Mini Cooper R50

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

13 apr 2019, 16:09

Vandaag weer verder gegaan met het plaatsen van een nieuwe condensor en het ‘tapijt’ uit het intrieur gehaald omdat deze erg nat geworden is van een lekkage. Nu deze er toch uit ging denk ik erover om er een nette tweede handse in terug te zetten nadat ik de binnenkant wat heb opgeknapt. Omdat er een lekkage geweest is zit er hier en daar wat roest en dat ga ik netjes verwijderen en weer in kleur spuiten.

Als dat gebeurd is en er zit weer een mooi tapijtje in, is eindelijk die dakhemel aan de beurt!! Die hing al een beetje los maar nu is het egt een heel lelijk gezicht en begint hij op meer plaatsen los te laten. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik deze opnieuw laat bekleden met een mooie stof of dat ik er een tweede handse in terug zet. Ik denk het eerste, maar dat is ook wat duurder...


Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Buur op 10 mar 2020, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Mini Cooper

18 mei 2019, 16:09

Mijn Mini is afgelopen week bij Ben van Leeuwen geweest en heeft nu een gereviseerde cilinderkop. Ik had last van lekke kleppen in een heel vroeg stadium maar ik ergerde me rot dat als ik de motor wat zwaarder belaste deze bij lagere toeren cilinder druk verloor en slegt en onregelmatig ging lopen!

Oliefilterhuis is ook vernieuwd omdat de druksensor kapot was en het kunstof pijpje met veer ontbrak, dan schijnt het filter slegt zijn werk te doen waardoor je olie niet goed gefilterd word, dat moeten we niet hebben dus heb ik er gelijk een nieuwe op laten zetten met schoone olie!

Nu ook de kop weer goed is heb ik zo onderhand een hele nieuwe Mini met 270.000 km op de klok!! Ik weet ook wel dat het de auto al lang niet meer waard is maar nu ik zover ben stop ik niet meer, verkopen heeft ook geen zin, niemand is serieus geintreseerd in een 17 jaar oude Cooper met zoveel kilometers op de klok dus blijf ik vrolijk door rijden, ik vind hem ondanks de kilometerstand en leeftijd heerlijk rijden!

Ook ben ik afgelopen weken bezig geweest met het spuiten van de bodem aan de binnenzijde. Door een lekkage bij de vooruit is de bodem langzaam vol met water gaan staan en is er hier en daar roest ontstaan, dit heb ik netjes weg gehaald en in de epoxy gezet, en in kleur gespoten. Daarna laten uitharden en een veel mooiere tweede handse blekeding in gezet. De vooruit heb ik ook maar gelijk vernieuwd want lekkages moeten we niet hebben. Heb ik wel zelf gedaan die vooruit anders word het allemaal veel te duur!!! :wink:
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Mini Cooper R50

19 mei 2019, 17:00

Gewoon lekker mee blijven rijden Freek, daar kun je voorlopig weer de nodige kilometers mee maken, lekker bezig :icon_top:
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

10 mar 2020, 09:22

Het is weer tijd om wat te gaan klussen aan de Mini. Ik wil het dak spuiten maar ik heb werkelijk geen idee of hij zwart moet blijven of dat het dak wit moet gaan worden! Ik ben al een hele tijd aan het verzinnen maar kom er gewoon niet uit, de ene keer denk ik wit en de andere keer denk ik hij moet zwart blijven... Om een beetje te kijken wat ik van wit vind bij de Mini heb ik de spiegelkappen wit gemaakt maar dat heeft me alleen maar meer laten twijfelen over de toekomstige dak kleur! Ik ben benieuwd naar jullie mening! Als het dak wit word komen er zilver grijze velgen onder, bij een zwart dak blijven de wielen ook zwart.
Voor het geld hoef ik het niet te laten want het spuitwerk is voor mij geen probleem omdat ik dat zelf kan en een spuitcabine tot mijn beschikking heb... :icon_top:

Ik heb 2 foto’s bijgevoegd, 1 met de grijze winter wielen en witte spiegels en 1 met de zwarte 17 inch zomer wielen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden dus laat maar weten...!
Bijlagen
583198CD-7DDE-4943-A2C2-A22D965EDE54.jpeg
EC7DBEE5-5861-4D0B-93A8-64C4F36124AF.jpeg
Laatst gewijzigd door Buur op 10 mar 2020, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
prensel
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 jan 2020, 07:46

Re: Mini Cooper R50

10 mar 2020, 09:36

Persoonlijk vind ik zwart mooier maar de 'echte' mini look was natuurlijk altijd een wit dak.
Op dit moment lijkt iedereen (ook andere merken) alles te willen de-chromen en een zwarte look maken maar of dat nou echt mooier is blijft natuurlijk erg persoonlijk.
Waarom trek je er niet eerst een vinyl laagje overheen (wrap) dan kun je dat altijd relatief eenvoudig en goedkoop weer veranderen ?
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Mini Cooper R50

10 mar 2020, 09:48

Het de-chromen ben ik sowieso niet van, de koplamp ringen, raamlijsten en grille blijven daarom ook gewoon chrome. Ik vind het wel wat hebben zeker bij een Mini.
Een vinyl laagje vind ik wel een goed idee, daar ga ik eens naar kijken. Uiteindelijk wil ik het dak wel spuiten omdat er een aantal krasjes, steenslagjes en pitjes in zitten.
Gebruikersavatar
YannickM
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Mortsel
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 feb 2019, 11:42

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

10 mar 2020, 10:19

Als het wat inspiratie kan creëren, ik heb mijn mini ook alles in het chroom gelaten (zelfs een honinggraat grill gevonden in het chroom).
Ik vind dat witte accenten zeer goed passen bij chroom. Ikzelf heb een cabrio, maar het kan je misschien wel een idee geven.

Afbeelding

Heb wel spijt dat ik het rood achter de grill niet zwart heb gespoten. Met voorkennis had ik dat wel laten doen.
768
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

10 mar 2020, 16:59

die grille is wel egt super! Waar heb je die vandaan??

Witte wielen staat ook zeer goed, ook een idee i.p.v. zilver grijs als het dak wit zou worden...
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

10 mar 2020, 21:23

Freek,

anders moet je eens op de SYR (bladzijde 79) van Brightly kijken naar zijn voormalige R53 (Forumnaam: Brightness) om inspiratie op te doen.
Die kleur blauw met wit dak en spiegels, ontzettend gaaf. Ik vind deze kleur blauw van de 1ste generatie net als Britisch Racing Green 1 van de mooiste kleuren en in combinatie met wit ontzettend gaaf. Ik heb zelf met mijn BRG Cooper een keer voor een andere kleurencombo gekozen in combinatie Chili Red, zou ook nog kunnen met je blauw maar in combinatie met wit :icon_top:
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

10 mar 2020, 22:06

Ik ken hem, heel die SYR heb ik gelezen en die Mini had ik graag gekocht toen hij te koop kwam, maar hij paste (nog) niet bij mijn portemonnee...

Mijn Mini was toevallig blouw (indy bleu) toen ik hem kocht, waar ik achteraf geen moment spijt van gehad heb!
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

11 mar 2020, 02:01

prensel schreef:Persoonlijk vind ik zwart mooier maar de 'echte' mini look was natuurlijk altijd een wit dak.
Op dit moment lijkt iedereen (ook andere merken) alles te willen de-chromen en een zwarte look maken maar of dat nou echt mooier is blijft natuurlijk erg persoonlijk.
Waarom trek je er niet eerst een vinyl laagje overheen (wrap) dan kun je dat altijd relatief eenvoudig en goedkoop weer veranderen ?
Moeilijke keuze hoor die kleuren. Ik ga ook eerder voor de donkere look. En een wrap is natuurlijk een snelle (en goedkopere) manier om kleuren te proberen.

Mocht je toch voor wit gaan (wat ook erg mooi is) dan zou ik ook voor witte velgen gaan. Gaat het dan om de velgen op de 1e foto ?

Succes met de keuze.
Afbeelding
Gebruikersavatar
YannickM
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Mortsel
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 feb 2019, 11:42

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

11 mar 2020, 08:34

Ik had deze vorig jaar gekocht bij cargoods: https://www.cargoods.nl/radiateur-grill ... hroom.html
Nu staat erbij dat deze niet op voorraad is, misschien eens bellen of ze deze nog hebben.

Ik heb een soortgelijke gevonden op winparts.

Je moet wel opletten dat je een grillset voor de pre-facelift koopt, de onderste grill is lichtjes anders.
Meestal weten de verkopers het zelf ook niet. Ik heb toen een andere onderste grill moeten laten opsturen en de oude moeten terugsturen. Al goed was de klantenservice van cargoods wel goed bij mij.
768
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

11 mar 2020, 18:34

Bedankt voor de link en de info over de onderste grille, was hier zelf nog niet van op de hoogte!

Ik kwam vandaag een plaatje tegen op internet wat de keuze zeker kan gaan helpen!
5447C99C-989F-42BD-B463-A3BE96635B29.jpeg
Daniel_S schreef: Mocht je toch voor wit gaan (wat ook erg mooi is) dan zou ik ook voor witte velgen gaan. Gaat het dan om de velgen op de 1e foto ?
Het gaat dan inderdaad om de velgen op foto 1, zelfde wielen als op bovenstaande foto.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

11 mar 2020, 20:21

Freek,

als je huidige velgen er nog goed uitzien (geen/lichte stoeprand schade) dan kun je die ook laten poedercoaten. Ik denk dat je mijn witte R91 velgen wel gezien hebt die nu zwart gepoedercoat zijn, kosten 190€. Adres in Schaijk, mocht je interesse hebben dan kan ik je de gegevens/adres wel sturen. Ik vind dat Blauw met Wit supergaaf en spuiten is het mooiste, alleen geen idee hoe het vwb prijs verhoudt tov wrappen. Spiegelkappen wrappen lijkt me slim, kun je beter spuiten of kijken of je dan witte kan scoren als je deze kleurstelling wil. Bonnet stripes kun je door Rajko, Jeroen, Sebas of Jordy laten plakken, dat zijn de kosten niet.

Mooie ideeën/mods :icon_top:
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

12 mar 2020, 05:21

Buur schreef:Bedankt voor de link en de info over de onderste grille, was hier zelf nog niet van op de hoogte!

Ik kwam vandaag een plaatje tegen op internet wat de keuze zeker kan gaan helpen!
5447C99C-989F-42BD-B463-A3BE96635B29.jpeg
Daniel_S schreef: Mocht je toch voor wit gaan (wat ook erg mooi is) dan zou ik ook voor witte velgen gaan. Gaat het dan om de velgen op de 1e foto ?
Het gaat dan inderdaad om de velgen op foto 1, zelfde wielen als op bovenstaande foto.
Dit is idd een mooi voorbeeld. Heb zelf een zwarte r53 met Chrome (in tegenstelling tot velen). daarnaast enkele mat Carbon details.
A-paneel, bovenste en onderste rand van de grille zijn Carbon gewrapt. Het is net wat je het mooiste vindt.

Ik heb als “wintersetje “ witte stalen velgen 16” en witte spiegelkappen liggen. Helaas wegens ontbreken van echte winters (en tijd) deze combi al enige tijd niet gemonteerd gehad.
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”