GP2 #0953
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
- QVS
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Barendrecht
Bericht
0.4mm klinkt echt weinig... Maar het is echt aardig wat voor een plek explosies plaats vinden
Maar hoe werkt dat dan, sleeves?
Ik snap dat je daarmee je cilinder wanden er mee vernieuwd.
Maar je moet dan alsnog uitboren toch?
Want je versmald de cilinder anders toch?
En hoe zorg je ervoor dat de sleeve vast zit, want je kan niet zomaar het "los" laten zitten?
Want vast lassen heeft geen nut lijkt me
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Re: GP2 #0953
Doe dats balen zeg dat je cilinders ovaal zijn geworden.louisvdd76 schreef:Kleine update:
Bij het opmeten bleken de cilinders hoe mooi ze er ook uitzien toch ovaal te zijn.
Een van de cilinders had 0,4mm te hebben. Dat was dus echt een tegenslag!
Dan kun je 2 dingen doen:
- Uitboren en overmaats zuigers in zetten wetende dat je nog minder vlees hebt dan origineel met alle gevolgen van dien.
- Diep in je portemonnaie kijken en Darton sleeves erin laten zetten.
Aangezien er straks nog meer power uit gaat komen voor optie 2 gekozen.
De Zircotec coating heb ik geïnformeerd maar even €476 uitgeven vond ik toch iets te gortig. Zeker ivm bovenstaande kosten.
0.4mm klinkt echt weinig... Maar het is echt aardig wat voor een plek explosies plaats vinden
Maar hoe werkt dat dan, sleeves?
Ik snap dat je daarmee je cilinder wanden er mee vernieuwd.
Maar je moet dan alsnog uitboren toch?
Want je versmald de cilinder anders toch?
En hoe zorg je ervoor dat de sleeve vast zit, want je kan niet zomaar het "los" laten zitten?
Want vast lassen heeft geen nut lijkt me
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: GP2 #0953
Voor mij wordt het technisch een beetje abacadabra.....
0,4mm klinkt niet veel, is nog geen halve mm
Stel dat je de motor niet gedemonteerd had dan wil dat toch niet zeggen dat de originele motor binnen korte tijd in de soep zou draaien?
Wat is de oorzaak van het ovaal worden? Gevolg? hoog olieverbruik? Vastlopen?
Wel balen! Zulke dingen houden mij ook tegen om aan zulke projecten te beginnen. Je weet dat je begint maar waar het eindigt............vooral de onvoorziene kosten zouden mij nekken.
Succes!!!
0,4mm klinkt niet veel, is nog geen halve mm
Stel dat je de motor niet gedemonteerd had dan wil dat toch niet zeggen dat de originele motor binnen korte tijd in de soep zou draaien?
Wat is de oorzaak van het ovaal worden? Gevolg? hoog olieverbruik? Vastlopen?
Wel balen! Zulke dingen houden mij ook tegen om aan zulke projecten te beginnen. Je weet dat je begint maar waar het eindigt............vooral de onvoorziene kosten zouden mij nekken.
Succes!!!
- QVS
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Barendrecht
Bericht
Hoe groter de explosies,hoe meer pk, hoe meer geweld in de motor speelt.
Je wilt dan geen speling hebben in je cilinders.
Ook wil je niet dat de explotie door kan lopen tot onder de cilinder lijkt mij.
Maar he, ik ben geen automonteur of heb er niet over gestudeerd, ik bedenk dit alleen met een beetje logica en verstand van auto's wat ik heb
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Re: GP2 #0953
Het is ook niet super veel. Maar het ligt ook aan de power die er gaat komen.niekcarfreak schreef:Voor mij wordt het technisch een beetje abacadabra.....
0,4mm klinkt niet veel, is nog geen halve mm
Stel dat je de motor niet gedemonteerd had dan wil dat toch niet zeggen dat de originele motor binnen korte tijd in de soep zou draaien?
Wat is de oorzaak van het ovaal worden? Gevolg? hoog olieverbruik? Vastlopen?
Wel balen! Zulke dingen houden mij ook tegen om aan zulke projecten te beginnen. Je weet dat je begint maar waar het eindigt............vooral de onvoorziene kosten zouden mij nekken.
Succes!!!
Hoe groter de explosies,hoe meer pk, hoe meer geweld in de motor speelt.
Je wilt dan geen speling hebben in je cilinders.
Ook wil je niet dat de explotie door kan lopen tot onder de cilinder lijkt mij.
Maar he, ik ben geen automonteur of heb er niet over gestudeerd, ik bedenk dit alleen met een beetje logica en verstand van auto's wat ik heb
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: GP2 #0953
Zo denk ik er ook over. Maar als met de basis power en later een beetje meer al 0,4mm ovaliteit komt dan wordt het niet beter als meer power gaat draaien en de wand dunner maakt om hem weer mooi rond te maken.
Ik ga hier ook op advies van Martijn af en mijn eigen boeren logica.
Ik ga hier ook op advies van Martijn af en mijn eigen boeren logica.
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: GP2 #0953
Ik zou ook het advies van een specialist opvolgen, heb er zelf ook niet genoeg verstand van. Op zich al knap dat je de zuigers zo kunt opmeten.
- QVS
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Barendrecht
Bericht
Re: GP2 #0953
Boeren logica is altijd het beste!!
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Het blok wordt nu wel zo sterk dat dit zou kunnen.
Re: GP2 #0953
Nee voorlopig zeker niet!MartijnGizmo schreef:Meteen maar een GTX28 erbij dan?
Het blok wordt nu wel zo sterk dat dit zou kunnen.
- MiniMau
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: GP2 #0953
Leerzaam om te volgen zo,n project .
ben eens benieuwd als hij klaar is wat hij dan aan vermogen geeft.
Gr. Mau
ben eens benieuwd als hij klaar is wat hij dan aan vermogen geeft.
Gr. Mau
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: GP2 #0953
Zo weer een kleine update:
Het onderblok is terug met een setje Darton Sleeves erin
Ook de zuigers en zuigerstangen zijn binnen.
Zuigers swappen we enkel voor 10.0 compressie i.p.v. de geleverde 10.5
Als die binnen zijn kan Martijn met de opbouw beginnen.
Het onderblok is terug met een setje Darton Sleeves erin
Ook de zuigers en zuigerstangen zijn binnen.
Zuigers swappen we enkel voor 10.0 compressie i.p.v. de geleverde 10.5
Als die binnen zijn kan Martijn met de opbouw beginnen.
- QVS
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Barendrecht
Bericht
Re: GP2 #0953
Ziet er wel allemaal heel strak uit!
Ik heb zelf niet super veel verstand van compressies.
Wat houd die 0.5 compressie verschil in?
En is meer niet beter?
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik heb zelf niet super veel verstand van compressies.
Wat houd die 0.5 compressie verschil in?
En is meer niet beter?
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: GP2 #0953
Wat ik begrepen heb:
Met hoge waarde heb je wel iets meer koppel onderin maar dat zit toch wel goed bij dit blok en turbo.
Lagere waarde: kun je met meer boost en timing rijden: dus meer mogelijkheden qua tuning en vermogen....
Met hoge waarde heb je wel iets meer koppel onderin maar dat zit toch wel goed bij dit blok en turbo.
Lagere waarde: kun je met meer boost en timing rijden: dus meer mogelijkheden qua tuning en vermogen....
Onze sponsors