MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: ben er nog! P62)

05 jan 2022, 18:40

Ik zit nog even te kijken bij die foto’s uit Apeldoorn..
Was dat bij Ugchelen in de buurt?
T lijkt allemaal op elkaar dat wel.

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
K-vinR56s
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 dec 2021, 09:01

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: ben er nog! P62)

06 jan 2022, 17:15

mbvandenberg schreef:
05 jan 2022, 15:30
K-vinR56s schreef:
03 jan 2022, 13:13
Wat een gave clubman is dit zeg!! Tot in detail over nagedacht en aangepakt. Respect!

Ben erg jaloers op de facelift voorbumper met r59 diffuser eronder. Hoop deze combi ook eens te kunnen monteren.

De sideskirts zijn deze clubman specifiek of passen deze ook op de r56. Vind ze gaaf omdat ze deels in de lak zitten. Geeft die auto net iets extra's
Hoi Kevin! Dank voor je complimenten. Hoop niet dat je mijn hele topic hebt gelezen want dan ben je wel even zoet geweest :lol:

Zelf heb ik de facelift Cooper S bumper en R59 diffusor los van elkaar gekocht. Geen idee of de kans dan groter wordt dat je wat vindt.

Over de sideskirts: ik weet niet zeker of ze alleen voor de Clubman bestaan. Je ziet vaker de JCW skirts met die zwarte 'nep' roosters maar die vond ik niet goed passen bij de Cooper S voor- en achterbumper
Zo goed als alles haha😅

Ja die skirts zie ik wel eens voorbij komen maar zo zonder de roosters is mooi clean. Zal mij er eens in gaan verdiepen. Net als de voorbumper. Maar nu eerst maar kilometers maken met de mini. Is wel fijn dat alle meldingen er nu uit zijn als ik de auto start haha. En de Z4 moet eerst weer aandacht hebben.
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: ben er nog! P62)

18 jul 2022, 21:47

Prachtig de tips die je deelt en hoe je hem onderhoud.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: ben er nog! P62)

19 jul 2022, 20:54

Coen1 schreef:Prachtig de tips die je deelt en hoe je hem onderhoud.
Dank je wel Coen! Ik heb zelf altijd ontzettend veel baat gehad bij het Forum en alle tips die er gedeeld worden.

Toen ik mijn eigen avontuur met de Clubman startte heb ik mij voorgenomen om dit goed bij te houden en te delen met de leden in de hoop dat iemand er iets wat aan heeft. En misschien zelfs meer dan 1 iemand.

Ondanks dat er ontzettend veel te vinden is over MINI, viel het mij op dat over sommige topics toch weinig te vinden is, ook via de kanalen YouTube e.d. Goed voorbeeld hiervan zijn de retrofit xenon lampen. Vandaar mijn uitgebreide verslaglegging hiervan.

Groetjes!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: ben er nog! P62)

21 jul 2022, 20:12

En dat is heel vriendelijk van je ! Zelf heb ik mijn mini R55 clubman diesel bij 440.000 kilometer weggedaan. En rij nu een mini F55 SD weer een diesel en moet wel bekennen dat jou type leuker rijdt en veel meer fun heeft maar de kwaliteit is bij de nieuwe en de afwerking is net wat hoger. En o ja hoe zit het met de onderdeel voorziening ik merkt bij de BMW dealer dat ik steeds vaker langer moest wachten op onderdelen want tja te oud voor de BMW dealer heb jij daar al last van of ga je noooooit meer naar de BMW dealer ?
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

07 dec 2023, 20:52

Hallo allemaal,

Het is een lange tijd stil geweest maar hierbij een teken van leven van mijn kant.
Afgelopen periode vooral druk geweest met de geboorte van mijn 2de kleintje.
En daarnaast zijn we verhuisd naar een nieuwbouwwoning waar ook veel tijd en energie in is gaan zitten.
Hierdoor helaas wat minder tijd voor leuke hobbies zoals de MINI.

Ik kom terug op dit Forum met een minder leuk bericht: De MINI Clubman komt te koop te staan.
Sinds kort heb ik een leaseauto (Volvo XC40 Recharge) en ik kan de MINI er helaas niet naast houden dus vandaar dat ik er afscheid van moet gaan nemen.

Het idee is om de Clubman in eerste instantie aankomende maanden (t/m voorjaar) in een stalling te zetten.
In de tussentijd gaat Dr. Roel een paar kleine puntjes in orde maken zodat de auto in de best mogelijke staat verkeert als ik hem verkoop.
Uiteraard het liefste aan een echte MINI liefhebber, en bij voorkeur aan iemand die snapt wat hij koopt.

In mijn ogen een unieke MINI Clubman, namelijk een Cooper maar dan (cosmetisch) compleet omgebouwd naar een JCW.
Hopelijk vind ik iemand die ik er bij mee kan maken en de auto net zo wil onderhouden en behandelen als ik in de afgelopen jaren heb gedaan.

Als je zelf geïnteresseerd bent, of je kent iemand die heel graag een mooie Clubman wil rijden, laat het mij s.v.p. weten.
De huidige km stand is 141.180 km en er wordt niet mee gereden.
Het hele verhaal achter de auto staat op dit Forum. En via de volgende link kan je mooie foto's bekijken: https://minir55.wordpress.com/gallery/

Groetjes,
Maurice
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

18 dec 2023, 21:39

Hoi Maurice,

heel begrijpelijk, vooral met de uitbreiding van het gezin en als je een mooie Volvo als lease auto hebt ook niet verkeerd.
Ik ben zelf bezig met een hogere instap en ben naar een Paceman cq Countryman aan het kijken, heb geen haast dus rustig blijven zoeken naar een mooi exemplaar met niet al teveel kilometers. Jouw Clubman is natuurlijk een gaaf ding dus verwacht niet dat het moeilijk wordt om die te slijten, mooi voor erbij.

Mocht ie in de verkoop komen, laat maar weten dan zal ik kijken of er iemand binnen de vrienden groep interesse heeft.

Gr. Milco
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

18 dec 2023, 23:07

Jammer te lezen, maar soms is het niet anders. Kinderen en gezin zijn belangrijk. En met 2 kleintjes heb je je handen vol.
Hopelijk komt ie inderdaad bij een nieuwe liefhebber terecht.
Succes met de verkoop.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

31 dec 2023, 11:20

Schroefie schreef:Hoi Maurice,

heel begrijpelijk, vooral met de uitbreiding van het gezin en als je een mooie Volvo als lease auto hebt ook niet verkeerd.
Ik ben zelf bezig met een hogere instap en ben naar een Paceman cq Countryman aan het kijken, heb geen haast dus rustig blijven zoeken naar een mooi exemplaar met niet al teveel kilometers. Jouw Clubman is natuurlijk een gaaf ding dus verwacht niet dat het moeilijk wordt om die te slijten, mooi voor erbij.

Mocht ie in de verkoop komen, laat maar weten dan zal ik kijken of er iemand binnen de vrienden groep interesse heeft.

Gr. Milco
Hi Milco. Dank voor je leuke reactie. De auto’s die jij zoekt zijn ook zeker leuke auto’s. En fijn als je bij MINI kan blijven.

Heb de knoop inmiddels wel doorgehakt dat de MINI weg mag. Zeg het vooral voort en als je mensen kent die interesse hebben mag je mijn telefoonnummer doorgeven (heb je die nog, anders app ik je even).

Groetjes Maurice


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

31 dec 2023, 11:24

Daniel_S schreef:Jammer te lezen, maar soms is het niet anders. Kinderen en gezin zijn belangrijk. En met 2 kleintjes heb je je handen vol.
Hopelijk komt ie inderdaad bij een nieuwe liefhebber terecht.
Succes met de verkoop.
Leuk bericht Daniel!
Op zich kunnen de 2 kleintjes (1 is al 5 dus ook niet zo klein meer) prima in de Clubman maar heb gewoon heel veel mazzel met die Volvo als leaseauto. Lang niet zoveel fun als de MINI maar wel heel comfortabel en ruim.
Ik hoop vooral op een liefhebber die hopelijk de waarde van de auto in ziet, zonder dat het perse om de euro’s gaat :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Edwin1971
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mei 2023, 09:11

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

21 jan 2024, 12:18

Is er ook een schema waar ik wat kan aansluiten?
En waar ik eventueel de kabel kan bestellen.
Voor het led laten knipperen

Terug naar “Show your ride”