MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (Update! P38)

27 mar 2020, 13:48

27-03-2020 Update

Een gekke tijd waarin we allemaal verkeren, maar sommige zaken gaan gelukkig gewoon door. Zoals bezig zijn met één van mijn hobby’s (alhoewel momenteel uiteraard geen prioriteit): de MINI Clubman.

Tijd voor een update. Afgelopen week heb ik met de MINI de magische 100.000km barrière doorbroken. Blijft toch altijd een leuk maar ook een gek moment, het verspringen van alle getallen op de teller. En bij mij is het zo dat ik dan toch ga denken bij zo’n km stand: hoe lang blijft dit beestje het zonder grote problemen doen?

Afbeelding
Afbeelding
100K mijlpaal


Het mooie is dat deze mijlpaal samen kwam met de jaarlijkse APK. Gisteren naar Weesp gereden waar de auto gekeurd werd door NewMiniClub-lid en keurmeester Kevin. Gelukkig kwam hij glansrijk door de ‘test’ en kan ik weer een jaartje vooruit.

Afbeelding
APK in Weesp (foto van Kevin)


Dezelfde dag kwam ook mijn lang verwachte mod uit Zweden binnen: het JCW navigatiecluster. Deze zou gebracht worden door een vriend van mijn vriendin, maar die kon niet meer langskomen dus heeft hij hem per pakketpost opgestuurd. Wat een feest om uit te pakken dit onderdeel. Zeer professioneel verpakt (luchtdicht) door de verkoper, en hij leek wel opgepoetst. Hij verkeert echt in absolute nieuwstaat, geen krasje of wat dan ook te zien. Nu wordt de uitdaging om een datum te prikken zodat ik deze samen met mijn neef kan inbouwen. Als dit gebeurd is wil ik kort daarna de JCW teller laten plaatsen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
JCW navigatiecluster


Punten die nog over blijven op de mod-lijst: UK achterlicht, een Cooper S of JCW achterbumper met dubbele uitlaat.
To be continued.

Groetjes, Maurice
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 09 aug 2020, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update! P38)

27 mar 2020, 15:40

Mooi dat ie weer apk goedgekeurd is. :icon_top:

100000km, dan is ie net ingereden, mijn R53 heeft 207000km op de teller.
Er kan wel eens iets stuk gaan maar is goedkoper dan een nieuwe auto kopen maar het moet wel betrouwbaar blijven natuurlijk.

Gaat mooi worden met die tellers, zelf zou ik echter de moed niet hebben al die moeite ervoor te doen. :wink:
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update! P38)

27 mar 2020, 19:02

Gaan wij doen Maurice leuk ik kwam je tegen bij de rotonde bij de postjesweg en ja ik zou zeker je mini clubman willen bekijken.
Want vooral het inbouwen van alle spullen en het speakers systeem ben ik heel benieuwd . Ik was al trots dat en voor mij al een forse verbetering de harman kardon speakers maar dan zonder de speakers (tweeters) in de voorruit stijlen. En ben dus heel benieuwd naar jou geluidskwaliteit lees concertzaal :)
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update! P38)

28 mar 2020, 08:39

niekcarfreak schreef:Mooi dat ie weer apk goedgekeurd is. :icon_top:

100000km, dan is ie net ingereden, mijn R53 heeft 207000km op de teller.
Er kan wel eens iets stuk gaan maar is goedkoper dan een nieuwe auto kopen maar het moet wel betrouwbaar blijven natuurlijk.

Gaat mooi worden met die tellers, zelf zou ik echter de moed niet hebben al die moeite ervoor te doen. :wink:
Heej Niek. Je hebt gelijk dat onderhoud en reparaties erbij horen. Tot op heden is de Clubman heel betrouwbaar gebleken. Hopen dat het zo blijft. Bedoel je moed hebben of zoveel moeite doen voor al die aanpassingen? Geloof me: 4 jaar geleden vond ik een lampje wisselen of de scuttles vervangen al spannend. Er veel over lezen helpt mij en vindt dat ook van de leuke dingen aan het MINI wereldje. Er is zoveel over te vinden :)
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update! P38)

28 mar 2020, 08:45

Coen1 schreef:Gaan wij doen Maurice leuk ik kwam je tegen bij de rotonde bij de postjesweg en ja ik zou zeker je mini clubman willen bekijken.
Want vooral het inbouwen van alle spullen en het speakers systeem ben ik heel benieuwd . Ik was al trots dat en voor mij al een forse verbetering de harman kardon speakers maar dan zonder de speakers (tweeters) in de voorruit stijlen. En ben dus heel benieuwd naar jou geluidskwaliteit lees concertzaal :)
Woon je in de buurt of puur toeval dat je mij daar zag? Het geluid is naar mijn mening meer dan gemiddeld goed maar verwacht geen concertzaal hoor :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update! P38)

30 mar 2020, 20:14

Ik woon inderdaad wel in de buurt van de postjesweg maar ik zag je daar toevallig rijden en ja jou clubman valt wel erg op :) het maakt de Nederlandse weg net een stukje leuker. En kijk er van op ik dacht dat gezien het werk wat je had aan de Audio dat het nu klinkt als een burmester of bang en olufsen ... maar dan ben ik iets te enthousiast kennelijk... :(
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (Update! P38)

30 mar 2020, 22:49

Coen1 schreef:Ik woon inderdaad wel in de buurt van de postjesweg maar ik zag je daar toevallig rijden en ja jou clubman valt wel erg op :) het maakt de Nederlandse weg net een stukje leuker. En kijk er van op ik dacht dat gezien het werk wat je had aan de Audio dat het nu klinkt als een burmester of bang en olufsen ... maar dan ben ik iets te enthousiast kennelijk... :(
Coen, de Clubman is zwart en valt allesbehalve op ;-) Ik kan niet goed inschatten op welk niveau het geluidssysteem zit. Heb geen vergelijkingsmateriaal dus schat ik die van mij liever niet te hoog in. Ik ben er hoe dan ook nog steeds elke dag blij mee. Er heeft veel werk in gezeten maar dat zit hem ook in het isoleren vd deuren, speciale pasringen laten maken, etc. Het audiosysteem zelf is geen high-end spul zover ik weet :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update! P38)

01 apr 2020, 21:25

Nou de speakers die door die firma die jij heb laten toepassen is zeker High end. En klopt demping is ook zeer verstandig om toe te passen. Maar dan doet jou set echt niet onder voor een burmeister. Het verschil zit hem wel in de pasvormen en dat een autofabrikant al vanaf het begin extra tweeter gaatjes kan boren enz. En natuurlijk via de radio dat je nog meer toonhoogtes kan instellen of verschillende klankkleuren. Maar zoveel verschil is er dus tenminste als ik hem in een audio studie neerzet om te meten of het overkomt met een concert dan komen mij achteraf harman kardon speakers en voor 10 kilo demping materiaal best redelijk overeen. En ik vermoed bij jou helemaal gezien de kwaliteit van jou speakers en tweeters ;) en je mini valt zeker op bij de kenner vooral om dat het zeer smaakvol is gedaan :)
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (Update! P38)

04 apr 2020, 16:57

Coen1 schreef:
01 apr 2020, 21:25
Nou de speakers die door die firma die jij heb laten toepassen is zeker High end. En klopt demping is ook zeer verstandig om toe te passen. Maar dan doet jou set echt niet onder voor een burmeister. Het verschil zit hem wel in de pasvormen en dat een autofabrikant al vanaf het begin extra tweeter gaatjes kan boren enz. En natuurlijk via de radio dat je nog meer toonhoogtes kan instellen of verschillende klankkleuren. Maar zoveel verschil is er dus tenminste als ik hem in een audio studie neerzet om te meten of het overkomt met een concert dan komen mij achteraf harman kardon speakers en voor 10 kilo demping materiaal best redelijk overeen. En ik vermoed bij jou helemaal gezien de kwaliteit van jou speakers en tweeters ;) en je mini valt zeker op bij de kenner vooral om dat het zeer smaakvol is gedaan :)
Dank voor je aardige woorden Coen!
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

MINI Cooper Clubman R55 (RECARO JCW stoelenset + achterbank! P38)

04 apr 2020, 16:58

04-04-2020 RECARO JCW stoelenset + achterbank

Wellicht raar om in deze tijd te zeggen maar ik heb al vaak melding gemaakt van het MINI mod-virus en dat ik hier last van heb. Dat deze diagnose juist is blijkt wel uit het volgende: afgelopen zondag heb ik totaal onverwachts een Recaro stoelenset + achterbank gekocht…

Het gaat om originele Recaro MINI JCW sportstoelen inclusief achterbank. Dezelfde stoelen als in de MINI GP2 maar dan met zwarte stiksels i.p.v. rode. De zwarte zetels zijn uitgevoerd in half leder/half alcantara en voorzien van zijairbags en stoelverwarming. Onder de foto’s volgt de uitleg hoe ik aan de set ben gekomen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Recaro stoelenset + achterbank


Daiël (alias Speedy) wees mij op de te koop staande set op Marktplaats (dank!). In eerste instantie heb ik er geen aandacht aan besteed maar na een paar dagen bleef de set in mijn hoofd zitten. Dus toch contact gelegd met de verkoper. De set verkeert in uitstekende staat maar er ontbreken wel enkele onderdelen. Daar was de prijs dan ook naar. De onderdelen die ontbreken zijn de stoelrails en enkele kabels en stekkers onder de zittingen (die van de stoelverwarming en zijairbags). Omdat ik van elektronica te weinig verstand heb, heb ik contact opgenomen met Forum-lid Lars. Hij heeft uitgezocht wat er mogelijk is en uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt om ze te kopen. De stoelen zijn zondag direct opgehaald door Lars en liggen bij hem.

Afbeelding
ontbrekende stoelrails

Afbeelding
stekkers die ontbreken


Ondertussen zijn de ontbrekende onderdelen aangekocht. Er is een set voorstoelen voor een prikje gekocht waarvan de stoelrails en stekkers overgezet kunnen worden. Daarnaast is de bedrading van de stoelverwarming aangeschaft. Het elektronische gedeelte gaat Lars zelf op zich nemen. Begin volgende week zijn alle onderdelen in huis en kan het overzetten beginnen.

Over de staat van de set: ik heb ze zelf nog niet in het echt gezien dus ik moet afgaan op de foto’s en de uitleg van Lars die ze heeft bekeken en opgehaald. De stoelen en achterbank zijn bijzonder netjes, zonder noemenswaardige beschadigingen, maar hebben wel wat liefde nodig. Ik kan niet wachten om de set goed schoon te maken en daarna te voeden met mooie producten. Jullie kennen mij waarschijnlijk ondertussen dus ik wil de set in perfecte staat krijgen. Een voorbeeldje hiervan is de hendel van de hoogteverstelling: het logo is deels vervaagd dus hiervoor ga ik de donorstoelen gebruiken om deze over te zetten.

Om af te sluiten: een vreemd idee om ineens eigenaar te zijn van een Recaro stoelenset. Ik heb zelf nog nooit in dit type stoelen gezeten dus ben heel benieuwd naar het zitcomfort. Daarnaast ben ik benieuwd hoe ze er in het echt uitzien. Als ik meer nieuws heb over de stoelen meld ik mij.

Groeten, M.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 09 aug 2020, 14:09, 3 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: MINI Cooper Clubman R55 (RECARO JCW stoelenset + achterbank! P38)

04 apr 2020, 18:24

Wat een mooi verhaal weer. Denk dat je niet bang hoeft te zijn voor het zitcomfort. Hen zelf recent een setje recaros (gp1) in mini (r53) gezet en ben er zeker blij mee. Deze stoelen zijn waarschijnlijk nog weer een stapje verder.

Veel plezier er mee!
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: MINI Cooper Clubman R55 (RECARO JCW stoelenset + achterbank! P38)

04 apr 2020, 18:28

Hele mooie mod


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (RECARO JCW stoelenset + achterbank! P38)

04 apr 2020, 20:47

Gaaf Maurice, wederom een dikke mod :icon_top:
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: MINI Cooper Clubman R55 (RECARO JCW stoelenset + achterbank! P38)

04 apr 2020, 22:08

Hahaha, jij bent echt maf :)
Mooi setje, snap enkel niet dat alles zo kaal op het asfalt gelegd wordt.

Stoelen zitten prima, persoonlijk vind ik de Recaro's in mijn GP1 nog beter zitten maar ik ben nogal gevoelig wat mijn rug betreft.

Succes met de inbouw!
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: MINI Cooper Clubman R55 (RECARO JCW stoelenset + achterbank! P38)

05 apr 2020, 17:30

Daniel_S schreef:Wat een mooi verhaal weer. Denk dat je niet bang hoeft te zijn voor het zitcomfort. Hen zelf recent een setje recaros (gp1) in mini (r53) gezet en ben er zeker blij mee. Deze stoelen zijn waarschijnlijk nog weer een stapje verder.

Veel plezier er mee!
Dank je wel Daniël. Ben zeker niet bang voor het zitcomfort, eerder nieuwsgierig. Ga er vanuit dat ze beter zitten dan de standaard stoelen :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”