MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P25)

05 apr 2019, 08:50

GoRoel schreef:Leuke verhalen! En zeker een fijne auto om aan te werken. :D Je hebt een fijne smaak :P
Dank je wel Roel! Altijd een genoegen je weer te zien en de MINI elke keer weer een beetje ‘beter’ te maken met jouw hulp :)
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P25)

05 apr 2019, 15:52

Hahaha inderdaad die is goed.. maar heb ondanks op mijn beide uitlaatpijpen de standaard uitlaatsierstukken verwijdert en die akrapovic uitlaatsierstukken geplaatst dit gekocht via marktplaats ( imitatie maar wel goede kwaliteit) schade was 150 euro maar het staat zo dik.. helaas heb ik een zuinige diesel dus ook al wil ik een orginele uitlaat het klinkt dan nog van geen kant helaas. Maar ondanks zag ik in de pc hoofdstraat een mini cooper uit 2009 een behoorlijke standaard maar die had dat uitlaatsierstukje ook gemonteerd en dat stond al dik vandaar dat ik het bij mijzelf ook heb gedaan.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P25)

25 apr 2019, 20:14

19-04-2019 Goede Vrijdag Avondmeet Apeldoorn

Vorige week vrijdag naar Apeldoorn gereden voor de 10de editie van de Goede Vrijdag Avondmeet. Ik was 1 keer eerder naar de Avondmeet geweest, destijds bij de plaatselijke KFC. Ditmaal was de locatie het voormalige Zwitsal terrein: een industrieel gebied met oude bedrijfspanden en een hippe eetgelegenheid.
Was zelf verlaat in verband met files richting Apeldoorn maar het goede nieuws was dat toen ik aan kwam het parkeerveld al lekker vol stond met allemaal mooie MINI's. Voor aankomst ging ik nog langs een tankstation en daar kwam ik Albert tegen met zijn prachtige zwarte Clubman F54. De laatste paar honderd meter achter elkaar aan gereden en de MINI's gebroederlijk naast elkaar op het grasveld gezet. Had nog geen tijd gehad om te eten maar gelukkig was er een prima eetgelegenheid en na een goede maaltijd werd het eindelijk tijd om alle MINI's goed van dichtbij te bekijken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
enkele foto's gemaakt tijdens de 10e Goede Vrijdag Avondmeet


Het blijkt leuk om zoveel autoliefhebbers bij elkaar te zien. Allemaal volwassen mensen maar als kinderen zo blij met hun speelgoed. Ik hoop dat dit enthousiasme bij alle leden nog lang aan mag blijven. Aan het einde van de meeting nog leuk met Jos en Milco gesproken en toen werd het weer tijd om naar huis te gaan. Op naar de volgende meeting!

Gr.
Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 07 aug 2020, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P25)

26 apr 2019, 08:47

26-04-2019 Foto's april Amsterdam

Tijd om eens te laten zien hoe de Clubman er momenteel bij staat. Afgelopen periode weer een en ander aangepast en de meest in het oog springende mod is misschien de Cooper S voorbumper met nieuwe mistlampen maar in het interieur is ook e.e.a. aangepast. Het viel mij op dat ik weinig interieur foto's maak dus bij deze enkele pics:

Afbeelding
mei 2016

Afbeelding
april 2019

Afbeelding
mei 2016

Afbeelding
april 2019


Omdat ik er best veel tijd in heb gestoken vallen mij de upgrades en verschillen niet meer zo op maar zo nu en dan een oude foto erbij pakken is best leuk. In mijn ogen van een keurig basis interieur naar een stoer en compleet interieur. De lijst met aanpassingen is behoorlijk groot (zie pagina 1) maar omdat het originele MINI onderdelen zijn valt het niet zo op. Al met al ben ik behoorlijk blij met hoe het interieur er nu uitziet.

Afbeelding
JCW stuurwiel, nieuwe MF knoppen en nieuwe afdekking onderin

Afbeelding
JCW goodies: zwart leer met rode stiksels


Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan en ben toch weer aan het nadenken en kijken wat er nog mooier kan. Ik ben erg gecharmeerd van het 'zwart met rode accenten thema' en kwam nog een paar fraaie mods tegen.

Afbeelding
zwart lederen armsteunen met rode stiksels

Afbeelding
veiligheidsgordels in zwart met rode bies of andersom

Afbeelding
antraciet kleurige tellerplaten


Het is niet zo dat ik een eind beeld in mijn hoofd heb. Ik kijk soms rond in de Clubman en ga dan letten op zaken die of niet meer helemaal 100% mooi zijn (bijvoorbeeld door slijtage zoals de armsteunen) of onderdelen die een beetje afbreuk doen aan de rest van het interieur (zoals de veiligheidsgordels).
De antraciet kleurige tellerplaten (JCW/Hampton/GP2 stijl) staan nog steeds op mijn wensenlijst maar originele exemplaren kom je weinig tegen en zijn heel prijzig. Daarnaast kijk ik er niet naar uit dat voor de centrale teller een deel van het dashboard uit elkaar moet. Zal mij aankomende tijd wat meer verdiepen in deze items.

Overigens heb ik sinds de MINI meeting in Apeldoorn mijn nieuwe vloermatten geplaatst. Uiteraard zwart met rode stiksels. Ik kwam ook nog wat kleine puntjes tegen die mooier konden: de noodhamer was oranje en mijn schoonmaakdoekje die ik altijd in de portiervak aan de bijrijderskant heb zitten was blauw. Niet echt fraai. Nieuwe items besteld en vandaag de oude spullen vervangen.

Afbeelding
noodhamer en schoonmaakdoekje

Afbeelding
noodhamer in het netje en de nieuwe vloermatten met rode stiksels

Afbeelding
onopvallend in het portiervak


Natuurlijk bedenk ik mij vaak dat alle mods aan de MINI nooit geld gaan opleveren maar ik beleef veel plezier aan het aanpassen van de auto en dat kost geld :lol: . Ik kan gaan zoeken voor een opvolger die al helemaal 'af' is, of weer vanaf een goede basis beginnen maar ik vind de Clubman nog steeds een hele fijne auto. Hij heeft een lage km stand, rijdt heerlijk en vindt het een heel mooi model. Kortom: ik vermaak mij nog wel even aankomende tijd!

Groeten,
Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 07 aug 2020, 12:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
RonaldR56
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Den Haag
Berichten: 124
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:51

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P25)

26 apr 2019, 16:28

Lekker bezig weer. Ik zou voor de rode gordels met zwarte bies gaan. Hoe zit de pookknop eigenlijk vast? Bij mij zit de bovenste helft van die knop los en dat irriteert me mateloos
‘07 Mini Cooper Chili
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P25)

26 apr 2019, 17:53

Voorlopig niet wegdoen hoor de opvolger is veel te veel een gewone wagen. Ook natuurlijk op veel punten beter vooral het interieur is volwassen geworden maar voor de rest is het allemaal wat saai en zo groot.. maar goed fijn dat je ons een kijkje geeft hoe wat allemaal aan te passen is en wat er allemaal mogelijk is.. want wat is hij dik geworden :)
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P25)

26 apr 2019, 19:41

RonaldR56 schreef:Lekker bezig weer. Ik zou voor de rode gordels met zwarte bies gaan. Hoe zit de pookknop eigenlijk vast? Bij mij zit de bovenste helft van die knop los en dat irriteert me mateloos
Durf het niet te zeggen hoe de pookknop vast zit. Roel van GoGarage37 heeft de oude gedemonteerd en de nieuwe geïnstalleerd. Volgens mij een harde ruk omhoog eraan geven. Pas op dat je je zelf geen bloedlip slaat.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P25)

27 apr 2019, 08:14

Coen1 schreef:Voorlopig niet wegdoen hoor de opvolger is veel te veel een gewone wagen. Ook natuurlijk op veel punten beter vooral het interieur is volwassen geworden maar voor de rest is het allemaal wat saai en zo groot.. maar goed fijn dat je ons een kijkje geeft hoe wat allemaal aan te passen is en wat er allemaal mogelijk is.. want wat is hij dik geworden :)
Nee hij gaat voorlopig niet weg Afbeelding Verbaas mij er zelf soms ook over wat er allemaal kan en te koop is. Aan de andere kant laat het zien dat er veel meer liefhebbers zijn want ik verzin de mods niet zelf, kom ze enkel tegen Afbeelding
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P25)

02 mei 2019, 13:12

mbvandenberg schreef:
30 mar 2019, 12:38
29-03-2019 Bekerhouders

Waarschijnlijk een bekend verschijnsel voor MINI rijders: het ronde kauwgom potje die precies in de bekerhouders vóór passen. Super, alleen steken de gekleurde potjes af in het zwarte interieur. Afgelopen week dacht ik ineens op een avond: zijn die potjes er ook in het zwart? En ja hoor, gewoon verkrijgbaar. De volgende dag een potje gekocht, stickers eraf getrokken en et voilà.

Afbeelding
Afbeelding
Zwart vs wit

Het leven kan soms zo mooi eenvoudig zijn. Afgelopen week een ritje gemaakt in de Clubman en het draagt gewoon bij bij de rust in het interieur :lol:

Goed weekend!
Maurice

Vanmorgen bij de AH binnengelopen om te kijken of ze de "Maurice mod" op voorraad hadden, en ja hoor hij stond in het schap.
Verheugd pakte ik een potje uit het schap, maar helaas, deze mod is niet voor mij weggelegd.
Reden is dat mijn middenconsole als gevolg van de CAE shifter is aangepast en het vakje waar het potje in moet, niet meer helemaal rond is.
Ik kan daar alleen maar kleine kauwgom potjes met een inhoud van 40 stuks in kwijt (en die bestaan volgens mij niet), en geen grote potten van 70 of 100 stuks :O


Afbeelding


Ik troost me maar met de gedachte dat ik een mooi zwart hamertje heb om in geval van nood mijn ruit mee kapot te slaan .. :lol:

Afbeelding
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P25)

03 mei 2019, 11:52

Kleine potjes bestaan zeker wel (56gr ipv 130gr in geval van de Sportlife Smashmint), ik heb namelijk hetzelfde CAE-probleem in mijn Coopertje. :mrgreen: Weet alleen niet of die er ook in de zwarte variant is...
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P25)

03 mei 2019, 12:23

MartijnGizmo schreef:Kleine potjes bestaan zeker wel (56gr ipv 130gr in geval van de Sportlife Smashmint), ik heb namelijk hetzelfde CAE-probleem in mijn Coopertje. :mrgreen: Weet alleen niet of die er ook in de zwarte variant is...
Denk dat Jos weet dat er kleine potjes bestaan. Gaat er om of hij er in het zwart is #jekanermaardrukmeezijn Afbeelding
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P25)

05 mei 2019, 10:00

mbvandenberg schreef:
03 mei 2019, 12:23
MartijnGizmo schreef: #jekanermaardrukmeezijn Afbeelding
:lol: idd
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (mod update P25)

17 mei 2019, 08:21

17-05-2019 Foto's Amsterdam - Westelijk havengebied

Vorige week zondag de MINI goed van binnen en buiten kunnen wassen en in Amsterdam opzoek gegaan naar een leuke fotolocatie. Uiteindelijk uitgekomen in het Westelijk havengebied. Makkelijk toegankelijk, lekker rauw en je kunt ongestoord je gang gaan. Onderstaand het resultaat:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Ondertussen aan het inlezen over het vervangen van de zwarte gordels voor andere exemplaren. En aankomende zondag weer een mooie rit met 40 MINI's tijdens het evenement Bloemfonteijn Friends & Mini’s. Zin in!

Groetjes,
Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 07 aug 2020, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P25)

17 mei 2019, 10:24

Mooie foto’s.
Afbeelding
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P25)

17 mei 2019, 18:19

Wat een goede gave foto’s weer. En nog een tip misschien voor ooit ... zet er anders de motorkap van de diesel erop. Die is van het type s alleen dan geen nep brievenbus zeg maar. Ik geloof ook dat mini in een bepaald jaar in een beperkte cadeau serie dat had gemonteerd op de mini cooper stond gaaf. En ja dan de kosten ik zag namelijk zo motorkap liggen bij een autosloperij.
Bijlagen
5DDDDB00-D001-44DF-B0B4-2805CE38A4E8.jpeg

Terug naar “Show your ride”