Frankie's HB R52 S, Maxi Mini erbij!

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Frankie's HB R52 S, Cobra

17 sep 2018, 10:25

Afgelopen weekend even lekker weg met de Mini. Weer was top dus hele weekend open kunnen rijden. Het einddoel was Trier, maar de heen- en terugreis zouden we wat meer binnendoor pakken. Net boven Verviers de snelweg af en zo binnendoor via Pepinster, Theux richting Spa. Langs het circuit en bij bocht 7 (Malmedy) nog even gekeken waar de historic sportscars net bezig waren met de kwalificatie voor de 6 uur van Spa. Wat een herrie maken die dingen :tooth:. Verder via Stavelot, Trois Ponts, Vielsalm en Luxemburg in richting Vianden. Vervolgens Bitburg en naar beneden op de 51. Bestemming bereikt.

Zaterdag op de fiets Trier in dus weinig driving fun :lol:. Wel dit:

Afbeelding

Zondag weer op weg terug, via een omweggetje. Omhoog richting Bitburg en daar de 257 op die we tot aan Adenau zijn doorgereden. Lekkere weg is dat zeg. Onderweg reed opeens dit voor ons:

Afbeelding2018-09-17_10-19-04 by franksplinter, on Flickr

Als je open rijdt krijg je veel meer van de omgeving mee, dus de geurtjes van onverbrande benzine en verbrande olie dwarrelden lekker op ons neer :tooth:


Afbeelding
Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2206
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Frankie's HB R52 S, roadtrip

17 sep 2018, 12:08

Mooie rit hebben jullie gereden, precies waar zo'n (cabrio)Mini tot zijn recht komt. :icon_top:

Toevallig bij die garage in Trier terecht gekomen of bewust heen gegaan?
Ben al paar keer in Trier geweest maar niet daar.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Frankie's HB R52 S, roadtrip

17 sep 2018, 12:12

Die garage zit bij het Mercure Porte Nigra, dus redelijk centraal in het centrum. Als je bijvoorbeeld in de parking Porte Nigra parkeert loop je er zowat al langs.
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

Re: Frankie's HB R52 S, roadtrip

17 sep 2018, 15:59

Lekker tripje hoor, heerlijk om dat zo open te kunnen rijden 8)
Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2206
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Frankie's HB R52 S, roadtrip

18 sep 2018, 00:05

frankie schreef:Die garage zit bij het Mercure Porte Nigra, dus redelijk centraal in het centrum. Als je bijvoorbeeld in de parking Porte Nigra parkeert loop je er zowat al langs.
Ok dank je.
Dan moet ik er al eens vlakbij gelopen hebben.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Frankie's HB R52 S, roadtrip

20 sep 2018, 08:56

Het is altijd heerlijk om in de Eifel te rijden, mooie trip, lekker genoten zo te zien.
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Frankie's HB R52 S, roadtrip

17 dec 2018, 10:50

Zo, weer even een update. UJ achterlichten zitten erin. Blij mee.

Afbeelding

Minder blij met de "trifecta" (ABS, bandenspanning, DSC) kerstboom op het dashboard en dat de stuurbekrachtiging niet meer werkt sinds zaterdag is ook niet zo fijn..... Gelukkig blijft de pomp niet lopen, die doet gewoon helemaal niks meer, dus brandgevaar is geweken :)
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2206
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Frankie's HB R52 S, roadtrip

17 dec 2018, 11:46

Grappig die achterlichten, wist niet dat die er voor de oudere generaties ook waren.

Storing even laten uitlezen, kan bv. kapotte abs sensor bij wielnaaf zijn. Had mijn R53 ook vorig jaar.
Stuurpomp heb ik ook vervangen, deze bleef lopen terwijl motor en contact helemaal uit waren.
De bekende Mini kwaaltjes.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Frankie's HB R52 S, roadtrip

17 dec 2018, 11:52

Handmade in Vietnam :mrgreen:

Op Facebook zit een kerel die ze maakt. Zijn dus niet oem :roll:. Hij past originele achterlichten aan met leds trips uit Mercedes E klasse achterlichten.

3 januari stond al garage bezoekje gepland voor de apk en de waarschijnlijke abs sensor. Daar komt nu dus stuurpomp bij. Mooi begin van het nieuwe jaar :O Stuur wel echt zwaar zonder de stuurbekrachtiging trouwens. Bijna niet te doen joh.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Frankie's HB R52 S, problems!

03 jan 2019, 11:26

Vandaag auto naar de garage, voor het eerst weer aangeslingerd nadat de stuurbekrachtigingspomp het niet meer deed. En wat denk je, werk weer gewoon vandaag. Toch maar wel even naar laten kijken.....
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2206
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Frankie's HB R52 S, problems!

03 jan 2019, 11:51

Zal toch wel begin van het eind van de pomp zijn vrees ik.
Er zit electronica in de pompunit, door de hitte bij de motor begeeft de electronica het.
Om te koelen heeft Mini later dat ventilatortje gemonteerd. Als het ventilatortje door oa vuil en slijtage van het lagertje minder gaat werken dan koelt ie minder goed.
Bij mijn R53 GP is het ventilatortje tegelijk met een nieuwe stuurbekrachtigingspomp vervangen.
Bij mijn Mini bleef de pomp draaien met het contact uit.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Frankie's HB R52 S, problems!

03 jan 2019, 14:07

Ja dat besef ik. Daarom ook wat extra aandacht daarvoor :) Heb jij een gereviseerd exemplaar erin gekregen of een nieuwe? Ik twijfel nog een beetje....
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2206
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Frankie's HB R52 S, problems!

03 jan 2019, 14:10

Ik heb een nieuwe gekocht en een vriend van me heeft die gemonteerd.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Frankie's HB R52 S, problems!

05 jan 2019, 21:45

Zo auto weer terug van de garage. Dat liep allemaal nog een beethe stroef.

Uitgelezen, ABS sensor linksvoor gaf hij storing op. Vandaar de trifecta, dus sensor vervangen. Resultaat: nog steeds foutmelding.....Volgende stap, wiellager vervangen.

Verder ventilatortje van de stuurbekrachtigingspomp weer gangbaar gemaakt, denk dat er binnenkort wel een nieuwe pomp in moet, maar we kijken het even aan.

En als laatste moesten de spacers er even onder uit ivm aanlopen in de wielkasten, maar kon de kortere bouten natuurlijk niet meer vinden dus moesten er weer nieuwe komen. Uiteindelijk met hindernissen wel een nieuwe apk erop :)
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2206
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Frankie's HB R52 S, problems!

05 jan 2019, 22:30

Zal de electronica van de pomp toch al wat te heet geworden zijn als het ventilatortje niet meer werkte.

Terug naar “Show your ride”