MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Bezoek aan Cobra Suspension! P61)

30 mei 2021, 18:03

Daniel_S schreef:Wauw. Zeer gave foto’s. En leuk om de fabriek te kunnen bezoeken.
Dank je wel Daniel! Bezoek was zeker leuk en dat ik een rondleiding kreeg was onverwachts :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Bezoek aan Cobra Suspension! P61)

30 mei 2021, 18:04

niekcarfreak schreef:Prachtige Clubman en foto's :icon_top:
Dank je wel Niek! Ben heel blij met de fotoserie. Leuk voor nu en later om op terug te kijken :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Bezoek aan Cobra Suspension! P61)

30 mei 2021, 19:37

Weer prachtige plaatjes!
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Bezoek aan Cobra Suspension! P61)

30 mei 2021, 20:22

MaikR53 schreef:Weer prachtige plaatjes!
Dank je wel Maik! Ben er blij mee! Die maak ik niet met mijn iPhone en daarnaast helpt de locatie ook erg mee! :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Coen2
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 okt 2020, 15:15

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Bezoek aan Cobra Suspension! P61)

02 jun 2021, 12:14

Leuk verhaal weer en goede foto’s en heerlijk vol zo met die verlaging.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Bezoek aan Cobra Suspension! P61)

02 jun 2021, 12:51

Coen2 schreef:
02 jun 2021, 12:14
Leuk verhaal weer en goede foto’s en heerlijk vol zo met die verlaging.
Dank je wel Coen! Die achterkant staat mij ook wel aan :wink:
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (Update: ben er nog! P62)

29 dec 2021, 12:00

29-12-2021 Update: ben er nog!

Het is al een tijd geleden dat ik hier een update heb geplaatst. Ik lees nog dagelijks mee op het Forum maar heb zelf weinig nieuws te melden. Nu moet ik zeggen dat afgelopen jaar ook in het teken heeft gestaan van wat andere zaken en hobby’s. Zo hebben wij een nieuwbouwhuis gekocht waar wat tijd in is gaan zitten en daarnaast heb ik mijn oude hobby RC (radiografisch bestuurbare) auto’s opgepakt. Dit laatste met name door het ’s avonds thuis zitten en om mij niet te vervelen heb ik afgelopen half jaar een truck gebouwd. Een Mercedes Actros op schaal 1/14 incl. 3 versnellingsbak. Momenteel ben ik bezig met het afmaken van een 2-assige trailer incl. zeecontainer. Dus nog steeds wel bezig met auto’s maar dan een maatje kleiner :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mercedes Actros 1/14 RC


Over de MINI: afgelopen jaar heb ik 10.500 km gereden en wederom probleemloos. De huidige kilometer stand is 120.000 km (bouwjaar 2011). Het jaar stond in het teken van het bijhouden van de Clubman en zijn er geen nieuwe mods te melden. In februari zijn er Poweflex rubbers onder gekomen en ik moet zeggen dat ik nog steeds niet 100% overtuigd ben van de motorsteun. De resonantie bij stilstaan (lopende motor) lijkt minder te zijn geworden maar ik vind het toch nog best storend als je bijvoorbeeld bij een stoplicht staat te wachten. Ik kijk het nog even aan maar wellicht besluit ik toch weer een origineel exemplaar te plaatsen.

Rond Sinterklaas tijd was een mooi moment om de MINI weer eens goed te wassen. Helaas lukt het mij niet meer om de auto elke 2 weken volledig met de hand te wassen. Jammer maar het is niet anders. Aan de andere kant is de voldoening wel groot als hij weer helemaal als nieuw oogt na een goede wasbeurt. Om een zo goed mogelijk resultaat te behalen koop ik nog steeds mooie producten, bijvoorbeeld die van Stipt Polish Point. Helaas heb ik de Audi RS6 niet gewonnen (winactie) maar ben wel heel blij met de schoonmaakset incl. föhn. In de eerste week van januari ga ik de binnenkant van de Clubman weer helemaal aanpakken zodat de Clubman er weer lekker fris bij staat.

Afbeelding
schoonmaakspullen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Clubman na een wasbeurt


Drie weken geleden heb ik een kleine onderhoudsbeurt laten uitvoeren in Weesp (Kevin) waarbij de vloeistoffen zijn bijgevuld. Verder geen bijzonderheden te melden behoudens dat de ruiterwisserarmen aan de achterzijde onvoldoende druk geven op het raam. De ruitenwisserbladen zelf zijn nog niet versleten (02-21) maar het viel mij op dat de ramen niet goed schoon gemaakt worden. Kevin heeft er naar gekeken en gaf aan dat de armen een beetje lam zijn (ouderdom) en daardoor niet werken zoals ze zouden moeten. Ik bestel binnenkort nieuwe, tezamen met een bus voor de rechter achterbank. Hier zit een beetje speling op en dit wil ik graag opgelost hebben. Idee blijft om de MINI zo goed mogelijk te conserveren.
Verder heb ik vorige week de winterset erop laten zetten (ook door Kevin). Qua timing kan het niet beter want tot op heden heb ik ze niet gemist maar met de huidige koude dagen is het een fijn idee een beetje extra grip te hebben. Daarnaast blijf ik de R112 set (imitatie) een mooie velgenset vinden voor onder de MINI.

Verder afgelopen jaar aan weinig MINI events deelgenomen. Wel een keer naar de MacMeet in Amsterdam geweest en naar mooie plekken in het land gereden zoals afgelopen maand rond Apeldoorn (de Veluwe). Dat nodigt natuurlijk uit tot het maken van mooie foto’s.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Clubman in de bossen bij Apeldoorn


Naast het fysiek onderhouden van de auto ben ik ook digitaal e.e.a. aan het bijhouden. Zo heb ik een overzicht gemaakt met daarin allemaal verschillende data. Van optie overzichten, onderhoudsbeurten, facturen, modificaties, etc. Met het openen van één (Excel) bestand heb ik toegang tot alle informatie over de Clubman. Wel zo handig, leuk om terug te bladeren en een mooi document voor het geval de Clubman ooit verkocht wordt.

Afbeelding
Afbeelding
Digitaal overzicht van de MINI


Dit was weer de update van mijn kant. Ik wens iedereen een fijne jaarwisseling toe en hopelijk zijn er aankomend jaar weer meer MINI meetings waar wij elkaar kunnen treffen.

Groeten,
Maurice
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: ben er nog! P62)

29 dec 2021, 19:26

Wauw. Weer een leuke update. Had ook niet echt verwacht dat je stil zou zitten.
De rc truck ziet er super uit. Wordt zeker een mooie combinatie met een trailer.

Je mini staat er (zoals altijd) weer super bij. Beetje om jaloers op te worden. Om de week wassen is bij mij al niet haalbaar. De afgelopen periode bijna geheel niet aan toegekomen.

Ook het documenteren doe je al net zo netjes. Petje af.

Ook jij een heel goed en gezond nieuw jaar met vele plezierige kilometers!
Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2220
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: ben er nog! P62)

29 dec 2021, 20:45

Leuke update Maurice. :)
Die RC Truck is ook leuk, ik heb vroeger ook verschillende RC modellen(auto's, boten) gehad.
Heb nog een zweefvliegtuig liggen wat bijna af is maar waarschijnlijk nooit zijn luchtdoop gaat krijgen. :)

Fijne jaarwisseling!
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: ben er nog! P62)

30 dec 2021, 10:27

Dikke truck Maurice! :) leuke hobby.
Staan er bij mij ook wat op de kast. Laatst een crawler ( defender) gehaald met nu metalen assen en aandrijflijn erbij.

Alleen.. is je mini nu ook Fabrieksnieuw? :p :surrender

Wat je nog kan doen aan de mini... niet veel meer ?

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: ben er nog! P62)

02 jan 2022, 19:56

Daniel_S schreef:Wauw. Weer een leuke update. Had ook niet echt verwacht dat je stil zou zitten.
De rc truck ziet er super uit. Wordt zeker een mooie combinatie met een trailer.

Je mini staat er (zoals altijd) weer super bij. Beetje om jaloers op te worden. Om de week wassen is bij mij al niet haalbaar. De afgelopen periode bijna geheel niet aan toegekomen.

Ook het documenteren doe je al net zo netjes. Petje af.

Ook jij een heel goed en gezond nieuw jaar met vele plezierige kilometers!
Dank je wel Daniël! Heel leuk om aan zo’n truck te werken en met name omdat je er ook mee kan rijden.
De MINI staat er echt niet altijd pico bello bij hoor. Nu is het wel zo dat er weinig voor nodig is om hem weer te laten shinen. Goed afspoelen doet al wonderen :-) Jij ook de beste wensen voor 2022 en tot meets?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: ben er nog! P62)

02 jan 2022, 21:59

niekcarfreak schreef:Leuke update Maurice. :)
Die RC Truck is ook leuk, ik heb vroeger ook verschillende RC modellen(auto's, boten) gehad.
Heb nog een zweefvliegtuig liggen wat bijna af is maar waarschijnlijk nooit zijn luchtdoop gaat krijgen. :)

Fijne jaarwisseling!
Dank je wel Niek! Het RC wereldje is best groot. Waarschijnlijk veel mensen die het voor zich zelf houden maar ook veel communities en evenementen die er worden gehouden. Dat zweefvliegtuig moet natuurlijk nog wel een keer gaan vliegen toch? Of ben je bang dat het een enkele reis wordt? ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (Update: ben er nog! P62)

02 jan 2022, 22:14

robertok schreef:Dikke truck Maurice! :) leuke hobby.
Staan er bij mij ook wat op de kast. Laatst een crawler ( defender) gehaald met nu metalen assen en aandrijflijn erbij.

Alleen.. is je mini nu ook Fabrieksnieuw? :p :surrender

Wat je nog kan doen aan de mini... niet veel meer ?

^Robbert
Dank voor de complimenten Robbert en leuk dat je ook aan de RC hobby doet. Ik zat letterlijk te twijfelen tussen een Crawler (zelfs een defender) of een truck, wat een toeval :-)

De MINI was tijdens de photoshoot met Noortje en daarna bij Cobra suspension in mijn ogen fabrieksnieuw. Daarna niet altijd zo vaak kunnen wassen en ook pech gehad met mijn rechter portier waar nu wat verf mist (auto naast mij die zijn portier in die van mij heeft geslagen). Verder staat hij er prima bij. Er zijn altijd nog wat ideetjes, geen idee of die nog gerealiseerd gaan worden :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 02 jan 2022, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
K-vinR56s
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 dec 2021, 09:01

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: ben er nog! P62)

03 jan 2022, 13:13

Wat een gave clubman is dit zeg!! Tot in detail over nagedacht en aangepakt. Respect!

Ben erg jaloers op de facelift voorbumper met r59 diffuser eronder. Hoop deze combi ook eens te kunnen monteren.

De sideskirts zijn deze clubman specifiek of passen deze ook op de r56. Vind ze gaaf omdat ze deels in de lak zitten. Geeft die auto net iets extra's
Mini Cooper S r56 2007 Astroblack/alpenwhite
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: ben er nog! P62)

05 jan 2022, 15:30

K-vinR56s schreef:
03 jan 2022, 13:13
Wat een gave clubman is dit zeg!! Tot in detail over nagedacht en aangepakt. Respect!

Ben erg jaloers op de facelift voorbumper met r59 diffuser eronder. Hoop deze combi ook eens te kunnen monteren.

De sideskirts zijn deze clubman specifiek of passen deze ook op de r56. Vind ze gaaf omdat ze deels in de lak zitten. Geeft die auto net iets extra's
Hoi Kevin! Dank voor je complimenten. Hoop niet dat je mijn hele topic hebt gelezen want dan ben je wel even zoet geweest :lol:

Zelf heb ik de facelift Cooper S bumper en R59 diffusor los van elkaar gekocht. Geen idee of de kans dan groter wordt dat je wat vindt.

Over de sideskirts: ik weet niet zeker of ze alleen voor de Clubman bestaan. Je ziet vaker de JCW skirts met die zwarte 'nep' roosters maar die vond ik niet goed passen bij de Cooper S voor- en achterbumper
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”