MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

04 feb 2018, 17:17

Gaaf zo, knapt het interieur inderdaad flink van op!
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

04 feb 2018, 19:07

speedy schreef:veel mooier/chiquer dan die zilverkleurige dingen Afbeelding
dikke mod Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dank je wel! Ben er heel wijs mee. Zou op elke MINI standaard moeten zijn wat mij betreft :)
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

04 feb 2018, 19:11

Markos schreef:Topmod, Maurice! Ziet er inderdaad veel beter uit zo. Kunstig werk van Rajco, is vast niet eenvoudig met die gekromde oppervlakken.
Thanks Mark. Rajko gaf aan dat hij eerder interieurlijsten had gedaan, mr dat met name die bogen bij de deuren best een uitdaging waren. Het is een tovenaar, vandaag met daglicht naar de details kunnen kijken en het is echt heel strak. Ook als je de deuren opent loopt het rondom, dus je ziet nergens aan dat het gewrapt is :)
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

04 feb 2018, 19:18

MartijnGizmo schreef:Gaaf zo, knapt het interieur inderdaad flink van op!
Dank je Martijn :icon_top: Blijf het zelf ook gek vinden dat de kleur van die lijstjes zoveel effect heeft. Vond het interieur vooral wat 'druk' met veel zwart, chromen details en dan die zilveren lijsten. Het is naast dat ik het mooi vindt ook rustiger 8)
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Ben1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:07

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

04 feb 2018, 20:54

Erge mooie dikke mini is het aan het worden zeg niet normaal ! Maar een vraag de Harmon kardon speakers in de stijlen de tweeters dat is toch niet aan te sluiten ? Volgens kenners en dealers waar ik het aan vroeg (heb nu alleen de speakers van het merk in de deuren) is het niet mogelijk. Maar ik begrijp vanuit u dat het wel mogelijk is ?
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

05 feb 2018, 22:01

Ben1 schreef:Erge mooie dikke mini is het aan het worden zeg niet normaal ! Maar een vraag de Harmon kardon speakers in de stijlen de tweeters dat is toch niet aan te sluiten ? Volgens kenners en dealers waar ik het aan vroeg (heb nu alleen de speakers van het merk in de deuren) is het niet mogelijk. Maar ik begrijp vanuit u dat het wel mogelijk is ?
Dank voor de complimenten Ben. S.v.p. niet met u aanspreken, dan voel ik mij heel oud. Ik heb een tweeter set gezien op NewMiniStuff en het lijkt erop dat je deze kan aansluiten op je reguliere audio systeem. Ik ga dit aankomende periode eens goed uitpluizen :) Als er mensen zijn die die deze mod al hebben uitgevoerd hoor ik het graag!
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

10 feb 2018, 09:59

10-02-2018 Interieurfoto's + derde remlicht mod

Precies een week geleden heb ik mijn interieurlijsten laten wrappen. Toen ik wegreed uit Kerkrade was het al schemerig aan het worden dus goede foto's maken zat er toen niet meer in. Afgelopen week de MINI nog even goed kunnen wassen en direct foto's gemaakt. Onderstaand hoe de Clubman er nu uit ziet. Ben heel happy met het resultaat 8)

Afbeelding
Afbeelding
interieurlijsten piano black


Recent is, tijdens mijn bezoek aan de MINI dealer, mijn derde remlicht vervangen. Ik heb voor een wit exemplaar gekozen omdat ik de rode versie gedateerd vindt ogen. Nadeel van de witte versie is dat hij fel wit is. Rajko had gelukkig een klein stukje folie liggen om te laten zien wat er gebeurd. De folie die erop is geplaatst is de lichtste teint die hij heeft. Hieronder het resultaat.

Afbeelding
derde remlicht rood

Afbeelding
derde remlicht wit

Afbeelding
derde remlicht wit v.v. folie


Zelf ben ik nog niet overtuigd of ik het heel mooi vindt. Misschien is het op de foto niet goed te zien maar het derde remlicht heeft een beetje een bruine gloed gekregen. Idee was om de kleur te laten matchen met de achterlichten (grijsachtig), maar ben nog niet 100% tevreden.
Voorlopig laat ik het even zitten, voordeel met folie is dat het er altijd weer af kan :)

Groet, M.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 20:10, 3 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

10 feb 2018, 10:22

Dat bruinige zie je wel vaker bij tintfolie idd, op de foto lijkt het mee te vallen. Ik zie trouwens dat je uit Amsterdam komt, waarom kom je hem niet een keer showen bij de McMeet? :)
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

10 feb 2018, 10:38

MartijnGizmo schreef:Dat bruinige zie je wel vaker bij tintfolie idd, op de foto lijkt het mee te vallen. Ik zie trouwens dat je uit Amsterdam komt, waarom kom je hem niet een keer showen bij de McMeet? :)
'Goed' om te horen dat het bruinige wel vaker voorkomt. Weet je ook een oplossing of is die er niet echt? Woon inderdaad in Amsterdam. Ben 2 á 3 keer bij de McMeet geweest, nu alweer een tijdje geleden. Heb je toen wel even gezien, en nog met Leonie gesproken. Ze had toen nog maar kort haar mooie Cabbie. Zal de McMeet in de agenda zetten en proberen er volgende keer bij te zijn :) Goed weekend!
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

10 feb 2018, 11:38

Is volgens mij gewoon inherent aan tintfolie, ik heb het ook op het achteruitrijdlicht van mijn MINI. Bij de lichtere tinten valt het gewoon meer op denk ik.
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

13 feb 2018, 20:04

Hele mooie upgrade van het interieur. Oogt idd een stuk rustiger en ook chiquer.

Het rode remlicht vind ik persoonlijk mooier dan het witte, met of zonder folie. Kwestie van smaak.
Hoe dan ook een erg fraaie Clubman!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

14 feb 2018, 22:18

Brightness schreef:Hele mooie upgrade van het interieur. Oogt idd een stuk rustiger en ook chiquer.

Het rode remlicht vind ik persoonlijk mooier dan het witte, met of zonder folie. Kwestie van smaak.
Hoe dan ook een erg fraaie Clubman! Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Thanks voor de complimenten Brightly :icon_top: Leuk om te horen van iemand die van zijn eigen MINI een droom auto heeft gemaakt :D
Derde remlicht blijft lastig punt, ben nog niet 100% tevreden.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

02 mar 2018, 15:20

02-03-2018 Nieuwe velgenset JCW V-Spoke R133 + banden

Ondanks dat we momenteel winterse omstandigheden hebben vond ik het tijd om voor een nieuwe velgenset voor de zomer te kijken. Mijn huidige zomervelgen zijn originele 17” Conical Spoke (styling R121) velgen die destijds in 2011 op de MINI zijn geleverd. Ook de banden die erom heen zitten komen uit 2011. De tellerstand van de Clubman staat ondertussen op ruim 66.000 km en met wat aftrek van kilometers die ik in de winters heb gereden is er ongeveer 55.000km op de zomerbanden gereden (!). Bij het schoonmaken van de velgen, ter voorbereiding op de zomer, zag ik dat er nog maar 2 a 2,5mm profiel op de banden zat. Omdat de zomerset ook wat kleine beschadigingen had stond ik voor de keuze om de banden te vervangen en de velgen op te knappen of een compleet nieuwe set te kopen. Na wat wikken en wegen heb ik besloten de set klaar te maken en te verkopen. Een dag later is de set verkocht aan een MINI liefhebber uit het oosten van het land. Na de verkoop moest ik dus opzoek naar wat anders…

Sinds ik lid ben van dit mooie Forum en meer en meer ben gaan lezen over MINI’s zag ik op een dag mijn ultieme velgen voorbij komen. De velgen heb ik altijd onthouden en af en toe gekeken of er een set te koop stond. Je ziet de velgen weinig voorbij komen, wellicht ook omdat ze vrij prijzig zijn, dus ben ik maar verder gaan dromen...
Tot ik enige tijd geleden op Facebook mijn droom velgen opeens voorbij zag komen bij MiniParts24 in Duitsland. Ik heb eerder al naar volle tevredenheid enkele onderdelen voor mijn MINI bij hen gekocht dus het contact was snel gelegd.
Het betreft originele 18” JCW V-Spoke (styling R133) velgen in de kleur mat zwart, verdere specs: 18x7J ET52 (36112218340), inclusief JCW naafdoppen. De fabrieksset is voorzien van nieuwe Pirelli P-Zero banden (runflat) in de maat 205/40 R18.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
pakketje uit Duitsland


Het leuke maar ook spannende van de aanschaf is dat ik de velgen nooit in het echt had gezien, en als je afbeeldingen zoekt zie je weinig foto’s waarbij ze onder een MINI (Clubman) zijn geplaatst.
Zoals altijd is de service bij de familie Weel super en na de betaling werd de set na enkele dagen bij mij thuis bezorgd. Ik was onder de indruk over hoe de set verpakt was, buitengewoon professioneel, wat betekende dat het enige tijd kostte om de velgen met eigen ogen te kunnen bekijken.
Ze zijn in het echt geweldig mooi, vooral de mat zwarte afwerking is heel stoer. Van dichtbij lijkt het of de velgen van titaan gemaakt zijn, zoals de iconische Volvo 850 T-5R.
Ik zal de velgen eerst goed schoonmaken en in de was zetten (voorzien van enkele lagen Poorboys Wheel Sealent) voordat ik ze ga plaatsen. Ik kan niet wachten om het resultaat te zien. Een NewMiniClub lid op Facebook was zo aardig om een foto van zijn prachtige R56 te sturen zodat ik een idee heb hoe de velgen staan. Ik zeg: Laat de zomer maar komen!

Afbeelding
MINI R56 van Davy


Groeten Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 20:16, 4 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

02 mar 2018, 15:54

Nice. Eindplaatje gaat zeker mooi worden en tot het zomer is, tijd genoeg om meerdere wax lagen aan te brengen !
Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black

02 mar 2018, 16:35

Een hele mooi aankoop Maurice, dat gaat zeker heel dik staan !!!
Wax in, wax out en monteren die hap, spring is coming :roll:
Omdat ik zelf met zwarte velgen rij kan ik het denk ik wel weten, er is altijd 1 ding waar ik me aan stoor.
De banden van de MINI zijn nooit zo intens zwart als de velg, dus sla maar alvast wat spuitbussen "Tire shine" van de Action is, dan oogt het nog enigszins :mrgreen:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding

Terug naar “Show your ride”