MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Mattheus
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Hengelo (Ov)
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 jan 2018, 19:05

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

20 jan 2018, 14:08

Wow.... wat supergaaf gedaan allemaal!!! Ik heb vol bewondering jouw topic doorgelezen!!
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

20 jan 2018, 15:39

Mattheus schreef:Wow.... wat supergaaf gedaan allemaal!!! Ik heb vol bewondering jouw topic doorgelezen!!
Hoi Mattheus! Dank voor de complimenten en leuk dat je mijn topic hebt gelezen :) Er zijn genoeg leden hier die nog veel verder gaan en echt brute MINI’s hebben maar ieder zijn ding :D
Zie dat jij ook een topic hebt aangemaakt! Mooie MINI heb je, veel plezier met (in)lezen en modden.
Groeten Maurice
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

27 jan 2018, 14:23

27-01-2018 Onderhoudsbeurt, APK + modje

Afgelopen weken heb ik twee keer een bezoek gebracht aan de MINI dealer in Amsterdam. In de laatste week van december brandde opeens het motorstoringlampje. Direct de garage gebeld en een afspraak gemaakt. Omdat ik las dat het verschillende oorzaken kan hebben de auto niet meer gebruikt. 's morgens vroeg de auto bij BMW/MINI DirectService gebracht. De garage gaf aan dat het iets kleins kon zijn maar ook de distributieriem, wat raar zou zijn bij een km stand van 65.000. Gelukkig bleek het probleem het magnetisch ventiel te zijn en deze is vervangen. Ruim een uur later kon ik de Clubman weer meenemen. Tijdens het wachten direct een afspraak gemaakt voor een reguliere onderhoudsbeurt.

Het tweede bezoek aan de garage was afgelopen donderdag. De boordcomputer gaf aan dat de remblokken achter vervangen moesten worden, verder was het tijd voor een servicebeurt van de motorolie en het microfilter. De onderhoudsbeurt werd gecombineerd met de APK keuring. Bij het inleveren van de MINI heb ik aangegeven dat ik rechtsvoor een piepend geluid hoorde, waarschijnlijk de V-riem.
Na een uurtje werd ik gebeld en tijdens het controleren van de auto is vastgesteld dat de V-riem vervangen moest worden en er werden nog enkele andere punten gevonden. De koplampen voor stonden niet goed afgesteld, de ruitenwisserarmen achter waren stroef en het derde remlicht werkte niet. De remblokken bleken nog goed te zijn en de APK keuring stond ook niet goed in de boordcomputer geprogrammeerd, dit hoeft pas over een jaar weer te gebeuren. Een paar mee- en tegenvallers dus.

Einde middag kon ik de auto weer ophalen. In de showroom viel mij nog de speciale MINI BALR uitvoering op. Niet helemaal mijn smaak, met name de striping buiten, maar het interieur zag er wel gaaf uit (voetbal motief in de leren bekleding).

Afbeelding
MINI BALR editie


Na een praatje gemaakt te hebben met de aardige mensen van de receptie naar de MINI gelopen en de motor stationair laten draaien. Ik was toch nieuwsgierig of het piepende geluid weg was. Tot mijn verbazing was het piepende geluid weg maar nu hoorde ik een licht ratelend geluid. Direct terug naar de receptie en gelukkig was de chef van de werkplaats direct beschikbaar om met mij naar de auto te lopen en te luisteren. Hij was het met mij eens dat het geluid er niet hoort te zijn en de eerste diagnose was dat het frictiewiel waarschijnlijk vervangen moest worden. Omdat de dealer zich verantwoordelijk voelde dat zij dit zelf hadden moeten constateren voordat de auto aan mij werd terug gegeven werd de planning omgegooid zodat de Clubman dezelfde dag gerepareerd kon worden. Als service kreeg ik een MINI F56 One mee. Een leuke volwassen auto, maar voor mij ontbreekt het echte MINI fun gevoel.

Afbeelding
MINI F56 leenauto


Uiteindelijk is het frictiewiel en de spanner van de multiriem vervangen. Dat het 3de remlicht niet goed functioneerde wist ik al. Hier heb ik ruim een jaar geleden al eens met mijn neef naar gekeken en wij hadden toen al vastgesteld dat het niet aan de bedrading lag. Het bleek dat enkele LED lampjes kapot waren. Ik heb even getwijfeld maar uiteindelijk besloten voor een wit 3de remlicht te gaan (origineel op Cooper S en JCW modellen).

Afbeelding
derde remlicht in het wit


Het geeft de Clubman een wat moderner voorkomen. Ik ga Rajko volgende week vragen het remlicht van een lichte folie te voorzien zodat hij wat minder fel wit is en beter bij de achterlichten past. Gelijktijdig wil ik de reflectoren aan de achterzijde van folie laten voorzien, zodat ook deze één geheel vormen met de achterlichten.

Al met al waren het dure reparaties afgelopen twee maanden maar ik heb de hoop dat de Clubman nu weer een tijdje vooruit kan.

Groeten, M.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 19:53, 3 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

27 jan 2018, 14:46

Je kunt er weer even tegen aan Maurice, onderhoud kom je niet onderuit als je een auto rijdt. Hij wordt steeds mooier, goed bezig :icon_top: Laat de zomer maar komen, ben nu wel weer een beetje klaar met de winter/regen.
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

27 jan 2018, 17:32

Ik ken het gevoel van alles tegelijk krijgen, eind November distri en multiriem, begin Januari APK met slot en ook 3e remlicht en vorige week koppeling en vliegwiel...
Al mijn modplannen (2) maar even opgeschoven naar een later tijdstip.

Die folie lijkt me ook wel wat, alleen dan over het rode remlicht.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

27 jan 2018, 22:03

Schroefie schreef:Je kunt er weer even tegen aan Maurice, onderhoud kom je niet onderuit als je een auto rijdt. Hij wordt steeds mooier, goed bezig :icon_top: Laat de zomer maar komen, ben nu wel weer een beetje klaar met de winter/regen.
Je hebt helemaal gelijk Milco over auto rijden en het onderhoud wat erbij hoort :) Ik ben erg in mijn nopjes met hoe de Clubman erbij staat. Er zijn nog kleine dingetjes die ik wil aanpassen die ik onder fine-tunen schaar :D Ben zelf geen fan van de winter, mr vindt nu mijn winter velgenset mooier dan de zomerset dus het mag nog even koud blijven wat mij betreft :lol:
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

27 jan 2018, 22:10

JJJJ schreef:Ik ken het gevoel van alles tegelijk krijgen, eind November distri en multiriem, begin Januari APK met slot en ook 3e remlicht en vorige week koppeling en vliegwiel...
Al mijn modplannen (2) maar even opgeschoven naar een later tijdstip.

Die folie lijkt me ook wel wat, alleen dan over het rode remlicht.
Klinkt als een vrij uitgebreid lijstje Jeffrey... :shock: Hoeveel km heeft je MINI gereden? Herkenbaar dat je mod plannen dan even opschuiven. Wat staat er nog op je wensenlijstje?
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

27 jan 2018, 22:15

Zit nu 225, dus is niet heel vreemd dat het zou kunnen gebeuren allemaal, maar dan had ik liever over een half jaar die koppeling gehad

Wil al een tijdje mijn zomervelgen opknappen en mooie kleur laten spuiten en wilde nog tunen.
Maar net nieuw huis gekocht dus wil daar ook graag geld aan uitgeven...
€2900 in anderhalve maand is toch best ff geld zeg maar
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

27 jan 2018, 22:19

JJJJ schreef:Zit nu 225, dus is niet heel vreemd dat het zou kunnen gebeuren allemaal, maar dan had ik liever over een half jaar die koppeling gehad

Wil al een tijdje mijn zomervelgen opknappen en mooie kleur laten spuiten en wilde nog tunen.
Maar net nieuw huis gekocht dus wil daar ook graag geld aan uitgeven...
€2900 in anderhalve maand is toch best ff geld zeg maar
225 vind ik een nette km stand voor een MINI. Of staan ze bekend als kilometervreters? Kan mij voorstellen dat bij een dergelijke km stand grote onderdelen aan de beurt zijn. Is het de eerste keer dat de koppeling is vervangen?
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

27 jan 2018, 23:15

Zover ik het onderhoud terug heb kunnen zien was dit de eerste maal voor zowel de riemen als de koppeling.
Dus helemaal onlogisch is het niet.
Weet nu wel dat ik over die zaken de komende jaren niet hoeft na te denken.
Dus op naar de 3ton!!
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

28 jan 2018, 11:05

De cabrio van Leonie was na 60dkm ook al toe aan een v-riem en derde remlicht, dus nee, voor de eeuwigheid zijn deze voertuigen niet gebouwd... :mrgreen: Maar ze zijn zo leuk he!
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

28 jan 2018, 12:13

MartijnGizmo schreef:De cabrio van Leonie was na 60dkm ook al toe aan een v-riem en derde remlicht, dus nee, voor de eeuwigheid zijn deze voertuigen niet gebouwd... :mrgreen: Maar ze zijn zo leuk he!
Martijn! :lol: Ze zijn zeker niet voor de eeuwigheid gebouwd. dat heb ik gemerkt :wink: Wel fijn om te lezen dat er meer eigenaren zijn die dezelfde onderdelen moeten vervangen bij een vergelijkbare km stand. Thanks voor het laten weten!
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

03 feb 2018, 21:28

03-02-2018 Wrappen interieurlijsten hoogglans zwart

Vandaag was het dan eindelijk zo ver. Vanuit Amsterdam naar Kerkrade rijden om mijn interieurlijsten te laten wrappen door Rajko, eigenaar van 13th Concepts. Rond 9:15u was ik ter plaatse, dus jullie kunnen bedenken hoe laat de wekker vanochtend ging :lol:

Afbeelding
bedrijfspand van Rajko en zijn prachtige Ford Focus 3 RS


Bij aankomst een hartelijke kennismaking met de wrapkoning van Nederland. Daarna de MINI naar binnen gereden en de al uitgevoerde mods doorgesproken. Ik lees net, voordat ik dit verhaaltje typ, dat ik tijdens mijn eerste post hier op het forum (15 december 2016) al melding maak van mijn wens om Piano Black interieurlijsten te hebben :D Je kan dus wel stellen dat een lang gekoesterde wens in vervulling gaat!

Afbeelding
hoogglans zwarte folie van 3M


Doel vandaag is om de zilverkleurige interieurlijsten (OEM Fluid Silver) in hoogglans zwart te laten wrappen. Rajko gebruikt hier hoogglans zwarte wrap folie van 3M voor, volgens hem de folie die het dichtst in de buurt kom van de originele Piano Black lijsten.
Na kort rond de auto te hebben gelopen en besproken te hebben of er nog meer wensen waren heb ik de sleutel afgegeven en ben ik samen met mijn vriendin met de trein naar Maastricht gegaan. Rajko was zo aardig om ons met de auto naar het treinstation te brengen. Dit betekende een ritje in het witte monster! Na een rustig begin trapte hij de Focus RS een paar keer goed op zijn staart, een waanzinnig gevoel en geluid! :icon_top:

Einde van de middag werd het tijd om de Clubman weer op te halen. Tussentijds was ik op de hoogte gehouden door de foto's die ik doorgestuurd kreeg. Kon niet wachten om het met mijn eigen ogen te zien. En zie hieronder het resultaat, waabij sommige 'work in progress' foto's door Rajko zijn gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
interieurlijsten fluid silver

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
interieurlijsten gewrapt met hoogglans zwarte 3M folie


Het resultaat is verbluffend mooi vind ik zelf :) Als je niet weet dat het gewrapt is denk je dat het de originele Piano Black interieurlijsten zijn. Destijds was ik al onder de indruk van de impact die de zwarte hemelbekleding op de uitstraling van het interieur had, en de interieurlijsten doen nu hetzelfde.

Afbeelding
eindresultaat


Omdat het al een lange dag aan het worden was heb ik niet heel lang naar alle mooie details kunnen kijken. Dit ga ik morgen met goed daglicht doen en dan gelijk even fatsoenlijke foto's maken. Er was overigens ook niet veel tijd om rustig met Rajko te gaan napraten, in zijn pand stonden verschillende mensen te 'wachten'. Op de brug in de werkplaats stond inmiddels de waanzinnig mooie MINI Cabrio JCW van Joris Geutjes. Een heel bruut apparaat die volgens mij nog veel mooier gaat worden als ik de verhalen mag geloven :-))

Afbeelding
Joris zijn MINI cabrio JCW


Het was een aardig ritje vandaag, ruim 440km op de dagteller, maar meer dan de moeite waard. Ik ga niet weer afsluiten door te zeggen dat ik nog A-stijl H&K tweeters op mijn wensenlijst heb staan, dat is niet meer geloofwaardig. Ik zal er een post aan wijden als ik ze aangeschaft heb of beter nog, ze geplaatst zijn :)

Groeten, M.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 20:03, 4 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

04 feb 2018, 08:56

veel mooier/chiquer dan die zilverkleurige dingen
dikke mod


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

04 feb 2018, 09:39

Topmod, Maurice! Ziet er inderdaad veel beter uit zo. Kunstig werk van Rajco, is vast niet eenvoudig met die gekromde oppervlakken.
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S

Terug naar “Show your ride”