MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: JCW remmenset binnen! P29)

16 jul 2019, 08:28

MiniG043 schreef:
12 jul 2019, 17:53
Nette update van de remmen! Weer alles strak en hoe je het zegt ook de looks doen veel en ja betere remmen is altijd een +1 rood met dat zwart steekt lekker af. Altijd een goede combinatie
Dank je wel Glenn! :icon_top:
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: JCW remmenset binnen! P29)

16 jul 2019, 21:17

Coen1 schreef:
12 jul 2019, 18:05
Leuk verhaal weer en vooral fijn van alle foto’s en ja van bepaalde onderdelen die je als mini rijder wilt kopen dan is het jammer dat het niet meer allemaal goed te verkrijgen is. Ondanks zij in een interview een hoge mini baas dat mini hun onderdelen voorziening beter op pijl moet brengen. Zoals bmw ook doet tenslotte is daar ook nog alles goed te verkrijgen of oké soms moet de bmw dealer nog 3 dagen wachten maar in de regel is dat gewoon beter geregeld voor de bmw rijders.
Dank je wel Coen! Moet zeggen dat dit het eerste onderdeel is die moeilijk te verkijgen of vinden was. In het algemeen vind ik dat MINI onderdelen goed leverbaar en makkelijk te vinden zijn. In dit geval een beetje pech hebben dat hij toevallig uit productie is gehaald. Zojuist ook de L-clipjes binnengekregen dus de zonneschermen kunnen gemonteerd worden.

Afbeelding
L-hoekjes voor het monteren van de zonneschermen
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 07 aug 2020, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: JCW remmenset binnen! P29)

17 jul 2019, 20:42

Fijn dat je clips binnen heb wat zal je kind nu nog meer genieten van een koel maar vooral een dikke mini ! En gaaf van de foto’s iedere keer.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (update: JCW remmenset binnen! P29)

19 jul 2019, 14:00

19-07-2019 JCW stickers en transparante remklauw lak binnengekomen

De JCW stickers voor de voorste remklauwen zijn inmiddels ook binnengekomen. Via Ebay.co.uk besteld en binnen een paar dagen in huis. Het zijn hittebestendige stickers speciaal gemaakt voor remklauwen en in dit geval 9cm breed. Heb er 3 van besteld voor het geval ik er 1 verpruts tijdens het aanbrengen. De verkoper biedt verschillende afmetingen en kleuren van de sticker aan. Degene die ik heb gekozen is identiek aan het origineel, met een lichtgrijze achtergrond kleur. Een witte achtegrond kleur schijnt MINI bij de racerij te gebruiken.

Afbeelding
Afbeelding
JCW stickers remklauwen voor


De verkoper adviseert voor een langdurig mooi resultaat, ondanks de kwaliteiten van de sticker, om ze van een paar lagen transparante remklauw lak te voorzien. Deze zojuist ook aangeschaft (op advies van hen voor het merk VHT gegaan), dus nu alles in huis om het project remklauwen af te maken.

Afbeelding
transparante remklauwen lak


De achterste remklauwen worden terug gestuurd. De kleurafwijking tussen de onderdelen is veel te groot en daarnaast is 1 onderdeel niet compleet geleverd. Opzoek naar nieuwe dus. Zo blijven we lekker bezig met dit leuke project!

Groeten,
Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 07 aug 2020, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (update: JCW remmenset binnen! P29)

01 aug 2019, 20:48

28-07-2019 Klusdag Emmeloord

Afgelopen zondag ben ik naar mijn neef gereden om wat klusjes aan de MINI te doen. Belangrijkste doel was het plaatsen van de JCW stickers op de voorste remklauwen. Daarnaast wilde ik de Clubman op enkele punten bijwerken zodat hij er weer spik en span uitziet.

Afbeelding
volle laadbak


We zijn begonnen met de remklauwen. Het blijft gaaf om die dingen in je handen te hebben, zeker in combinatie met de grote Brembo remschrijven en remblokken. Op de werkbank netjes alle onderdelen uitgestald, de remmen goed ontvet en vervolgens het deel afgeplakt die niet voorzien wordt van hittebestendige verf (ook omdat daar de zuigers e.d. zitten). Vervolgens goed gekeken naar foto’s van JCW remklauwen om de positie van de logo’s te bepalen. Zelf ben ik al een pietje precies maar mijn neef is zo mogelijk nog erger. De eerste sticker, die van geweldige kwaliteit zijn, zat meteen zoals je het wilt. Bij de tweede ontstonden twee hele kleine luchtbelletjes die we er niet uitkregen. Gelukkig had ik 3 stickers besteld en we hebben besloten deze te gebruiken en dit pakte goed uit. Ook de tweede zit er snaarstrak op.

Afbeelding
afplakken van de remklauwen t.b.v. het spuiten

Afbeelding
uitlijnen van de stickers

Afbeelding
en de stickers zitten erop alsof het nooit anders is geweest


Na het plaatsen van de stickers hebben we de remklauwen voorzien van transparante hittebestendige lak. Dit werd geadviseerd door de verkoper van de stickers. Uiteindelijk hebben wij 3 dunne lagen aangebracht, zonder zakkers of andere ongein.

Afbeelding
voorzien van enkele lagen transparante hittebestendige lak

Afbeelding
eindresultaat


Tussen het drogen van de lagen in hadden we tijd voor de overige klusjes. Eén was het opnieuw plakken van de beltline tape op de twee achterdeurtjes. Ruim een half jaar geleden kwam ik erachter dat een nieuwsgierig aagje het leuk vond om te kijken wat er achter de tape zat dus daar miste een hoekje uit. Om te voorkomen dat er aan de achterkant kleurverschil ontstaat heb ik besloten beide stukjes tape te verwijderen en opnieuw te plaatsen. Het zijn maar korte en gelukkig rechte stukjes tape dus heel veel werk was het niet. Wel eerst met stickerverwijderaar de oude rijmlijsten weggehaald voor een strak resultaat. Blijft mooi hoe blij ik ervan wordt als de MINI weer helemaal netjes is.

Afbeelding
dit is niet wat je wilt

Afbeelding
even terug naar origineel

Afbeelding
en weer mooi strak


Na het plakken van de tape werd het tijd voor de uitlaat. Eind mei 2017 had ik bij wijze van experiment de Cooper uitlaat van plastidip voorzien. Ik had al hittebestendige verf in huis gehaald maar twijfelde toch of ik het mooi zou vinden, ook in de toekomst. Destijds voor plastidip gekozen en de eerste 6 tot 8 maanden bleef het er heel mooi op zitten. Na verloop van tijd begon het wat te bladderen, met name aan de binnenzijde. Tijd om dit weer even netjes te maken dus.
Na het plaatsen van de Cooper S voorbumper heb ik de ambitie om ooit de achterbumper voor een S variant te vervangen, maar geen idee of dit gaat gebeuren en wanneer. Naast de bumper heb ik ook andere uitlaten nodig en vindt het natuurlijk weer veel te leuk om uit te zoeken welke dit dan moeten worden. Originele S pijpjes, JCW exemplaren of voor andere merken gaan zoals Milltek of Bastuck. Tot die tijd moet de boel er netjes uitzien dus de achterbumper afgeplakt en van 3 laagjes plastidip voorzien. Ziet er weer netjes uit wat mij betreft.

Afbeelding
afgeplakte bumper en het chroom is aan de binnenzijde van de uitlaat te zien

Afbeelding
mat zwarte uitlaat


What’s next? Voor wat betreft de remmenset wacht ik nog op 1 remklauw voor de achterzijde. Als deze binnen is heb ik alle onderdelen compleet en kan Kevin het hele spul plaatsen. Ik twijfel of het zinvol is om de remklauwen van enkele waslaagjes (bijvoorbeeld met Poorboys sealant) te voorzien. Ik heb dit voor zowel mijn zomer- als wintervelgen gedaan (5 lagen) en ik blijf mij er elke keer weer over verbazen hoe makkelijk ik de velgen schoon krijg met enkel het afspuiten ervan. Als iemand do’s en don’ts heeft voor het behandelen van de remklauwen hoor ik het graag.

Groeten, Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 07 aug 2020, 12:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: JCW remmenset binnen! P29)

01 aug 2019, 21:49

Zo gaaf dan en ook dat alles zo goed gelukt is ! Ben heel benieuwd hoe deze remmen zijn.. want ik vindt het standaard spul met name als ik in Duitsland rij en dan oké probeer ik iedere keer de topsnelheid te pakken maar op ze minst 160 te blijven rijden en dan merk je ondanks de brembo remmen blokjes en schijven dat zij het niet aankunnen (fading). Nee dan mis ik echt mijn bmw 330d die had daar nooit last van.
pboy_00701
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2015, 07:27

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: JCW remmenset binnen! P29)

01 aug 2019, 22:25

Ik vind het geweldig hoe jij de liefde voor mini in je auto stopt.ool heel grappig dat je op pagina 1 aangeeft dat je niet veel aan je Mini gaat veranderen ik zou zeggen ga lekker zo door ik vind het mooi .

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

My Thunder Grey!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: JCW remmenset binnen! P29)

01 aug 2019, 23:03

Weer een prachtig verhaal. Lees het steeds met veel plezier. Mooie mods ook. Dat er nog maar veel van deze verhalen (en mods) mogen volgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: JCW remmenset binnen! P29)

02 aug 2019, 09:36

Coen1 schreef:
01 aug 2019, 21:49
Zo gaaf dan en ook dat alles zo goed gelukt is ! Ben heel benieuwd hoe deze remmen zijn.. want ik vindt het standaard spul met name als ik in Duitsland rij en dan oké probeer ik iedere keer de topsnelheid te pakken maar op ze minst 160 te blijven rijden en dan merk je ondanks de brembo remmen blokjes en schijven dat zij het niet aankunnen (fading). Nee dan mis ik echt mijn bmw 330d die had daar nooit last van.
Thanks! Ben ook heel benieuwd hoe ik de remmen ga ervaren. Zelf ga ik van Cooper remmen naar JCW exemplaren, je zou zeggen dat je hier verschil in moet merken. Ben zelf geen racer en boven de 140km/u rijd ik zelden, dus fading zal ik niet snel last van hebben.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: JCW remmenset binnen! P29)

02 aug 2019, 09:53

pboy_00701 schreef:
01 aug 2019, 22:25
Ik vind het geweldig hoe jij de liefde voor mini in je auto stopt.ool heel grappig dat je op pagina 1 aangeeft dat je niet veel aan je Mini gaat veranderen Afbeelding ik zou zeggen ga lekker zo door ik vind het mooi AfbeeldingAfbeelding.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Ha Patrick! Dank voor je complimenten, en vooral van iemand die ook helemaal gek van zijn MINI is :D Heb al een keer gedacht om pagina 1 te herschrijven, ik kom totaal niet meer geloofwaardig over als mensen dat terug lezen :wink: Hij wordt beetje bij beetje steeds meer zoals ik hem wil hebben. Geen haast en vooral lol beleven. PS. Heel veel sterkte en zet hem op! :icon_top:
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: JCW remmenset binnen! P29)

02 aug 2019, 09:55

Daniel_S schreef:
01 aug 2019, 23:03
Weer een prachtig verhaal. Lees het steeds met veel plezierAfbeelding. Mooie mods ook. Dat er nog maar veel van deze verhalen (en mods) mogen volgen.
Dank je Daniël! :) Beleef er veel plezier van en eerlijk gezegd had ik 3 jaar geleden nooit kunnen bedenken dat ik met dit soort mods bezig zou zijn. Maar goed, ik zit er nu midden in en een afkickkliniek heb ik nog niet gevonden :wink: Tot die tijd lekker verder knutselen.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
pboy_00701
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2015, 07:27

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: JCW remmenset binnen! P29)

02 aug 2019, 10:20

mbvandenberg schreef:
pboy_00701 schreef:
01 aug 2019, 22:25
Ik vind het geweldig hoe jij de liefde voor mini in je auto stopt.ool heel grappig dat je op pagina 1 aangeeft dat je niet veel aan je Mini gaat veranderen Afbeelding ik zou zeggen ga lekker zo door ik vind het mooi AfbeeldingAfbeelding.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Ha Patrick! Dank voor je complimenten, en vooral van iemand die ook helemaal gek van zijn MINI is :D Heb al een keer gedacht om pagina 1 te herschrijven, ik kom totaal niet meer geloofwaardig over als mensen dat terug lezen :wink: Hij wordt beetje bij beetje steeds meer zoals ik hem wil hebben. Geen haast en vooral lol beleven. PS. Heel veel sterkte en zet hem op! :icon_top:
Ik weet er alles van. Mijn 1e mini kocht nee deze is helemaal af Afbeelding 2e mini ben ik met beloftes gestopt en als me bankrekening het toelaat gewoon leuk dingen kopen .

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

My Thunder Grey!
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (update: JCW remmenset binnen! P29)

09 aug 2019, 09:39

09-08-2019 Remmenset compleet en voorzien van glascoating

Afgelopen week kreeg ik eindelijk mijn laatste ontbrekende onderdeel van de JCW remmenset binnen: de remklauw rechtsachter. Helaas was er een verkeerd exemplaar opgestuurd (qua kleur en afwerking totaal afwijkend van wat het moet zijn). Na veel heen- en weer gemail geld terug gekregen en een nieuw exemplaar besteld via Autodoc.de. Binnen 4 werkdagen lag de remklauw keurig op mijn deurmat en hiermee zijn alle onderdelen compleet.

Afbeelding
eindelijk alle onderdelen compleet


Voordat ik de set op de MINI wil laten zetten wilde ik kijken op welke manier ik ze kon beschermen zodat ze zo lang mogelijk mooi blijven en het schoonmaken vergemakkelijkt. Zelf heb ik mijn zomer- en wintervelgen voorzien van meerdere lagen was (Poorboys Wheel Sealant) dus dat was in eerste instantie mijn idee. Toen bedacht ik mij dat er bij het remmen hoge temperaturen bereikt worden en ik vroeg mij af of zo'n waslaag dan wel lang blijft zitten. De twijfel sloeg toe dus vorige week een berichtje gepost op Facebook met de vraag wat te doen met de remmen. Allerlei leuke reacties en nuttige tips. Een van de reacties kwam van Jurgen, eigenaar van JurgH Car Detailing. Hij heeft de Clubman enkele jaren geleden compleet voorzien van een detailing behandeling en deze destijds afgewerkt met een glascoating. Hij zei letterlijk: breng maar langs. En zo gezegd zo gedaan. Een dag later heb ik de hele set bij hem langs gebracht.

Afbeelding
Afbeelding
remklauwen voorzien van glascoating


Gisteren kreeg ik een bericht van Jurgen dat ze klaar zijn om opgehaald te worden. Hij heeft de set voorzien van een glascoating van het merk Modesta. Vanmiddag ga ik ze ophalen en ben heel benieuwd naar het resultaat. Het monteren zal nog even op zich wachten omdat het vakantietijd is. Zelf ga ik ook nog op vakantie dus het kan zomaar zijn dat het nog enkele weken duurt voordat ze eronder zitten. Mijn geduld wordt weer op de proef gesteld :lol:

Keep you updated!
Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 07 aug 2020, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: MINI Cooper Clubman R55 (update: JCW remmenset binnen! P29)

09 aug 2019, 10:00

Mooi verhaal weer en geen halve maatregelen om het netjes te maken en te houden. Petje af
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (update: JCW remmenset binnen! P29)

10 aug 2019, 08:01

Gisteren de remklauwen opgehaald. Je ziet er uiteraard niets van, maar had ze al een week niet gezien dus was gewoon blij ze weer te zien Jurgen verraste mij, zoals altijd weer, door te melden dat hij de klauwen van een dubbele laag Modesta heeft voorzien. Ben er ongelofelijk blij mee want de remmen krijgen wat te verduren qua warmte en vuil en het idee dat ze dan echt goed beschermd zijn is top. Aangezien het monteren nog even gaan duren ben ik mij aan het inlezen in een paar nieuwe ideeën die ik afgelopen tijd heb opgedaan... To be continued!
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 10 aug 2019, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”