Tam's R53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

Re: Tam's R53

18 dec 2016, 15:49

aitam schreef:Smoked zijknipperlichtjes besteld! Ben erg benieuwd hoe ze gaan staan!
Donkere knipppers lijken altijd goed! trekken niet zo de aandacht als oranje of wit.
aitam schreef:Zit zelf ook nog erg te twijfelen om zoveel mogelijke chroom weg te werken "behalve de beltline"
En dan gewoon zwart of carbon? :D
Ik heb door de jaren heen ook een hoop chrome verwijderd... Koplampringen en kofferklepgreep in kleur, Aero-grille met gespoten randen en achterlichten helemaal rood. Ik ben niet zo kapot van plastic-chrome...
De beltline, handgrepen en m'n wielmoeren zijn nog wel 'chrome' voor een beetje contrast. Dit/dit is de tussenstand.
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
aitam
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 okt 2015, 19:56
Nederland

Re: Tam's R53

18 dec 2016, 22:21

Berry M schreef:
aitam schreef:Smoked zijknipperlichtjes besteld! Ben erg benieuwd hoe ze gaan staan!
Donkere knipppers lijken altijd goed! trekken niet zo de aandacht als oranje of wit.
aitam schreef:Zit zelf ook nog erg te twijfelen om zoveel mogelijke chroom weg te werken "behalve de beltline"
En dan gewoon zwart of carbon? :D
Ik heb door de jaren heen ook een hoop chrome verwijderd... Koplampringen en kofferklepgreep in kleur, Aero-grille met gespoten randen en achterlichten helemaal rood. Ik ben niet zo kapot van plastic-chrome...
De beltline, handgrepen en m'n wielmoeren zijn nog wel 'chrome' voor een beetje contrast. Dit/dit is de tussenstand.
Mooi staat ie!!
Ik vind ook wel dat chroom op zwarte autos wel wat hebben. Maar wellicht beginnen bij de koplampringen plastidippen.
Te veel chroom onder een zwarte auto weg halen weet ik ook niet of het wat is.
Maar het mooie van dippen is dat je het er zo uit kan halen :) "nog geen ervaringen mee trowens"
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

Re: Tam's R53

19 dec 2016, 12:26

Afbeelding
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Lars Temmink
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 107
Lid geworden op: 28 okt 2016, 08:44

Re: Tam's R53

19 dec 2016, 12:40

Die Alfa wielen zijn wel lekker zeg!
ha
harmless85

Re: Tam's R53

19 dec 2016, 13:03

aitam schreef:
harmless85 schreef:Hey tof al je plaatjes inderdaad net als manick op insta gezien! ziet er tof uit.
Zelf heb ik een guerrilla uitlaat eronder erg tevreden over en lekker knallen.

Op insta heet ik r53parklane !
Had ik gezien ja :) parklane met een mooie kleur. Jouw dash Afbeeldingen jouw stoelen AfbeeldingAfbeelding
Thanks veel mazzel gehad zat er al in, dash niet ,gekocht in duitsland.

Is de carbon hoodscoop van jcw ?

grt harmless
aitam
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 okt 2015, 19:56
Nederland

Re: Tam's R53

19 dec 2016, 13:18

Berry M schreef:Afbeelding
Cool!!! Helemaal donker vind ik het messchien niet zo. Maar met dit soort dingen moet je altijd in het echies zien!!!
aitam
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 okt 2015, 19:56
Nederland

Re: Tam's R53

19 dec 2016, 13:21

harmless85 schreef: Thanks veel mazzel gehad zat er al in, dash niet ,gekocht in duitsland.

Is de carbon hoodscoop van jcw ?

grt harmless
Ooh, mocht je ooooooit de dash op een of andere onverklaarbare rede weg doen.... Afbeelding

Ja de scoop is van jcw.
ha
harmless85

Re: Tam's R53

19 dec 2016, 13:29

aitam schreef:
harmless85 schreef: Thanks veel mazzel gehad zat er al in, dash niet ,gekocht in duitsland.

Is de carbon hoodscoop van jcw ?

grt harmless
Ooh, mocht je ooooooit de dash op een of andere onverklaarbare rede weg doen.... Afbeelding

Ja de scoop is van jcw.

Scoop is erg dik , staat ook op mijn lijstje.

Wat de dash betreft , die gaat nooit meer uit de auto, ( of over op de volgende) :lol: . gewoon goed eBay in de gaten houden staan nu carbon tubes met een 5delig dashboard op, 3 delig is helaas iets schaarser.
Gebruikersavatar
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 274
Lid geworden op: 06 nov 2016, 07:15

Re: Tam's R53

19 dec 2016, 14:25

He Tam,

Ik zag een tijdje je terug je foto's binnen komen, maar had wegens omstandigheden even geen gelegenheid om te reageren.
Ik ben benieuwd of de ombouw van een achterwiel ophanging van de R56 op je R53 uiteindelijk zonder echte aanpassingen mogelijk is gebleken en natuurlijk of je verschil merkt in de wegligging ? Daar is het uiteindelijk toch om te doen. Hard rechtdoor rijden is geen kunst, lekker door de bochten is dat wel.
aitam
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 okt 2015, 19:56
Nederland

Re: Tam's R53

19 dec 2016, 22:04

CasR schreef:He Tam,

Ik zag een tijdje je terug je foto's binnen komen, maar had wegens omstandigheden even geen gelegenheid om te reageren.
Ik ben benieuwd of de ombouw van een achterwiel ophanging van de R56 op je R53 uiteindelijk zonder echte aanpassingen mogelijk is gebleken en natuurlijk of je verschil merkt in de wegligging ? Daar is het uiteindelijk toch om te doen. Hard rechtdoor rijden is geen kunst, lekker door de bochten is dat wel.
Heey,
Ik heb helaas nog geen een keer stevig kunnen rijden, maar kwa gewicht scheelde het natuurlijk wel wat. En op een belangrijk punt ook. Wat betreft het overzetten ging het best wel gemakkelijk af. Roel van Gogarage37 heeft het redelijk snel en goed gedaan.
Snieze
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2012, 09:48

Re: Tam's R53

21 dec 2016, 02:14

Berry M schreef:Afbeelding
Koplampen is folie, geen spray toch?
Rims zijn echt te sick!
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

Re: Tam's R53

21 dec 2016, 20:25

Ik heb geen idee...
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Tiezler
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 jul 2014, 17:28

Re: Tam's R53

25 jan 2017, 18:03

Dikke mods!!!
We
WenMini

Re: Tam's R53

26 jan 2017, 18:45

aitam schreef:Hoi allemaal,

Een jaar geleden heb ik mij voorgesteld: viewtopic.php?f=9&t=38700&hilit=aitam
Het wordt tijd voor een eigen syr :)
Ik begin aardig in te komen met de mods voor mijn zwarte r53 facelift uit 2005

Afbeelding

Afbeelding

De auto is ergens in oktober 2015 volledig stock aangeschaft en had 86000km op de teller.

Na heel lang volhouden dat ik em alleen wilde verlagen en heel misschien ander setje velgen onder leggen heb ik het me toch laten verleiden om toch meer dan dat te doen.

Het is ook wel te verwachten met al dat mooie aftermarket onderdelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog zoveel plannen met de auto en leuke mensen met liefde voor Mini's willen leren kennen.

Mod list (wordt aangevuld):

Onderstel & ophanging
- KW V1
- Camberplaten voor
- 4x control arms achter
- R56 alu armen
- Rota Grid-V 16" 8" 4x100mm ET20 Bronze
- Yokohama - Ad08R 215/45/16
- R56 remmen voor + achter

Motor
- GRS intercooler
- Dat was het :oops:

Interieur
- Alles standaard :oops:
- Achterbanken verwijderd

Exterieur
- JCW aero sideskirts

-------------
Plannen
- JCW uitlaat
- Custom manifold
- GP wings
- Kuip stoelen?
- Tuning (nog even afwachten tot er meer budget is)
- CAE shifter
- Aero front bumper?
- Diffuser?

Verhaal wordt nog aangevuld...
Ik probeer zoveel mogelijke plaatjes te maken (ook met een beter camera dan de iphone :D)

HISTORY

Afbeelding

8 februari 2016 - BBS RC gekocht en bij de coater voor een antraciet kleur

Afbeelding

Afbeelding

2 maart 2016 - aero sideskirts gepast :)

Afbeelding

30 april 2016 - in Weert de Rota gridv bekeken, kon door omstandigheden helaas toen nog niet gemonteerd worden.

Afbeelding

12 oktober 2016 - bij roel de r56 trailing arms laten monteren

Afbeelding

26 oktober 2016 - de oude hoodscoop bij het poging tot schoonmaken total los gedraait, dus mooie excuus om een carbon variant op te halen.

Afbeelding

Bandjes Afbeelding

Afbeelding

16 november 2016 - Hardace control arms binnen

Afbeelding

9 december 2016 - lug nuts :) photo by gogarage37


Wordt aangevuld....
Ik vind die velgen zoooo gaaf. Die wil ik ook Afbeelding Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
aitam
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 okt 2015, 19:56
Nederland

Re: Tam's R53

03 feb 2017, 21:12

Update:

Na het lange wachten is het eindelijk zo ver :) JCW uitlaat bij daveke weten te bemachtigen.
Enkele weken bij GoGarage37 door Roel de Tovenaar eronder laten zetten. Roel werd geassisteerd door Bjorn (weet zijn forum-naam nog niet) en kwamen wij er achter dat de pijp tot de demper dikker is dan het originele JCW uitlaat. Na wat slijpwerk(omdat het stukje uitlaat net te kort is en klein beetje verlengd moet worden) is het passend gemaakt!

Het geluid is vanwege het dikkere pijp vanaf de cat tot de dempers echt super! Het klinkt diep maar niet te hard.

Ook de GP replica wings laten monteren. Deze is ook door Bjorn eerst montage-klaar gemaakt. Dank hiervoor!! Zelf had ik wat twijfels bij hoe ik het ga vinden zo een spoiler achterop de auto. Achteraf is het zo slecht nog niet.

Vandaag was het de bedoeling om bij Davy de GP undertrays + carbon handremgreep op te halen, maar door griep ging ik het niet meer halen.

Deze undertrays is het idee om de onderkant wat te bedekken en te beschermen (voor wat het waard is)

Wat foto's :))
Afbeelding
Afbeelding

Eventjes uitzieken en volgende update meer fotos :D

Terug naar “Show your ride”