Vandaag even de ATS velgen, setje Kumho’s en de OZ Ultraleggera’s samen met nog wat klein spul naar Martijn gebracht. De OZ zijn door Kevin gekocht en worden bij Martijn opgehaald scheelde hem weer een stukje rijden.
De doos van Owen eens open gehaald.
Die is echt een stukkie groter dan de stock GP2 turbo.
Aangezien we straks een challange scoop vent geval gaan monteren maar eens de scoop eruit getrokken omdat er veel gaatjes dicht zitten.
Daar hebben ze een mooi stukje gereedschap voor genaamd de Dremel:
En na een uurtje knutselen en vijlen zit het er zo uit:
Die kan straks weer terug naar Martijn.
GP2 #0953
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
- MisterTUDOR
- 4 op een rij!
- Locatie: Breda
Bericht
Re: GP2 #0953
Ontzettend benieuwd naar het eindresultaat!
First it was #TEAMPW and now it's #TEAMJCW
Follow my mod-journey on Instagram: www.instagram.com/misterjcw
Follow my mod-journey on Instagram: www.instagram.com/misterjcw
- Robert
- NMC Moderator
- Brightness
- NMC Legend
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: GP2 #0953
Dat is pech, motor weg:
Gevonden:
Zie er echt uit als nieuw. Inlaatkleppen ook brandschoon. totaal geen last Carbon buildup.
Toch best veel losse onderdelen:
Maar ook weer een issue gevonden: er zat een scheur in het OEM spruitstuk (een van de weinige originele onderdelen van mijn GP2.
Aan de linkerkant zie je de scheur
Deze loopt lekker door naar de andere kant de hoek om
Na wat Research te hebben gedaan schijnen er meerdere spruitstukken in inloop te zijn:
1st generation (round style) - N14 S - part# 11627574366 ENDED. New nummer: 11627597031
2nd generation (square style) - N14 JCW and N18 JCW Tuning Kit - part# 7593149 - 11627593149
3rd generation (round style) - N18 S, JCW/GP2 - part# 7597031 - 11627597031
Het ziet er dus uit dat mijn GP2 het spruitstuk heeft van de N14 JCW en N18 JCW kit.
En dus niet het 3de generatie spruitstuk.
Op het Engelse forum is mooi stuk te vinden: https://www.minitorque.com/forum/f13/r5 ... nfo-39609/
Er schijnen meerdere GP2’s met dit spruitstuk rond te rijden. Lijkt dat ze nog een paar oude spruitstukken moesten opmaken.
Anyway: snel bij Ekris een nieuw spruitstuk besteld incl pakking en afdicht ring die bij Martijn worden bezorgd.
Dan kan het blok open en nagemeten worden. Honen en eventueel boren. Maat van de zuigers bepalen die bestellen.
Kop laten we toch ook even flowen als we die er toch afhebben.
Dan kan de opbouw weer beginnen.... nog een flinke klus!
Gevonden:
Zie er echt uit als nieuw. Inlaatkleppen ook brandschoon. totaal geen last Carbon buildup.
Toch best veel losse onderdelen:
Maar ook weer een issue gevonden: er zat een scheur in het OEM spruitstuk (een van de weinige originele onderdelen van mijn GP2.
Aan de linkerkant zie je de scheur
Deze loopt lekker door naar de andere kant de hoek om
Na wat Research te hebben gedaan schijnen er meerdere spruitstukken in inloop te zijn:
1st generation (round style) - N14 S - part# 11627574366 ENDED. New nummer: 11627597031
2nd generation (square style) - N14 JCW and N18 JCW Tuning Kit - part# 7593149 - 11627593149
3rd generation (round style) - N18 S, JCW/GP2 - part# 7597031 - 11627597031
Het ziet er dus uit dat mijn GP2 het spruitstuk heeft van de N14 JCW en N18 JCW kit.
En dus niet het 3de generatie spruitstuk.
Op het Engelse forum is mooi stuk te vinden: https://www.minitorque.com/forum/f13/r5 ... nfo-39609/
Er schijnen meerdere GP2’s met dit spruitstuk rond te rijden. Lijkt dat ze nog een paar oude spruitstukken moesten opmaken.
Anyway: snel bij Ekris een nieuw spruitstuk besteld incl pakking en afdicht ring die bij Martijn worden bezorgd.
Dan kan het blok open en nagemeten worden. Honen en eventueel boren. Maat van de zuigers bepalen die bestellen.
Kop laten we toch ook even flowen als we die er toch afhebben.
Dan kan de opbouw weer beginnen.... nog een flinke klus!
- MiniG043
- Nieuwsgierig
- Locatie: Maastricht
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: GP2 #0953
Raar verhaal van die spruitstukken.
Toch nog een beetje Engelse humor bij Mini ondanks de Duitse invloed
Mooi project
Toch nog een beetje Engelse humor bij Mini ondanks de Duitse invloed
Mooi project
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: GP2 #0953
Ja is inderdaad bizar... ze hebben dat 2de model spruitstuk voor de N14 JCW ontwikkeld. Deze zou betere flow moeten geven zodat de turbo sneller op kan spoelen... alleen ze scheuren op den duur allemaal.... dus toen zijn ze nog maar een 3de model gaan maken.
Alleen toen de GP2 gebouwd werd zullen ze nog een oude voorraad hebben gehad....
Alleen toen de GP2 gebouwd werd zullen ze nog een oude voorraad hebben gehad....
- Markos
- Mod virus alert!
- Locatie: Enschede
Bericht
Over wat nou de beste variant is verschillen de meningen. Andere bronnen geven aan dat de vierkante juist de beste flow geeft. Je link van minitorque/nam geeft alleen een optische analyse, geen meetdata. Ben je trouwens zeker dat het 'ronde' spruitstuk op de N18 JCW zit en niet alleen op de MCS?
Scheuren doen ze allemaal hoor. Misschien dat een thermische coating van bijvoorbeeld Zircotec nog wat helpt hiertegen.
Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 6 Pro met Tapatalk
Re: GP2 #0953
Volgens mij zijn er zelfs 4 varianten... MCS en JCW zouden ook qua materiaal verschillen.louisvdd76 schreef:Ja is inderdaad bizar... ze hebben dat 2de model spruitstuk voor de N14 JCW ontwikkeld. Deze zou betere flow moeten geven zodat de turbo sneller op kan spoelen... alleen ze scheuren op den duur allemaal.... dus toen zijn ze nog maar een 3de model gaan maken.
Alleen toen de GP2 gebouwd werd zullen ze nog een oude voorraad hebben gehad....
Over wat nou de beste variant is verschillen de meningen. Andere bronnen geven aan dat de vierkante juist de beste flow geeft. Je link van minitorque/nam geeft alleen een optische analyse, geen meetdata. Ben je trouwens zeker dat het 'ronde' spruitstuk op de N18 JCW zit en niet alleen op de MCS?
Scheuren doen ze allemaal hoor. Misschien dat een thermische coating van bijvoorbeeld Zircotec nog wat helpt hiertegen.
Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 6 Pro met Tapatalk
Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: GP2 #0953
Thanks voor de tip van de coating. Heb al contact met het bedrijf in Nederland. En het leuke is: ze zitten echt 2 dorpen bij Martijn verderop....
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: GP2 #0953
Ff wat leuke foto’s van de open hart operatie:
Deze gaan we vervangen voor wat sterkers
Deze gaan we meten om te kijken wat nodig is.
Alles ziet er super clean uit.
Deze gaan we vervangen voor wat sterkers
Deze gaan we meten om te kijken wat nodig is.
Alles ziet er super clean uit.
- Markos
- Mod virus alert!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: GP2 #0953
Grondig werk, Louis!! Mocht je de distributie nog gaan vervangen: shop ff bij Peugeot voor de Vanos-nokkenaswielen (dat scheelt veel euries namelijk...).
Nog wat wijzer geworden wat betreft de coating van het spruitstuk?
Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 6 Pro met Tapatalk
Nog wat wijzer geworden wat betreft de coating van het spruitstuk?
Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 6 Pro met Tapatalk
Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: GP2 #0953
Kleine update:
Bij het opmeten bleken de cilinders hoe mooi ze er ook uitzien toch ovaal te zijn.
Een van de cilinders had 0,4mm te hebben. Dat was dus echt een tegenslag!
Dan kun je 2 dingen doen:
- Uitboren en overmaats zuigers in zetten wetende dat je nog minder vlees hebt dan origineel met alle gevolgen van dien.
- Diep in je portemonnaie kijken en Darton sleeves erin laten zetten.
Aangezien er straks nog meer power uit gaat komen voor optie 2 gekozen.
De Zircotec coating heb ik geïnformeerd maar even €476 uitgeven vond ik toch iets te gortig. Zeker ivm bovenstaande kosten.
Bij het opmeten bleken de cilinders hoe mooi ze er ook uitzien toch ovaal te zijn.
Een van de cilinders had 0,4mm te hebben. Dat was dus echt een tegenslag!
Dan kun je 2 dingen doen:
- Uitboren en overmaats zuigers in zetten wetende dat je nog minder vlees hebt dan origineel met alle gevolgen van dien.
- Diep in je portemonnaie kijken en Darton sleeves erin laten zetten.
Aangezien er straks nog meer power uit gaat komen voor optie 2 gekozen.
De Zircotec coating heb ik geïnformeerd maar even €476 uitgeven vond ik toch iets te gortig. Zeker ivm bovenstaande kosten.
- Toxic.
- 4 op een rij!
Bericht
Re: GP2 #0953
Al even gesproken op de app, maar toch... Balen! Gaaf dat je sleeves gaat zetten!
Onze sponsors