CooperS 2008

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
sanneman
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 nov 2017, 16:26

Re: CooperS 2008

07 feb 2018, 18:47

De auto weer terug!

Er is een mobridge unit geïnstalleerd vandaag voor de telefoon.

Die unit doet het qua bellen helemaal top: wordt gevonden door het systeem, en is dus te bedienen alsof deze er af fabriek in hoort (via alle menu’s dus). Blij mee!
De audio-streaming functie doet het helaas niet vanzelf. Deze moet nog ingeleerd worden in het systeem. Bij sommige merken (zoals fiscon) is dat inleren heel simpel te doen via een code die je ‘belt’, maar die lijkt er niet te zijn voor dit merk.

Moet dus op zoek naar een autologic-expert die dat kan inprogrammeren in het systeem. Bluetooth streaming zit dan ‘verstopt’ onder de cd in het entertainment-menu.

Andere optie wel gezien: via een app bel je het eigen nummer, en wordt de audio gestreamd als telefoonverbinding. Bellen en gebeld worden kan dan nog steeds, maar de kwaliteit valt me wel tegen.

Ook even langs de garage gereden om de foutcodes uit te laten lezen. Weer iets met het mengsel, volgende week mag de mini daar weer heen.....!

Uiteindelijk zal het vast allemaal goed komen :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
sanneman
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 nov 2017, 16:26

Re: CooperS 2008

26 mar 2018, 17:43

Er is weer het nodige aan de hand (geweest)......

Eerst het leuke nieuws:
De Mobridge -unit is dit weekend ingeleerd. Nu dus ook met kraakhelder geluid mogelijk om van de telefoon te streamen naar de installatie in de mini: da's mooi!

Helaas ook vanaf dit weekend een tweede motorisch probleem: de overbekende diesel-geluiden heb ik nu ook..... Het tempo waarin die ver-ergeren ben ik wel van geschrokken: zaterdag af en toe een raar geluid, maar vanochtend echt 'dieselen'.
Daarnaast ben ik inmiddels drie keer bij de garage geweest voor de motor-storing die brandt op het dashboard. Dat blijkt het gasklephuis te zijn die inmiddels twee keer schoon is gemaakt, en nu toch vervangen moet worden.

Alles bij elkaar schiet het dus niet echt op met deze auto als daily driver.... Met de dagelijkse ritten die ik maak en de werktijden kan ik het eigenlijk al niet meer uitleggen dat ik alweer naar de garage moet. Ik ga dus op zoek naar een andere auto, en deze moet (helaas) de verkoop in.
Voor mij dus een onvervalste miskoop!

Ik ga contact zoeken met de verkopende garage (waar ik nog garantie bij heb) om te kijken of zij de auto terug willen nemen. Mocht er iemand van hier interesse hebben: ik hoor het graag!

Terug naar “Show your ride”