MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Coen2
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 okt 2020, 15:15

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: foto's Noortje Blokland - Rotterdam! P56)

12 dec 2020, 20:51

Wat jouw mini gaaf maakt is door die details het geen standaard verhaal is. Want makkelijk is zo tank klep en alles maar dan krijg je ook een omgebouwde S en dat is het meest makkelijk. Door daar niet aan mee te doen is het een mini met een eigen gezicht.. nadeel is ook dat je zo gaaf bakkie ook nooit meer kan wegdoen... want ik mis nog steeds de wegligging vergelijken met jouw type evenals het compacte heerlijk was dat als een op maat gemaakte jas. Nou is de opvolger ook een heerlijke bak maar in totaal gewoon echt volwassen geworden.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: foto's Noortje Blokland - Rotterdam! P56)

13 dec 2020, 12:58

Coen2 schreef:Wat jouw mini gaaf maakt is door die details het geen standaard verhaal is. Want makkelijk is zo tank klep en alles maar dan krijg je ook een omgebouwde S en dat is het meest makkelijk. Door daar niet aan mee te doen is het een mini met een eigen gezicht.. nadeel is ook dat je zo gaaf bakkie ook nooit meer kan wegdoen... want ik mis nog steeds de wegligging vergelijken met jouw type evenals het compacte heerlijk was dat als een op maat gemaakte jas. Nou is de opvolger ook een heerlijke bak maar in totaal gewoon echt volwassen geworden.
Dank je wel Coen! Leuk om te lezen! Het is niet zo dat ik bewust geen ‘standaard’ ombouw naar Cooper S of JCW wilde maken. Het is in de loop van de jaren zo gegroeid maar heb wel vaak de R56 ‘Goodwood’ editie in mijn hoofd gehouden. Sportief en ook de originele details in stand houden zoals de chromen koplamp ringen en handgrepen.

De Clubman kan natuurlijk altijd verkocht worden maar ben er nu nog veel te blij mee :-) De opvolger en andere F modellen zijn echt andere auto’s geworden tov de R modellen. Beter in veel opzichten maar qua ervaring is het wel echt anders


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (Update: Winterbanden + olie bijvullen! P57)

19 dec 2020, 16:25

19-12-2020 Winterbanden + olie bijvullen

Vanmorgen naar Weesp gereden om daar door Kevin de winterbanden eronder te laten zetten. Normaal een klusje die ik zelf doe, omdat ik het leuk vind en direct de remmen even goed schoon kan maken. Maar dit keer uitbesteed omdat ik de krik had terug gegeven aan mijn broer, en die woont niet om de hoek.

De avond ervoor de banden ingeladen. Ze waren al schoon omdat ik de velgen altijd direct was als ik ze eraf haal om ze vervolgens netjes droog op te bergen. Verder een emmertje mee met wat doeken om de remmen goed schoon te kunnen maken. Zoals altijd hartelijk ontvangen door Kevin en binnen no-time stond de Clubman op de brug en waren de 4 zomerbanden eraf. Tijd om de remmen rondom even goed schoon te maken en ondertussen werden de winterbanden goed bekeken en het profiel opgemeten. De beste banden vóór geplaatst en 5 minuten later zat de klus er alweer op.

Afbeelding
Clubman 4x4 op de brug


Eén van de redenen om naar Kevin te gaan is de goede service die hij levert: altijd de tijd nemen voor het werk en kijken naar dingen waar je zelf niet aan denkt. Omdat de MINI toch op de brug stond direct de auto aan de onderkant geïnspecteerd. Geen alarmerende zaken gevonden (altijd fijn), behalve de achterste draagarm rubber linksvoor die een beetje olie laat zien.

Nu had ik al op mijn lijstje staan om de rubbers op den duur te vervangen voor Powerflex exemplaren, dus dit is een goede gelegenheid. Ik laat dan direct de motorsteun ook vervangen voor een exemplaar van Powerflex. Zelf had ik het idee om alle rubbers te vervangen voor Poweflex maar Kevin gaf aan dat je hiermee wel een stijf geveerde auto krijgt (i.c.m. de verlagingsveren en 18” zomerbanden). Het vervangen van de rubbers en motorsteun zal ergens in het begin van het nieuwe jaar gebeuren (eind januari). Kevin heeft ook nog onder de motorkap gekeken, de motorolie bijgevuld en na een proefritje door de maistro zelf kon ik weer op pad. Tijdens het bezoekje in Weesp kwam Ivo Sobels nog langs met zijn MINI. Hij heeft zelf een prachtige zwarte R55 JCW gereden en inmiddels rijdt hij in een F54 JCW en F56 Cooper. Leuk om op deze manier weer MINI liefhebbers tegen te komen die je ‘kent’ van Facebook of het Forum maar dan een keer in het echt spreekt.

Afbeelding
winterbanden met 17” R112 velgen


Ben blij dat de winterbanden er weer onder zitten met dit koude en natte weer. Binnenkort de zomervelgen weer goed wassen en in de wax zetten zodat ze in het voorjaar er weer onder gezet kunnen worden.

Als laatste iets waar ik heel trots op ben. Noortje Blokland (fotograaf) heeft mij kort na de photoshoot in Rotterdam gevraagd of ik het goed vindt dat mijn Clubman in haar MINI jaarkalender 2021 komt. Uiteraard heb ik hier Ja op geantwoord. Onderstaand een impressie hoe de december maand eruit ziet.

Afbeelding
kalender 2021 Noortje Blokland


Ik verwacht de kalender volgende week in de bus. Er zijn nog enkele exemplaren beschikbaar (gelimiteerd tot 30 stuks), dus je moet er snel bij zijn als je er 1 wilt hebben. Verwacht dit jaar niet al te veel meer op MINI gebied. Misschien dat ik nog een terugblik op het jaar 2020 ga maken (foto’s, aanpassingen e.d.) en kijken wat 2021 gaat brengen.

Groetjes,
Maurice
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Winterbanden + olie bijvullen! P57)

19 dec 2020, 17:13

Ik blijf het toch een geniaal model vinden de R55 Clubman. Deze is ook nog eens erg mooi aangepast.

Gr Ron
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Winterbanden + olie bijvullen! P57)

21 dec 2020, 07:28

RSR schreef:Ik blijf het toch een geniaal model vinden de R55 Clubman. Deze is ook nog eens erg mooi aangepast.

Gr Ron
Dank je wel Ron! Ben het helemaal met je eens over het model. Ik blijf het ook een schitterend ontwerp vinden :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (Update: APK keuring + velgenwissel! P60)

21 dec 2020, 12:34

21-12-2020 Zomervelgen schoonmaken

Aangezien de winterbanden er sinds zaterdag op zitten werd het tijd om de zomervelgen schoon te maken. Gisteren naar een wasbox gereden en daar op mijn gemakje de velgen goed gereinigd. Eerst de velgen met veel water afgespoten, vervolgens ingespoten met een iron-remover (Monello non-ferro) en na 5 minuten inweken de velgen met een spons en veel water goed schoongemaakt. Daarna de velgen met een shampoo gewassen en als laatste de zomerset met veel water afgespoten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
zomervelgen schoonmaken


Eenmaal thuis de velgen goed afgedroogd en weg gezet in de berging. Ergens in de kerstvakantie zal ik de velgen van een paar waxlagen voorzien, zoals ik dit elk jaar doe. Het is even een klusje maar heb er altijd veel profijt van. De velgen zijn op deze manier heel makkelijk schoon te maken.

Afbeelding
Afbeelding
Clubman op zijn winterbanden


Tot zover maar weer.
Ciao Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 21 dec 2020, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Zomervelgen schoonmaken! P57)

21 dec 2020, 13:04

Ik denk dat ik de winterset mooier vind staan dan de zomerset als ik eerlijk ben :O
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Zomervelgen schoonmaken! P57)

21 dec 2020, 13:49

Moet zeggen dat de winterset idd dikker vind staan dan de zomerset . Zal met schoonmaken (na de winter ) ook eenvoudiger zijn.
Maar blijft gewoon een heel erg mooie mini!!! That’s for sure !
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (Update: Zomervelgen schoonmaken! P57)

21 dec 2020, 16:33

frankie schreef:Ik denk dat ik de winterset mooier vind staan dan de zomerset als ik eerlijk ben :O
Ik vind ze zelf ook heel mooi en ben blij dat ik 2 sets heb zodat ik niet hoef te kiezen ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 21 dec 2020, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Zomervelgen schoonmaken! P57)

21 dec 2020, 16:36

Daniel_S schreef:Moet zeggen dat de winterset idd dikker vind staan dan de zomerset Afbeelding. Zal met schoonmaken (na de winter ) ook eenvoudiger zijn.
Maar blijft gewoon een heel erg mooie mini!!! That’s for sure !
Ben super blij met de winterset. Zelf vind ik de zomerset juist de Clubman dikker maken, zo zie je maar weer :-) Schoonmaken van de winterset is meer werk dan de zomerset door het design (meer spaken). Beide sets staan altijd in de wax dus is fluitje van een cent


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Zomervelgen schoonmaken! P57)

21 dec 2020, 16:40

Gebruik je ook nog steeds de Poorboys World Wheel Sealant? Ik heb nu op mijn wintervelgen aangebracht en ben benieuwd hoe het werkt en of mijn velgen eenvoudiger te reinigen zijn en vooral mooie te houden.

Afbeelding
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Zomervelgen schoonmaken! P57)

21 dec 2020, 16:53

MINIf57JCW schreef:Gebruik je ook nog steeds de Poorboys World Wheel Sealant? Ik heb nu op mijn wintervelgen aangebracht en ben benieuwd hoe het werkt en of mijn velgen eenvoudiger te reinigen zijn en vooral mooie te houden.

Afbeelding
Ha Joris. Die gebruik ik zeker nog. Elke keer na het schoonmaken van de velgen krijgen ze weer 3 tot 5 laagjes, afhankelijk hoeveel zin ik er in heb. Mijn idee is dat remstof zich bijna niet hecht. Dit op basis van hoe eenvoudig ik de velgen weer schoon krijg zonder te hoeven boenen :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Coen2
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 okt 2020, 15:15

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Zomervelgen schoonmaken! P57)

21 dec 2020, 20:39

Leuk verhaal weer.. en leuk verhaal van de velgen. Overigens ik woon tegenover je en dan weet ik nu dat in die ondergrondse parkeergarage een hele dikke r55 staat. Pas maar op dat ie niet gejat gaat worden bij ons in de parkeergarage is onlangs een hele mooie mini f56 gejat.. en die garage is tegenover je ;)
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Zomervelgen schoonmaken! P57)

21 dec 2020, 21:17

Coen2 schreef:
21 dec 2020, 20:39
Leuk verhaal weer.. en leuk verhaal van de velgen. Overigens ik woon tegenover je en dan weet ik nu dat in die ondergrondse parkeergarage een hele dikke r55 staat. Pas maar op dat ie niet gejat gaat worden bij ons in de parkeergarage is onlangs een hele mooie mini f56 gejat.. en die garage is tegenover je ;)
Ha Coen! Woon je aan de andere kant van de ring A10? Ben bang dat ik niet veel kan doen aan het jatten. Hij staat in een afgesloten garage en uiteraard op slot. Meer kan ik helaas niet doen, behalve hopen dat mensen hem willen bekijken, maar niet zomaar meenemen :wink:
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Zomervelgen schoonmaken! P57)

22 dec 2020, 12:01

De wintervelgen staan ook erg goed! Snap wel dat je niet kunt kiezen tussen de zomer en wintervelgen.
Wat betreft je wheelsealant is die van Poorboys erg goed hoor maar wil je nog een stapje verder kun je je eens inlezen in het aanbrengen van de Gyeon Rim. Is goed zelf te doen en geeft langere bescherming.

Terug naar “Show your ride”