GP2 #0953

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: GP2 #0953

16 jan 2018, 10:28

Niets mis met wat mechanische bijgeluiden als het functioneel is! :mrgreen:
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: GP2 #0953

16 jan 2018, 10:38

#racecar (in wording)
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: GP2 #0953

16 jan 2018, 18:19

louisvdd76 schreef:De luidsprekers zitten er ook in maar mis nog wat laag... dus dat lossen we wel op met een klein versterkertje en uitneembaar subje.
louisvdd76 schreef:#racecar (in wording)
? :mrgreen: (ook al is de sub uitneembaar)
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: GP2 #0953

16 jan 2018, 18:24

Hahaha is multifunctionele die GP
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: GP2 #0953

16 jan 2018, 22:33

Goed bezig hoor, Louis. Geen halve maatregelen. Ben benieuwd hoe zoiets uiteindelijk rijdt.. en waar toe leidt

Oef, was geluk bij ongeluk dan met koelvloeistof.. puik werk van Martijn
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: GP2 #0953

23 feb 2018, 19:46

Om de audio in de GP2 toch even naar een hoger level te tillen heeft Autoshop Straaten in Wijchen zich mogen uitleven.

In de deuren is een Hertz MPK 165.3 compo set incl tweeters in de A-stijlen.

Deze worden door een Hertz HCP 5D versterker.
Ze hebben hem achter de passagier stoel geplaatst.
Afbeelding

Achter een 6” DD audio sub die netjes via een stekker te verwijderen is.
Afbeelding

In de armsteun is de gain controller van de sub weggewerkt.

Het klinkt echt perfect. Ben er zeer blij mee.
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: GP2 #0953

23 feb 2018, 19:58

Het ziet er prachtig uit en ik geloof meteen dat het fantastisch gaat klinken Louis (shakeit)
Nu helemaal stuk draaien die cd's van het piraten festijn .. :feest
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: GP2 #0953

23 feb 2018, 20:02

Een CD heb ik nog niet getest maar spotify werkt perfect via Bluetooth en de tune2air unit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: GP2 #0953

23 feb 2018, 20:25

Daar zal een lekker geluidje inzitten Louis :icon_top:
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: GP2 #0953

01 apr 2018, 19:13

Zo weer even een update.

Nadat de audio op level is kon het volgende gebeuren. De APK kwam eraan en George Rossi kwam naar Nederland.
Dus weer de GP2 bij Martijn Schols gedropt....

In de tijd dat hij daar stond kwam er ook een Groupsbuy voorbij met Coolerworx Shortshifters en omdat we toch lekker bezig zijn een zwarte variant met rode poolknop via Davy (Daveke) #Gear53 geregeld.

Nadat Martijn de laatste software uit m'n GP2 had getrokken en Dr Rossi een log had gemaakt is hij z'n computer in gedoken. Er waren al wat N18 varianten 2de Generaties van de Cooper S en JCW voorzien met Bytetronik software maar dit was de eerste met de laatste generatie ECU (218pk variant).
Afbeelding

Deze heeft wat meer mappen en mogelijkheden dus nadat George een uurtje of 7 met alle mappen bezig was geweest de eerste test/log rit... Natuurlijk moesten er zaken aangepast worden.
Afbeelding

Ik ben die avond rond 22:00 uur naar huis gegaan maar George ging nog wat kleine zaken aanpassen. Om 23.00 uur kwam het volgende filmpje online gemaakt door George met de final modificatie geupload in de ECU:


Dat zag er prachtig uit... ook bovenin blijft hij maar gaan....
Ophalen dat kon nog niet want de shifter moest er nog in en Martijn had het super druk i.v.m. de Bytetronik tunings week.

Dit gaf mij tijd de OZ's in de wheel sealant te zetten...
Afbeelding

De vrijdagmiddag daarom ben ik de GP gaan ophalen. Eerst ff warm gereden, de tank volgegooid en toen weer terug naar Martijn. Samen met Martijn een rondje gereden en wat is dit gaaf. Hij blijft maar doortrekken ook in het hogere toeren gebied waar veel MINI's met turbo inzakken..... Ik had als de NM shifter verkorter maar deze shifter is echt heerlijk mechanisch. Okay door "het gat" komen wat extra geluiden maar stil is de GP2 toch niet meer :-)

In het weekend gelijk de OZ gemonteerd. Mazzeltje met de band die ik rechtsachter eraf haalde:
Afbeelding

Gelijk even naar Schoenmakers banden in Groesbeek. Daar hebben ze hem keurig van binnenuit geplakt. Geen geklooi met een prop erin! Die kunnen de zomerstalling in.
De Ultraleggera's smoelen toch wel erg lekker zeg....
Afbeelding

Zondag een rondje wezen rijden met een maatje van me.... ai... kak f#ck K#T... een vluchtheuveltje...
Afbeelding

Met dit als resultaat.
Afbeelding

Velg naar Wheelcare in Zeeland (dorpje) gebracht en Rene heeft vakkundig voor €30 de velg hersteld. Gelukkig met het terugdeuken geen haarscheurtjes bij de spaak want dan had hij gelijk bij het grofvuil gegooid kunnen worden.
Tussendoor was ook de 3D geprinte spullen van Lohen mbt de shifter binnen. Deze is voor de CAE ontwikkeld (RHD versie) maar ze spiegelen hem voor de LHD versie. Hierin komt je sportknop te zitten (links) en rechts is een bakje....
Aangezien ik niks met Lohen heb eerst het lichtje geschuurd en overgespoten zodat het Lohen logo weg was. :-)
Afbeelding
Ik moet nog (bij Jos afgekeken) het gat afdichten met een gemodificeerde ring en pook hoes.
Afbeelding
Dan zal ik van het geheel even wat foto's maken.

Vrijdag de velg opgehaald en gelijk bandje erop. Er zit nu een klein lakwerk schade op de velg want voor het terugdeuken moeten ze de velg warm stoken en dan smelt de coating... TZT een keer te velg chemisch laten ontmoeten en opnieuw coaten is de enige oplossing.

En natuurlijk vrijdagavond naar de meeting in Apeldoorn... Met een aantal een rondje gedaan in de GP... Ding blijft me verassen hoe snel en makkelijk het allemaal gaat.
Toen het wat rustiger werd heeft Kevin nog wat foto's geschoten:
Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: GP2 #0953

01 apr 2018, 19:33

Gave upgrades, Louis! De GP2 lijkt behoorlijk van zijn plek te gaan na de remap. Mooi dat George er zo uitgebreid de tijd voor heeft genomen. Hiermee wordt ook direct duidelijk waarom een goede, custom remap geld kost. Dat is niet met een uurtje gedaan.
Heel veel plezier van je “nieuwe” auto!
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: GP2 #0953

01 apr 2018, 21:15

Bedankt dat ik een rondje met je mee mocht rijden en het is idd een hardcore GP geworden
Wat een power
Al die geluiden zou ik nooit aan kunnen wennen maar ik heb de mini ook voor een andere reden dan jij hem hebt en ik vond het wel super gaaf om dit te ervaren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: GP2 #0953

01 apr 2018, 21:38

Ja hij heeft wat “bijgeluiden”

Het is voor een hoger doel zullen we maar zeggen.
Ik zou als iemand z’n daily wilt upgraden met sper ook geen OS Giken of Drexler adviseren maar een Wavetrac of Quaife. Dan heb je die geluiden niet.

Ook de twin plate koppeling heeft wel wat geluidjes maar past goed bij de auto zoals hij nu is als pakket en verder gebouwd zal worden....

Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: GP2 #0953

01 apr 2018, 22:09

Brightness schreef:Gave upgrades, Louis! De GP2 lijkt behoorlijk van zijn plek te gaan na de remap. Mooi dat George er zo uitgebreid de tijd voor heeft genomen. Hiermee wordt ook direct duidelijk waarom een goede, custom remap geld kost. Dat is niet met een uurtje gedaan.
Heel veel plezier van je “nieuwe” auto! Afbeelding
Ja je weet dat ik heeeeeel lang heb zitten twijfelen waar ik m’n GP2 zou laten mappen. (Lees: wie het zou mogen doen.....)

Op de shortlist heeft Manic lang bovenaan gestaan maar omdat daar enkel “stock” maps ingeladen kunnen worden en ze geen custom meer doen kreeg ik toch m’n twijfels.... dit ivm mogelijke toekomst plannen...
Veel ook met Martijn hierover gesproken en aangezien hij ook voor z’n eigen wagen een full custom setup wilde die niemand hem kon geven zoals hij wilde behalve George van Bytetronik toch uiteindelijk voor Bytetronik gekozen waar ik geen moment spijt van hem.

En veel mensen vragen gelijk hoeveel PK heeft hij nu...... geen idee! Weet wel dat hij een stuk sneller is dan voorheen en heel mooi loopt tot bovenin de toeren.

Martijn z’n project is bijna klaar en dan gaan we samen een rollerbank eventje houden in de regio. Leuk grafiekje voor bij de boekhouding. Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: GP2 #0953

01 apr 2018, 22:17

ik kom ook die dag als het niet bij beek is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”