MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Glenda
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 aug 2015, 13:52

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

12 aug 2018, 00:55

Allemaal heel hartelijk bedankt voor de reacties, ik ga aanstaande week m'n uitlaat behandelen met zwarte hittebestendige verf.
Ook proberen de MINI-logo's zwart te krijgen met plastidip. Heb een paar weken terug de zij-knipperlichten, handvatten en sierlijsten laten wrappen. Foto's binnenkort op FB
Laatst gewijzigd door Glenda op 12 aug 2018, 00:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Glenda
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 aug 2015, 13:52

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

12 aug 2018, 00:56

Afbeelding eindelijk gelukt om foto erbij te plaatsen: tankdop met plastidip
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

02 sep 2018, 11:57

Glenda schreef:
12 aug 2018, 00:56
Afbeelding eindelijk gelukt om foto erbij te plaatsen: tankdop met plastidip
Ziet er mooi uit Glenda! Blijft het goed zitten? En zie ik nu ook een zwarte beltline op de foto of lijkt dat maar zo?
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

17 nov 2018, 19:09

09-11-2018 Voorste zijramen blinderen + smoke mistlampen

Het is weer enige tijd geleden dat ik iets in mijn topic heb geplaatst. Tijd om deze af te stoffen en de laatste mods te laten zien. Een van mijn wensen was om de voorste zijramen te laten blinderen. De achterste zijramen zijn vanaf fabriek al geblindeerd en ik vond het contrast dus voor en achter erg groot, met name visueel gezien. Tijd om hier iets aan te laten doen.

Eerst vooraf ingelezen over de mogelijkheden, regelgeving, diverse merken folie en vorige week vrijdag had ik een afspraak bij Procarwrap in Amsterdam om het te laten uitvoeren. Een net en professioneel bedrijf die jarenlange ervaring heeft in het blinderen van ramen, maar ze doen nog meer zoals o.a. het wrappen van auto’s en het spuiten van remklauwen.

Afbeelding
werkplaats Procarwrap


Voordat de heren van start gingen heb ik de verschillende folies bekeken en uitgangspunt voor mij was dat het legaal moet zijn. Ik weet dat hierdoor er een verschil blijft ontstaan tussen voor en achter maar dit vind ik niet erg. Vind het veel vervelender als ik word aangehouden door de Politie en de folie er weer af moet halen. Ik woon in Amsterdam en blijkbaar zijn ze hier vrij scherp op auto’s en afwijkingen. Met mijn destijds zwarte NL kentekenstickers heb ik welgeteld 1 dag rond kunnen rijden voordat ik aangehouden werd. Op de website van het OM wordt duidelijk uitgelegd wat de regelgeving is omtrent blinderen van raam.

Afbeelding
verschillende folies


De folie die ik heb gekozen is van het merk Johnson Window Film en heeft een lichtdoorlatendheid van 60%. Het aanbrengen van de folie was ongeveer een uurtje werk. Helaas bevindt de wachtruimte zich op de 1e etage dus kon ik enkel sporadisch en op afstand naar de werkzaamheden kijken. Wat ik kon zien zag er goed uit. Ze nemen echt de tijd ervoor en zijn kritisch op hun eigen werk. Na het afronden van het werk hebben ze de Clubman naar buiten gereden en hebben we samen de auto geïnspecteerd. Ze gaven aan dat de lichte waas in het glas 1 a 2 dagen blijft en dan wegtrekt. Het zag er wat mij betreft al super uit!

Afbeelding
aanbrengen van de folie

Afbeelding
origineel

Afbeelding
voorste zijramen geblindeerd


De tweede mod is het smoken van de mistlampen. De MINI heeft xenon koplampen met zwarte behuizing aan de binnenzijde en de zijknipperlichten zijn blackline uitgevoerd. Het contrast met de mistlampen onderin, met helder licht glas, vond ik te groot. Voor het smoken heeft Procarwrap twee folies. Op advies van de heren heb ik de donkerste folie gekozen, zij gaven aan dat je de lichte variant nauwelijks zou zien.

Over het blinderen van de voorruiten ben ik enorm enthousiast, over de mistlampen zit ik nog wat in dubio. Het ziet er netjes uit en komt ook mooi overeen met de koplampen maar het neigt misschien een beetje Sjonnie achtig 😉 . Als ik na verloop van tijd niet 100% overtuigd ben haal ik het er weer af, dat is het voordeel van folie 😊

Afbeelding
Afbeelding
mistlampen voorzien van smoke folie

Ben ondertussen aan het nadenken over de eerste performance mod. Alle voorgaande aanpassingen waren er om de Clubman mooier te maken. Nu ben ik aan het kijken naar een JCW remmenset aan de voorzijde. De gedachten wisselen echter bijna wekelijks, afgelopen week heb ik ook voor het eerst gekeken naar een andere MINI. In dit geval een F-serie 5-deurs of een F clubman.. Houd jullie op de hoogte.

Aangezien ik vandaag tijd had om de MINI weer eens goed te wassen heb ik daarna gelijk maar even een paar foto's gemaakt. Bij deze.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Groeten,
Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 20:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

17 nov 2018, 19:40

Prachtig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

17 nov 2018, 21:01

Netjes Maurice,

even voor de beeldvorming, je hebt alleen de beide bestuurders/passagierszijde - ruiten gedaan met 60% doorlatend folie.
Wat heb je op de achterzijde dan zitten vwb % doorlatendheid? Is de voorruit ook gedaan of die niet?

Wel mooi geheel zo :icon_top: , het is een hele dikke clubman geworden Maurice. Wat is wijsheid, je huidige Clubman verder op pimpen of inruilen voor een nieuwe F serie MINI, moeilijk te zeggen. Ik persoonlijk wacht nog wel een paar jaartjes, worden ze weer wat betaalbaarder :wink:
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

17 nov 2018, 21:14

Heel mooi gelukt, Maurice, met de zijruiten zo! Dit is dus nog legaal? Staat echt top!

Wat betreft de mistlampen, ik snap je twijfel. ik kwam deze laatst tegen:
https://shop.strato.de/epages/79623358. ... ts/DD29867
Misschien is dit wat meer de OEM look, maar ik ze niet in het echt gezien. Niet echt duur trouwens.

JCW remmen zijn dan echt voor de looks?
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

18 nov 2018, 07:34

Schroefie schreef:Netjes Maurice,

even voor de beeldvorming, je hebt alleen de beide bestuurders/passagierszijde - ruiten gedaan met 60% doorlatend folie.
Wat heb je op de achterzijde dan zitten vwb % doorlatendheid? Is de voorruit ook gedaan of die niet?

Wel mooi geheel zo :icon_top: , het is een hele dikke clubman geworden Maurice. Wat is wijsheid, je huidige Clubman verder op pimpen of inruilen voor een nieuwe F serie MINI, moeilijk te zeggen. Ik persoonlijk wacht nog wel een paar jaartjes, worden ze weer wat betaalbaarder :wink:
Ha Milco, dank voor de complimenten. Klopt dat ik de voorste zijruiten heb laten doen met 60% lichtdoorlatendheid. Achter is origineel MINI maar weet het percentage er niet van.

Voorruit heb ik om gevraagd maar werd afgeraden om meerdere redenen. Je voorruit verwarming zorgt voor grote temperatuur verschillen, het raam is behoorlijk bol en hierdoor is de folie moeilijk aan te brengen. Ze kunnen niet garanderen dat het raam niet kapot gaat i.v.m. het hard aandrukken.

Wijsheid is lastig ;-) De Clubman wordt steeds naar mijn smaak en hij rijdt geweldig maar aan de andere kant is een nieuwer type rijden ook heel gaaf. Zal e.e.a. af moeten wegen en zien wel waar het op uitkomt. Ik geniet iig volop van de MINI en de NewMiniClub leden.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

18 nov 2018, 08:42

Markos schreef:Heel mooi gelukt, Maurice, met de zijruiten zo! Dit is dus nog legaal? Staat echt top!

Wat betreft de mistlampen, ik snap je twijfel. ik kwam deze laatst tegen:
https://shop.strato.de/epages/79623358. ... ts/DD29867
Misschien is dit wat meer de OEM look, maar ik ze niet in het echt gezien. Niet echt duur trouwens.

JCW remmen zijn dan echt voor de looks?
Hoi Mark. Mij is verteld dat de zijruiten op deze manier legaal zijn, er zit een certificaat bij die in mijn handschoenkastje zit in het geval ik aangehouden wordt. Een meting zal uitsluitsel moeten geven of er iig 55% lichtdoorlatendheid is (minimale eis OM).

Over de mistlampen die je stuurde: een mooi setje voor een hele schappelijke prijs. Eerlijk gezegd had ik dat misschien beter kunnen doen, is goedkoper dan het wrappen :) Heb op Facebook een lid, Rob Stassen, gezien die de mistlampen heeft gekocht. Weet niet of hij ze al geplaatst heeft.

De JCW remmen zijn voor de looks maar remmen uiteraard ook beter dan de standaard remmen. Dus 2 functies in dit geval.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 20 nov 2018, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

18 nov 2018, 09:02

Hij staat er prachtig bij Maurice, tis weer een mooie upgrade en een stukje personalisatie.
Keuze tussen blijven rijden of iets nieuws / anders blijft lastig, maar zal van tijd tot tijd toch op poppen.
Tot aan die tijd, lekker genieten van wat je hebt !!
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

18 nov 2018, 20:44

Baseman schreef:Hij staat er prachtig bij Maurice, tis weer een mooie upgrade en een stukje personalisatie.
Keuze tussen blijven rijden of iets nieuws / anders blijft lastig, maar zal van tijd tot tijd toch op poppen.
Tot aan die tijd, lekker genieten van wat je hebt !!
Dank je wel Jos! Als auto liefhebber blijf je altijd om je heen kijken maar dat doet niets af aan hoeveel plezier ik aan de Clubman beleef :)
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Ben1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:07

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

18 nov 2018, 20:49

:D Zo zeg weer mooie dingen laten doen aan je mini zeg ! Leuk die folie op die ramen ik heb het weggehaald werd gek dat ik soms drie keer per dag werd aangesproken door de politie in de Nieuw west Amsterdam. Maar goed ook leuk van de mislampjes en wat is wijsheid nu inruilen voor het nieuwe spul of doorrijden. Ik zou zeggen rij door want je heb hem prachtig op smaak gebracht ;) En dit model wat jij heb is nog echt uniek vergeet niet dat bmw nooit winst wist te maken op dit model dat deurtje afgekeken van Rolls-Royce heeft alleen al zo veel geld gekost dat ook de opvolger nog steeds moet bloeden van het vorige model. Nee jou model is echt dik helaas is de nieuwe clubman een heel stuk saaier geworden zeker in Nederland zijn er niet tot heel weinig dikke uitgevoerde mini’s van de nieuwe serie. Dat is iets waarom ik ook zelf ook voorlopig even doorga met mijn clubman :)
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

20 nov 2018, 08:46

mbvandenberg schreef:
18 nov 2018, 08:42
Markos schreef:Heel mooi gelukt, Maurice, met de zijruiten zo! Dit is dus nog legaal? Staat echt top!

Wat betreft de mistlampen, ik snap je twijfel. ik kwam deze laatst tegen:
https://shop.strato.de/epages/79623358. ... ts/DD29867
Misschien is dit wat meer de OEM look, maar ik ze niet in het echt gezien. Niet echt duur trouwens.

JCW remmen zijn dan echt voor de looks?
Hoi Mark. Mij is verteld dat de zijruiten op deze manier legaal zijn, er zit een certificaat bij die in mijn handschoenkastje zit in het geval ik aangehouden wordt. Een meting zal uitsluitsel moeten geven of er iig 55% lichtdoorlatendheid is (minimale eis OM).

Over de mistlampen die je stuurde: een mooi setje voor een hele schappelijke prijs. Eerlijk gezegd had ik dat misschien beter kunnen doen, is goedkoper dan het wrappen :) Heb op Facebook een lid, Rob Stassen, gezien die de mistlampen heeft gekocht. Weet niet of hij ze al geplaatst heeft.

De JCW remmen zijn voor de looks maar remmen uiteraard ook beter dan de standaard remmen. Dus 2 functies in dit geval.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

20 nov 2018, 08:53

Ben1 schreef:
18 nov 2018, 20:49
:D Zo zeg weer mooie dingen laten doen aan je mini zeg ! Leuk die folie op die ramen ik heb het weggehaald werd gek dat ik soms drie keer per dag werd aangesproken door de politie in de Nieuw west Amsterdam. Maar goed ook leuk van de mislampjes en wat is wijsheid nu inruilen voor het nieuwe spul of doorrijden. Ik zou zeggen rij door want je heb hem prachtig op smaak gebracht ;) En dit model wat jij heb is nog echt uniek vergeet niet dat bmw nooit winst wist te maken op dit model dat deurtje afgekeken van Rolls-Royce heeft alleen al zo veel geld gekost dat ook de opvolger nog steeds moet bloeden van het vorige model. Nee jou model is echt dik helaas is de nieuwe clubman een heel stuk saaier geworden zeker in Nederland zijn er niet tot heel weinig dikke uitgevoerde mini’s van de nieuwe serie. Dat is iets waarom ik ook zelf ook voorlopig even doorga met mijn clubman :)
Ha Ben! Dank voor je bericht. Lijkt me heel irritant als je constant aangehouden wordt. Ik maak met name ritjes vanaf huis naar kantoor, veel file rijden, dus misschien iets minder kans om aangehouden te worden. Heb het Clubman deurtje altijd enorm gewaardeerd maar wist niet dat het BMW zoveel geld heeft gekost :D
Ben het met je eens dat je weinig dikke Clubmans ziet van de F-serie, als ik er 1 koop is het natuurlijk de bedoeling er wel een dikke uitvoering van te maken :wink:
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
MisterTUDOR
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Breda
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jan 2018, 15:52

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

20 nov 2018, 13:16

Mooiste Clubman Cooper dat er is Maurice.
First it was #TEAMPW and now it's #TEAMJCW
Follow my mod-journey on Instagram: www.instagram.com/misterjcw

Terug naar “Show your ride”