MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P20)

06 dec 2018, 23:42

Spulletjes binnen Maurice, nice. Sluit me aan bij Daiel, makkelijk zelf te doen.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P20)

07 dec 2018, 08:16

speedy schreef:Nice! Die dingen monteer je zelf toch heel simpel Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als er nou hele goede tutorials zouden zijn ga ik het overwegen maar heb nog niet echt duidelijke stappenplannen gezien. Tips en links zijn van harte welkom :-)
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (mod update P20)

05 feb 2019, 20:50

05-02-2019 Photo shoot Naarden-Vesting

Tijdje geleden dat ik foto's heb gemaakt en gepost op het Forum, dus bij deze. Afgelopen zondag naar het mooie Naarden-Vesting gereden en de Clubman even op de gevoelige plaat vastgelegd. De MINI was 's morgens nog met het handje gewassen en glom lekker op deze zonnige dag. Bijgaand de foto's die ik heb gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
foto's gemaakt met de Iphone


Wat betreft de nieuwe goodies die ik voor de MINI had gekocht: er stond een afspraak met Roel van GoGarage37 om de onderdelen te monteren maar moest de afspraak helaas afzeggen. Moet eigenlijk een nieuwe afspraak maken maar hik een beetje aan tegen de afstand tussen Amsterdam en Swalmen. Daarnaast heb ik van meerdere Club leden begrepen dat het plaatsen van de versnellingspook en handrem hoes goed zelf te doen is. Hoop snel de knoop door te hakken zodat ik van de nieuwe spullen kan genieten.

Keep you posted.
Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 20:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
ha
harmless85

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P20)

05 feb 2019, 21:59

ik zou even hulp vragen aan een clublid in de buurt, om daar nou voor naar de andere kant van nederland te rijden.

ikzelf ging ook altijd naar Roel ,maar zit nu echt in een uithoek ( erg balen)
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P20)

05 feb 2019, 22:21

Mooie foto's weer, Maurice! En wat staan die R112's toch mooi Afbeelding

Pook- en handremhoes zijn goed te doen hoor. Hier een linkje met stappenplan voor de pook:
https://www.pelicanparts.com/techarticl ... cement.htm

Ik kan wel even voor je kijken in de Haynes voor je andere klusjes. Het stuur is wat lastiger (moeilijkste is de airbag loshalen, zie hier
https://www.pelicanparts.com/techarticl ... cement.htm)

Maar ook dat lukt met een beetje geduld.

Edit: YouTube is ook een goede bron!
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P20)

05 feb 2019, 22:38

Maurice, zitten die er nu nog niet in? Ik dacht na mijn tips die je ook mee gelezen had dat het je wel ging lukken, stelt echt niets voor. Waar zit voor jou de uitdaging? Heb je van die plastic interieur tools: www.tools2go.nl/7955523/sierlijstwigset ... en-5-delig ?

Bij de handrem hoes, plaats je hem aan de lange zijde er tussen, wip je hem omhoog en moet ie naar achteren verwijderd worden. Dan kun je het handvat met zak eraan van de handrem afschuiven, gepaste kracht naar voren het handvat er af schuiven. Zak binnenste buiten draaien en dan zie je een tyre wrap zitten, die los knippen en dan je nieuwe handrem plaatsen. Ik heb vorige week hetzelfde gedaan, een zwarte die ik nog had liggen geplaatst ipv de chromen variant. Ik wilde eigenlijk een Carbon exemplaar, besteld bij Klaas van Vuure maar kreeg een week later te horen dat die niet meer leverbaar zijn. Misschien komt er ooit nog 1 voorbij.

YouTube al geraadpleegd, misschien zijn er zelfs video's online, ik zal zo eens kijken.

IK zie net dat Mark ook een antwoord heeft gepost, zoals je ziet wijst zich vanzelf.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P20)

08 feb 2019, 17:19

Markos schreef:
05 feb 2019, 22:21
Mooie foto's weer, Maurice! En wat staan die R112's toch mooi Afbeelding

Pook- en handremhoes zijn goed te doen hoor. Hier een linkje met stappenplan voor de pook:
https://www.pelicanparts.com/techarticl ... cement.htm

Ik kan wel even voor je kijken in de Haynes voor je andere klusjes. Het stuur is wat lastiger (moeilijkste is de airbag loshalen, zie hier
https://www.pelicanparts.com/techarticl ... cement.htm)

Maar ook dat lukt met een beetje geduld.

Edit: YouTube is ook een goede bron!
Dank voor de complimenten Mark! :icon_top: De links zijn heel behulpzaam. Youtube is voor MINI onderdelen echt 1 groot feest. Je begint met 1 filmpje van een onderdeel te bekijken en voordat je er erg in hebt ben je 2 uur verder :D
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P20)

08 feb 2019, 20:30

Schroefie schreef:Maurice, zitten die er nu nog niet in? Ik dacht na mijn tips die je ook mee gelezen had dat het je wel ging lukken, stelt echt niets voor. Waar zit voor jou de uitdaging? Heb je van die plastic interieur tools: www.tools2go.nl/7955523/sierlijstwigset ... en-5-delig ?
Ze zitten er nog niet in Milco Afbeelding Het punt is dat ik nogal zuinig op de Clubman ben en bang ben dat er iets kapot of beschadigd raakt. Beetje slappe hap misschien maar bij deze onderdelen jeuken mijn handen niet echt. Heb ik bij andere onderdelen wel (gehad) Afbeelding
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P20)

08 feb 2019, 21:47

Begrijp ik wel, dat kun je al zien aan hoe je Clubman er bij staat, je bent er denk ik super zuinig op. Dat heb ik in bepaalde mate ook wel, ik had ook pas recent in de Clubman het handrem handvat vervangen.

Voor wat betreft de velgen twijfel ik nog, ik heb de R112's liggen voor de R56 en wil die er het voorjaar opleggen maar vind ze bij jou ook zeer gaaf staan op je clubman. Jij hebt toch verlaging met verlagings veren gedaan toch? Heb je voor de spacers 12 of 15 mm gebruikt? Ik vind de looks bij jou precies goed :icon_top: Mijn wens is eigenlijk Sportdempers van KONI icm kortere veren zodat je 2-2,5cm verlaagd. Vind ik meer dan genoeg en als ze eenmaal goed staan ga je ze toch niet meer afstellen en voor mijn gebruik goed genoeg.

Bij 1 van de komende ritten/meetings maar eens irl bekijken die Clubman van jou, ben ook nog benieuwd naar je sound / speakers.

Fijn weekend
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P20)

08 feb 2019, 22:50

Schroefie schreef:Begrijp ik wel, dat kun je al zien aan hoe je Clubman er bij staat, je bent er denk ik super zuinig op. Dat heb ik in bepaalde mate ook wel, ik had ook pas recent in de Clubman het handrem handvat vervangen.

Voor wat betreft de velgen twijfel ik nog, ik heb de R112's liggen voor de R56 en wil die er het voorjaar opleggen maar vind ze bij jou ook zeer gaaf staan op je clubman. Jij hebt toch verlaging met verlagings veren gedaan toch? Heb je voor de spacers 12 of 15 mm gebruikt? Ik vind de looks bij jou precies goed :icon_top: Mijn wens is eigenlijk Sportdempers van KONI icm kortere veren zodat je 2-2,5cm verlaagd. Vind ik meer dan genoeg en als ze eenmaal goed staan ga je ze toch niet meer afstellen en voor mijn gebruik goed genoeg.

Bij 1 van de komende ritten/meetings maar eens irl bekijken die Clubman van jou, ben ook nog benieuwd naar je sound / speakers.

Fijn weekend
Ha Milco. Leuk om te horen dat je mijn Clubman mooi op zijn pootjes vindt staan. Heb spacers 12mm en verlagingsveren van Cobra (3cm voor, 2,5cm achter). Heb pas kort geleden voor het eerst over die Koni dempers gelezen, je bedoeld die Active?, en het lijkt me heel interessant. Onderstel is momenteel wel erg hard moet ik zeggen.

Weet nog als de dag van gisteren dat ik de R112’s voor het eerst onder de Clubman had geplaatst. In 1x een compleet andere look. Ben er nog steeds heel blij mee.

Zou leuk zijn elkaar binnenkort te treffen. Ik zorg voor een mooi Bach cd-tje ;-) Volgens mij hebben we meerdere kansen: Apeldoorn, Bloemfonteijn ? Hoop dat je ook met de Clubman komt!
Goed weekend!
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P20)

08 feb 2019, 22:52

Apeldoorn it is :icon_top:
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (mod update P20)

20 feb 2019, 21:23

16-02-2019 Monteren interieur mods + groot onderhoud

In november vorig jaar had ik enkele interieur goodies gekocht en afgelopen zaterdag was het eindelijk zover dat ze geïnstalleerd konden worden! Zoals eerder in mijn posts vermeld is dit gebeurd door Roel van GoGarage37, die tegenwoordig zijn garagebedrijf in Swalmen heeft. Dit betekende 's morgens vroeg de auto in voor een ritje van 199km enkele reis. In de Clubman bepaald geen straf, zeker niet met dit mooie heldere weer en opkomende zon. Na 2 uur rijden bij Roel aangekomen, en even hartelijk als altijd welkom geheten door hem.

Afbeelding
op tijd vertrekken

Afbeelding
GoGarage37 te Swalmen


Het idee was om de interieur spullen te monteren en de remvloeistof te vervangen. Dit laatste gaf de boordcomputer aan. Tijdens het checken van de service behoefte gaf Roel aan dat de grote beurt er ook snel aan zat te komen. Hij gaf aan dat hij dit direct dezelfde dag kon doen. Een telefoontje later had hij alle benodigde onderdelen besteld en later op de dag zouden deze worden opgehaald en gemonteerd.

Roel is begonnen met het installeren van de nieuwe krikblokken. Deze had ik tijdens het banden wisselen beschadigd door mijn krik verkeerd eronder te plaatsen. De nieuwe blokken zijn een soort facelift versie. 3 blokken zaten er binnen no-time onder, bij de 4de brak een clipje af en hierdoor kon hij niet geplaatst worden. Kwestie van jammer maar helaas, een nieuwe bestellen en t.z.t. zelf plaatsen.

Afbeelding
Afbeelding
nieuwe krikblokken


Vervolgens de nieuwe LED stadslampjes geplaatst. Er zaten al LED lampjes in maar deze werkten niet meer optimaal. Daarnaast ben ik nooit helemaal tevreden geweest over de kleur van de lampjes, iets te blauw t.o.v. de xenon koplampen. Nu zijn ze perfect, thanks to Daiël (alias Speedy) :icon_top:

Hierna ging Roel de MINI rondom visueel inspecteren. Wielophanging, bandenspanning, conditie van de bodemplaat, etc. Hier geen bijzonderheden gevonden, de Clubman staat er volgens Roel goed bij. Vervolgens de remvloeistof, de motor- en versnellingsbak oliën laten weglopen het luchtfilter en de bougies eruit gehaald. 's Middags zouden de nieuwe oliën, filters en bougies geplaatst worden.

Nu werd het tijd om de interieur goodies te plaatsen. Ondanks de vele tips, YouTube links en goede omschrijvingen, o.a. van Milco, durfde ik het niet aan om de nieuwe versnellingspook + hoes en handrempook + hoes zelf te plaatsen. Terwijl ik Roel aan het werk zag had ik geen spijt van mijn keuze. Er komt veel kracht bij kijken om e.e.a. los te halen en je moet goed weten wat je doet.

Ben heel blij met de uitkomst met hoe het interieur eruit ziet na de aanpassingen. De veranderingen zijn voor een buitenstaander minimaal maar het staat in mijn ogen heel goed. Net even wat sportiever door de rode stiksels, en ik zat mij gewoon te ergeren aan de afbladderende chromen ring van de versnellingspook en het vele chroom in het interieur (komt door Chrome line interieurpakket). Het JCW stuurwiel is afgemaakt met een nieuw kapje onderin en de MF knoppen zijn vervangen door nieuwe exemplaren.

Afbeelding
sportief alternatief

Afbeelding
JCW schakelpook

Afbeelding
JCW handremhoes + zwarte handgreep

Afbeelding
nieuwe MF knoppen en JCW afdekking onderin


Na de cosmetische veranderingen werd het tijd om het groot onderhoud weer op te pakken. Uiteindelijk is de motorolie vervangen, een nieuw oliefilter geplaatst, nieuw luchtfilter, remvloeistof en versnellingsbak olie vervangen en nieuwe bougies geplaatst. Het interieurfilter was tevens besteld maar deze was volgens Roel nog als nieuw en niet vervangen.
Dit laatste is nu precies een van de redenen waarom ik graag wat extra kilometers rijdt voor goede service. Je hebt zelf een leuke ochtend, een aardige monteur in de vorm van Roel waar je gewoon vragen aan kan stellen en rond je auto kan lopen en bovendien iemand die goud eerlijk is.

Afbeelding
verse bougies erin

Afbeelding
prima moment om de filters te vervangen


Heb nog niet de tijd gehad om goede foto’s te maken van het interieur dus die volgen nog. Het lijstje met wensen wordt zo elke keer weer verder afgewerkt. Aan de andere kant, er komen steeds weer nieuwe dingen bij :lol:

Groeten,
Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 20:37, 11 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P20)

21 feb 2019, 10:57

Mooie geworden zo, je interieur!
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P20)

21 feb 2019, 13:58

Heel fraai allemaal!
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (mod update P20)

21 feb 2019, 15:43

Kunst stukje op wielen !

Terug naar “Show your ride”