenvatting van de geschiedenis van de auto:
De beste man van wie ik hem gekocht had, heeft deze auto in 2006 besteld en in Oktober 2006 geleverd gekregen.
Een korte opsomming van wat er nu allemaal op en aan deze Cooper S zit:

- Hyper Bleu Metallic
- Wit dak en spiegels
- 18” R109 JCW velgen
- R53 JCW remmen
- JCW luchtfilter
- JCW uitlaat
- JCW veerpootbrug
- Sperdifferentieel
- Getinte ramen achter
- JCW Recaro sportstoelen en achterbank (zwart/grijs)
- Panorama dak
- Xenon koplampen
- Dakhemel antraciet
- Harmann Kardon Hifi Soundsystem
- Regen & lichtsensor
- Verwarmde voorruit
- Elektrisch verstel- en inklapbare buitenspiegels
- Climate Control
- Cruise Control
- Middenarmsteun
- Stoelverwarming
Met andere woorden, werkelijk het enige wat niet aangevinkt is op de optielijst zijn het Chrono-pack en de Navigatie. Om eerlijk te zijn ben ik blij dat er geen Navigatie in zit en het Chrono-pack is leuk, maar mis ik totaal niet in deze auto.

De huidige staat van de auto is in meerdere opzichten zeer goed te noemen.
De auto is de afgelopen 10 jaar altijd bij de BMW/MINI dealer in onderhoud geweest, vanaf aankoop tot ik de auto kocht, alle facturen van elk groot en klein dingetje zitten bij de auto. Ook zijn de boekjes natuurlijk netjes afgestempeld.
Het motorblok zag er erg goed uit, geen zweten, geen lekkages ook waren er geen rammeltjes te horen, gewoon top dus.
Dit mag ook wel, want de verkoper heeft de auto enkele weken geleden nog naar de MINI dealer gebracht om hem ‘verkoop klaar’ te laten controleren. Zodoende zijn alle vloeistoffen bijgevuld, zijn er nieuwe ruitenwissers opgekomen (met MINI logo), etc. etc.
Optisch heeft de auto 3 minpuntjes: er zit een klein deukje van een winkelwagen onder het linker achterlicht ook heeft de motorkap heeft veel steenslag. Ondanks dat de auto altijd in een garage heeft gestaan zitten de twee bekende kleine roestpuntjes op de achterklep boven de handgreep.
Absoluut geen zaken waar ik me druk over maak, dit gaat een keer netjes overgespoten worden en dan is er niets meer mee aan de hand.

Even wat foto's van de advertentie:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En inmiddels staat ie veilig te wachten @Gogarage37
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgende week maar ergens langs de RDW, BPM betalen en dan een kenteken erop. :wink:
Laatst gewijzigd door mini cabrio op 17 aug 2016, 19:12, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eenmeissie
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 mar 2014, 15:55

Re: Mark's R53

17 aug 2016, 12:40

Gefeliciteerd ! Klinkt als een super mini


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
R56 one Pepperwhite 2013-2015
F56 cooper Pepperwhite/Green 2015-2019
coopers1987
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1201
Lid geworden op: 18 sep 2010, 19:09

Re: Mark's R53

17 aug 2016, 13:19

Heb je goed gedaan Mark! Mooie wagen :icon_top:

Staat ie maandag nog bij gogarage?
MacDeluxe
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:11

Re: Mark's R53

17 aug 2016, 13:34

Mooi verhaal en een nog mooiere Mini!!!!
Kleur staat me wel aan :mrgreen:

Nu ff geduldig wachten en dan lekker sturen! Veel plezier.
Afbeelding
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Mark's R53

17 aug 2016, 14:57

Wat een gaaf exemplaar Mark! Gefeliciteerd met de aankoop!

Het aantal Hyper Blue's op het forum blijft maar groeien
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

Re: Mark's R53

17 aug 2016, 19:27

Thnx all!

@Boris, maandag staat ie er nog wel, maar Roel bewaakt hem zorgvuldig [WINKING FACE]
De stoelen en achterbank komen overigens wel beschikbaar zodra ik wat anders heb gevonden....
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Mark's R53

17 aug 2016, 22:32

Hoi Mark, wat een mooi en vol exemplaar heb je weten te bemachtigen, gefeliciteerd met de aankoop van deze mooie S :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Mark's R53

17 aug 2016, 22:37

Mooie machine! Proficiat!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pboy_007
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Almere
Berichten: 575
Lid geworden op: 19 okt 2014, 09:24

Re: Mark's R53

17 aug 2016, 23:56

Mooie aankoop veel plezier ermee
My Thunder Grey!
Afbeelding
Afbeelding
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1907
Lid geworden op: 20 aug 2008, 18:38

Re: Mark's R53

18 aug 2016, 08:00

Gaaf! Veel plezier ermee.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

Re: Mark's R53

18 aug 2016, 11:49

Thnx!! 8)
boris_brznjef schreef:Hou mij maar als eerste in gedachten :) ga maandag wel even proef zitten :)
Zal ik zeker doen, kijk dan ook meteen even naar de nieuwstaat van die stoelen :wat:
Ik moet er nog met een vergrootglas overheen, maar volgens mij is er nergens een krasje, vouwtje of andere beschadiging te vinden in het leer. 8)
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

Re: Mark's R53

18 aug 2016, 11:56

Ik wil er heel graag iets anders van Recaro in hebben.

Maar eerst die auto maar eens op kenteken zetten.
Zodra dan mijn Saab verkocht is, ga ik stoelen scoren 8)

Terug naar “Show your ride”