MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Zomervelgen schoonmaken! P57)

22 dec 2020, 14:40

MaikR53 schreef:
22 dec 2020, 12:01
De wintervelgen staan ook erg goed! Snap wel dat je niet kunt kiezen tussen de zomer en wintervelgen.
Wat betreft je wheelsealant is die van Poorboys erg goed hoor maar wil je nog een stapje verder kun je je eens inlezen in het aanbrengen van de Gyeon Rim. Is goed zelf te doen en geeft langere bescherming.
Dank voor je reactie Maik. Kan je een tipje van de sluier oplichten waar het verschil in zit? Is het de samenstelling van het product, of de wijze van aanbrengen of een combi van beide? Ondanks dat ik erg tevreden ben met de wheelsealent die ik gebruik ben ik uiteraard wel erg benieuwd naar andere producten.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Veiligheidsgordels met een kleurtje! P58)

22 dec 2020, 14:45

22-12-2020 Veiligheidsgordels met een kleurtje

Het blijft natuurlijk altijd kriebelen bij de Clubman dus toch maar wat samples opgevraagd van veiligheidsgordels in een kleurtje. Had eerder al een sample ontvangen maar die persoon verkocht alleen de gordels per strekkende meter en wil liever een partij die ze ook installeert.

Heb een mooi adres gevonden via Instagram: Kolour Koncept – een klein bedrijfje in de UK gerund door Adam. Je stuurt je bestaande gordels, incl. mechanisme naar hem toe en hij voorziet de nieuwe gordels in de kleur die je wenst. Al met al ben je de gordels een week kwijt. Betekent uiteraard dat je een week niet kan rijden. Gelukkig heb ik de luxe dat er nog een auto is dus dit vormt geen probleem.

Afbeelding
samples van Kolour Koncept


Kolour Koncept heeft 4 tinten rood in haar gamma en het idee is dat het OEM moet lijken (GP2 stijl). Dus de kleur rood moet exact matchen met de rode stiksels van o.a. de vloermatten en pookhoes. Een ander idee is om voor zwarte gordels met 2 rode biesjes te gaan. Iets subtieler maar ook minder OEM.

Afbeelding
Afbeelding
zwarte gordels met rode bies

Afbeelding
Afbeelding
rode gordels


De zwarte gordels met rode bies staan super mooi maar het rood is net geen 100% match met de rode stiksels van MINI. Het mooie ervan is dat het een hele subtiele mod aan het interieur is. De rode gordels passen qua kleur wel perfect bij de rest van het interieur. Ik ben alleen bang dat de rode gordels behoorlijk heftig zijn in het interieur wat niet de bedoeling is. Kortom: ik ben er nog niet over uit of deze mod hem wel gaat worden. Ga er nog even wat nachtjes over slapen.

M.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Veiligheidsgordels met een kleurtje! P58)

22 dec 2020, 15:17

Moet zeggen dat ik die met 2 rode biesjes wel erg gaaf vind, niet te opvallend maar wel net die persoonlijke touch.
Ik heb geen idee wat zoiets kost maar als je een 1 op 1 match wil met het rood van MINI is dit wellicht een optie:
72117331063 & 72117331064 dat zijn de onderdeelnummers van de originele GP2 gordels, zal nog wel lastig worden die te vinden maar matchen natuurlijk perfect met de rode stiksels.

mbvandenberg schreef: Dank voor je reactie Maik. Kan je een tipje van de sluier oplichten waar het verschil in zit? Is het de samenstelling van het product, of de wijze van aanbrengen of een combi van beide? Ondanks dat ik erg tevreden ben met de wheelsealent die ik gebruik ben ik uiteraard wel erg benieuwd naar andere producten.
Gyeon Rim is eigenlijk een soort glascoating (zoals je nu ook op de auto zelf hebt) voor de velgen met natuurlijk de voordelen dat het een lange standtijd heeft en een zelf reinigende functie en temperatuur bestendig tot 800graden.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Veiligheidsgordels met een kleurtje! P58)

22 dec 2020, 15:53

MaikR53 schreef:
22 dec 2020, 15:17
Moet zeggen dat ik die met 2 rode biesjes wel erg gaaf vind, niet te opvallend maar wel net die persoonlijke touch.
Ik heb geen idee wat zoiets kost maar als je een 1 op 1 match wil met het rood van MINI is dit wellicht een optie:
72117331063 & 72117331064 dat zijn de onderdeelnummers van de originele GP2 gordels, zal nog wel lastig worden die te vinden maar matchen natuurlijk perfect met de rode stiksels.

mbvandenberg schreef: Dank voor je reactie Maik. Kan je een tipje van de sluier oplichten waar het verschil in zit? Is het de samenstelling van het product, of de wijze van aanbrengen of een combi van beide? Ondanks dat ik erg tevreden ben met de wheelsealent die ik gebruik ben ik uiteraard wel erg benieuwd naar andere producten.
Gyeon Rim is eigenlijk een soort glascoating (zoals je nu ook op de auto zelf hebt) voor de velgen met natuurlijk de voordelen dat het een lange standtijd heeft en een zelf reinigende functie en temperatuur bestendig tot 800graden.
De versie met de rode biesjes is inderdaad heel fraai. En over dat kleurverschil: eenmaal gemonteerd ga je geen verschil in kleur ervaren denk ik. Het is meer iets wat in mijn hoofd zit. Dank voor het doorgeven van de onderdeelnummers van de GP2 gordels. Deze stonden al in mijn Excel overzicht :wink: Het zijn de gordels incl. mechanisme, een dure aangelegenheid heb ik al gezien. Reden om deze niet te nemen, los van de prijs, is dat ik de gordels achterin gelijk wil hebben als voorin. Alleen voorin aanpassen vind ik een beetje armoedig.
Gyeon Rim klinkt zeker als een upgrade. Ga mij er eens in verdiepen om te kijken of het iets voor mij is. Nogmaals dank voor de tip!
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Veiligheidsgordels met een kleurtje! P58)

22 dec 2020, 16:07

Alleen voorin aanpassen vind ik een beetje armoedig.
Gyeon Rim klinkt zeker als een upgrade. Ga mij er eens in verdiepen om te kijken of het iets voor mij is. Nogmaals dank voor de tip!
helemaal mee eens!
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Jaaroverzicht 2020! P58)

26 dec 2020, 13:36

26-12-2020 Jaaroverzicht 2020

De laatste dagen van het jaar dus tijd om even terug te blikken op wat er is gebeurd met de Clubman in 2020. Afgelopen jaar heb ik een kleine 13.000km gereden met de MINI en eigenlijk geheel probleemloos. Geen reparaties of andere gekke zaken meegemaakt en daar ben ik heel blij mee. Qua onderhoud heb ik 4 nieuwe zomerbanden laten monteren (april) en er is een nieuwe accu in geplaatst (juni). Verder is de lak en het interieur van de Clubman in november in nieuwstaat gebracht door JurgH Car detailing. Zelf heb ik wat kleine dingen gedaan zoals de kunststof delen in de coating gezet en RVS schroeven voor de buitenspiegels geplaatst.
Wat betreft de aanpassingen in 2020: deze heb ik opgesomd per categorie en in chronologische volgorde gezet.

Exterieur
- Aero sideskirts
- Cooper S voorbumperlip R58/R59
- UK achterlicht links
- elektrisch inklapbare buitenspiegels
- Cooper S LCI achterbumper
- JCW uitlaat

Interieur
- JCW navigatiecluster
- JCW toerenteller incl. alarmlicht
- Recaro JCW stoelenset + achterbank
- JCW instaplijsten

Overige
- zomerbanden Vredestein Xtrac Satin, 4 stuks
- nieuwe accu Bosch
- Carly OBD adapter
- glascoating onderhoudsbeurt, lakcorrectie en PPF

Leuk zoveel tekst, maar het gaat natuurlijk om de plaatjes. Heb verschillende foto series gemaakt met boven een foto uit 2019 en onder een foto anno 2020.

Exterieur
Afbeelding
Afbeelding
boven 2019, onder 2020

Afbeelding
Afbeelding
boven 2019, onder 2020


Interieur
Afbeelding
Afbeelding
boven 2019, onder 2020

Afbeelding
Afbeelding
boven 2019, onder 2020

Afbeelding
Afbeelding
boven 2019, onder 2020


Moet zeggen dat kiezen uit welke mod ik het gaafste vind eigenlijk niet gaat. De voorbumperlip, sideskirts, achterbumper en de uitlaat tezamen maken voor mij de buitenkant van de Clubman echt af. Binnenin is het genieten van de Recaro stoelen, maar een blik op de antraciet kleurige tellers maakt mij ook heel blij. De nieuwe banden hebben de MINI veel stiller en comfortabeler gemaakt en wassen is met de glascoating behandeling weer een feest. Alleen maar positief dus? Nee, er is één ding die mij tegenvalt en dat is de aanschaf van de Carly OBD adapter incl. abonnement. Ik heb hem het afgelopen half jaar welgeteld 1x gebruikt en op de een of andere manier zie ik er nut niet van in om hem vaker te gebruiken. Als iemand suggesties heeft hoor ik het graag.

Afbeelding
Carly OBD adapter


Iets anders: heb er op dit Forum niet veel reclame voor gemaakt maar heb ook een Instagram account (mini.clubman.r55) waar ik zo en nu dan foto’s op plaats. Afgelopen jaar zijn onderstaande 9 foto’s het meest geliked.

Afbeelding
best nine 2020 Instagram


Genoeg terug gekeken. Gaat er nog wat gebeuren in 2021 met de MINI? Heel eerlijk gezegd denk ik vrij weinig. Er staan simpelweg geen echte mods meer op mijn lijst. Ik vind het leuk om de auto zo goed mogelijk te onderhouden en waar mogelijk verbeteringen door te voeren. Een voorbeeld hiervan zijn de voorste draagarmrubbers. Eén ervan is lek, bleek vorige week tijdens het plaatsen van de winterbanden, en dient vervangen te worden. Ik ga ze dan vervangen voor Powerflex exemplaren. Een ander voorbeeld is de voorruit. Hier zit een klein pitje in die gerepareerd is. Misschien in het nieuwe jaar toch maar vervangen voor een nieuw exemplaar. Zo zijn er altijd wel kleine puntjes die nog aangepakt kunnen worden om de Clubman verder te perfectioneren.

Spreek jullie in het nieuwe jaar en alvast de beste wensen!
Maurice
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Jaaroverzicht 2020! P58)

26 dec 2020, 13:59

Ik wil nog wel een suggestie doen voor 2021................ :() :() :() :() :()
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Jaaroverzicht 2020! P58)

26 dec 2020, 16:01

Erg leuk zo'n terug blik over het afgelopen jaar!
Stuk voor stuk heb je erg gave mods gedaan. Altijd weer indrukwekkend om te zien hoe een auto transformeert na het doen van dit soort mods!
Als ik een favoriet zou moeten kiezen dan.... eh.... oeps ja das wel echt heel lastig, eigenlijk gewoon allemaal!
ClubmR55
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 aug 2018, 13:37

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Jaaroverzicht 2020! P58)

26 dec 2020, 17:04

Super dikke Clubman,zoveel mods ga ik je niet na doen. :icon_top: hopelijk blijf je er lang mee rijden dan is het ook niet voor niks geweest.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Jaaroverzicht 2020! P58)

26 dec 2020, 18:03

RSR schreef:Ik wil nog wel een suggestie doen voor 2021................ :() :() :() :() :()
Kom maar op Ron! :-) Suggesties zijn altijd welkom. Voor mij is de MINI hebben vooral kijken en leren van wat anderen hebben gedaan (of niet hebben gedaan) en je eigen draai eraan geven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Jaaroverzicht 2020! P58)

26 dec 2020, 18:05

MaikR53 schreef:Erg leuk zo'n terug blik over het afgelopen jaar!
Stuk voor stuk heb je erg gave mods gedaan. Altijd weer indrukwekkend om te zien hoe een auto transformeert na het doen van dit soort mods!
Als ik een favoriet zou moeten kiezen dan.... eh.... oeps ja das wel echt heel lastig, eigenlijk gewoon allemaal!
Dank je wel Maik! Before-after foto’s zijn altijd leuk omdat mijn ervaring is dat je zelf vergeet hoe de auto eruit zag :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Jaaroverzicht 2020! P58)

26 dec 2020, 18:08

ClubmR55 schreef:Super dikke Clubman,zoveel mods ga ik je niet na doen. :icon_top: hopelijk blijf je er lang mee rijden dan is het ook niet voor niks geweest.
Dank je wel Roy! Dit zijn enkel de mods van dit jaar ;-) Op pagina 1 vind je alle aanpassingen. Dit is een meer jaren project geweest en heb vooraf nooit gedacht dat ik dit met de Clubman zou doen. Blijf er zeker nog even in rijden en vooral genieten!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Jaaroverzicht 2020! P58)

26 dec 2020, 18:20

Zo’n Clubman schreeuwt om een N18 motor............. downpipe met 200 cell kat, andere software en lekker nog een jaar of vijf genieten. Maar zonder gekheid, hij is natuurlijk gewoon af deze R55. Ik heb zelf weer een R53 gekocht na de R56 omdat ik er met 100km/u net zo veel lol mee heb als mijn voormalige M5 E60 met 250 km/u. Lekker bijhouden deze R55 ! Het model vind ik tijdloos, hij onderscheid zich met dat kleine deurtje en mooie lijn van bijna alle nieuwe eenheidsworst. Ik zie er in de toekomst ook nog wel eens eentje bij mij naast het huis staan !

Gr Ron
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Jaaroverzicht 2020! P58)

26 dec 2020, 19:43

RSR schreef:Zo’n Clubman schreeuwt om een N18 motor............. downpipe met 200 cell kat, andere software en lekker nog een jaar of vijf genieten. Maar zonder gekheid, hij is natuurlijk gewoon af deze R55. Ik heb zelf weer een R53 gekocht na de R56 omdat ik er met 100km/u net zo veel lol mee heb als mijn voormalige M5 E60 met 250 km/u. Lekker bijhouden deze R55 ! Het model vind ik tijdloos, hij onderscheid zich met dat kleine deurtje en mooie lijn van bijna alle nieuwe eenheidsworst. Ik zie er in de toekomst ook nog wel eens eentje bij mij naast het huis staan !

Gr Ron
Wat een leuke reactie Ron. Dank! Ben zelf ook geneigd te denken dat het een tijdloos model is. Benieuwd hoe we er over een paar jaar naar kijken :-)

Snap dat veel mensen denken: en nu de motor aanpakken! Had destijds een Cooper S of JCW kunnen importeren uit Duitsland (zelfs meer aanbod) maar bewust voor een Cooper gegaan omdat het mij niet om de snelheid en sprintjes gaat. Wilde een auto die leuk en lekker rijdt, en dat doet hij met de grote velgen en verlagingsveren, en daarnaast betrouwbaar is. Vond de Cooper qua looks wel wat saai vandaar de vele aanpassingen :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Coen2
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 okt 2020, 15:15

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Jaaroverzicht 2020! P58)

26 dec 2020, 21:26

Ik hoop dat je hem nog lang blijft rijden want je verhalen de tips de ideeën zijn heel leuk en smakelijk geschreven.

Terug naar “Show your ride”