Database lek NewMINIclub forum!

Op de Nederlandse techwebsite Tweakers werd op 17 januari melding gemaakt dat gebruikersgegevens van verschillende Nederlandse websites gelekt zijn. Het forum van de NewMINIclub werd hier ook expliciet in genoemd.

Het zou een dump betreffen van de gebruikersgegevens van februari 2018. Echter is dit op dit moment niet te controleren omdat de gelekte gegevens inmiddels al zijn verwijderd. Het betreft de gegevens tot eind februari 2018.

Sinds maart 2018 is het nieuwe forum actief geworden en is daarmee het lek ook gedicht.

Gebruikers die zich na maart 2018 hebben geregistreerd zijn daardoor veiliggesteld.

Na onderzoek blijkt dat alleen de e-mail adressen bruikbaar / leesbaar zouden kunnen zijn. De wachtwoorden zijn vanaf phpBB versie 2 al versleuteld en daardoor niet leesbaar. Echter de hack kwam uit het forum die toen nog niet bijgewerkt was. En er bestaat altijd een kans dat het toch leesbaar zou kunnen zijn. De NewMINIclub heeft zelf niet de expertise noch de financiële middelen om een externe expert in te schakelen en dit uit te zoeken.

Wij zijn vanuit de privacy wetgeving verplicht dit lek te melden aan alle forumgebruikers. Daarom het dringende verzoek aan alle forumgebruikers, om het wachtwoord welke gebruikt werd voor het aanmelden op het NewMINIclub Forum zo spoedig mogelijk te wijzigen en deze niet meer te gebruiken. Veel gebruikers hanteren (helaas) vaak dezelfde wachtwoorden voor verschillende websites.

Bezoekers die het forum bezoeken zullen allemaal gedwongen worden om hun wachtwoord te wijzigen. Het wachtwoord zal ook moeten voldoen aan een aantal eisen (minimaal 10 karakters waarvan minimaal 1 hoofdletter, 1 cijfer en 1 symbool).

Wij doen alles wat mogelijk is om het nieuwe forum technisch beter te beveiligingen. Sinds wij het forum in maart 2018 hebben overgenomen zijn er verschillende updates geïnstalleerd en ook zijn er extra beveiligingsmaatregelen geïmplementeerd.
Dit blijven we doen en we zijn daarom ook de verschillende leden dankbaar die ons hierbij helpen. Vooral ook diegene die het vandaag bij ons kenbaar hebben gemaakt.

Mocht je nu problemen hebben met het aanmelden of als je na aanleiding van dit bericht vragen hebt dan gaarne een e-mail versturen aan forum@newminiclub.nl .

Bestuur NewMINIclub en de beheerders van het forum.

GP2 #0953

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
louisvdd76
Racende reporter
Berichten: 6223
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Locatie: Molenhoek

29 sep 2018, 11:20

Ja Niek, ik ben heel blij met het resultaat en de manier waarop hij rijdt ook wetende dat je dit gewoon altijd mee kunt blijven knallen zonder dat je bang hoeft te zijn dat je met een tikkende tijdbom rond rijdt.
Heb al een paar mensen erin gehad en die zeggen het rijdt bijna al een compressor blok zo blijft hij gaan bovenin.... :-)
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 229
Lid geworden op: 23 feb 2013, 11:03
Locatie: Enschede

29 sep 2018, 14:16

Het koppel blijft mooi vlak tussen de 4000 en 6000 toeren, en 320 Nm is niet misselijk hoor.
Zou zo'n koppeldipje bij 2500 toeren er nou nog uitgetuned kunnen worden?

Maakt Beek de grafieken altijd zo smooth trouwens?
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S, 1991 Mini Cooper, 2007 Ford S-Max 2.5T, 1986 VW T3 Westfalia, 2000 VW T4 California
Gebruikersavatar
louisvdd76
Racende reporter
Berichten: 6223
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Locatie: Molenhoek

29 sep 2018, 14:21

Markos schreef:
29 sep 2018, 14:16
Het koppel blijft mooi vlak tussen de 4000 en 6000 toeren, en 320 Nm is niet misselijk hoor.
Zou zo'n koppeldipje bij 2500 toeren er nou nog uitgetuned kunnen worden?

Maakt Beek de grafieken altijd zo smooth trouwens?
Ik ben enkel bij Beek wezen rollen.... Tuning is van Bytetronik.... Volgens Dion kan dat dipje bij 2500rpm er wel uit gehaald worden. Als ik niks meer zou veranderen zou ik aan George als hij de volgende keer in NL is vragen dit eruit te halen.... MAAR we gaan van de winter de boel helemaal upgraden dus dan moet er toch weer een geheel nieuwe mapping gemaakt worden door George :))
Misschien dat we het dan op de bank doen zodat zo'n dipje er gelijk uit kan....
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 229
Lid geworden op: 23 feb 2013, 11:03
Locatie: Enschede

29 sep 2018, 14:40

Haha, snap ik dat je het voor nu gewoon zo laat. Maar goed om te weten dat er wel uit zou kunnen. En dipje is ook relatief natuurlijk, koppel daar is vast al meer dan origineel :)
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S, 1991 Mini Cooper, 2007 Ford S-Max 2.5T, 1986 VW T3 Westfalia, 2000 VW T4 California
Gebruikersavatar
louisvdd76
Racende reporter
Berichten: 6223
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Locatie: Molenhoek

01 okt 2018, 20:18

Toch ff in dit topic een paar plaatjes van de roadtrip plaatsen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

niekcarfreak
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

01 okt 2018, 21:27

Mooie foto's :icon_top:
Gebruikersavatar
louisvdd76
Racende reporter
Berichten: 6223
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Locatie: Molenhoek

26 okt 2018, 08:11

Gisteren de GP2 naar Martijn Schols gebracht.

Sinds de opening van Martijn zijn nieuwe bedrijf (erg gaaf de locatie) had ik een "issue" met de achteruit... hij wilde er niet meer in. Gelukkig bij thuiskomst hapte hij 1 keertje en kon ik hem de oprit opzetten....
Anyway naar Meijel heb je toch alleen de vooruit nodig. :mrgreen:

Dus op naar Scholsauto's... daar gaat de GP2 nu een tijdje logeren.
Wat staat er deze winter op de planning:
- Gesmede zuigers
- Gesmede zuigerstangen
- Sterkere lagers
- Sterkere kopbouten
- Owen Development Hybride turbo
- Aquamist HFS-4

Als dat er allemaal inzit dan zal de mapping aangepast worden en zullen we zien of we de magische grens van 300pk halen :yeah

In tussentijd staan de OZ Ultraleggera's te koop. 17" 7J ET37 4x100
Vaste prijs €750 excl banden en €875 met nog goede Yokohama AD08R 205/45/17 banden
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 229
Lid geworden op: 23 feb 2013, 11:03
Locatie: Enschede

26 okt 2018, 15:19

Heel mooi modlijstje, Louis!
De laatste pk's zijn het meeste werk (en het duurst 😜), maar de 300 pk-grens moet zeker lukken zo :icon_top:
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S, 1991 Mini Cooper, 2007 Ford S-Max 2.5T, 1986 VW T3 Westfalia, 2000 VW T4 California
Gebruikersavatar
louisvdd76
Racende reporter
Berichten: 6223
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Locatie: Molenhoek

26 okt 2018, 17:07

De optelsom van kosten ben ik mee gestopt. Als dit erin zit allemaal volgend jaar enkel bandjes modden. Liggen al 2 setjes Kumho’s te wachten om kaal gereden te worden.

Dat is echt een doel voor volgend jaar! Meer trackdays inplannen.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5649
Lid geworden op: 08 mar 2011, 12:48
Locatie: Almere
Contacteer:

26 okt 2018, 17:30

Het is net als met aandelen, het is pas verlies als je het verkoopt! ;)
Gebruikersavatar
louisvdd76
Racende reporter
Berichten: 6223
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Locatie: Molenhoek

26 okt 2018, 17:51

MartijnGizmo schreef:
26 okt 2018, 17:30
Het is net als met aandelen, het is pas verlies als je het verkoopt! ;)
Daarom gewoon houden en genieten... :))
Gebruikersavatar
louisvdd76
Racende reporter
Berichten: 6223
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Locatie: Molenhoek

27 okt 2018, 14:06

Deze is ook wel leuk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 933
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26
Locatie: Odijk

27 okt 2018, 15:50

Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
Racende reporter
Berichten: 6223
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Locatie: Molenhoek

18 nov 2018, 10:59

Zo weer een onderdeel besteld...
Afbeelding

Even de technische gegevens:
Owen Development K04 hybride
K04 Turbine wheel
63.5MM Billet compressor wheel
Uprated 360 thrust bearing
Uprated heatshield
Profile exhaust housing for K03 turbine wheel
Profile comp housing for 63.5mm billet comp wheel

Owen had aangegeven dat hier wel 330bhp gehaald mee kon worden.... :feest
Als we straks op 300+pk/400nm zitten dan ben ik happy.

Mahle gesmede zuigers voor de N18 zijn niet te krijgen. Dan moet je speciaal een set laten maken.... Best raar want de stock N18 zuigers van een MINI komen wel van Mahle.
Martijn gaf aan dat we dan voor Supertech zuigers gaan.
Afbeelding

Dan nog de zuigerstangen, kopbouten en lagers bestellen en kan het bouwen beginnen...

We zullen zeker veel foto's maken van hoe alles eruit komt (de GP heeft nu bijna 25.000 km gelopen) en als alles klaar is.
Gebruikersavatar
Daniel_S
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 933
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26
Locatie: Odijk

19 nov 2018, 00:18

Blijft een mooi project om te volgen Louis. Succes met de laatste onderdelen en vervolgens met de bouw! Met deze mods zou 300 pk geen probleem mogen zijn toch?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Show your ride”