MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P20)

21 feb 2019, 21:59

MartijnGizmo schreef:
21 feb 2019, 10:57
Mooie geworden zo, je interieur!
Dank je wel Martijn! In het interieur kan nog wel wat chroom vervangen worden voor iets anders maar ga eerst bedenken wat ik precies wil. Voor de speakerringen, midspeaker en basluidspreker ben ik erachter gekomen dat deze ook in hoogglans zwart verkrijgbaar zijn (nog nooit bij iemand in het echt gezien overigens). Staat natuurlijk heel gaaf in combinatie met de HK afdekkingen van de tweeters die ook hoogglans zwart zijn.

Afbeelding
speakerringen in hoogglans zwart

Afbeelding
HK tweeter afdekkingen


Alternatief is alle chromen ringen vervangen voor Carbon Black exemplaren, zoals mijn nieuwe sierringen van mijn bekerhouders ook zijn.
Wat meespeelt in mijn afweging is dat de toerenteller, de afdekking van het ronde instrumentarium in het midden, en de ronde luchtroosters alleen in chroom of mat zilver verkrijgbaar is. Gek genoeg dus niet in Carbon Black of hoogglans zwart (tenzij ik iets gemist heb). Voor de ringen op het dashboard zijn ook aftermarket sets verkrijgbaar in hoogglans zwart. Deze bevestig je met 3M tape en je schijnt niet te zien dat ze erop geplakt zijn omdat de ringen heel dun zijn. Deze optie is niet origineel maar misschien wel een mooie oplossing voor al het chroom.

Mijn idee voor het interieur is dat het geen wirwar aan kleuren meer is maar meer een eenheid (hoeft niet perse allemaal mat zwart te zijn). Ben benieuwd wat jij hier allemaal van vindt? Of denk je: waar maakt die jongen zich druk om?! :lol:
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 20:39, 9 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P20)

21 feb 2019, 22:02

louisvdd76 schreef:
21 feb 2019, 13:58
Heel fraai allemaal!
Dank je wel Louis! :icon_top: Het stuur is nog steeds het onderdeel waar ik het meeste plezier aan beleef. Zo netjes als je hem toen hebt verkocht heb ik hem daarna niet meer gekregen. Misschien even de goede onderhoudsspullen kopen.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P20)

22 feb 2019, 08:51

mbvandenberg schreef:
21 feb 2019, 21:59
Mijn idee voor het interieur is dat het geen wirwar aan kleuren meer is maar meer een eenheid (hoeft niet perse allemaal mat zwart te zijn). Ben benieuwd wat jij hier allemaal van vindt? Of denk je: waar maakt die jongen zich druk om?! :lol:
Ik begrijp je heel goed! Zelf ook zoiets gedaan, al kan een chromen of zilveren accent her en der het geheel wel mooi breken, idem met carbon. Zelf vond ik het uiteindelijk een beetje te donker, dus toen eerste rode matten erin gedaan en nu dan ook bekleding met Schotse ruit. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1169
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P21)

22 feb 2019, 11:21

Leuk om te lezen en wat staat je clubbie er goed bij.
Erg fraai, en tja, all black is altijd goed 8)
F56S JCW PRO LCI
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P21)

28 feb 2019, 20:58

ITSU028 schreef:
22 feb 2019, 11:21
Leuk om te lezen en wat staat je clubbie er goed bij.
Erg fraai, en tja, all black is altijd goed 8)
Dank voor het compliment Mike! :icon_top: All-black is verleidelijk maar zie je ondertussen best vaak voorbij komen. Voor mijn Clubman, zowel interieur als exterieur, is het een mix van zwart met enkele chroom accenten. Vindt het chroom ook wel iets hebben, kleine knipoog toen de MINI nog echt Brits was !
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

28 feb 2019, 21:02

28-02-2019 Mod: Schakelaarblok DTC MSA Sport

Vorige week had ik de foto’s van mijn bezoek aan Swalmen ook op Facebook gedeeld. Dennis (’t Hart) was zo scherp om op te merken dat mijn MINI geen sportknop heeft. Dit was bij mij bekend en ik heb er eerder wel e.e.a. over gelezen maar ik ging er altijd vanuit dat deze knop alleen werkte bij Cooper S en JCW modellen. Dennis gaf aan deze knop ook op mijn Cooper geïnstalleerd en geprogrammeerd kon worden. Als de sportknop geactiveerd is zal de gasrespons wat sneller zijn en verder stuurt de auto zwaarder. Verder geven mensen aan dat de auto bij gas los mooie pops and bangs geeft. Dit laatste zal bij mijn Cooper niet het geval zijn lijkt mij maar dit mag de pret niet drukken.

Milco was zo aardig om eveneens te reageren op Dennis zijn bericht en binnen no time had ik het juiste onderdeelnummer te pakken (Milco had het onderdeel al in huis) en dezelfde avond heb ik het schakelaarblok (onderdeelnummer 61313454174) besteld via de Ekris website. Er is al een datum geprikt dat Dennis hem gaat installeren. Ben erg benieuwd of je echt verschil merkt bij het activeren van de knop.

Afbeelding
schakelaarblok DTC MSA Sport


Nu las ik nog een stukje over een extra stukje elektronica waarmee je een 'geheugenstand' voor je sportknop kan maken (aangegeven door Mark alias Markos op dit Forum). Mijn vraag is: zijn er meer leden die dit hebben geïnstalleerd? En zo ja, is dit de moeite waard?

Zodra de sportknop gemonteerd en geprogrammeerd is laat ik weer van mij horen (en eerder als het de moeite waard is).

Groeten,
M.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 20:39, 5 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
MisterTUDOR
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Breda
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jan 2018, 15:52

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

01 mar 2019, 09:21

Veeeeet Maurice! Je gaat dit qua sturen en gasrespons ZEKER te weten voelen met je Cooper.
Qua pops en bangs zal er inderdaad niet veel gebeuren vrees ik!
Leuke mods allemaal man.. man with an eye for details.
First it was #TEAMPW and now it's #TEAMJCW
Follow my mod-journey on Instagram: www.instagram.com/misterjcw
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

01 mar 2019, 11:15

MisterTUDOR schreef:
01 mar 2019, 09:21
Veeeeet Maurice! Je gaat dit qua sturen en gasrespons ZEKER te weten voelen met je Cooper.
Qua pops en bangs zal er inderdaad niet veel gebeuren vrees ik!
Leuke mods allemaal man.. man with an eye for details.
Dank je wel Laurens! :D Zoals gezegd: ben heel benieuwd hoe het uitpakt!
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

01 mar 2019, 11:32

01-03-2019 Voorbumper Cooper S LCI

Ja ja, eergisteren was een mooie dag. Niet alleen qua weer, maar ook voor de MINI. Ik werd door Milco geattendeerd op een Cooper S voorbumper (facelift versie), in de kleur van de auto (Midnight Black) en in een goede staat verkerend. Direct contact opgenomen met de verkoper en de aankoop snel afgerond.

Afbeelding
Afbeelding
voorbumper incl. de JCW grille


Aan de bumper zelf hoeft niets te gebeuren, er zitten geen lelijke krassen of deuken in dus dit scheelt een hoop tijd en geld. Wel heb ik enkele losse onderdelen gekocht zodat de bumper straks helemaal naar mijn smaak wordt. Zo heb ik de chromen inserts gekocht (onderdeel 8, nu zwart), een nieuwe chromen onderlijst van de grille (onderdeel 3, zat niet bij de verkoop) en een nieuwe montageset met alle schroefjes e.d. Dat laatste is waarschijnlijk niet nodig omdat ik deze kan overzetten van mijn Cooper voorbumper maar heb ze voor de zekerheid maar gekocht, voor het geval er iets afbreekt bij het demonteren (en fijn idee dat alles weer met nieuwe onderdelen wordt vastgemaakt).

Afbeelding
Afbeelding
chromen inserts

Afbeelding
chromen onderlijst JCW grille

Afbeelding
montage onderdelen


Het idee voor mijn Clubman is niet om er een look-a-like Cooper S van te maken maar een Clubman versie van de R56 Goodwood uitvoering. Dit is de enige MINI van de 2de generatie met een Cooper S voorbumper maar zonder motorkap met brievenbus. Ik vind de Cooper motorkap heel fraai met de mooie welvingen, persoonlijk nog mooier dan de Cooper S motorkap. De chromen inserts heb ik gekocht omdat het thema van de MINI zwart met chromen details is. All-black is verleidelijk en ligt misschien voor de hand maar ik vind de chromen details juist gaaf staan bij de Clubman. Bij een R56 of R58/R59 was ik misschien wel voor een all-black look gegaan.

Afbeelding
MINI Goodwood


De mistlampen van de Cooper voorbumper schijnen overgezet te kunnen worden op de nieuwe bumper. Echter, enige tijd geleden heb ik mijn voorste zijruiten laten teinten en gelijk ook de voorste mistlampen voorzien van smoke folie. Ik ben hier nooit 100% gelukkig mee geweest omdat de folie een bruinachtige teint heeft (schijnbaar niet te voorkomen). Om de Cooper S bumper in 1x helemaal af te maken heb ik de David Dombek Motorsport mistlampen gekocht. Deze hebben een zwarte behuizing en gaan geweldig mooi staan in combinatie met de zwarte behuizing van de xenon koplampen.

Afbeelding
Afbeelding
David Dombek Motorsport mistlampen, rechts de originele versie


De bumper moet ik ophalen in Venlo. Gelukkig zit Roel hier vlakbij met zijn garage dus ik plan een afspraak in dat ik het ophalen van de bumper kan combineren met het laten monteren. Al met al een behoorlijk onverwachtse aankoop en ben super benieuwd hoe het uitpakt.

Nu eerst de sportknop laten monteren, afspraak plannen voor de bumper en dan weer verder met het interieur.

Keep you updated!
Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 20:45, 6 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

01 mar 2019, 11:41

Mooie plannen met de bumper!
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

01 mar 2019, 13:14

Maurice,

mooi dat ik je heb kunnen tippen. Zoals je weet wil ik deze voorbumper ook, mede omdat ik die veel mooier vindt dan de standaard Cooper bumper. Het kwam mij op dit moment even financieel niet uit dus mooi dat jij hem hebt weten te bemachtigen. Ik weet zeker dat het heel mooi gaat staan.

Keep up modding, ik zie je vrijdag 8 maart :icon_top:
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

01 mar 2019, 14:54

Nou inderdaad zeg wat een gaaf gezicht echt dik dan. En nog een vraagje over deze bumper past dit ook op het eerste model mini cooper clubman met nu de standaard bumper S ? Want ik heb niet het facelift model maar wil graag deze bumper want die luchthappers voor de remmen vindt ik zo gaaf.
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

01 mar 2019, 14:57

Of past het onderste lucht rooster van het nieuwe type ook gewoon op de oude bumper S. Want dan hoef ik alleen het onderste rooster met luchthapper te kopen. Dat scheelt dan ;)
Gebruikersavatar
RonaldR56
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Den Haag
Berichten: 124
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:51

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

01 mar 2019, 15:26

Ongeveer 2 weken terug heeft Dennis de sportknop in mijn Cooper geplaatst. Je voelt echt een verschil in sturen en de auto reageert wat directer op het gas, ook heb ik het idee dat mijn auto anders klinkt in de sportstand. De pops en bangs heb je idd niet bij de Cooper
‘07 Mini Cooper Chili
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

01 mar 2019, 15:58

Coen1 schreef:
01 mar 2019, 14:54
Nou inderdaad zeg wat een gaaf gezicht echt dik dan. En nog een vraagje over deze bumper past dit ook op het eerste model mini cooper clubman met nu de standaard bumper S ? Want ik heb niet het facelift model maar wil graag deze bumper want die luchthappers voor de remmen vindt ik zo gaaf.
Hoi Coen! De verkoper had zelf een R56 pre-faclift en heeft deze facelift bumpers erop gehad. Past dus blijkbaar (en dacht zonder aanpassingen, behoudens inkorten van de brake ducts). Het is een beetje geluk hebben dat je ze tegenkomt, liefst in goede conditie en in de kleur van je auto. Anders wordt het wel een dure upgrade in mijn ogen.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”