MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
pboy_00701
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2015, 07:27

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: JCW remmenset binnen! P29)

10 aug 2019, 08:06

Jij bent echt goed bezig man.
Hou je er wel rekening mee dat je ook gewoon met de mini moet gaan rijden. Want hij woord straks zo mooi dat je er niet meer in durft te rijden.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

My Thunder Grey!
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: JCW remmenset binnen! P29)

10 aug 2019, 08:56

pboy_00701 schreef:Jij bent echt goed bezig man.
Hou je er wel rekening mee dat je ook gewoon met de mini moet gaan rijden. Want hij woord straks zo mooi dat je er niet meer in durft te rijden.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Geloof me Patrick, met deze MINI wordt gewoon gereden Afbeelding Doordeweeks gebruik ik een andere auto voor het werk en het eerste wat ik op zaterdag ochtend probeer te doen is een stukje rijden in de Clubman. Hem steeds een beetje ‘beter’ en mooier maken is leuk, maar rijden blijft het leukste. En ben er zuinig op maar het blijft voor mij ook een gebruiksvoorwerp en geen rijdende showroom Afbeelding
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
pboy_00701
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2015, 07:27

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: JCW remmenset binnen! P29)

10 aug 2019, 10:52

Gelukkig maar.het blijft tenslotte een gebruiksvoorwerp. Maar hij is wel heel mooi

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

My Thunder Grey!
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (update: JCW remmenset binnen! P29)

10 aug 2019, 11:02

10-08-2019 zonneschermen zijruiten achter gemonteerd + raam folie laten herstellen

Heb de zonneschermen voor de achterste zijruiten gemonteerd. Had ze destijds ook in mijn MINI R50 zitten en dat beviel goed en aangezien ik nu een kleintje achterin heb meerijden heeft het nog meer nut dan voorheen.

Afbeelding
ramen geteint, zonder zonneschermen

Afbeelding
ramen geteint, met zonneschermen


Installeren is een fluitje van een cent. Kwestie van de zonneschermen goed in de hoeken drukken en eigenlijk zitten ze dan meteen goed. Leuk detail zijn de kleine MINI labels die erop zitten. Van buitenaf zie je de schermen niet echt zitten, tenzij je met je neus erop zit. Het teint verschil met de voorste ramen is wel weer groter geworden maar het is niet anders. Van binnenuit merk je een groot verschil. Op de foto's zie je het misschien niet heel goed maar het licht wordt behoorlijk gefilterd, maar op een mooie manier. Wel zo fijn op zonnige dagen voor de kleine achterpassagier.

Afbeelding
van buitenaf zie je er weinig van


Iets anders: ruim een jaar geleden heb ik de voorste zijruiten laten teinten. Zeer netjes gedaan en ben er heel tevreden mee. Na verloop van tijd liet de folie op de hoek van het raam los. Contact opgenomen met het bedrijf en vorige week vrijdag langs geweest om dit te laten herstellen. Er zit 5 jaar garantie op de folie en het aanbrengen ervan dus geweldige service. Ze hebben de folie eraf gehaald en weer een nieuwe folie aangebracht. Binnen een uurtje stond ik weer buiten. Ben blij dat ook dit puntje van mijn To-do list kan worden afgevinkt.

Afbeelding
folie laat los op de hoek van het rechter zijruit


Next? Het verder inlezen in een paar gave ideeën die ik afgelopen periode heb opgedaan.
M.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 07 aug 2020, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MiniG043
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Maastricht
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 jul 2017, 15:17

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: JCW remmenset binnen! P29)

10 aug 2019, 16:27

Fijn dat het bedrijf zo netjes is geweest om het te herstellen! 5 Jaar garantie op folie dan zeker er mee terug gaan en netjes dat ze het doen daarom wel beter als je bij iemand laat tinten die deze service geeft.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (update: Brembo remmen gemonteerd! P31)

21 sep 2019, 10:45

21-09-2019 Brembo remmen gemonteerd

Afgelopen woensdag terug gekomen van vakantie en nog een paar dagen vrij dus ideaal moment om de Brembo remmenset te laten monteren. Afgelopen vrijdag avond was het zover en ben ik naar Weesp gereden waar Kevin het spul heeft gemonteerd.

Afbeelding
Clubman in de garage

Afbeelding
Brembo onderdelen uitgestald


Eerst hebben we alle onderdelen uitgestald zodat Kevin kon bekijken of alles aanwezig en compleet was. Dit was gelukkig het geval, sterker nog, sommige bevestigingsmiddelen zoals boutjes e.d. waren dubbel. Vervolgens kon het demonteren van de bestaande remmen beginnen. Het blijft heel leuk dat je mee mag kijken en ondertussen legt Kevin nog e.e.a. uit. Heel leerzaam en vooral gezellig. Hij is begonnen met de voorremmen en binnen no-time zaten de voorste remklauwen, schijven en leidingen erop. Het verschil in grootte van de klauwen en schijven met de Cooper exemplaren is enorm. Als een klein blij kind stond ik de transformatie te aanschouwen. Het was een behoorlijke uitgave en het is dan altijd spannend of het ook echt allemaal past en werkt.

Afbeelding
voorremmen demonteren

Afbeelding
voorremmen monteren

Afbeelding
rode remklauwen en geperforeerde remschijven

Afbeelding
go big or go home :wink:


Vervolgens was de achterkant aan de beurt. De klauwen zelf lijken gelijk aan de Cooper exemplaren, behalve dat ze rood geverfd zijn. De schijven zijn wel groter dan degene die erop zaten. Ook het installeren van de achterste remklauwen ging als een speer. Naast de kennis en kunde van Kevin speelt mee dat het allemaal OEM spul is. Het was letterlijk demonteren en plaatsen van de nieuwe spullen en alles past zonder enige problemen of aanpassingen.

Afbeelding
achterremmen van de Cooper

Afbeelding
achterremmen van de JCW (/Cooper S)

Afbeelding
JCW remmenset rondom gemonteerd


Na het plaatsen van de remmen zijn alle remleidingen ontlucht. Bij het afmonteren deed de handremkabel nog even moeilijk, maar ook dit had Kevin snel opgelost door de handrem iets bij te stellen (van binnenuit gedaan). Ten slotte middels een tablet alles netjes in de boordcomputer gereset en na het terug plaatsen van de velgen was het tijd voor een proefritje om te checken of alles naar behoren werkt. Kevin was tevreden en merkte nog op dat de koplampen te laag ingesteld waren. Dit heeft hij direct aangepast. Daarnaast heeft hij de afdekking van de armsteun terug geplaatst. Deze had ik eraf gehaald omdat er een pinpas tussen was gekomen. Dit soort kleine dingen maakt dat je graag bij mensen als Kevin langs gaat.

Na een paar uurtjes klussen was het tijd om naar huis te gaan. Ik moet zeggen dat ik nog weinig verschil merk in remkracht t.o.v. de Cooper remmen maar dat schijnt normaal te zijn. Alle onderdelen zijn nieuw en dienen ingereden te worden. Daarnaast gaf Kevin aan dat het kan zijn dat er nog een klein beetje lucht in de leidingen zit. Ik kijk het aankomende week even aan en indien nodig rijd ik even bij hem langs om er naar te laten kijken. Aangezien het donker was toen ik thuis kwam heb ik geen goede foto’s meer kunnen maken. Vandaag wordt de Clubman goed gewassen en daarna ga ik even een paar mooie platen schieten.

Afbeelding
JCW remmen voor

Afbeelding
JCW remmen achter


Al met al ben ik super blij met de upgrade. Gaaf dat gebleken is dat het loont om zelf onderzoek te doen naar de prijzen van de onderdelen en dat één van de voordelen van OEM is dat alles zonder aanpassingen past. Nu hopen dat het mij lukt om mij een tijdje gedeisd te houden op mod gebied.

Groeten,
Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 07 aug 2020, 12:47, 4 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: Brembo remmen gemonteerd! P31)

21 sep 2019, 12:12

Gefeliciteerd met deze mooie remmen Maurice.
Leuk om een monteur als Kevin te hebben.
Ben benieuwd naar je remervaringen wanneer een en ander op elkaar ingesleten is.
Je mag nu nog niet voluit remmen tenzij je in een noodsituatie komt.
Ongeveer 300km inremmen net als bij nieuwe auto.

Monteer je enkel nieuwe blokken dan kan je sneller inremmen, 10 keer hard remmen van 120 tot 40 ongeveer en dan na stukje rijden zonder of nauwelijks te remmen de auto wegzetten tot de remmen goed afgekoeld zijn.
Daarna kun je voluit remmen.

Is niet gelijk de remvloeistof ververst?
Nog eens ontluchten kan ook nodig zijn.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: Brembo remmen gemonteerd! P31)

21 sep 2019, 16:51

niekcarfreak schreef:
21 sep 2019, 12:12
Gefeliciteerd met deze mooie remmen Maurice.
Leuk om een monteur als Kevin te hebben.
Ben benieuwd naar je remervaringen wanneer een en ander op elkaar ingesleten is.
Je mag nu nog niet voluit remmen tenzij je in een noodsituatie komt.
Ongeveer 300km inremmen net als bij nieuwe auto.

Monteer je enkel nieuwe blokken dan kan je sneller inremmen, 10 keer hard remmen van 120 tot 40 ongeveer en dan na stukje rijden zonder of nauwelijks te remmen de auto wegzetten tot de remmen goed afgekoeld zijn.
Daarna kun je voluit remmen.

Is niet gelijk de remvloeistof ververst?
Nog eens ontluchten kan ook nodig zijn.
Hoi Niek! Dank voor de felicitaties! Had al gelezen dat je de remmen niet voluit moet gebruiken in het begin maar fijn dat je het nog even benoemd en aantal km's aangeeft. Naar mijn weten is niet alle remvloeistof vervangen maar is het een beetje aangevuld. Als ik nog bij Kevin langs ga voor het ontluchten zal ik vragen of hij de remvloeistof wil vervangen. Of is dat sowieso een goed idee?
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: Brembo remmen gemonteerd! P31)

21 sep 2019, 18:16

Vervangen ligt eraan hoelang oude vloeistof erin zit.
DOT 4 normaal om de 2 jaar.
Kevin kan vast het vochtgehalte meten.
Maar remvloeistof vervangen zijn de kosten niet.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: Brembo remmen gemonteerd! P31)

21 sep 2019, 21:32

niekcarfreak schreef:
21 sep 2019, 18:16
Vervangen ligt eraan hoelang oude vloeistof erin zit.
DOT 4 normaal om de 2 jaar.
Kevin kan vast het vochtgehalte meten.
Maar remvloeistof vervangen zijn de kosten niet.
Dank je wel Niek! Handig om te weten! 8)
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: Brembo remmen gemonteerd! P31)

21 sep 2019, 22:23

Erg gaaf dit mooie remsysteem met de dito velgen ook belangrijk om te benoemen ach eigenlijk is de gehele mini nu een plaatje !
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: Brembo remmen gemonteerd! P31)

22 sep 2019, 21:00

Coen1 schreef:
21 sep 2019, 22:23
Erg gaaf dit mooie remsysteem met de dito velgen ook belangrijk om te benoemen ach eigenlijk is de gehele mini nu een plaatje !
Dank voor je aardige woorden Coen! Ben ook nog steeds heel blij met de velgen en vindt het stiekem wel heel gaaf dat ik ze zelden tot nooit bij andere MINI's zie :lol:
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (update: Brembo remmen gemonteerd! P31)

22 sep 2019, 21:19

22-09-2019 Foto's Amsterdam

Vandaag einde middag gelukkig nog even tijd gevonden om de Clubman te wassen en ergens naar toe te rijden om wat foto's te maken. Bijgaand het resultaat. Geen inspirerende omgeving maar wilde gewoon even foto's hebben van de remmenset in redelijk daglicht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Clubman op het parkeerdek van een winkelcentrum


Ben heel blij met hoe de Clubman er momenteel bij staat. Uiteraard kan ik nog wel 100 mods bedenken maar als het hier bij zou blijven ben ik ook dik tevreden.
Hopelijk snel een keer echt mooie foto's laten maken door iemand met een goede camera en die er verstand van heeft.

Cheers,
M.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 07 aug 2020, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
pboy_00701
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2015, 07:27

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: Brembo remmen gemonteerd! P31)

22 sep 2019, 21:28

mbvandenberg schreef:22-09-2019 Foto's Amsterdam

Vandaag einde middag gelukkig nog even tijd gevonden om de Clubman te wassen en ergens naar toe te rijden om wat foto's te maken. Bijgaand het resultaat. Geen inspirerende omgeving maar wilde gewoon even foto's hebben van de remmenset in redelijk daglicht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Clubman op het parkeerdek van een winkelcentrum

Ben heel blij met hoe de Clubman er momenteel bij staat. Uiteraard kan ik nog wel 100 mods bedenken maar als het hier bij zou blijven ben ik ook dik tevreden.
Hopelijk snel een keer echt mooie foto's laten maken door iemand met een goede camera en die er verstand van heeft.

Cheers,
M.
Staat er echt heel mooi bij zo AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

My Thunder Grey!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: Brembo remmen gemonteerd! P31)

23 sep 2019, 11:43

Staat er netjes bij. Jaloers op de remmenset. Erg dik. Zoals je al aangeeft is een mini nooit ‘af’. Maar totaalplaatje is erg mooi!
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”