MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Carly OBD + afdekking achterbumper! P48)

26 jun 2020, 12:03

Maurice,

ik gebruik de Carly Adapter ook voor mijn 2de generatie MINI's, werkt perfect en die adapter werkt met vele andere applicaties.
Ik heb Carly al in een vroeg stadium aangeschaft dus ik heb destijds de software voor een eenmalig bedrag kunnen aanschaffen en deze blijft werken zonder abonnement. Gebruik de adapter ook met Carista en DashCommand.

Gr. Milco
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Carly OBD + afdekking achterbumper! P48)

29 jun 2020, 19:49

Dank voor je reactie Milco. Kan je kort uitleggen waar je de genoemde apps specifiek voor gebruikt? Groeten
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Carly OBD + afdekking achterbumper! P48)

29 jun 2020, 21:30

Dashcommand is een app die je tijdens het rijden gebruikt, geeft de snelheid, toeren, koel temperatuur, intake temp, verbruik etc etc.
Carista en Carly gebruik ik vooral voor uitlezen/resetten OBD errors.

Carly gebruik ik daarnaast ook voor dingen coderen zoals verlichting, windows etc.
Ik heb hiernaast ook adapters van Vgate en die werkt ook met Bimmercode die je vooral gebruikt voor coderen.
Je hebt ook Bimmerlink, die heb ik nog niet aangeschaft maar wil ik ook eens proberen, daarmee kun je ook errors lezen/verwijderen maar heeft ook een dashboard functie, vergelijkbaar met Carly want daar zit ook een dashboard functie in.

Bimmercode en Bimmerlink kun je met de juiste adapter ook gebruiken bij de F-series. Kwam er van de week achter dat mijn Vgate adapters dus ook met Bimmercode samenwerkte.

Als je online zoekt op de diverse applicaties krijg je goed te zien wat je er mee kan.

Ik heb trouwens ook de XENON 25W besteld, komen van de week binnen. Aangezien ze nu nog verkrijgbaar zijn toch eerst deze mod gedaan, onderstel komt dan later wel en dat is altijd wel te verkrijgen. Ik merk dat nu ook voor de 2de generatie sommige mooie updates (nieuw via dealer) minder goed verkrijgbaar worden. Nu weer verder sparen voor het onderstel/schroefset.

Gr. Milco
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Carly OBD + afdekking achterbumper! P48)

29 jun 2020, 21:52

Leuk verhaal weer zeg. En klopt bmw/mini mag wat zuiniger zijn op hun wat oudere klanten dus inzake onderdelen voorzieningen wat beter inregelen. Merkte ook dat reguliere onderdelen dus de uitlaat het eerste stuk toen ruim 6 weken duurde maar ook andere onderdelen duurdere wat langer. Maar een xenon lamp van de mini was weer gelijk in huis dus binnen 24 uur. Maar die werden dan ook gebruikt in de bmw e46 en dergelijke..
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Carly OBD + afdekking achterbumper! P48)

01 jul 2020, 08:56

Schroefie schreef:
29 jun 2020, 21:30
Dashcommand is een app die je tijdens het rijden gebruikt, geeft de snelheid, toeren, koel temperatuur, intake temp, verbruik etc etc.
Carista en Carly gebruik ik vooral voor uitlezen/resetten OBD errors.

Carly gebruik ik daarnaast ook voor dingen coderen zoals verlichting, windows etc.
Ik heb hiernaast ook adapters van Vgate en die werkt ook met Bimmercode die je vooral gebruikt voor coderen.
Je hebt ook Bimmerlink, die heb ik nog niet aangeschaft maar wil ik ook eens proberen, daarmee kun je ook errors lezen/verwijderen maar heeft ook een dashboard functie, vergelijkbaar met Carly want daar zit ook een dashboard functie in.

Bimmercode en Bimmerlink kun je met de juiste adapter ook gebruiken bij de F-series. Kwam er van de week achter dat mijn Vgate adapters dus ook met Bimmercode samenwerkte.

Als je online zoekt op de diverse applicaties krijg je goed te zien wat je er mee kan.

Ik heb trouwens ook de XENON 25W besteld, komen van de week binnen. Aangezien ze nu nog verkrijgbaar zijn toch eerst deze mod gedaan, onderstel komt dan later wel en dat is altijd wel te verkrijgen. Ik merk dat nu ook voor de 2de generatie sommige mooie updates (nieuw via dealer) minder goed verkrijgbaar worden. Nu weer verder sparen voor het onderstel/schroefset.

Gr. Milco
Super bedankt voor je uitgebreide uitleg Milco. Heel behulpzaam, hopelijk ook voor anderen. Afgelopen weekend voor het eerst de adapter en Carly app gebruikt. Zal mijn ervaring snel hier op het Forum delen.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Carly OBD + afdekking achterbumper! P48)

01 jul 2020, 09:44

Ik heb de OBDLink MX+ adapter. Icm de OBDLink App werkt deze op alle generaties Mini maar ook op bijna alle andere automerken.
Storingen uitlezen en wissen
Dashboard
Logs
https://www.obdlink.com/mxp/

Voor programmeren heb ik de betaalde Bimmercode App a 35Euro.

Werkt allemaal goed en snel.
Ik waag me echter niet in de prof afdeling van de Bimmercode app.
Wel bv. Start/stop uitschakelen
Bandentemperatuur coderen bij F56 pre facelift.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Carly OBD + afdekking achterbumper! P48)

03 jul 2020, 08:47

niekcarfreak schreef:Ik heb de OBDLink MX+ adapter. Icm de OBDLink App werkt deze op alle generaties Mini maar ook op bijna alle andere automerken.
Storingen uitlezen en wissen
Dashboard
Logs
https://www.obdlink.com/mxp/

Voor programmeren heb ik de betaalde Bimmercode App a 35Euro.

Werkt allemaal goed en snel.
Ik waag me echter niet in de prof afdeling van de Bimmercode app.
Wel bv. Start/stop uitschakelen
Bandentemperatuur coderen bij F56 pre facelift.
Dank voor je reactie Niek. Begrijp dat jij dus 2 verschillende apps gebruikt maar wel 1 adapter. Wel zo handig. De prof afdeling is ook niet voor mij weggelegd. Laat ik lekker over aan de mensen die er verstand van hebben :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Carly OBD + afdekking achterbumper! P48)

03 jul 2020, 09:59

ik las "R55 bumperafdekking" en ik dacht dat je deze bedoelde van Winparts. https://www.winparts.nl/carrosserie-pla ... 90986.html

Die heb ik ook vanwege de hondjes. :D
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (Update: JCW uitlaat + onderdelen gespoten! P48)

10 jul 2020, 20:28

10-07-2020 JCW uitlaat + onderdelen gespoten

Afgelopen zondag ochtend was het uitlaat dag. ’s Morgens vroeg in de auto gestapt en onderweg naar Duitsland gereden, Bremen om precies te zijn. Daar bevond zich de JCW uitlaat die ik al enkele weken geleden op de kop had getikt. Vanuit Amsterdam is het een behoorlijk ritje (ruim 720km retour), maar in een comfortabele auto is het goed te doen op een dag.

Aangekomen stond de verkoper al te wachten bij het garagebedrijf waar de uitlaat netjes was opgeslagen. De uitlaat, geheel compleet van voor tot achter, heeft ongeveer 35.000 km gelopen totdat de verkoper hem heeft vervangen voor een Ragazzon uitlaat. Die heeft inmiddels het veld moeten ruimen voor een Scorpion variant. Na een praatje over MINI’s en het bekijken van de fraaie Clubman JCW van de verkoper was het tijd om de uitlaat in te laden en terug te rijden. Al met al een behoorlijke onderneming maar de moeite waard. Aangekomen in Nederland ben ik direct doorgereden naar mijn neef waar ik de uitlaat heb achtergelaten. Samen gaan we uitlaat eerst netjes maken (oppoetsen) alvorens hij gemonteerd gaat worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
fotorapportage Amsterdam-Bremen-Amsterdam


Verder heb ik vorige week mijn bumperafdekking en spiegelkappen naar mijn neef gebracht om ze te laten spuiten in de kleur van de auto (Midnight Black A94). Het is dezelfde spuiter die destijds ook mijn JCW side skirts naar volle tevredenheid heeft gespoten. Tot mijn grote verrassing kreeg ik afgelopen woensdag bericht dat de onderdelen donderdag al klaar waren. Heb de onderdelen nog niet met eigen ogen kunnen bekijken maar ze zien er op de foto’s goed uit. Morgen worden ze bij mij thuis afgeleverd.

Afbeelding
spiegelkappen en afdekking achterbumper gespoten


Met het spuiten van de onderdelen zijn de projecten ‘elektrisch inklapbare spiegels’ en ‘Cooper S achterbumper’ klaar om gemonteerd te worden. De eerst genoemde mod gaat in de eerste week van augustus plaatsvinden. Verder is de achterbumper compleet dus deze kan ook gemonteerd worden. Of ik dit samen met mijn neef ga doen of door Schols Auto’s (gaat de uitlaat monteren) hangt af of we tijd vinden om hem vóór eind augustus te monteren.

Ben super blij dat alle onderdelen nu binnen en compleet zijn en dat het tijd is om de Clubman verder te verfraaien. Van de spiegels ga je uiteraard niet veel zien, maar kijk er wel naar uit om deze optie te hebben. Voor mijn gevoel heb ik dan alle opties die ik wilde hebben voor mijn MINI. Voor de achterbumper en uitlaat geldt dat de achterkant er echt anders uit gaat zien. In mijn ogen ook wel ‘nodig’ als ik kijk naar hoe de rest van de Clubman zich heeft ontwikkeld. Kan niet wachten op hoe de Clubman er straks bij staat. (shakeit)

Tot de volgende keer!

Groeten,
Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 23 okt 2020, 14:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: JCW uitlaat + onderdelen gespoten! P48)

10 jul 2020, 23:14

Jij gaat als een tgv met modden 8) :lol:
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: JCW uitlaat + onderdelen gespoten! P48)

12 jul 2020, 21:55

Dat gaat hem helemaal afmaken Maurice, wat Niek zegt je gaat als de brandweer vwb midden :icon_top: :icon_top:
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: JCW uitlaat + onderdelen gespoten! P48)

14 jul 2020, 20:21

niekcarfreak schreef:
10 jul 2020, 23:14
Jij gaat als een tgv met modden 8) :lol:
Zoals je weet Niek, je merkt nauwelijks iets van de snelheid als je er zelf in zit :wink: Van buitenaf denk je: zo zeg, die gaat snel!
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 14 jul 2020, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: JCW uitlaat + onderdelen gespoten! P48)

14 jul 2020, 20:23

Schroefie schreef:
12 jul 2020, 21:55
Dat gaat hem helemaal afmaken Maurice, wat Niek zegt je gaat als de brandweer vwb midden :icon_top: :icon_top:
Ja dat denk ik ook Milco. En hoe leuk ik het modden ook vindt, zou het niet erg vinden als het een keer klaar is :lachuh
En dan hoogstens echt kleine neuzel dingetjes die minder geld kosten, en goed onderhoud blijven plegen.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (Update: Check koelvloeistof + airco! P49)

24 jul 2020, 14:32

24-07-2020 Check koelvloeistof + airco

Enkele weken geleden viel het mij op dat het koelvloeistof reservoir de minimale stand aangaf (dus niet leeg). Ik heb het geluk dat mijn Clubman in de garage staat dus kan goed zien of de auto vloeistoffen lekt en dit is niet het geval. Ondertussen had ik hem twee keer bijgevuld en na de laatste keer bleef hij op niveau staan. Toch was ik wat ongerust. Verder viel het mij vorige week ineens op dat de airco niet meer koud werd. Nu gebruik ik deze normaliter nooit maar in dit geval wilde ik hem gebruiken en werd hij niet koud. Ik wilde direct beide systemen laten checken dus met het garage bedrijf gebeld waar NewMiniClub-lid Kevin werkt en kon binnen twee dagen bij hen terecht.

’s Morgens de MINI weggebracht en ’s middags werd ik gebeld. Zowel het koelvloeistof systeem en het airco systeem waren op druk gezet en beiden vertonen geen vorm van lekkage (zover ze konden zien na een visuele inspectie). Met name de airco is gek aangezien ik precies een jaar geleden het hele systeem ook heb laten controleren en destijds is hij bijgevuld. Voor de koelvloeistof is ook geen echte verklaring gevonden. Nu is het verschil tussen de minimale en maximale stand in het reservoir klein (200ml?) maar blijft toch gek dat de koelvloeistof in het reservoir is afgenomen.
Het goede nieuws is dus dat er geen lekkages zijn gevonden. Voor wat betreft de airco: deze is opnieuw bijgevuld en er is contrastvloeistof ingespoten zodat ze over 2 weken kunnen zien of er toch ergens een lekkage bevindt. Voor de koelvloeistof geldt dat ik deze in de gaten blijf houden.

Over de aankomende mods: volgende week zaterdag worden de elektrisch inklapbare spiegels gemonteerd. En derde week augustus wordt de JCW uitlaat gemonteerd. Over de laatste mod nog nieuws: was vandaag aan het controleren of ik nu alle onderdelen compleet heb en was toch nog een paar onderdelen vergeten. De hitteschilden van de uitlaten en de bevestigingsbeugels van de uitlaten had ik over het hoofd gezien. Gelukkig werd ik hierop geattendeerd door NewMiniClub-lid Lars en Martijn Schols. Deze onderdelen dienen nog besteld te worden. Het kostenplaatje ervan viel mij allesbehalve mee (zojuist gecheckt via de website van Ekris). Zo zie je maar, soms valt het mee: geen lekkages in de systemen, en soms valt het tegen: een op het oog goedkope mod van de JCW uitlaat blijkt toch wat duurder uit te vallen.
Het is niet anders en kan vooral niet wachten op de aanpassingen.

Groeten,
Maurice
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Check koelvloeistof + airco! P49)

25 jul 2020, 12:12

Prachtige mods, mega dikke upgrades en super gaaf hoe je het allemaal documenteert in je eigen topic, complimenten Maurice, een genot om te lezen :icon_top:
Deze Clubman is een unieke binnen de club, als ik zie hoeveel je daar aan verbouwt hebt en op wat voor manier :-))
Wat ik me af vroeg, wat heb je besloten inzake de uitlaat tips?
Wellicht heb ik die uitleg dan weer over het hoofd gezien :O
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding

Terug naar “Show your ride”