MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

08 mar 2019, 16:41

Leuk verhaal zeg weer ! En die sport knop is echt leuk klopt ik heb hem ook op mijn 110 pk diesel en het mooie is met die knop erbij krijg je er 2 volle pk erbij :) en dat merk je :)
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

09 mar 2019, 23:59

Mooie aanpassingen, ik heb het sluiten met de afstandsbediening ook gehad op de Chili Red Cooper.
Let wel op dat je bij het sluiten via de afstandsbediening nu geen beveiliging meer hebt dus opletten met de vingers.
Die 40sec dat je lampen gaan branden bij openen van de MINI is ook wel een goeie optie.
S bumper zal ‘m goed staan, heb ik ook gedaan en smoelt meteen beter.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

10 mar 2019, 15:43

Coen1 schreef:Leuk verhaal zeg weer ! En die sport knop is echt leuk klopt ik heb hem ook op mijn 110 pk diesel en het mooie is met die knop erbij krijg je er 2 volle pk erbij :) en dat merk je :)
Ha Coen. Bij mijn Cooper weet ik vrij zeker dat het geen vermogenstoename oplevert. Maar dat mag de pret niet drukken. Zojuist weer een stukje gereden en heb nu toch het idee dat hij wat feller op het gas is :)
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

10 mar 2019, 15:54

JJJJ schreef:Mooie aanpassingen, ik heb het sluiten met de afstandsbediening ook gehad op de Chili Red Cooper.
Let wel op dat je bij het sluiten via de afstandsbediening nu geen beveiliging meer hebt dus opletten met de vingers.
Die 40sec dat je lampen gaan branden bij openen van de MINI is ook wel een goeie optie.
S bumper zal ‘m goed staan, heb ik ook gedaan en smoelt meteen beter.
Thanks voor de tip Jeffrey m.b.t. het sluiten van de ramen! De ‘kleine’ aanpassingen met het programmeren heb ik op dagelijkse basis profijt van. Heel handig, vooral die koplampen in de garage. Ben heel benieuwd hoe de Clubman gaat smoelen met de Cooper S voorbumper. Moet nog even geduld hebben :)
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

11 mar 2019, 14:04

mbvandenberg schreef: Bij mijn Cooper weet ik vrij zeker dat het geen vermogenstoename oplevert. Maar dat mag de pret niet drukken. Zojuist weer een stukje gereden en heb nu toch het idee dat hij wat feller op het gas is :)
Ik had dat ook, sportknop gaf net wat meer beleving in het stuurgedrag en gasresponse en dat in combinatie met een custommade S uitlaat die Spenki eronder had gezet gaf het ook nog iets meer geluid, compleet andere auto leek het wel.

Het was even zoeken maar dat zag er zo uit
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

11 mar 2019, 17:48

Mooie velgen Jeffrey :D , die zitten nu nog steeds op mijn R56. Dat was mijn eerste grote mod/uitgave voor de R56, repareren stoeprandschade/poedercoaten/nieuwe runflats erop. Ik heb ze nog steeds :icon_top:
Achteraf had ik die uitlaat er toen meteen bij moeten pakken.

Afbeelding
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

11 mar 2019, 19:32

Klopt hij reageert inderdaad een stuk feller op het gas.. maar destijds had ik namelijk een testmetting laten doen op zo vermogensband in Zoetermeer en daar kwam uit dat ik dankzij die knop er 2 pk extra bij had 111 pk en bij het indrukken van het knopje kwam er 2 pk bij. En van 260 Newton ging ik naar 266 Newton allemaal dankzij dat leuke knopje ! Erge leuke optie van bmw om in die markt dat toen al in die klasse te doen.. trouwens waar was jij je mini mee ? Want hij is wel erg mooi diep zwart. Of poets je hem iedere week ?
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

12 mar 2019, 21:48

JJJJ schreef: Het was even zoeken maar dat zag er zo uit
Afbeelding
Gaaf Jeffrey! Zie je weinig, een Cooper met dubbele uitlaat a la Clubman style. Heel stoer. Voor mijn Clubman ook nog een overweging om ooit een dubbele uitlaat te plaatsen
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

12 mar 2019, 22:03

Coen1 schreef:.. trouwens waar was jij je mini mee ? Want hij is wel erg mooi diep zwart. Of poets je hem iedere week ?
De glans komt voornamelijk door de glascoating bescherming die hij heeft i.c.m. het wassen met de hand met goede producten.

De auto is 2 jaar geleden compleet onder handen genomen door een professionele detailler. De producten koop ik bij hem. Goede shampoo, lamswollen washmitt, 2 emmer methode en af en toe de glascoating voeden met een mooie sealent.

Als je het bijhoudt hoef je hem niet wekelijks met de hand te wassen. Goed afspuiten met een lans in de wasbox heeft dan al effect.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

12 mar 2019, 22:05

DennisHart schreef:Was gezellig Maurice en mooie dochter en Mini heb je. Ben blij dat je toch wel een feller gas response nu merkt.
Was zeker gezellig Dennis en dank voor de complimenten. Het feller reageren kan ook tussen de oren zitten maar heb toch het idee dat ik het merk. Hoe dan ook: ben heel blij met de mod! :)
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

13 mar 2019, 19:55

Bedankt voor je advies !
Gebruikersavatar
RonaldR56
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Den Haag
Berichten: 124
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:51

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

14 mar 2019, 00:19

Echt een nette Clubman. Bij mij reageert hij ook echt wel feller op het gas, zoals ik al eerder aangaf heb ik ook het idee dat die wat zwaarder of agressiever klinkt in sport modus.

@JJJJ die dubbele uitlaat onder de Cooper staat echt strak
‘07 Mini Cooper Chili
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (mod update P22)

15 mar 2019, 14:44

15-03-2019 Interieurringen geplaatst + van alles en nog wat

Afgelopen zondag de nieuwe interieurringen voor de voordeuren geplaatst. Eerder had ik al de sierafdekkingen bij de bekerhouders vervangen voor exemplaren in carbon black. Nu waren de portiergrepen aan de binnenzijde aan de beurt. Kwestie van pinnetje aan de onderzijde eruit trekken en vervolgens een beetje trekken en wrikken. De nieuwe plaatsen gaat net zo gemakkelijk. Al met al in 2 minuten gepiept. Ben blij dat de hoeveelheid chroom aan de binnenzijde langzamerhand afneemt. Vindt de chroom accenten mooi maar niet als het overal zit. Ben er wel achter gekomen dat rechts achterin ook nog een sierafdekking zit dus die zal ik nog moeten vervangen…

Afbeelding
sierringen bekerhouders voor in Carbon Black

Afbeelding
sierringen handgreep voorportieren


Voor de speakerringen ga ik waarschijnlijk hoogglans zwarte exemplaren kopen, zodat deze matchen met de Harman Kardon afdekkingen in de A-stijlen. Het thema wordt: audio onderdelen hoogglans zwart, sierafdekkingen mat zwart (carbon black) en de rest laten zoals het is. Ben er nog steeds niet achter bij welke uitvoering de hoogglans zwarte versie sierringen origineel geleverd zijn, maar het lijkt mij wel heel mooi staan.
Nadeel van het vervangen van de speakerringen is dat het deurpaneel weer los moet. Hier zit ik niet echt op te wachten aangezien deze los is geweest i.v.m. het plaatsen van de audio upgrade i.c.m. het isoleren van de deuren. Misschien laat ik de sierringen plaatsen door Audioupdate zodat ik zeker weet dat het goed gebeurd zonder dat ik het audiosysteem beschadig.

Naast de portierringen heb ik nog een nieuwe krikblok geplaatst. Had 4 exemplaren gekocht maar helaas ging er 1 kapot tijdens het plaatsen dus moest ik 1 nieuwe bestellen. Kwestie van goed kijken, plaatsen en met een hamer de pin erin slaan. Nu kan ik in ieder geval de Clubman weer zelf opkrikken voor het plaatsen van de zomervelgen set.

Over dit laatste gesproken: in het najaar heb ik mijn winterset eronder gezet en de zomerset had ik in de berging geplaatst zonder ze eerst schoonmaken. Niet echt slim natuurlijk. Afgelopen weekend heb ik ze schoongemaakt ter voorbereiding op het mooie weer (wat vast een keer gaat komen). Eerst de velgen in de wasbox goed schoongespoten met een lans. Vervolgens met de hand de set goed schoongemaakt, enkel water en shampoo gebruikt. Tot mijn opluchting kwam de remstof er binnen no-time af, zonder hard te moeten poetsen. Ik heb de zomerset vorig jaar nieuw gekocht en voor het plaatsen van 5 lagen sealent voorzien (merk Poorboys). Hier pluk ik dus nu de vruchten van. De remstof heeft zich in de afgelopen maanden niet kunnen hechten op de velg. Na de velgen afgespoten te hebben thuis goed droog gemaakt en weer van een nieuw waslaagje voorzien. Ik zal dit aankomende week nog 1 a 2 keer herhalen en dan kunnen ze weer gemonteerd worden.

Afbeelding
velgen schoonspuiten in de wasbox

Afbeelding
wassen met de hand

Afbeelding
geen remstof meer te zien

Afbeelding
thuis voorzien van een waslaagje


Iets anders: Een van de eerste mods die ik bijna 3 jaar geleden heb geplaatst op de Clubman zijn de verlichting projectoren (met MINI logo) aan de onderzijde van de voordeuren. Deze hebben hun beste tijd inmiddels wel gehad. Er is een kleine zwarte vlek ontstaan en ik heb het idee dat ze ook niet meer zo scherp zijn. Twee weken geleden via Ali Express nieuwe besteld en ze zijn binnengekomen. Aan de verpakking te zien exact dezelfde als die erin zitten. Zal ze dit weekend plaatsen.

Afbeelding
portierverlichting incl. MINI logo


Verder deze week de onderdelen van de voorbumper binnen gekregen. De chromen onderlijst van de grille, de chromen inserts en de bevestigingsmiddelen.

Afbeelding
goodies voor de Cooper S voorbumper


Daarnaast de mistlampen met zwarte behuizing van David Dombek Motorsports binnen gekregen. Ben heel benieuwd hoe het totaal plaatje eruit gaat zien.

Afbeelding
pakketje uit Duitsland

Afbeelding
mistlampen met zwarte behuizing


Nog een weekje geduld en dan wordt de voorbumper gemonteerd.

Groeten, Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P24)

15 mar 2019, 17:59

Zo gaaf zeg vooral de nieuwe spulletjes die je nu weer gekocht heb en dan vooral die mistlampen doe je daar of kunnen er dan ook led lampjes in ?
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P24)

15 mar 2019, 21:28

RonaldR56 schreef: @JJJJ die dubbele uitlaat onder de Cooper staat echt strak
Thanks, was er destijds ook erg blij mee.
Daarom op de Dubman ook gemonteerd.

Terug naar “Show your ride”