Mini Cooper R50

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

28 aug 2020, 21:46

Freek,

ik zou die R112 ook bij deze kleurstelling grijs houden. heb ze ooit al eens in het wit gezien maar grijs/alu look is dan toch mooier plus iets minder poetsen :wink: .

Nog op zoek naar een witte S-spoiler anders kan ik je taggen cq berichtje sturen als er in de verkoop FB groepen iets voorbij komt.
Bonnet stripes zal er ook mooi bij staan, vindt jouw kleur en BRG de mooiste kleuren om te combineren met wit.
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

29 aug 2020, 08:31

Bij type R112 lijkt grijs/alu mij ook veel mooier dan wit, heb ze eingelijk nog nooit in het wit gezien... Zwart zou ook kunnen maar dan zie je wel minder het ontwerp van het wiel en dat is nu juist wat ik wel wou!

Ik had een spoiler (hack spoiler volgens het boekje?) maar deze is beschadigt geraakt waardoor een andere mij beter leek dan repareren. Mij leek het ook leuk om de spoiler dan te vervangen voor een exemplaar van een Cooper S maar dat bleek niet te kunnen. Ik heb 3 voorgeboorde gaten in de achterklep (links-midden-rechts) en voor een Cooper S spoiler heb je dan een gat te veel... (midden)
Het idee om die te vervangen voor een S spoiler kwam dus iets te laat want toen stond de klep al in de nieuwe, witte lak! Ik had dat gat wel dicht kunnen lassen, zo groot is die niet. Ik ben op zoek gegaan naar een spoiler die ik had maar dat viel nog niet helemaal mee. Zijn ze niet veel geleverd op de Coopers en One's?
Uiteindelijk heb ik er, net voordat ik op vakantie ging, een gevonden van een geïmporteerde One bij een autodemontage bedrijf in Millingen aan de Rijn. Het is een rode, dus moet nog even wit worden. Wat mij hieraan opviel was dat er 2 schroefdraad voor boutjes uit steken ipv 3 zoals bij mijn oude spoiler. Dat derde gat zal dus ergens verdwenen zijn bij de facelift.

Nu kan ik die spoiler alsnog aan de kant leggen en een S erop zetten maar dan moet dat gat wel even dicht gelast worden. Is ook weer niet zo'n probleem want het is maar een klein oppervlak dat gespoten moet worden om dat gat dicht te krijgen.

Schroefie schreef:
28 aug 2020, 21:46
Nog op zoek naar een witte S-spoiler anders kan ik je taggen cq berichtje sturen als er in de verkoop FB groepen iets voorbij komt.
Bonnet stripes zal er ook mooi bij staan, vindt jouw kleur en BRG de mooiste kleuren om te combineren met wit.
Als je een berichtje zou willen sturen als je wat voorbij ziet komen voor een redelijke prijs hoor ik dat graag! Ik heb zelf geen FB (meer) dus word lastig om het zelf in de gaten te houden!
Hoeft geen witte te zijn, spuiten is geen probleem.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

30 aug 2020, 19:37

Freek, ik houdt het voor je in de gaten
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

02 okt 2020, 10:11

Een plaatje die ik het delen wel waard vind... :wink:

Afbeelding

Ik ben egt heel blij met het witte dak en de R112 velgen, wat staat het hem goed!

Enige min puntje is alleen dat het stuur sinds kort boven de 120 km/h een beetje trilt. Binnen kort even laten uitlijnen omdat dit al op de planning stond. Mogelijk is het dan verholpen en anders toch nog een keer opnieuw de velgen laten balanceren.
Het zou ook ergens wat slijtage aan het onderstel kunnen zijn, is opzich niet raar na 280.000 kilometertjes!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

03 okt 2020, 14:00

Ik zou beginnen met balanceren en daarna uitlijnen. Laat ze gelijk even kijken of er miss hoogteslag in de banden zit.
Uitlijning zorgt meestal niet voor een trilling, het kan, maar minder aannemelijk
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

03 okt 2020, 23:42

Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Maar omdat het stuur een tikje scheef staat moet het uitlijnen toch gebeuren, daarom dat het al op de planning stond...

Ik laat binnenkort de velgen even opnieuw balanceren en dan kan er gelijk even gekeken worden of er hoogteslag in zit. Kan ook nog zijn dat ik de naaf niet schoon genoeg heb gemaakt met het wisselen, deze waren aardig bruin maar dan had ik er met de andere set ook last van moeten hebben lijkt mij...
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Mini Cooper R50 (Nieuwe dak-kleur??)

04 okt 2020, 07:29

Hele fraaie MINI! Dak en velgen staan hem goed!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Mini Cooper R50 (Weer een fris hemeltje)

14 okt 2020, 15:35

En toen werd het donker....

Tja, het hemeltje liet al eerder een beetje los aan de bijrijders zijde maar dat kon nog redelijk opgelost worden met wat lijm... Maar zo zachtjes aan begon het steeds donkerder te worden voor de vooruit en dat kwam omdat het hemeltje het daar nu ook begaf. Na een tijdje gedacht te hebben aan een mooi zwart hemeltje toch maar een beetje op zoek gegaan en de prijzen voor een compleet set viel me tegen. Omdat ik ook een beetje wil sparen voor de goedkopere optie gegaan en een zelfde stof gekocht die er fabriek af op zit en dan nu aan de gang.

Afbeelding

Als je de spullen ervoor heb en heel veel geduld is het goed te doen. Geen goedkope rommel gebruiken maar gewoon het professionele spul en het eindresultaat is super!
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Mini Cooper R50 (weer een fris hemeltje)

14 okt 2020, 19:01

Goed bezig! Nog een fototje van het eind resultaat?
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Mini Cooper R50 (weer een fris hemeltje)

14 okt 2020, 20:10

Gaaf dat je het zelf doet. Heb zelf het geluk gehad dat ik een donker setje uit een sloopauto kon bemachtigen voor een scherpe prijs. Erg benieuwd naar het resultaat straks! Misschien gekke vraag maar is er een prijsverschil tussen een donkere of lichte stof als je deze nieuw koopt?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Mini Cooper R50 (weer een fris hemeltje)

15 okt 2020, 20:09

MaikR53 schreef:
14 okt 2020, 19:01
Goed bezig! Nog een fototje van het eind resultaat?

Fotootje van het eindresultaat volgt volgende week! Hemeltje is nog niet helemaal af- gemonteerd en de Mini staat nu in een donker hoekje waar hij maandag weer uit komt, goede foto's volgen dan!

mbvandenberg schreef: Gaaf dat je het zelf doet. Heb zelf het geluk gehad dat ik een donker setje uit een sloopauto kon bemachtigen voor een scherpe prijs. Erg benieuwd naar het resultaat straks! Misschien gekke vraag maar is er een prijsverschil tussen een donkere of lichte stof als je deze nieuw koopt?

Goeie vraag! Het punt is dat als je voor een zwarte stof ga, je vaak uitkomt bij alcantara of nep alcantara wat ook wel gelamineerd dek genoemd word dacht ik. Dat is inderdaad duurder materiaal dan de meeste 'standaard' stoffen. Echter heb je hier ook te maken met een flink kwaliteit verschil. Je kan voor een paar tientjes klaar zijn, maar dan zit je over een paar jaar weer met stof voor de ogen, of het is niet 100% hetzelfde dan het origineel.
Om nu echt antwoord te geven op je vraag: Als je nu dezelfde stof in het antraciet of zwart wil die ik nu gebruikt heb is het prijsverschil te verwaarlozen.
Omdat ik egt precies dezelfde stof wou hebben dan dat er in zat was ik wat meer geld kwijt, maar originaliteit gaat boven alles!
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Mini Cooper R50 (weer een fris hemeltje)

15 okt 2020, 20:58

Je oplossing is helemaal prima Frenk :icon_top: . Zal er weer fris en nieuw uitzien.
Andere mogelijkheid was flokken, was er ook nooit bekend mee totdat ik dat een keer bij RA-Performance (1 van onze sponsoren) gezien heb. Helemaal geen idee wat dat precies kost maar zag er wel gelikt uit.

https://www.ra-performance.nl/flockit-flocktechniek/

ook benieuwd naar het eindresultaat

Gr. Milco
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Mini Cooper R50 (weer een fris hemeltje)

16 okt 2020, 09:01

Klopt ja, daar heb ik vaker van gehoord en was zeker een optie geweest... Alleen als je het egt 100% hetzelfde wil hebben als het origineel is een stof beter omdat, als je goed kijkt, daar 'lijntjes' in zitten. ook de schuimlaag die tussen de hemel en de stof zit mis je bij flocken.
Het zijn minimale details die eigenlijk niet egt belangrijk zijn, maar ja... Daar komt bij dat flocken niet zelf te doen is en stofferen wel, en dat maakt de keuze voor stofferen simpel omdat dat dan veel goedkoper is...
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Mini Cooper R50 (weer een fris hemeltje)

01 dec 2020, 07:26

Veel te laat, maar beter laat dan nooit, nog een fotootje van het nieuw bekleedde dakhemeltje!
72462BD3-75F4-4BF3-AEAF-C0C84B882AE7.jpeg
Op het kapje achterin boven de kofferbak zit nog het oude stofje, deze heb ik nog niet gedaan omdat dit een stofje is zonder schuim aan de achterzijde.

Inmiddels ook een paar nieuwe schijven gemonteerd aan de voorzijde en nog een plaatje van het vervangen van de motorsteunen.
990F6A67-C6EF-4C03-856C-B9E0C9D08C22.jpeg
E31699A8-17CA-4BE3-B984-753278CE15FE.jpeg
Remklouwtjes moeten weer eens gepoetst worden, maar daar had ik geen tijd meer voor... :?

Over 3 weken vakantie, dan krijgt de Mini alle aandacht die hij afgelopen jaar regelmatig moest missen... :Foto
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Mini Cooper R50 (weer een fris hemeltje)

01 dec 2020, 10:39

Ziet er weer strak uit zo!

Terug naar “Show your ride”