Robbert's R53 DS JCW - Whiteline stabi 4x ST

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Robbert's R53 DS JCW - Schroefset underconstruction

03 okt 2022, 15:11

Nou.

Het lijkt erop dat het opladen werkt.

Ik heb een oude oplader van m'n schoonpa gekregen jaren geleden. (Zo'n grote metalen vierkante bak.)
Nu heb ik de accu met dat ding opgeladen. Nachtje laten laden, leek de volgende ochtend wel oke te zijn op de meter.
Daarna de auto starten..... eerste keer sleutel rond...wilde hij niet aanslaan, kwam wel rond natuurlijk. Tweede keer, yes aan. ( Wat hij altijd al deed dus de laatste tijd)

Nu dus de accu geladen met de NOCO 5. die gaat dan naar 14.4 Va 14.7V laden. Als hij klaar is gaat hij automatisch in stand-by modus.
Daarna de Repair mode laten draaien( 5 uurtjes denk ik, was snachts), die schommelt tussen de 13.10V en 13.60V een beetje heen en weer per seconde. En daarna ook weer automatisch in de stand-by modus.
Volgende dag rond een uurtje of 11 gekeken en normaal laden weer aangezet. Natuurlijk gelijk vol en ging de NOCO over op maintenance modes.
Prima, dacht ik. Even de Mini starten dan maar. En ja.. eerste keer starten gelijk aan.( dit was gisteren.)
Nu vandaag zonder de lader eraan gehad te hebben, even volt meter eraan, 12.67V.
Oke, starten maar. En gelijk weer de eerste keer vlot aan.

Ik heb alleen de polen los gehad toen ik ging laden met de oude vierkante kast. Daarna met de klemmen, Noco en de voltmeter vast alles getest. ( zit er nog op :P )

Zodra de mini loopt doet de dynamo 14.10/ 30V blij laden, dus die lijkt prima. (Op de Ultragauge staat dan 13.83V :/ )


Dit kan natuurlijk een gelukje zijn twee keer over. Maar we testen morgen nog een keertje!
Want hij doet alleen raar als hij een tijdje heeft stil gestaan.

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Robbert's R53 DS JCW - Schroefset underconstruction

08 nov 2022, 10:32

Update tijd,

Ik kan weer een beetje staan en strompelen.. Dus kon gister niet stil blijven zitten..

Net toen ik naar buiten wilde lopen naar de schuur, begon het te regenen.
Ja jammer weer. Maar was snel voorbij.

Totaal 12 torx bouten los. 4 size-8 boutjes. Iets eruit en iets anders weer er in gedrukt. En daarna alles weer vast.
Resultaat:
Afbeelding


Ik had dus op die beugeltjes 2 maanden moeten wachten omdat ik niet kon rijden. Al die tijd lagen ze netjes op me te wachten bij Dusseldorp Apeldoorn.
Wel 53 euro voor die twee...... Maargoed. alles moet OEM vast!
Afbeelding


Nu kijken of ik snel meer kan doen en die olie lekkage aan kan pakken bij het filter en koeler.
Aangezien ik er gister weer 400ML bij heb gegooid..( 2 maand geleden ook)
En ik alleen een paar keer de Mini heb gestart om de accu te testen.

Ook ligt achter me op kantoor de grote doos met de GP achter bumper lip. Die kan nog niet mee aangezien ik met de Taxi naar het werk ga. Afbeelding

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Robbert's R53 DS JCW - GP Intercooler

10 nov 2022, 11:09

GP IC is altijd lekker!
Wat betreft je olielekkage, dat moet wel een flinke zijn.. combinatie van alle bekende plekke gok ik zo haha
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Robbert's R53 DS JCW - GP Intercooler

13 nov 2022, 22:28

MaikR53 schreef:GP IC is altijd lekker!
Wat betreft je olielekkage, dat moet wel een flinke zijn.. combinatie van alle bekende plekke gok ik zo haha
Nou dat denk ik ook.
Ga de seal van olie pomp vervangen. En moet ook maar eens kijken of ik nieuwe kleppendeksel bouten kan halen en die oude verroeste eruit weet te krijgen.

Nog genoeg te doen en klaar liggenAfbeelding.


^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Robbert's R53 DS JCW - GP Intercooler

03 feb 2023, 15:59

Oke,
Aangezien ik er gewoon elke ( om de ) dag mee rij. Is het olie en koelvloeistof-Kvs bijhouden wel een retournerende taak.

Van de week beide bijgevuld.
Na 30 km rijden door de bossen. Erachterkomen dat bij een verkeerslicht hij wel erg snel naar 112Gr. gaat.
Verder rijdende, en mensen die me raar aan kijken. In spiegel kijken, Rook wolk af en toe achter je zien.. verkouden dus rook niet veel. Maar opeen wel een olie achtige lucht. Huh! dan toch te veel olie erin?!
Auto stil. Rook van onder de motorkap ook! SHIT. snel open. Kijken.
....... Met m'n domme hoofd de dop van de KVS niet erop gezet.... ( Lag nog netjes op de rechter strut-toren..
Bij garages langs om Kvs te kopen. hebben ze nergens blauwe. een garage had wel doorzichtige, ja die kan je wel mengen. Zeker? Ja kan wel doen wij ook. ( Garage met allemaal Jeeps( merk ).
Dus ik 1.5 liter erin.. en weer stukje naar huis rijden.
Nope!
Niet genoeg.
Hij liep weer warm.
Nu tot de 123Gr.
KAK!

Nog een paar garages langs. Hadden allemaal alleen maar Rood!
Kreeg de tip. "Karwei hier aan de overkant, die hebben wel blauw". En.. YES!

Oke. bij elkaar dus meer dan 2.5 liter bijgevuld. Niet goed.
Nu na onderzoek.. Blijkt die "nieuwe" doorzichtige ook op andere basis te zijn.

Dus Robbert moet morgen weer onder de mini kruipen voor een KVS ververs sessie.. Gelijk maar de Olie ook doen als we er toch zijn....

Happy MINI life!
:Update klaar:
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Robbert's R53 DS JCW - GP Intercooler

03 feb 2023, 16:06

Oei balen!
Hopelijk is er niets TE heet geweest.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Robbert's R53 DS JCW - GP Intercooler

03 feb 2023, 16:08

Ai. Da’s weer even een mindere ervaring. Had iemand ooit gezegd dat je altijd klaar bent….?

Dit is wel minder. Doe je zo je best m te vertroetelen en dan dit. Hopelijk geen gevolgschade en kan je na het (opnieuw) vullen weer met vertrouwen verder.

Nb. Die dop vergeet je nooit meer
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Robbert's R53 DS JCW - GP Intercooler

03 feb 2023, 17:37

Ja nou inderdaad.
Ik check altijd dubbel.. maar goed. Had al meerdere keren de dop eraf gedaan en weer erop.. denk dat t wel meevalt.
Had de mini ook gelijk uitgezet bij wachten verkeerslicht. ( start stop zeg maar ) ging de temp door de fan weer mooi naar 100 en lager….

Maar goed kijken of er iets mis is inderdaad morgen.

I’ll keep you guys posted.

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Robbert's R53 DS JCW - GP Intercooler

06 feb 2023, 09:22

Goede morgen..
Gister met Pa de MINI de brug op.

Ik wilde de bumper eraf halen. Blijkt de middelste schroef in de houder geroest te zitten.. Dus die wilde er niet af.

Gelukkig het U vormige scherm die zeg maar onder de koelvin en carter zit los kunnen halen en kon makkelijk bij de onderste KVS/ radiator slang.

LOS! en beide handen en onderarmen nat.. lol..
Maar goed. uiteindelijk met perslucht erin en zitten knooien, maar 3.5 liter eruit gekregen.. Wellicht zat er nog wat in de onderkant van de radiator.. Maar kreeg ik er dus nu niet uit omdat hij aan de mini hing.

Qua bijvullen heb ik denk ik ook 4 liter erbij gedaan. Wat ik helaas nog moet doen is weer iets af tappen en gedestilleerd water erbij gooien..

Olie heb ik niet gedaan, omdat ik geen 36mm dop heb. En moet toch nog wel een nieuwe carter plug hebben denk ik.

En qua olie lekkage. Heb ik even goed gekeken. En zag dat de behuizing van het olie filter aan de onderkant druppels zaten en daar de bovenkant en alles erboven droog was. Dus conclusie. Die nieuwe pakking moet er ook in en dan hopelijk is het dan gedaan met de natte onderkant van het subframe.. :D


Nou. tot de volgende. Ik hoop dat ik de Remmen van de Megane snel kan stralen.
Ook waren m'n skirts gespoten in primer, nu nog de lak enzo.
Mein freund, waar ik ze had liggen, klust in een garage/ ruimte waar iets niet helemaal lekker meer liep en daar dus niet meer terecht kan.

Dus duurt allemaal wat langer.


Oh wat ik ook nog heb liggen in de garage overgekocht van iemand en waar ik nog nieuwe rubbers voor moet inden.. Whiteline achter stabie! ( heb er 1 x rubber bij...) Wellicht heeft Beek nog een nieuw setje rubbers.

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Robbert's R53 DS JCW - GP Intercooler

31 mar 2023, 08:24

Nou!
Beek has delivered!

Afbeelding
Nieuw setje rubbers voor de achter stabilisator stang!

Gestraald;
Afbeelding


1 knikkertje verder:AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Enige jammere is dat ik met m’n headset te rechter kluae raakte..
Dus wat bij gespoten, maar nu een druiper heeft op het vlak wat je ziet/ het logo op moet komen.
Helaas nog iets meer werk aan dus en nog even schuren en bijsluiten dan maar.
Hopelijk gaan de rubbers er snel uit en in. Dan kunnen ze snel op de MINi geklust worden!

Heb ook een setje van deze jongens.
Die de torens extra mogen gaan beschermen!

Afbeelding

Mocht iemand interesse hebben. Ik laat er denk ik nog wat meer maken!

^Robbert
Laatst gewijzigd door robertok op 31 mar 2023, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
RobG
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 50
Lid geworden op: 31 okt 2022, 14:36

Re: Robbert's R53 DS JCW - GP Intercooler

31 mar 2023, 09:13

Weer lekker bezig geweest ben benieuwd als de remmen erop staan(staan ook op mijn wensen lijstje)
Setje platen voor de schokbreker torens heb ik ook wel interesse in
R53
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Robbert's R53 DS JCW - GP Intercooler

31 mar 2023, 10:08

Lekker bezig. Kek kleurtje Voorde klauwen. Weer eens wat anders dan rood Afbeelding.

Kwam onderstaande ook al eens tegen. Creatief, maar voor mij net teAfbeelding.

Afbeelding

Balen van het extra werk met spuiten. Maar gaat vast dik worden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: Robbert's R53 DS JCW - GP Intercooler

31 mar 2023, 15:35

ow..... die remklauwen zijn echt super vet..........

dat zou ik ook wel op de mini willen! hahahahaha
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Robbert's R53 DS JCW - GP Intercooler

04 apr 2023, 14:35

RobG schreef:
31 mar 2023, 09:13
Weer lekker bezig geweest ben benieuwd als de remmen erop staan(staan ook op mijn wensen lijstje)
Setje platen voor de schokbreker torens heb ik ook wel interesse in
Ik ook:)

Zeker met de ET van de verschillende setjes wielen die ik heb en het aanlopen ervan met 15 of 10 mm spacers... :/
Want die spacers zijn wel nodig denk ik.

En die strut-towerdefenders laat ik wel een iets groter gat maken denk ik..

^Robbert

Daniel_S schreef:
31 mar 2023, 10:08
Lekker bezig. Kek kleurtje Voorde klauwen. Weer eens wat anders dan rood Afbeelding.

Kwam onderstaande ook al eens tegen. Creatief, maar voor mij net teAfbeelding.

Afbeelding

Balen van het extra werk met spuiten. Maar gaat vast dik worden.
Ja daniel,, die had ik ook allemaal al wel gezien.

Had al iets qua stickers bedacht.. Maar komt denk ik niet lekker uit met het vlak waar de sticker op moet. WAT het is, vertel ik niet :)
Maar wellicht is alleen het 2001 mini logo ook leuk. Geen WORKS(mk1) of Brembo zoals iedereen heeft.

Qua spuitwerk.. heb ik het nog erger gemaakt. ( vindt ik zelf) maar de druipers zijn weg.

^Robbert


BadBert schreef:
31 mar 2023, 15:35
ow..... die remklauwen zijn echt super vet..........

dat zou ik ook wel op de mini willen! hahahahaha
Nou Peter.. Wellicht doe ik ze de deur uit.. ( nu ze eindelijk klaar zijn :/ )
En kunnen ze van jou zijn ;)

Ben ook eigenlijk wel klaar met de MINI onderhand.
De het sturen gaat nu weer zwaarder dan eerst.
Ik weet dat m'n top-mounts gaar zijn. en wellicht ook de lagers ervan. Maar de ST set moet nog even wachten omdat ik nog geen stel sleutel heb. Dus als ze onder de MINI zitten, kan ik ze niet omhoog of omlaag draaien :').

Wel heeft ST/KW top service!
Ik mis een imbus moertje om de schotel mee vast te zetten op het schroefdraad.
Mail gestuurd naar ST. En ze sturen me gewoon 4 nieuwe op beste: GRATIES! :) ! ( vroeg er om 1)

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Robbert's R53 DS JCW - GP Intercooler

13 apr 2023, 22:12

Oké,
De mini blijft nog even…. AfbeeldingAfbeelding

Vorige week linker ABS sensor vervangen.
Na wrikken, met de tang erop, schroevendraaier eronder, trekken aan t draad tot afbreken aan toe. Heb ik de boormachine erbij gepakt. Daarna steekas eruit. En hameren maar. Eindelijk eruit. Met de vijl al het roest weg gehaald. En de nieuwe sensor paste!

Rijden: gelijk weer trifecta ! Damn..:/
Obd gaf wel weer (juiste) snelheid aan! Waar eerst links en rechts voor op 0.00kmph bleven staan.

Nou dan maar later kijken.
Maandag recht aangepakt. Ging een stuk makkelijker. Behalve de torx bout.. maar een overmaat erin hameren en met de slagmoer erop. Hop! Los! Poh gelukkig maar.

Zelfde verhaal helaas moeten herhalen aan deze kant. Omdat: sensor muur vast.

Alle klaar. Rondje rijden. Jah potver. Nog steeds kermis op t dashboard. Maar nu wel zonder handrem lampje. ( als die erbij komt betekend dat dat er 2 sensoren niet werken)( p0500 )

Maarrr alle snelheden aan alle hoeken doen het wel!
Ik Google afstruinen.. en ja hoor! Iemand met hetzelfde meer de oplossing.
Ik heb links dus met boren de rubber ring geraakt waar de magneten in zitten voor de halsensor. Waardoor er dus wat mist.. dat wordt nieuw lager erin zetten.. AfbeeldingAfbeelding. Ach ja kan er ook nog wel bij.
(Cruisecontrol doet het in ieder geval wel weer!)

Maar maandag ook de ST schroefset aan de voorkant eronder geklust..
Manmanman. Had ik veel eerder moeten doen. ( vooral omdat t klusje van niets is..)
Zaten ook nieuwe topmounts op.
Ze staan op de hoogste setting nu. En dat is bijna gelijk aan de oude ST veren. Top! Lager hoeft niet.

Alle kuiltjes hobbeltjes stuur bewegingen en dat soort levert geen geklap en tikken meer op. Nice and smooth ! Dus die topmounts waren echt echt gaar!
Enige is wel.. 80/100 is hij aan het dansen/ boincen aan de voorkant. Heb ergens gelezen dat meer mensen dit ervaarden en zwaardere veren plaatsen..
Wellicht iets voor later. Eerst de achterkant eronder. Maar daar heb ik nog de stel sleutel voor nodig die ik nog niet heb.

GBK import heeft deze en los te bestellen.

Heb ook KW/ST een mail gestuurd vorige week. En heb nu gratis 4 perch lock imbus boutjes gekregen van ze per post! Toplui!

Genoeg praten, tijd voor de platen!

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En kwam net nog ene Florian tegen bij de supermarkt..

Afbeelding



Tijd voor de zomer wielen!

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”