MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Fonneke
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 jul 2016, 09:22

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Powerflex draagarmbussen + motorsteun! P59)

13 mar 2021, 10:04

OK, maar toch... Jouw auto heeft een prachtige metamorfose ondergaan! Gezien de technische kennis die er vaak nodig is lijkt het "modden" toch echt meer een mannending :lol:
The only source of knowledge is experience.
Albert Einstein
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Powerflex draagarmbussen + motorsteun! P59)

13 mar 2021, 11:36

Fonneke schreef:OK, maar toch... Jouw auto heeft een prachtige metamorfose ondergaan! Gezien de technische kennis die er vaak nodig is lijkt het "modden" toch echt meer een mannending :lol:
Ja de Clubman is aardig aangepakt de afgelopen jaren ;-) Het topic laat hopelijk zien dat er heel veel kan, maar heb echt zelf weinig technische kennis. Het is vooral heel veel uitzoekwerk geweest en de juiste mensen benaderen. Dat kunnen vrouwen minstens zo goed als mannen :D


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fonneke
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 jul 2016, 09:22

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Powerflex draagarmbussen + motorsteun! P59)

13 mar 2021, 11:51

Hahaha. Ik heb van te voren aangegeven wat ik graag aan opties wou hebben dus achteraf zal er niet zo héél veel veranderd hoeven te worden. Alhoewel... ik wil er straks andere velgen op zónder RF banden en misschien zo'n mooie Remus uitlaat :D
The only source of knowledge is experience.
Albert Einstein
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Powerflex draagarmbussen + motorsteun! P59)

13 mar 2021, 13:21

René 7 schreef:
07 feb 2021, 14:47
Netjes hoor Maurice, zeker de powerflex rubbers zullen een beter resultaat geven.
Ook de wissers met het mini embleem is weer de kers op de taart.
Ga ik bij de volgende wisser vernieuwing zeker ook aanschaffen.
Ik heb van de week ook "MINI" wissers gemonteerd op mijn R53 GP. Moet nog wel testen, de oude flatblades van Bosch begonnen te kraken maar zaten er al wat jaren op.
Hopelijk zijn de nieuwe lekker stil.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Powerflex draagarmbussen + motorsteun! P59)

13 mar 2021, 16:16

niekcarfreak schreef:
René 7 schreef:
07 feb 2021, 14:47
Netjes hoor Maurice, zeker de powerflex rubbers zullen een beter resultaat geven.
Ook de wissers met het mini embleem is weer de kers op de taart.
Ga ik bij de volgende wisser vernieuwing zeker ook aanschaffen.
Ik heb van de week ook "MINI" wissers gemonteerd op mijn R53 GP. Moet nog wel testen, de oude flatblades van Bosch begonnen te kraken maar zaten er al wat jaren op.
Hopelijk zijn de nieuwe lekker stil.
Je omschrijft precies de staat van mijn oude ruitenwissers, dus vandaar vervangen. Nu werken ze weer zoals bij een nieuwe auto :-) Word je ook zo blij van het MINI logo erop Niek? ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rallye
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Achterhoek
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 apr 2021, 14:37

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Powerflex draagarmbussen + motorsteun! P59)

04 apr 2021, 21:12

@mbvandenberg Mooie auto! Erg smaakvol gedaan!

Heb je inmiddels al meer ervaring met de Powerflex bussen?
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (Update: Powerflex draagarmbussen + motorsteun! P59)

05 apr 2021, 08:06

Rallye schreef:@mbvandenberg Mooie auto! Erg smaakvol gedaan!

Heb je inmiddels al meer ervaring met de Powerflex bussen?
Dank je wel voor het compliment. Ondertussen wat kilometers kunnen maken en mijn ervaring tot nu toe: heb het idee dat de auto nog een tandje strakker stuurt, dus dat is top. De motorsteun blijft wel echt wennen, namelijk veel meer resonantie in het interieur. Een zware brom en ook trillingen in het interieur als je achter het stuur zit (in het stuur zelf geen trillingen). Hopelijk went het op den duur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Powerflex draagarmbussen + motorsteun! P59)

05 apr 2021, 10:50

Ook hier weinig km's Maurice, ik heb geloof ik vanaf september 2020 ook nog maar iets van 5K gereden, en dat waren nagenoeg allemaal snelweg km's van dochterlief ophalen en terug brengen naar 020.
Hopen maar dat er snel wat meer vrijheden terug komen zodat we weer eens een mooie rit of meeting kunnen organiseren.
Clubbie staat er top bij vriend :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (Update: Powerflex draagarmbussen + motorsteun! P59)

05 apr 2021, 11:32

Baseman schreef:Ook hier weinig km's Maurice, ik heb geloof ik vanaf september 2020 ook nog maar iets van 5K gereden, en dat waren nagenoeg allemaal snelweg km's van dochterlief ophalen en terug brengen naar 020.
Hopen maar dat er snel wat meer vrijheden terug komen zodat we weer eens een mooie rit of meeting kunnen organiseren.
Clubbie staat er top bij vriend :icon_top:
Dank je wel Jos! Het is echt wachten dat er wat meer dingen kunnen en als het weer mag gaan we genieten als nooit te voren Afbeelding Als je een keer in 020 bent en tijd over hebt, kom dan gerust eens langs voor een lekker bakkie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rallye
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Achterhoek
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 apr 2021, 14:37

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: Powerflex draagarmbussen + motorsteun! P59)

05 apr 2021, 12:29

Goed om je ervaring te lezen, wel jammer dat met name die motorsteun van Powerflex erg wennen blijkt te zijn. Bedankt voor je antwoord!
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (Update: APK keuring + velgenwissel! P60)

01 mei 2021, 23:08

01-05-2021 APK keuring + velgenwissel

Tijdje geleden dat ik hier een update geplaatst heb. Weinig nieuws te melden, behoudens de APK keuring van de Clubman. Deze vond plaats eind maart en heb ik laten uitvoeren door het garagebedrijf waar Forum-lid Kevin werkt. Voordat ik naar Weesp reed heb ik ’s avonds thuis nog mijn linker achterlicht unit omgewisseld. Heb een Engels exemplaar erin zitten maar dit betekent dat er geen rode lens voor de mistlamp is (deze is wit, gelijk aan de rechter unit). Voor de zekerheid maar gewisseld om afkeur te voorkomen. Nog leuk om te vermelden is dat ik een dag voor de keuring een berichtje van Kevin kreeg met de reminder om mijn achterlicht te wisselen (!). Wat een topper ben je dan.

Naast de APK keuring ook de winterset laten wisselen voor de zomerset. De MINI ’s morgens vroeg weggebracht en einde dag weer opgehaald. De auto mag weer een jaartje de weg op en er zijn geen bijzonderheden of aandachtspunten geconstateerd. Je kan denken dat wanneer de auto er netjes bij staat het wel goed zal zijn, maar voor mij blijft het altijd een opluchting als hij gekeurd is. Je weet immers nooit wat ze tegen komen.
Bij het ophalen is het mooi om te zien dat de keurmeester de auto nog even heeft getest voordat ik hem kwam ophalen…

Afbeelding
blokje om door de APK keurmeester


Nog een feitje voor de cijfer fetisjisten. Heb een dag na de keuring een mooie stand op mijn teller gehad: 111.111 km. Reden genoeg voor het maken van een foto.

Afbeelding
mooie tellerstand


Verder is er geen nieuws te melden. Kan mij voorstellen dat mensen denken: Gaat hij toch niet weer een keer door met modden? Zoals het nu is niet. Ben blij hoe de Clubman erbij staat en heb er geen problemen mee dat er een klein wensenlijstje is die niet helemaal afgevinkt is. Kan altijd nog en gebeurd het niet, dan rijd ik met net zoveel plezier in de MINI rond.

Om deze update af te sluiten nog wat foto’s die ik afgelopen periode heb gemaakt. Een paar waarop de winterset te zien is en nog een serie die ik gemaakt heb in Amsterdam-Noord met de huidige set-up.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Clubman met winterset

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Amsterdam-Noord


Tot de volgende update!

Groeten, Maurice
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: APK keuring + velgenwissel! P60)

01 mei 2021, 23:26

Toch altijd een opluchting als je auto zonder problemen door de apk keuring komt, je weet inderdaad nooit of en wat ze vinden.
Gebruikersavatar
Niet1
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 feb 2021, 11:11

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: APK keuring + velgenwissel! P60)

02 mei 2021, 08:21

Vanochtend dit hele topic volledig gelezen en ik ben erg onder de indruk van alle mods. Wat een gave clubman. Daarnaast heb Je het allemaal mooi en helder verwoord waardoor je blijft lezen. Mooie inspiratiebron voor de mede mod verslaafde.... :wink:

Ik ben ook benieuwd naar je powerflex ervaringen. Ik zit zelf te denken aan whiteline. https://whitelineperformance.com/pages/bushings
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: APK keuring + velgenwissel! P60)

02 mei 2021, 09:27

Niet1 schreef:Vanochtend dit hele topic volledig gelezen en ik ben erg onder de indruk van alle mods. Wat een gave clubman. Daarnaast heb Je het allemaal mooi en helder verwoord waardoor je blijft lezen. Mooie inspiratiebron voor de mede mod verslaafde.... :wink:

Ik ben ook benieuwd naar je powerflex ervaringen. Ik zit zelf te denken aan whiteline. https://whitelineperformance.com/pages/bushings
Hoi! Leuk om te lezen dat je mijn hele topic hebt gelezen. Best een klusje al met al ;-) Hopelijk heb je er wat aan gehad, en anders anderen :-)

Zie in jouw topic al bekende namen terug komen zoals Droog Diagnose en Beek. Ook heel goed bezig met je MINI. Ziet er nu al top uit en er komt nog meer aan volgens mij :D

Succes en veel plezier!
Groeten Maurice


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
pboy_00701
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2015, 07:27

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update: APK keuring + velgenwissel! P60)

04 mei 2021, 08:50

Toch wel 1 van de mooiste clubman

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

My Thunder Grey!
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”