MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

08 mei 2017, 09:51

Staat echt meteen een stuk stoerder zo!

Ik meen me te herinneren dat bij een facelift R50/R53 met xenon-retrofit dat knipperen omzeild kon worden door eerst te starten en dan pas de lampen aan te doen, of andersom. Geen permanente oplossing natuurlijk, maar als het werkt kun je tenminste ook nu in het donker op pad. :)
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

08 mei 2017, 13:59

Hoi Martijn! Dank voor de tip. Ga het vanavond direct proberen, maar wat je zegt: programmeren blijft noodzakelijk.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 13 jan 2018, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Melelie
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 19 jun 2015, 16:36

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

08 mei 2017, 14:25

Heel mooi, zo met deze lampen.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

08 mei 2017, 18:25

Dank je Leonie! Ben er onwijs blij mee. Woensdag worden ze geprogrammeerd en zouden ze helemaal goed moeten werken. Je hebt zelf een hele gave cabrio volgens mij en al lekker wat dingen aangepakt lees ik hier.
Ik heb je MINI op de meeting in Apeldoorn gezien en hij zag er geweldig uit. Ben je nog bezig met andere velgen of laat je deze erop? Ik vind ze heel mooi staan overigens :-) Niet lang geleden heb ik een setje Highgate velgen gekocht omdat ik ze zo gaaf vindt. Toen getwijfeld om ze op de Clubman te zetten maar uiteindelijk niet gedaan en doorverkocht. Succes met modden!
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 13 jan 2018, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Melelie
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 19 jun 2015, 16:36

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

08 mei 2017, 18:47

Thnx! Andere wielen staan zeker op de planning, maar verlagen komt eerst... 8)
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

08 mei 2017, 20:30

Verlagen staat ook bij mij op de lijst, misschien na de zomervakantie. In combinatie met spacers of enkel verlagen? En veren of schroefset? Ik blijf je MINI met belangstelling volgen want hij is al mooi maar wordt volgens mij alleen maar mooier! :-)
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 13 jan 2018, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
darkwave
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: De Meern
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 apr 2006, 10:07

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

08 mei 2017, 20:37

mbvandenberg schreef:Dank @darkwave voor je reactie. Heb de xenon lampen zojuist besteld! Volgens mij las ik overigens vandaag dat je een gave BMW 1 serie heb gekocht?
Ja, dat klopt. Misschien in de toekomst weer een MINI, maar dan wel een 3-deurs :mrgreen:
weer teveel kilometers gemaakt deze maand....

Afbeelding
Gebruikersavatar
darkwave
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: De Meern
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 apr 2006, 10:07

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

08 mei 2017, 20:39

mbvandenberg schreef:18-04-2017 Retrofit kit Xenon koplampen zwart

Na enkele maanden wikken en wegen, en zoals gisteren al aangekondigd, heb ik zojuist mijn felbegeerde Xenon lampen gekocht! Het gaat om de retrofit kit die door Mini is ontwikkeld.

Groeten, M.
Gaaf hoor, staat zeer goed :icon_top:
Mijn R55 Hampton had ze standaard, altijd een mooi detail gevonden.
weer teveel kilometers gemaakt deze maand....

Afbeelding
Gebruikersavatar
darkwave
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: De Meern
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 apr 2006, 10:07

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

08 mei 2017, 20:42

mbvandenberg schreef:Verlagen staat ook bij mij op de lijst, misschien na de zomervakantie. In combinatie met spacers of enkel verlagen? En veren of schroefset? Ik blijf je Mini met belangstelling volgen want hij is al mooi maar wordt volgens mij alleen maar mooier! :-)
Ik had eerst alleen verlaagd, dat beviel niet zo best. Een schroefset is zoveel beter en behoud een stuk comfort en wegligging. Ik heb uiteindelijk gekozen voor cobra verlagingsveren en een setje Koni FSD schokbrekers, een goede combi. Ik denk wel dat een complete schroefset nog beter op elkaar is afgestemd!

Succes met de keuze!
weer teveel kilometers gemaakt deze maand....

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

08 mei 2017, 21:08

08-05-2017 MINI F56 Cooper

Vanochtend heb ik voor het eerst in een MINI F56 (Cooper) gereden. Zelf vind ik de vorige types mooier om te zien (met mijn Clubman voorop ;-) maar ik moet zeggen: hij rijdt geweldig! Ik heb de auto s' morgens opgehaald en heb zowel in de stad als op de snelweg ermee kunnen rijden. Het viel mij op hoe pittig het motortje oppakt, ook als je op de snelweg rijdt en iemand wilt inhalen. Jammer dat ik de auto maar een ochtend heb kunnen rijden maar heb in ieder geval een goede indruk kunnen krijgen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
MINI F56 Cooper


De Cooper was verder netjes van binnen, en qua opties heb ik weinig gemist (navi zat er bijvoorbeeld in). En volgens mij gaat de bouwkwaliteit steeds verder omhoog.

Afbeelding
Afbeelding
leuk interieur met mooie materialen


Een leuke ervaring om in een F56 te sturen en tijdens het rijden heb ik gedacht: zou ik mijn Clubman inruilen voor zoiets? maar het antwoord is Nee. Ik geniet nog elke dag volop van mijn Clubman en ik vind de R-serie toch meer MINI op de 1 of andere manier. Misschien komt het omdat de nieuwe MINI steeds meer een kleine BMW wordt en het speelse karakter en het pure van mijn R55 mij meer aanspreekt.

Vindt het vooral leuk dat ik nu weet hoe een MINI F56 rijdt en kan mij voorstellen dat hij populair is/wordt onder MINI rijders want het is een geweldig goede en fijne auto. Wie weet staat er in de toekomst zoiets voor mijn voordeur.

Groeten, M.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 14 dec 2020, 22:00, 6 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

09 mei 2017, 19:53

darkwave schreef:
mbvandenberg schreef:Verlagen staat ook bij mij op de lijst, misschien na de zomervakantie. In combinatie met spacers of enkel verlagen? En veren of schroefset? Ik blijf je Mini met belangstelling volgen want hij is al mooi maar wordt volgens mij alleen maar mooier! :-)
Ik had eerst alleen verlaagd, dat beviel niet zo best. Een schroefset is zoveel beter en behoud een stuk comfort en wegligging. Ik heb uiteindelijk gekozen voor cobra verlagingsveren en een setje Koni FSD schokbrekers, een goede combi. Ik denk wel dat een complete schroefset nog beter op elkaar is afgestemd!

Succes met de keuze!
Dank voor je reactie Darkwave. Je verhaal zet mij toch weer aan het denken omdat ik in mijn hoofd al de keuze had gemaakt voor veren ipv schroefset (met name kostenoverweging). Ga mij eerst wel even verder verdiepen in de materie en dan maar eens kijken wat het wordt. Hoe bevalt de BMW?
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 13 jan 2018, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

09 mei 2017, 20:48

pak een fatsoenlijke schroefset want alleen veren word het allemaal niet beter van


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

09 mei 2017, 20:49

en ja icm met spacers 16mm


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

09 mei 2017, 21:30

speedy schreef:en ja icm met spacers 16mm

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Thanks Speedy maar daar gaan mijn plannen ;-) Ik dacht veren (Eibach Pro Kit, -30mm) en 12mm spacers rondom. Maar heb nog niets besteld en sta altijd open voor suggesties, bij voorkeur met een korte onderbouwing. De Clubman mag wat lager en breder op zijn banden staan maar wil het wel netjes houden. Eigenlijk zoals je hoopt dat hij vanaf fabriek geleverd wordt (snap dat dit voor iedereen anders is). Comfort vind ik wel belangrijk, instellen en circuit gebruik etc niet.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 13 jan 2018, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Mini Cooper Clubman R55 Midnight Black

09 mei 2017, 21:33

als je comfort belangrijk vind dan sowieso voor schroefset daar is iedereen het over eens, welk merk enz daar zijn de meningen over verdeeld en staat genoeg hier op het forum ik ben al 7 jaar erg happy met kw1 en zou die hoe dan ook zo weer kopen bij volgende auto


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”